Witam
Jestem nowy na forum wiec bardzo proszę o wyrozumiałość. Przeglądałem forum i myślę ze to jest odpowiednie miejsce na zadanie kilku pytań.
Jestem szczęśliwym posiadaczem ceed 1.4 DOHC (90KM) z 2011 roku. Auto kupiłem niestety używane i po jakimś czasie pojawiają się pytania i wątpliwości. (auto miało lekką stłuczkę centralnie przodem wymieniona była maska i zderzak- widziałem przed zakupem)
1. (poważny problem) Po zmianie opon pojechałem na geometrię kół i niestety pojawiała się pierwsza niespodzianka gdyż kąt pochylenia kół (tył i przód) z prawej strony jest za duży a mianowicie tył -2'56" przód -1'75 jest to pochył ujemny. Fachowcy ze stacji diagnostycznej nie byli w stanie określić przyczyny tak dużego pochyłu. Jak twierdzili "wszytko jest proste" i oczywiście byli na 100% pewni iż auto było bite. Jednak po sprawdzeniu auta miernikami lakieru przez tych samych fachowców stwierdzili iż auto nie miało uderzenia. -czy ktoś spotkał się z taka sytuacją lub wie co może być przyczyną takiego pochyłu to bardzo proszę o pomoc.
2. -kolejne pytanie czy w oryginale kia ceed benzyna powinna mieć osłonę silnika od spodu? ostatnio po deszczu zauważyłem iż u mnie tego brakuje i mam komorę całą mokrą. i pytanie czy ktos zapomniał założyć po naprawie czy po prostu oryginalnie takiej osłony nie ma.
3. Noszę się z zamiarem założenia LPG do tego auta za ok 3000 pln z lubryfikatorem. Dowiadywałem się co nie co na temat gazu w tym aucie i jedyny mankament jest taki iż trzeba co 45 000km regulować zawory a jest to regulacja blaszkowa gdzie prawdopodobnie trzeba dobrać się do wałków aby zawory wyregulować koszt w serwisie ok 1000PLN. Jako ciekawostkę dodam iż przy rozmowie telefonicznej w tym samy ASO ale z dwiema różnymi osobami jeden pan zachwalał gaz w tym aucie a drugi wręcz odradzał (mozna kupić ceeda z fabrycznie montowanym gazem). Przy takich informacjach człowiek głupieje dlatego bardzo proszę drodzy FORUMOWICZE o pomoc. Czy ktoś ma zamontowany LPG w swoim ceed.
Za odpowiedz na moje pytania i rozwianie wszelkich wątpliwości będe bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
poważne problemy
Moderator: Żandarmeria
-
icexx - Klubowicz
- Posty: 40
- Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
- Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: poważne problemy
1. Wjechanie w dużą dziurę.
2. Nie ma
3. Co człowiek to opinia, ja jestem zdania, że na gaz to są kuchenki.
2. Nie ma
3. Co człowiek to opinia, ja jestem zdania, że na gaz to są kuchenki.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
icexx - Klubowicz
- Posty: 40
- Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
- Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011
Re: poważne problemy
dzięki wielkie za odpowiedź zaczynam wierzyć w ludzi
co do:
ad.1 przynajmniej to jest pocieszające ze to nie jest jakaś wada konstrukcyjna. teraz pojawia się pytanie co może być skrzywione i jak to ustalić żeby nie wymieniać połowy zawieszania lub całego (tuleja była sprawdzana jest ok nie ma luzów)
ad.2 jeżeli osłon oryginalnie nie ma to rozumiem ze ma się lać do środka . Widziałem gdzieś na forum ze prawdopodobnie zamontować pełną osłonę od CRDI żeby nie chlapało na maskę od spodu. Tylko czy będzie pasowało. czy ktoś widział takie rozwiązanie i czy to ma sens.
