Witam,
Dzisiaj zaglądając pod maskę itp. odkręciłem sobie z czystej ciekawości korek od wlewu oleju i co mojego zaskoczeniu mam takie coś na nim. Nie jest to jednolicie biała maż, bardziej taki jasny brąz. Zdjęcie też tego nie oddaje w pełni
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/EQ17dUEi0QJ9Ji6133PtxFKi9fny11
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/EQ17dUEi0QJ9Ji6133PtxFKi9fny11
Płyn wygląda normalnie, nie mam tłustych oczek, nie ubywa. Bagnet i poziom oleju w normie. Wiem, że są ujemne temp. itp. ale czy to na pewno od krótkich tras ? . Do pracy w jedną stronę mam około 10km, jadę na 6 rano więc jest dość zimno jeszcze, ogrzewanie w aucie włączam jak wskazówka jest na połowie miedzy 0 a 90, zdarza się ze auto ma 90 dopiero po przejechaniu połowę dystansu bądź później, ciężko mi ocenić bo wskazówka tez jest tylko poglądowo w aucie.
Jutro rano skontroluję poziom płynu i oleju jeszcze raz. Macie jakieś pomysły ? powycierałem korek chce pojeździć i zobaczyć za parę dni jak to będzie wyglądać.
Pozdrawiam,
Niedogrzany silnik czy UPG ?
Moderator: Żandarmeria
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Niedogrzany silnik czy UPG ?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
A płynu chłodzącego nie ubywa ?? Podobny przypadek miał syn w hondzie - tylko miał prawie piane pod korkiem - przyczyną była nieszczelna uszczelka głowicy
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Gizmo121 napisał(a):A płynu chłodzącego nie ubywa ?? Podobny przypadek miał syn w hondzie - tylko miał prawie piane pod korkiem - przyczyną była nieszczelna uszczelka głowicy
Dzisiaj tak na szybko przeglądałem te zbiorniki świecąc latarka z telefonu, jutro sprawdzę w dzień jak to wygląda ale wydaje się być poziom w porządku
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- mati939
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Niedogrzanie silnika. Miałem to samo w audi z silnikiem 2.8 dojazd do firmy 25 km i później powrót. Czasami trochę po mieście i robiło się to samo. Zalecam zmianę oleju wraz z filtrami aby nie zatkały się kanaliki.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
mati939 napisał(a):Niedogrzanie silnika. Miałem to samo w audi z silnikiem 2.8 dojazd do firmy 25 km i później powrót. Czasami trochę po mieście i robiło się to samo. Zalecam zmianę oleju wraz z filtrami aby nie zatkały się kanaliki.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Olej wymieniłem miesiąc temu dokładnie, owszem jak było po -10 i ileś tam mniej jeździłem bo auto stało i niekiedy dwa dni, może zrobię trasę dłuższa porządnie go zagrzeje i zobaczę najwyżej potem wymienię ? - czy dmuchać na zimne i wymieniać już ?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- outlander38
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Nic nie wymieniaj . Silnik nie dogrzany . Wyczyść wąż odmy . Jest na 100% zapchany ta mazią i zamarza . Przeważnie takie zjawisko widać w silnikach vw . Ale tu tez sie zdarza Taka powiedzmy norma
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
outlander38 napisał(a):Nic nie wymieniaj . Silnik nie dogrzany . Wyczyść wąż odmy . Jest na 100% zapchany ta mazią i zamarza . Przeważnie takie zjawisko widać w silnikach vw . Ale tu tez sie zdarza Taka powiedzmy norma
Nie mam jak za bardzo tego teraz oczyścić, samo nie wyjdzie sobie to ? ta maż z węża odmy ?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- outlander38
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Zdemontować i pod gorącą wodą. Reszta benzynka ekstrakcyjną i wydmuchac ....samo nie wyjdzie ...ewentualnie jak w vw zamarznie i będzie brak odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika i nawet może doprowadzić w mrozach do wywalenia oleju przez bagnet lub korek oleju.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
outlander38 napisał(a):Zdemontować i pod gorącą wodą. Reszta benzynka ekstrakcyjną i wydmuchac ....samo nie wyjdzie ...ewentualnie jak w vw zamarznie i będzie brak odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika i nawet może doprowadzić w mrozach do wywalenia oleju przez bagnet lub korek oleju.
Przekonałeś Mnie, w poniedziałek albo wtorek odstawie auto do mechanika, żeby wyczyścił to i popatrzył tak sobie przy okazji czy jeszcze czegoś tam nie ma.
Dzięki
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Na rozgrzanym silniku poziom płynu powinien być na Full, bo na zimnym jest między F a L? na zdjęciu poziom na zimnym silniku
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Posty: 10
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
silnik 1.0 t-gdi
przez mapet_wroc » 24 cze 2019 15:21 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 8132 Wyświetlone
- Ostatni post przez mapet_wroc
25 cze 2019 00:57
-
silnik 1.0 t-gdi
-
-
Silnik 1.5 DPI
przez HUMBAK » 16 paź 2020 15:56 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 5832 Wyświetlone
- Ostatni post przez HUMBAK
16 paź 2020 15:56
-
Silnik 1.5 DPI
-
-
Silnik 1.5 DPI
przez HUMBAK » 16 paź 2020 15:56 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Silnik 1.5 DPI
-
-
Silnik D4FB
przez Qia » 23 wrz 2021 08:39 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 3764 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pangenitor
23 wrz 2021 10:57
-
Silnik D4FB
-
-
Gwarancja na silnik vs LPG
przez raulmaster » 03 lip 2019 08:55 w Koszt utrzymania - 6 Odpowiedzi / 9352 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
05 lip 2019 18:37
-
Gwarancja na silnik vs LPG
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości