Jako że posiadałem poprzednio tylko samochody w dieslu, teraz postanowiłem to zmienić. I zmieniłem na ceeda SW z 2015/2016 z silnikiem benzynowym 1,6 GDI.
Może zacznę od zalet:
- samochód odpala z niesamowita lekkością,
- podejrzewam że w zimie z odpaleniem będzie jeszcze lepiej
- na światłach mam wrażenie ze silnik nie pracuje, kilka razy na tym się przyłapałem.
No i wady:
- niestety najgorsze dla mnie jest ruszanie tym samochodem, jest u mnie silnik 1,6 GDI i nie mogę nauczyć się ruszać bez szarpania albo zduszenia,
(Może ktoś ma na to jakiś sposób?)
- oczywiście więcej pali, ale liczyłem się z tym.
[C2FL] Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Moderator: Żandarmeria
-
gzyms - Dyrektor
- Posty: 984
- Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
- Lokalizacja: NO
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
O tym ruszaniu i jazdą w korkach już wiele przy tym silniku napisano. Od ponad 1.5 roku rzadko udaje mi się ruszyć bez skoku. Wydaje się, że to problem sprzęgła, które przez to szybko się kończy. Można znaleźć opisy o wymianie sprzęgła po 20kkm.
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 724
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
pavlo180 napisał(a):J
Może zacznę od zalet:
- samochód odpala z niesamowita lekkością,
- podejrzewam że w zimie z odpaleniem będzie jeszcze lepiej
- na światłach mam wrażenie ze silnik nie pracuje, kilka razy na tym się przyłapałem.
Takie sobie te zalety, nieco naciągane Co do tego, że jest ciszej, to nie można się nie zgodzić
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
gzyms - Dyrektor
- Posty: 984
- Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
- Lokalizacja: NO
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
A brak turbiny, dwumasy, dpf, smrodu, problemów z dolotem, egrem, itp?aviator napisał(a):pavlo180 napisał(a):J
Może zacznę od zalet:
- samochód odpala z niesamowita lekkością,
- podejrzewam że w zimie z odpaleniem będzie jeszcze lepiej
- na światłach mam wrażenie ze silnik nie pracuje, kilka razy na tym się przyłapałem.
Takie sobie te zalety, nieco naciągane Co do tego, że jest ciszej, to nie można się nie zgodzić
Szczególnie przy większych przebiegach może to być poważny problem dla portfela.
Okupione przede wszystkim brakiem momentu obrotowego. ;(
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 724
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
No nie przesadzajmy Akurat 1.6 crdi to jeden z lepszych diesli na rynku i dla mnie najlepszy silnik w C2. A przesiadłem się teraz do 1.6 GDI Po mieście bardzo fajnie jeździ się z cichutkim silnikiem, choć nieco brakuje odejścia z niskich obrotów. Diesel jednak mocno hałasował, ale w trasie czuć jego przewagę. Ostatnio jednak mało jeżdżę i benzyniak jest dla mnie wystarczający. Co do ruszania gdi, to nie wiem o co chodzi, ja problemów nie dostrzegam.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Ja na szczęście po 270 kkm przygody z CII 1,6 CRDi przesiadłem się na benzynę 1,6, ale T-GDi 160 KM I powiem tak - nie jest to tak odczuwalna zmiana, jak wtedy, kiedy zamieniałem 1,6 CVVT na 1,6 CRDi - wtedy to było niebo a ziemia, szczególnie w odczuwaniu wrażeń płynących z ilości posiadanych niutków na osi Po prostu T-GDi jeździ mi się tak samo fajnie, jak dieslem, a fakt, parę zalet jest. Natomiast gdybym miał zamienić 1,6 CRDi na 1,6 GDI - absolutnie nie. Jeździłem pól grudnia i stycznia Sportkeim z tym motorem, jak nie miałem przed sobą kilometra pustej prostej, to bałem się TIRa wyprzedzać (elastyczność 80-120 powinna być wyrażana nie w sekundach, a minutach), na podjazdach pod wzniesienia rozważałem otwieranie drzwi i wspomaganie motoru nogą ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Ja zmieniłem w lutym 1.6crdi 136KM na 1.5 t-gdi 160KM i jedyny plus jaki widzę to niższa cena paliwa i brak zastanawiania się czy dopala czy nie (aczkolwiek wiem że mam tam też gdzieś GPFa).
Na minus mniejszy zasięg auta i słaby 2 bieg - na dieslu można było ruszać z 2 a tutaj jak się kula auto to trzeba go dobrze rozpędzić aby po zmianie na 2 się nie dławił.
Poza tym kultura pracy silnika 1.5 na +.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Na minus mniejszy zasięg auta i słaby 2 bieg - na dieslu można było ruszać z 2 a tutaj jak się kula auto to trzeba go dobrze rozpędzić aby po zmianie na 2 się nie dławił.
Poza tym kultura pracy silnika 1.5 na +.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 724
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
pioter napisał(a):Ja na szczęście po 270 kkm przygody z CII 1,6 CRDi przesiadłem się na benzynę 1,6, ale T-GDi 160 KM I powiem tak - nie jest to tak odczuwalna zmiana, jak wtedy, kiedy zamieniałem 1,6 CVVT na 1,6 CRDi - wtedy to było niebo a ziemia, szczególnie w odczuwaniu wrażeń płynących z ilości posiadanych niutków na osi Po prostu T-GDi jeździ mi się tak samo fajnie, jak dieslem, a fakt, parę zalet jest. Natomiast gdybym miał zamienić 1,6 CRDi na 1,6 GDI - absolutnie nie. Jeździłem pól grudnia i stycznia Sportkeim z tym motorem, jak nie miałem przed sobą kilometra pustej prostej, to bałem się TIRa wyprzedzać (elastyczność 80-120 powinna być wyrażana nie w sekundach, a minutach), na podjazdach pod wzniesienia rozważałem otwieranie drzwi i wspomaganie motoru nogą ...
Porównujesz auta o skrajnie innej masie. Ja mam bezpośrednie porównanie i wcale nie uważam by była przepaść między C2 1.6 crdi i gdi. Oba jeżdżą inaczej, ale ten drugi nie gorzej. Na pewno nie ma problemów z wyprzedzaniem
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 271
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
pavlo180 napisał(a):samochód odpala z niesamowita lekkością
To mnie rozbawiło, mam oba silniki w domu i sprawny crdi dopala równie lekko co gdi.
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 724
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
hevimental napisał(a):pavlo180 napisał(a):samochód odpala z niesamowita lekkością
To mnie rozbawiło, mam oba silniki w domu i sprawny crdi dopala równie lekko co gdi.
Jak najbardziej
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Zastanawia mnie dlaczego dalej ludzie boją się DPF, turbin itp. - koszty naprawy, regeneracji etc. już nie są tak duże jak kiedyś.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
gzyms - Dyrektor
- Posty: 984
- Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
- Lokalizacja: NO
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Ale są ;pPitrek napisał(a):Zastanawia mnie dlaczego dalej ludzie boją się DPF, turbin itp. - koszty naprawy, regeneracji etc. już nie są tak duże jak kiedyś.
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Nie ma aut idealnych, tutaj dużym plusem jest to, że 1.6 crdi przy prawidłowym serwisowaniu są praktycznie bezawaryjne.
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 724
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Pitrek napisał(a):Nie ma aut idealnych, tutaj dużym plusem jest to, że 1.6 crdi przy prawidłowym serwisowaniu są praktycznie bezawaryjne.
Poza tym dobrze jeżdżą i mało palą. Ale ich zalety widać szczególnie na długich trasach. Ja ostatnio mało jeżdżę więc diesel tak średnio... Poza tym SCT w najbliższym czasie...
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Owszem, co do spalania to każdy ma inną nogę xd
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 724
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
Pitrek napisał(a):Owszem, co do spalania to każdy ma inną nogę xd
Jakiej byś nie miał to i tak diesel mniej spali
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
Posty: 16
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C2FL] Kia Cee'd SW 1.6 Gdi Automat
przez pieron27 » 12 sty 2020 15:22 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 9 Odpowiedzi / 22460 Wyświetlone
- Ostatni post przez pieron27
12 kwi 2020 18:39
-
[C2FL] Kia Cee'd SW 1.6 Gdi Automat
-
-
[C2FL] Centralny zamek
przez fortis4don » 15 gru 2021 21:56 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 9097 Wyświetlone
- Ostatni post przez fortis4don
15 gru 2021 21:56
-
[C2FL] Centralny zamek
-
-
C2FL 1.6 GDI drgania silnika
przez gzyms » 05 paź 2019 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 17 Odpowiedzi / 26324 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
07 maja 2020 09:54
-
C2FL 1.6 GDI drgania silnika
-
-
[C2FL] Kia Cee'd II 2018 od Andrzeja :)
przez A_Gospodarczyk » 29 kwi 2024 18:04 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 8 Odpowiedzi / 258 Wyświetlone
- Ostatni post przez A_Gospodarczyk
30 kwi 2024 20:40
-
[C2FL] Kia Cee'd II 2018 od Andrzeja :)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości