Strona 13 z 17

Napisane: 18 lut 2008 14:05
przez siuto
polecam EDGE Castrola

Napisane: 18 lut 2008 15:59
przez madagaskar1
ja polecam agip 5w50

Napisane: 18 lut 2008 18:15
przez bercik7522
Napisałem na stonie castrola jaki olej wybrac do diselka i otrzymalem odpowiedz: Najlepszym olejem jest EDGE 5W30 lub Magnatec Professional C3 5W30, EDGE SPORT 0W40 to dobór odpowiedni jeśli chodzi o standard C3
temperatury są określone na poniże - 40 stopni
raczej nie życzę sobie i nikomu takiej zimy.Takze napisalem na stronie mobila jaki olej wybrac do diselka i otrzymalem odpowiedz:wg.zalecen producenta na samochody wyprodukowane w 2007r olej powinien spelniac Acea C3 oraz posiadajac klase lepkosci wg ISO 5W30.Na tej podstawie rekomendowanymi olejami sa:

Mobil 1 ESP Formula 5W30
Mobil Syst S Special V 5W30

gdzie kupić tanio olej ?

Napisane: 23 lut 2008 15:28
przez kris
czy ktoś wie gdzie tanio kupić Mobil 1 5w30
oprócz allegro oczywiście.
:?

Napisane: 23 lut 2008 17:46
przez tede_w
WYMIANA OLEJÓW

1. Olej fabryczny KIA (nie wiem jaki)
2. Po 6tyś km - Castrol Magnatec 5W-30
3. Po 15tyś km (1 przegląd) - Castrol Edge 5W-30

Czy coś się stanie jak na 2 przeglądzie (po 30tyś km) zaleję silnik Castrol 5W-40 ?
Czy może lepiej Motul 0W-30 albo Motul 5W-30(40) ?
Czy na Motul 0W-30 silnik nabierze mocy :) ?

Czekam na wszelkie sugestie :)

Napisane: 23 lut 2008 17:52
przez GregWeb
Jeżeli już to lej 5W-30. Na stronie firmowej Motula olejem dedykowanym dla CEEDA do silników benzynowych 1.4 i 1.6 jest: Motul 8100 Eco-nergy 5W-30. Sam takim zalałem i polecam :)

Napisane: 23 lut 2008 17:58
przez tede_w
GregWeb napisał(a):Jeżeli już to lej 5W-30. Na stronie firmowej Motula olejem dedykowanym dla CEEDA do silników benzynowych 1.4 i 1.6 jest: Motul 8100 Eco-nergy 5W-30. Sam takim zalałem i polecam :)

I jak Ci pali autko na tym oleju ? I jaka praca silnika ?

Napisane: 23 lut 2008 18:03
przez GregWeb
To oczywiście moje subiektywne odczucie ale praca silnika jest jakby cichsza i "delikatniejsza" dla ucha. Srednie spalanie mam na poziomie 7,5 l (mniej więcej 40% trasa, 60%miasto)

Napisane: 23 lut 2008 18:31
przez kris
a mobil nie lepszy ? :evil:
czy ktoś wie gdzie tanio kupić Mobil 1 5w30
oprócz allegro oczywiście.
:)

Napisane: 23 lut 2008 18:48
przez tede_w
GregWeb napisał(a):To oczywiście moje subiektywne odczucie ale praca silnika jest jakby cichsza i "delikatniejsza" dla ucha. Srednie spalanie mam na poziomie 7,5 l (mniej więcej 40% trasa, 60%miasto)


Generalnie spalanie mam podobne ,bo średnio 7.8L/100km (mierzone "ręcznie") tylko ja jeżdżę dość ostro :) ,więc bez rewelacji :)

Napisane: 23 lut 2008 19:40
przez GregWeb
Nie spodziewaj się jakiegoś rewelacyjnego obniżenia zużycia paliwa nawet po zastosowaniu najnowszego i najdroższego oleju. Można z pewnością jednak mówić o lepszym "komforcie" pracy silnika. Firmy produkujące "topowe" oleje przebijają się w ich reklamie a tak naprawdę tak wielkich różnic w ich porównywalnych produktach nie ma.
Cena za olej w naszych warunkach też ma wpływ na jego wybór.

Napisane: 25 lut 2008 20:47
przez dankat
znalazlem sobie olej ELF EVOLUTION SXR 5W30, taki fajny wynalazek, ale jest jeden szkopol, (posiada on normę ACEA B5 co oznacza że jest energooszczędny - daje niższy współczynnik tarcia ale jeżeli konstruktor go nie zaleca to nie można go stosować bo moze nie dawać takiego ciśnienia oleju jak trzeba). moze ktos kto lepiej zna sie na olejach potwierdzi to i powie mozna nim zalac lub nie lac, 1,6 crdi.

Napisane: 25 lut 2008 22:24
przez magbob
kris napisał(a):a mobil nie lepszy ? :evil:
czy ktoś wie gdzie tanio kupić Mobil 1 5w30
oprócz allegro oczywiście.
:)


zobacz na www.habi.pl
Biorę od nich olej ( właśne Mobil 1 ) od kilku lat i nigdy nie maiłem problemu z jego oryginalnością

Napisane: 11 mar 2008 17:19
przez vitaras
ktoś robił może taki eksperyment?

http://www.carfocus.pl/index.php?aid=2235

zastanawiaja mnie dwie rzeczy. Tester niby sprawdza własciwości oleju silnikowego a piszą ,że po badaniu wymagane były dolewki. He he. Mało tego. Urządzenie na zdjęciu jest testerem właściwości smarnych OLEJU NAPĘDOWEGO. ( tzw tester HFRR) Wraz z wprowadzeniem paliw niskosiarkowych spadły własności smarne paliwa ON i do tego miał służyć ten tester. Czyżby mistyfikacja???

Napisane: 11 mar 2008 18:23
przez madagaskar1
zauwazyłem ze paru kolegow proponuje olej motul ok dobry olej ale ma jedna wade bardzo wysoka cena.Mamy na rynku oleje ktore nie ustepuja motulowi patrzac na parametry motula prawde mowiac nie sa zwalajajace z nog lepkosc na poziomie 95% olei wystepujacych na rynku polskim liczna TBN mozna powiedziec srednia. proponuje zainteresowac sie olejen AGIP 5W50 link http://www.techem.com.pl/oil.php?categoryId=oila na tym oleju miedzyinnymi jezdza policyjne poldki i wiecie co kreca po 200 tys bez kapitalki chce podkreslic ze 90% policyjnych samochodow jezdzi 24h 7 dni w tygodniu.Co do LOTOSA to wiekszego syfu nie ma po przejechaniu 6000 km nadaje sie do natychmiastowego wylania.

Napisane: 11 mar 2008 18:47
przez vitaras
<span>madagaskar1</span> napisał(a):AGIP 5W50

Klasa API SJ jest absolutnym minimum dla silników benzynowych w ceedku. Natomiast do crdi wymagany jest klasa API minimum CF a ten olej ma CD, czyli jest niestety za kiepski. Do Poldków i owszem, moze być.

Napisane: 11 mar 2008 19:19
przez madagaskar1
kolego klasy o ktorych tak namietnie piszesz to wielka lipa zobacz jaka ma lepkosc 210( agip)ale jak to mowia wiele jest szkoł i szanuje twoja wypowiedz mielismy do czynienia z olejami o klasach ktore ty opisujesz i w praktyce nie sprawdzały sie

Napisane: 11 mar 2008 19:43
przez madagaskar1
vitaras pozatym nie wiem czy zauważyłeś ale agim ma estery

Napisane: 11 mar 2008 20:55
przez vitaras
<span>madagaskar1</span> napisał(a):kolego klasy o ktorych tak namietnie piszesz to wielka lipa


Nie lipa tylko podstawowy parametr oleju. Zalanie silnika olejem klasy niższej niż ta którą zaleca producent, to utrata gwarancji w razi nawalki. Lepkości, to kolejny z bardzo ważnych parametrów. Możesz np stracic gwarę na ceedka jeśli padnie motorek po zastosowaniu latem oleju 0W30.
współczynniki lepkości 210 określa stabilność temperaturową oleju a nie jego jakość.

Technologia estrów nie jest zadną rewolucją. Inne oleje również na tym bazują a wymogły to przepisy o czystości spalin. Zastąpiono więc dodatki metaliczne innymi, również organicznymi itd itp. Jedni się tym chwalą inni nie. ( tak samo jak technologią PAO, Hydrokrakingiem i osławionym Magnatec).To że olej który podajesz sprawdza się w jakimś aucie, to nie znaczy,że można go bezkrytycznie lać do innych. Olej który podałeś świetnie sprawdzi się w bardzo wysilonych silnikach o wysokich predkościach obrotowych i "luźno spasowanych" ( np Alfa Romeo). Trwałość olejów zależy od jakości dodatków i niestety to decyduje o cenie. Jakość dodatków to m.in. właśnie klasyfikacja API i ACEA. Oleje do wydłużonych przebiegów pomiedzy wymianami maja więc odpowiednią jakość.

moje zdanie jest takie:

1,4 i 1,6 benzyna olej klasy API SL lub SM 5W30 lub 5W40
1,6 i 2,0 diesel olej klasy API CF ( wg ACEA B4 lub B4/C3 ) 5W30 lub 5W40. Osobiście jeżdżę na 0W40 . ( zimą lepszy od 5W30 a latem Ma parametry 5W40) Ot szerszy zakres temperatur.

Napisane: 11 mar 2008 22:07
przez GregWeb
Kolega Madagaskar1 napisał: zauwazyłem ze paru kolegow proponuje olej motul ok dobry olej ale ma jedna wade bardzo wysoka cena
Fakt w Polsce jego cena jest wariacko wysoka i w żadnej firmie z którą się kontaktowałem nie umieli odpowiedzieć dlaczego zwłaszcza, że podawałem przykład USA gdzie 5l kosztuje ok. 36 do 39 $. Gość mi odpowiedział:" ...to se pan sprowadź". No i ......sprowadziłem. Koszt przesyłki 38 $ Razem z olejem wyniosło 77$ jak się pomnoży przez 2,5 złociszy to za te 5 l wcale aż tak dużo nie wychodzi- raptem 192,50 ( u nas za to samo krzyknęli 370 zł) :?