ad.3 dokładnie co człowiek to opinia (internet wszytko przyjmie). Czy rzeczywiście w silniku 1.4 DOHC jest taki problem z regulacją tych zaworów? Gdzie mi się o oczy obiło iż przy instalacji gazowej jest zalecana modyfikacja głowicy czy ktoś wie o co chodzi w tej modyfikacji?
co do:
ad.1 przynajmniej to jest pocieszające ze to nie jest jakaś wada konstrukcyjna. teraz pojawia się pytanie co może być skrzywione i jak to ustalić żeby nie wymieniać połowy zawieszania lub całego (tuleja była sprawdzana jest ok nie ma luzów)
ad.2 jeżeli osłon oryginalnie nie ma to rozumiem ze ma się lać do środka . Widziałem gdzieś na forum ze prawdopodobnie zamontować pełną osłonę od CRDI żeby nie chlapało na maskę od spodu. Tylko czy będzie pasowało. czy ktoś widział takie rozwiązanie i czy to ma sens.
ad.3 dokładnie co człowiek to opinia (internet wszytko przyjmie). Czy rzeczywiście w silniku 1.4 DOHC jest taki problem z regulacją tych zaworów? Gdzie mi się o oczy obiło iż przy instalacji gazowej jest zalecana modyfikacja głowicy czy ktoś wie o co chodzi w tej modyfikacji?
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: poważne problemy
Ad.1 to musi ocenić warsztat – taki czy inny oby rzetelny i uczciwy. Grubość lakieru nie zawsze świadczy o tym czy auto było naprawiane powypadkowo (np. element wymieniono na nowy i polakierowano).
Ad.2 generalnie to kałuż nie powinno być na drogach – woda powinna spływać do studzienek ale mamy takie a nie inne drogi. W ASO Kia mają w ofercie osłony dolne silnika wystarczy spytać a jak cena Ci nie będzie odpowiadała to poszukaj podobnych ofert na portalach aukcyjnych.
Ad.3 ja jestem przeciwnikiem LPG mimo, że miałem 2 auta z instalacją a może właśnie dlatego. Jeśli będziesz serwisował auto zgodnie z wytycznymi producenta i sprawdzał/regulował luz zaworowy przy każdym przeglądzie to przejedziesz i 200 tysięcy km na gazie. Komplet „szklanek” + robocizna to jakieś 1000 PLN- warto? Kia nie oferuje zmodyfikowanych części pod LPG dla Twojego modelu, owszem w ofercie pojawił się ceed ale JD z LPG -ma inne zawory, gniazda, pierścienie tłokowe i jeszcze kilka innych elementów.
Jak pokonujesz rocznie mniej niż 30 tys km to sobie odpuść LPG
Ad.2 generalnie to kałuż nie powinno być na drogach – woda powinna spływać do studzienek ale mamy takie a nie inne drogi. W ASO Kia mają w ofercie osłony dolne silnika wystarczy spytać a jak cena Ci nie będzie odpowiadała to poszukaj podobnych ofert na portalach aukcyjnych.
Ad.3 ja jestem przeciwnikiem LPG mimo, że miałem 2 auta z instalacją a może właśnie dlatego. Jeśli będziesz serwisował auto zgodnie z wytycznymi producenta i sprawdzał/regulował luz zaworowy przy każdym przeglądzie to przejedziesz i 200 tysięcy km na gazie. Komplet „szklanek” + robocizna to jakieś 1000 PLN- warto? Kia nie oferuje zmodyfikowanych części pod LPG dla Twojego modelu, owszem w ofercie pojawił się ceed ale JD z LPG -ma inne zawory, gniazda, pierścienie tłokowe i jeszcze kilka innych elementów.
Jak pokonujesz rocznie mniej niż 30 tys km to sobie odpuść LPG
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
icexx - Klubowicz
- Posty: 40
- Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
- Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011
Re: poważne problemy
No i stalo sie. Auto u mechanika.
Niestety też nie wie o co chodzi. Twierdzi że śruby od zawieszenia wyglądają na nie ruszone , sa tam jakies znaczniki czy cos, wiec to tym bardziej przekonuje mnie iz auto nie mialo zadnego udezenia. Mechanik będzie wymieniał elementy zawieszenia po kolei, a na pierwszy ogien idzie zwrotnica. Wyczytalem gdzieś że przyczyna dużego pochylu kół może być zwotnica, wachacz lub amor.
Co do osłony silnika czytałem że oslona od CRDI pasuje do DOHC i powinna pomóc na chlapanie na maskę od środka.
odnośnie gazu jest to sprawa do przemyślenia i dokładnego przeliczenia kosztów. ( ewentualnie do wyszukania dobrego nie autoryzowanego mechanika który podejmie się regulacji zaworów.)
Niestety nie ma jasnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania -i jak w życiu "są dwa uda albo się uda albo się nie uda" a co za tym idzie- koszty
Niestety też nie wie o co chodzi. Twierdzi że śruby od zawieszenia wyglądają na nie ruszone , sa tam jakies znaczniki czy cos, wiec to tym bardziej przekonuje mnie iz auto nie mialo zadnego udezenia. Mechanik będzie wymieniał elementy zawieszenia po kolei, a na pierwszy ogien idzie zwrotnica. Wyczytalem gdzieś że przyczyna dużego pochylu kół może być zwotnica, wachacz lub amor.
Co do osłony silnika czytałem że oslona od CRDI pasuje do DOHC i powinna pomóc na chlapanie na maskę od środka.
odnośnie gazu jest to sprawa do przemyślenia i dokładnego przeliczenia kosztów. ( ewentualnie do wyszukania dobrego nie autoryzowanego mechanika który podejmie się regulacji zaworów.)
Niestety nie ma jasnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania -i jak w życiu "są dwa uda albo się uda albo się nie uda" a co za tym idzie- koszty
- falcon
- Kierownik zmiany
- Posty: 148
- Dołączył(a): 07 gru 2011 20:04
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Kujawska
Re: poważne problemy
icexx napisał(a):...czy w oryginale kia ceed benzyna powinna mieć osłonę silnika od spodu? ...
Ja odbierając moja kijankę z salonu zażyczyłem sobie taką osłonę. Jest ona wykonana z dość grubego aluminium chyba, coś ok. 4 mm. Tania nie była - całe 460 zł.
-
icexx - Klubowicz
- Posty: 40
- Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
- Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011
-
icexx - Klubowicz
- Posty: 40
- Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
- Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011
Re: poważne problemy
witam
wahacz i zwrotnica wymieniona i wszystko wróciło do normy nie ma pochyłu \ kół
zastanawiam się nad ta osłona od DOHC. skoro producent nie przewidział takiej osłony w benzynie to moze miał jakiś powód. moze taka osłona będzie bardziej wadziła niż pomagała. pozdrawiam
wahacz i zwrotnica wymieniona i wszystko wróciło do normy nie ma pochyłu \ kół
zastanawiam się nad ta osłona od DOHC. skoro producent nie przewidział takiej osłony w benzynie to moze miał jakiś powód. moze taka osłona będzie bardziej wadziła niż pomagała. pozdrawiam
- roberto
Re: poważne problemy
icexx napisał(a):moze taka osłona będzie bardziej wadziła niż pomagała.
napewno - księgowym
Posty: 9
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problemy przy odpalaniu
przez zwiduch » 05 kwi 2023 21:05 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 7489 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
10 maja 2023 08:23
-
Problemy przy odpalaniu
-
-
Problemy z uruchomieniem silnika - biały dym
przez barcelona16 » 20 wrz 2022 10:47 w Silniki i skrzynia biegów - 14 Odpowiedzi / 3496 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
23 wrz 2022 14:44
-
Problemy z uruchomieniem silnika - biały dym
-
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
przez mareks68 » 09 cze 2021 20:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 2730 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 cze 2021 03:25
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości