poważne problemy

... czyli porady dla zdezorientowanych, co i jak wymienić, poprawić lub zrobić w cee'd'ku. Linki i doświadczenia własne użytkowników

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
icexx
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011

poważne problemy

08 cze 2014 14:23

Witam
Jestem nowy na forum wiec bardzo proszę o wyrozumiałość. Przeglądałem forum i myślę ze to jest odpowiednie miejsce na zadanie kilku pytań.
Jestem szczęśliwym posiadaczem ceed 1.4 DOHC (90KM) z 2011 roku. Auto kupiłem niestety używane i po jakimś czasie pojawiają się pytania i wątpliwości. (auto miało lekką stłuczkę centralnie przodem wymieniona była maska i zderzak- widziałem przed zakupem)
1. (poważny problem) Po zmianie opon pojechałem na geometrię kół i niestety pojawiała się pierwsza niespodzianka gdyż kąt pochylenia kół (tył i przód) z prawej strony jest za duży a mianowicie tył -2'56" przód -1'75 jest to pochył ujemny. Fachowcy ze stacji diagnostycznej nie byli w stanie określić przyczyny tak dużego pochyłu. Jak twierdzili "wszytko jest proste" i oczywiście byli na 100% pewni iż auto było bite. Jednak po sprawdzeniu auta miernikami lakieru przez tych samych fachowców stwierdzili iż auto nie miało uderzenia. -czy ktoś spotkał się z taka sytuacją lub wie co może być przyczyną takiego pochyłu to bardzo proszę o pomoc.
2. -kolejne pytanie czy w oryginale kia ceed benzyna powinna mieć osłonę silnika od spodu? ostatnio po deszczu zauważyłem iż u mnie tego brakuje i mam komorę całą mokrą. i pytanie czy ktos zapomniał założyć po naprawie czy po prostu oryginalnie takiej osłony nie ma.
3. Noszę się z zamiarem założenia LPG do tego auta za ok 3000 pln z lubryfikatorem. Dowiadywałem się co nie co na temat gazu w tym aucie i jedyny mankament jest taki iż trzeba co 45 000km regulować zawory a jest to regulacja blaszkowa gdzie prawdopodobnie trzeba dobrać się do wałków aby zawory wyregulować koszt w serwisie ok 1000PLN. Jako ciekawostkę dodam iż przy rozmowie telefonicznej w tym samy ASO ale z dwiema różnymi osobami jeden pan zachwalał gaz w tym aucie a drugi wręcz odradzał (mozna kupić ceeda z fabrycznie montowanym gazem). Przy takich informacjach człowiek głupieje dlatego bardzo proszę drodzy FORUMOWICZE o pomoc. Czy ktoś ma zamontowany LPG w swoim ceed.

Za odpowiedz na moje pytania i rozwianie wszelkich wątpliwości będe bardzo wdzięczny :bro
Pozdrawiam

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6534
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: poważne problemy

08 cze 2014 18:58

1. Wjechanie w dużą dziurę.
2. Nie ma
3. Co człowiek to opinia, ja jestem zdania, że na gaz to są kuchenki.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
icexx
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011

Re: poważne problemy

08 cze 2014 19:19

dzięki wielkie za odpowiedź zaczynam wierzyć w ludzi
co do:
ad.1 przynajmniej to jest pocieszające ze to nie jest jakaś wada konstrukcyjna. teraz pojawia się pytanie co może być skrzywione i jak to ustalić żeby nie wymieniać połowy zawieszania lub całego (tuleja była sprawdzana jest ok nie ma luzów)
ad.2 jeżeli osłon oryginalnie nie ma to rozumiem ze ma się lać do środka :o :?? . Widziałem gdzieś na forum ze prawdopodobnie zamontować pełną osłonę od CRDI żeby nie chlapało na maskę od spodu. Tylko czy będzie pasowało. czy ktoś widział takie rozwiązanie i czy to ma sens.
ad.3 dokładnie co człowiek to opinia (internet wszytko przyjmie). Czy rzeczywiście w silniku 1.4 DOHC jest taki problem z regulacją tych zaworów? Gdzie mi się o oczy obiło iż przy instalacji gazowej jest zalecana modyfikacja głowicy czy ktoś wie o co chodzi w tej modyfikacji?

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1364
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: poważne problemy

08 cze 2014 20:42

Ad.1 to musi ocenić warsztat – taki czy inny oby rzetelny i uczciwy. Grubość lakieru nie zawsze świadczy o tym czy auto było naprawiane powypadkowo (np. element wymieniono na nowy i polakierowano).

Ad.2 generalnie to kałuż nie powinno być na drogach – woda powinna spływać do studzienek ale mamy takie a nie inne drogi. W ASO Kia mają w ofercie osłony dolne silnika wystarczy spytać a jak cena Ci nie będzie odpowiadała to poszukaj podobnych ofert na portalach aukcyjnych.

Ad.3 ja jestem przeciwnikiem LPG mimo, że miałem 2 auta z instalacją a może właśnie dlatego. Jeśli będziesz serwisował auto zgodnie z wytycznymi producenta i sprawdzał/regulował luz zaworowy przy każdym przeglądzie to przejedziesz i 200 tysięcy km na gazie. Komplet „szklanek” + robocizna to jakieś 1000 PLN- warto? Kia nie oferuje zmodyfikowanych części pod LPG dla Twojego modelu, owszem w ofercie pojawił się ceed ale JD z LPG -ma inne zawory, gniazda, pierścienie tłokowe i jeszcze kilka innych elementów.

Jak pokonujesz rocznie mniej niż 30 tys km to sobie odpuść LPG
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

AUTOR WĄTKU
icexx
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011

Re: poważne problemy

10 cze 2014 08:32

No i stalo sie. Auto u mechanika.
Niestety też nie wie o co chodzi. Twierdzi że śruby od zawieszenia wyglądają na nie ruszone , sa tam jakies znaczniki czy cos, wiec to tym bardziej przekonuje mnie iz auto nie mialo zadnego udezenia. Mechanik będzie wymieniał elementy zawieszenia po kolei, a na pierwszy ogien idzie zwrotnica. Wyczytalem gdzieś że przyczyna dużego pochylu kół może być zwotnica, wachacz lub amor.
Co do osłony silnika czytałem że oslona od CRDI pasuje do DOHC i powinna pomóc na chlapanie na maskę od środka.
odnośnie gazu jest to sprawa do przemyślenia i dokładnego przeliczenia kosztów. ( ewentualnie do wyszukania dobrego nie autoryzowanego mechanika który podejmie się regulacji zaworów.)
Niestety nie ma jasnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania -i jak w życiu "są dwa uda albo się uda albo się nie uda" a co za tym idzie- koszty

falcon
Kierownik zmiany
 
Posty: 148
Dołączył(a): 07 gru 2011 20:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Kujawska

Re: poważne problemy

10 cze 2014 14:14

icexx napisał(a):...czy w oryginale kia ceed benzyna powinna mieć osłonę silnika od spodu? ...

Ja odbierając moja kijankę z salonu zażyczyłem sobie taką osłonę. Jest ona wykonana z dość grubego aluminium chyba, coś ok. 4 mm. Tania nie była - całe 460 zł.

AUTOR WĄTKU
icexx
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011

Re: poważne problemy

14 cze 2014 08:31

na portalu aukcyjnym taką osłonę można kupić za ok 170 pln

AUTOR WĄTKU
icexx
Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 08 cze 2014 13:49
Lokalizacja: ŁÓDŹ WIDZEW
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb/LPG 98KM
2011

Re: poważne problemy

19 lip 2014 16:41

witam
wahacz i zwrotnica wymieniona i wszystko wróciło do normy nie ma pochyłu \ kół :)

zastanawiam się nad ta osłona od DOHC. skoro producent nie przewidział takiej osłony w benzynie to moze miał jakiś powód. moze taka osłona będzie bardziej wadziła niż pomagała. pozdrawiam

roberto
 

Re: poważne problemy

20 lip 2014 06:39

icexx napisał(a):moze taka osłona będzie bardziej wadziła niż pomagała.

napewno - księgowym :he

Powrót do Tipsy i triksy ...
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl