[Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Moderator: Żandarmeria
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Baza paliwowa jest ta sama bardzo wiele zależy od dodatków . Sam leję tylko na BP i mam takie doświadczenie ,że w moim przypadku na Ultimate 98 auto pali ok 0.6 litra mniej .
- lary504
- Brygadzista
- Posty: 120
- Dołączył(a): 19 sie 2012 13:34
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Ja od pół roku tankuje tylko Vervę. I jestem bardzo zadowolony. Raz dpf wrócił do dopalania co 500km, wcześniej co 100-150. Zużycie paliwa spadło przez to dopalanie pewnie. Wcześniej ponad 7, teraz 6. Zmieniłem tylko paliwo. Wcześniej byłem z tym częstym dopalaniem kilka razy w ASO. Czyscili dpf 3 razy. Sprawdzili wszystko i rozłożyli ręce. Odpuściłem sobie już temat. Jakiś czas potem, zasugerował mi to dobry znajomy. Z niedowierzaniem, ale co mi szkodzi. I zdziwienie, pomogło. Od pół roku spokój. Wcześniej 1.5 roku jeździłem z dopalaniem co 100-150km.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ceed SW '12 1.6 CRDI L Sirius Silver
-
redhot
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Wynika z tego wątku jasno, że to bardzo subiektywna sprawa te paliwa wzbogacane.
@lary504 czy u Ciebie tylko ta Verva pomaga, czy sprawdzałeś jakiekolwiek inne stacje/ paliwa? Mnie to wygląda na problem z poprzednią stacją/ paliwem/ dystrybutorem, a nie że Verva "wyleczyła" auto. Innymi słowy, gdybyś teraz pojechał powiedzmy na shella albo BP się zatankować normalną ropą, problemy by powróciły?
@lary504 czy u Ciebie tylko ta Verva pomaga, czy sprawdzałeś jakiekolwiek inne stacje/ paliwa? Mnie to wygląda na problem z poprzednią stacją/ paliwem/ dystrybutorem, a nie że Verva "wyleczyła" auto. Innymi słowy, gdybyś teraz pojechał powiedzmy na shella albo BP się zatankować normalną ropą, problemy by powróciły?
- lary504
- Brygadzista
- Posty: 120
- Dołączył(a): 19 sie 2012 13:34
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Ja wtedy nie tankowalem na jednej stacji. Zawsze to były firmówki tzn Shell, bp, lotos itp, ale nie miałem żadnej stałej stacji. Od tak jak pisałem pół roku tylko Orlen. Dla mnie też to efekt placebo. Ale nic innego nie zmieniłem. Te same trasy, ten sam kierowca, żadnych napraw itp. Tylko zmiana paliwa.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ceed SW '12 1.6 CRDI L Sirius Silver
-
redhot
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Aha, OK. Nie chwal się tylko na stacji bo Ci jeszcze podniosą cenę tej Vervy
Skoro widać u Ciebie różnicę, to pewnie łatwiej Ci zaakceptować wyższą cenę.
Skoro widać u Ciebie różnicę, to pewnie łatwiej Ci zaakceptować wyższą cenę.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Ja tak na szybko, skoro wątek się pojawił. Jak pewnie już tu pisałem, zawsze uważałem, że te paliwa "premium" czy różnica między 95 a 98 to bujda, więcej oktanów to tylko mniejsze ryzyko spalania stukowego itp. Jedynie do gównianych stacji podchodzę ostrożnie - Ceeda od nowości przez pierwszy rok tankowałem na Auchan (duża różnica w cenie), ale potem się zorientowałem że na tym paliwie auto pali więcej (a warunki testowe jak niektórzy wiedzą miałem idealnie powtarzalne), więc od tamtej pory tylko Orlen.
ALE... jakiś czas temu (w listopadzie moze) miały miejsce cuda.. Jednego dnia na Orlenie przy Pilotów w KRK nie wiedzieć czemu 95 była niedostępna, więc 98 była w tej samej cenie co 95 (4,99 wtedy), więc oczywiście zalałem pełniutki bak 98 (akurat tak się złożyło, że zajechałem tam już na świecącym dystrybutorze). Na drugi dzień miałem dużo jeżdżenia po mieście i miałem takie jakby delikatne wrażenie, że auto inaczej chodzi, ale myśl przemknęła przez sekundę i nie wgłębiałem się. Na drugi dzień gdzieś poleciałem, a Ceeda przejęła Ania i też cały dzień się kulała po mieście załatwiając różne sprawy, po powrocie pyta się mnie "a czemu ten Ceed nagle taki jakiś bardziej wyrywny się zrobił??" No i to mnie zdziwiło i zacząłem się zastanawiać, że coś jest na rzeczy. Potem parę dni auto stało i następnie zamieniłem się na 1 dzień Rio na Ceeda - w obu ten sam silnik G4FA tzn Rio ma 100 KM (a jest mniejsze i lżejsze) a Ceed 90. Stary oddając mi kluczki sam zapytał o to samo (!) "A co on taki żwawy się zrobił, zawsze był bardziej mułowaty od Rio" (co było oczywiste z powodów j.w.) no i wtedy mnie zamurowało... Moje odczucia aż do wyjeżdżenia tego baku 98 było właśnie takie, że auto było bardziej żwawe, elastyczne. I po powrocie do 95 wszystko wróciło do "normy".
Sam nie wiem co o tym myśleć, bo jak wspomniałem, do tej pory byłem zwolennikiem teorii, że to nic nie daje..
ALE... jakiś czas temu (w listopadzie moze) miały miejsce cuda.. Jednego dnia na Orlenie przy Pilotów w KRK nie wiedzieć czemu 95 była niedostępna, więc 98 była w tej samej cenie co 95 (4,99 wtedy), więc oczywiście zalałem pełniutki bak 98 (akurat tak się złożyło, że zajechałem tam już na świecącym dystrybutorze). Na drugi dzień miałem dużo jeżdżenia po mieście i miałem takie jakby delikatne wrażenie, że auto inaczej chodzi, ale myśl przemknęła przez sekundę i nie wgłębiałem się. Na drugi dzień gdzieś poleciałem, a Ceeda przejęła Ania i też cały dzień się kulała po mieście załatwiając różne sprawy, po powrocie pyta się mnie "a czemu ten Ceed nagle taki jakiś bardziej wyrywny się zrobił??" No i to mnie zdziwiło i zacząłem się zastanawiać, że coś jest na rzeczy. Potem parę dni auto stało i następnie zamieniłem się na 1 dzień Rio na Ceeda - w obu ten sam silnik G4FA tzn Rio ma 100 KM (a jest mniejsze i lżejsze) a Ceed 90. Stary oddając mi kluczki sam zapytał o to samo (!) "A co on taki żwawy się zrobił, zawsze był bardziej mułowaty od Rio" (co było oczywiste z powodów j.w.) no i wtedy mnie zamurowało... Moje odczucia aż do wyjeżdżenia tego baku 98 było właśnie takie, że auto było bardziej żwawe, elastyczne. I po powrocie do 95 wszystko wróciło do "normy".
Sam nie wiem co o tym myśleć, bo jak wspomniałem, do tej pory byłem zwolennikiem teorii, że to nic nie daje..
- lary504
- Brygadzista
- Posty: 120
- Dołączył(a): 19 sie 2012 13:34
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Płacę za vervę 20 gr na litrze więcej. Przy baku to 9zl, czyli nie całe 2 litry paliwa. A teraz spałam prawie litr mniej na 100 km. To na baku i tak jestem do przodu. Zmieniać nie mam zamiaru. Bo już mam dość wizyt w ASO, które nie potrafi sobie poradzić.redhot napisał(a):Aha, OK. Nie chwal się tylko na stacji bo Ci jeszcze podniosą cenę tej Vervy
Skoro widać u Ciebie różnicę, to pewnie łatwiej Ci zaakceptować wyższą cenę.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ceed SW '12 1.6 CRDI L Sirius Silver
- zarathos
- Kierownik zmiany
- Posty: 153
- Dołączył(a): 06 lis 2018 19:44
- Lokalizacja: 3Miasto
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2018, M
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Ja sobie notuję spalanie bo żwawość to wiadomo - dupohamownia wiele warta nie jest. Zwłaszcza, że lubię testować "dopalacze" do paliwa i mam już długą listę tego który na coś wpływa a który nie
U mnie lista paliw ze względu na spalanie wygląda tak dla tej samej trasy w tych samych warunkach, jakieś 150 km po niemieckiej autostradzie , rzecz jasna wg komputera:
VPower 100 - 7,8/100
VPower 95: 8,0/100
Verva 98/Lotos 98: 9,1/100
BP 98: 9,2/100
AMIC 95 PRO: 10,0/100
standardowe 95 z Orlenu: 11,5/100
Jest jeszcze rozpiska dodatków z różnych firm, ale nie o tym tutaj temat. Jak widać między paliwami premium Shella a resztą jest spora jeżeli chodzi o spalanie. Różnica w cenie też Przy mniej agresywnej jeździe te różnice się zacierają i 100/95 VPower nie odstaje już tak bardzo. Rzecz jasna to mój wóz i mój styl jazdy, u każdego może być inaczej. Osobiście leję na polskich stacjach, co prawda na VPower ciut mniej pali i na 100 lepiej chodzi, ale wolę wspierać polską gospodarkę, po diabła ma się jakiś Holender czy inne podejrzane dindu na mojej biedzie bogacić
W Alfach (diesele) to czy diesel był premium czy nie nie miało znaczenia dla spalania, różnica była tylko przy większych mrozach podczas odpalania, wcześniej miałem benzynowe Fiaty Bravo 1.4 i Bravę HGT i tutaj stosunek spalanie/premium benzyna był dokładnie odwrotny. Więcej paliły na premium niż na 95, ale też silniki z innej epoki
U mnie lista paliw ze względu na spalanie wygląda tak dla tej samej trasy w tych samych warunkach, jakieś 150 km po niemieckiej autostradzie , rzecz jasna wg komputera:
VPower 100 - 7,8/100
VPower 95: 8,0/100
Verva 98/Lotos 98: 9,1/100
BP 98: 9,2/100
AMIC 95 PRO: 10,0/100
standardowe 95 z Orlenu: 11,5/100
Jest jeszcze rozpiska dodatków z różnych firm, ale nie o tym tutaj temat. Jak widać między paliwami premium Shella a resztą jest spora jeżeli chodzi o spalanie. Różnica w cenie też Przy mniej agresywnej jeździe te różnice się zacierają i 100/95 VPower nie odstaje już tak bardzo. Rzecz jasna to mój wóz i mój styl jazdy, u każdego może być inaczej. Osobiście leję na polskich stacjach, co prawda na VPower ciut mniej pali i na 100 lepiej chodzi, ale wolę wspierać polską gospodarkę, po diabła ma się jakiś Holender czy inne podejrzane dindu na mojej biedzie bogacić
W Alfach (diesele) to czy diesel był premium czy nie nie miało znaczenia dla spalania, różnica była tylko przy większych mrozach podczas odpalania, wcześniej miałem benzynowe Fiaty Bravo 1.4 i Bravę HGT i tutaj stosunek spalanie/premium benzyna był dokładnie odwrotny. Więcej paliły na premium niż na 95, ale też silniki z innej epoki
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
W dieselu roznica (nie wielka) jest zauwazalna ale po kilku tankowaniach. Silnik troche lepiej pracuje, lepiej tez reaguje na pedal gazu. Paliwo premium tankuje na BP, natomiast zwykle to BP i Shell (kiedys po Statoil Focus dziwnie sie zachowywal i przestalem tam diesela tankowac), inne mi nie po drodze.
Generalnie to wg mnie w tych premium sa glownie srodki czyszczace. Wiec po kilku tankowaniach premium moze byc odczuwalna jakas roznica. Np umnie po 4-5 tankowaniach premium i powrocie do zwyklej, w zasadzie roznicy na gorsze nie bylo. Natomiast po kilkunastu tankowanich zwyklej a nastepnie premium, juz cos czuc na plus.
Znowu jesli chodzi o nawet zwykle paliwa u niemcow, to troche lepsza praca silnika, zwiekszal sie zasieg (mniejsze spalanie) o kilkadziesiat kilometrow. No chyba ze od wschodnich Niemiec w strone Slaska teren opada.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Generalnie to wg mnie w tych premium sa glownie srodki czyszczace. Wiec po kilku tankowaniach premium moze byc odczuwalna jakas roznica. Np umnie po 4-5 tankowaniach premium i powrocie do zwyklej, w zasadzie roznicy na gorsze nie bylo. Natomiast po kilkunastu tankowanich zwyklej a nastepnie premium, juz cos czuc na plus.
Znowu jesli chodzi o nawet zwykle paliwa u niemcow, to troche lepsza praca silnika, zwiekszal sie zasieg (mniejsze spalanie) o kilkadziesiat kilometrow. No chyba ze od wschodnich Niemiec w strone Slaska teren opada.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
zarathos napisał(a):U mnie lista paliw ze względu na spalanie wygląda tak dla tej samej trasy w tych samych warunkach, jakieś 150 km po niemieckiej autostradzie , rzecz jasna wg komputera:
VPower 100 - 7,8/100
VPower 95: 8,0/100
Verva 98/Lotos 98: 9,1/100
BP 98: 9,2/100
AMIC 95 PRO: 10,0/100
standardowe 95 z Orlenu: 11,5/100
Rożnica 3,7 l/100 km??
Jak rozumieć te 150 km? 150 km (odległość) pałując na maksa (to 11 mnie nie dziwi)? W życiu nie widziałem u siebie większego spalania jak 8,6 l/100 średnio. Może kiedyś podeszło ciut więcej, ale 9 z przodu na bank nie.
Czyli co? Verva?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Pangenitor - Asystent Kierownika
- Posty: 277
- Dołączył(a): 30 gru 2017 23:02
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2017, M SMART+
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Ja tankuję tylko na Shell 95-V power, ale tylko z tego względu, że we wtorki jest w cenie zwykłej 95 fuel save, więc czemu nie korzystać.
Skóra i ćwieki na wieki.....
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Nie wierze w taką różnicę.
Sam tankuje na orlenie zwykła 95 spalanie na tej samej trasie, te same prędkości, cykle itp. około 8 litrów
Prowadzę mega dokładne zestawienie w excellu - BP 98 spalanie mniejsze o ok. 0,3 litra, teraz tankuje na shellu te V POWER coś tam...zobaczymy ile przejadę
Sam tankuje na orlenie zwykła 95 spalanie na tej samej trasie, te same prędkości, cykle itp. około 8 litrów
Prowadzę mega dokładne zestawienie w excellu - BP 98 spalanie mniejsze o ok. 0,3 litra, teraz tankuje na shellu te V POWER coś tam...zobaczymy ile przejadę
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- zarathos
- Kierownik zmiany
- Posty: 153
- Dołączył(a): 06 lis 2018 19:44
- Lokalizacja: 3Miasto
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2018, M
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
150 kilometrów przejechane ze średnią w okolicy 150 km/godzinę (więc rzeczywista balansuje między 160-200). Podobne wyniki są przy jeździe torowej. W normalnej jeździe, czyli miasto albo trasy bez szaleństw różnice między paliwami są w granicach błędu pomiarowego i zależą bardziej od tego jaki korek się trafi i ile ciężarówek trzeba wyprzedzić. Dopiero przy jeździe do oporu pokazują się istotne różnice.
Ja na co dzień leję premium od Orlenu albo Lotosa - zależy która stacja mi akurat bardziej po drodze leży. Ale nie ze względu na oszczędności na spalaniu, ale ze względu na właściwości paliwa. Przy wysilonym silniku lepiej lać wysokooktanowe i minimalizować ryzyko spalania stukowego. Zwłaszcza że silnik sobie przestawi zapłon i wykorzysta te 3 oktany więcej.
Ja na co dzień leję premium od Orlenu albo Lotosa - zależy która stacja mi akurat bardziej po drodze leży. Ale nie ze względu na oszczędności na spalaniu, ale ze względu na właściwości paliwa. Przy wysilonym silniku lepiej lać wysokooktanowe i minimalizować ryzyko spalania stukowego. Zwłaszcza że silnik sobie przestawi zapłon i wykorzysta te 3 oktany więcej.
-
pioteer
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
zarathos napisał(a):150 kilometrów przejechane ze średnią w okolicy 150 km/godzinę (więc rzeczywista balansuje między 160-200).
Dokładność takich prób jest bardzo mało wiarygodna.
Największy wpływ na spalanie w takim pomiarze (średnia 150km/h) ma ruch innych pojazdów oraz kierunek i siła wiatru a nie użyte paliwo.. chyba, że próby robione są na pustej autostradzie przy bezwietrznej pogodzie?
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Zrób 5000 km na zwykłej benzynie i potem 5000 na premium i porównaj . Samo dostosowanie zapłonu i komputera " napisanie nowej mapy " to kilkaset kilometrów .
5 miesięcy na 95 BP maj-październik
Spalanie: 8.91 l/100km
5 miesięcy BP Ultimate listopad - marzec
Spalanie: 8.59 l/100km
Tak to wygląda u mnie z tym ,że to mniejsze spalanie to i tak w " zimie "
5 miesięcy na 95 BP maj-październik
Spalanie: 8.91 l/100km
5 miesięcy BP Ultimate listopad - marzec
Spalanie: 8.59 l/100km
Tak to wygląda u mnie z tym ,że to mniejsze spalanie to i tak w " zimie "
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
pioteer napisał(a):zarathos napisał(a):150 kilometrów przejechane ze średnią w okolicy 150 km/godzinę (więc rzeczywista balansuje między 160-200).
Dokładność takich prób jest bardzo mało wiarygodna.
Największy wpływ na spalanie w takim pomiarze (średnia 150km/h) ma ruch innych pojazdów oraz kierunek i siła wiatru a nie użyte paliwo.. chyba, że próby robione są na pustej autostradzie przy bezwietrznej pogodzie?
A1 jest uznawana za autostradę widmo na śląsku, dużo się nie dzieje tak jak na A4 ;p
Prowadzę kalkulację od stycznia, pzejechane mam jakoś 7 tyś, i nie wierze w rożnicę 3.5 litra....
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
marceed - Weteran
- Posty: 1149
- Dołączył(a): 22 gru 2010 12:52
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 GDi Pb 135KM
2012, L + FUN
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Ja staram się tankować tylko na stacjach Shell. Raz na jakiś czas tankuję V-power 95 i różnica jest odczuwalna na plus - także warto.
- zarathos
- Kierownik zmiany
- Posty: 153
- Dołączył(a): 06 lis 2018 19:44
- Lokalizacja: 3Miasto
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2018, M
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Wiem, że błąd jest spory. Pomiary robione nocą więc można powiedzieć że na pustej autostradzie. Na A1 zawsze przeciąg więc tutaj ciężko trafić na idealne warunki. I zawsze wyjeżdżałem przynajmniej jeden bak przed takim pomiarem - nie jeździłem w kółko tankując na każdym końcu inne paliwo.
Średnie za pomocą Fuelio też kiedyś liczyłem i tam gdzie wypadało większość tras to przewaga premium Shella też była widoczna. Znudziło mi się wklepywanie po każdym tankowaniu i skasowałem konto.
Komputerową średnią z 35000 mam 7.0 i to raczej dynamicznej jazdy - od samego początku tankuję paliwa premium, chyba że sytuacja zmusi do zalania zwykłej 95
A jak często śmigasz z butem w podłodze po autostradzie albo wyjeżdżasz na tor czy odcinki dróg gdzie można bezpiecznie poszaleć? Przecież pisałem, że w jeździe miejskiej czy spokojnych trasach różnice w spalaniu między tymi paliwami są pomijalne.
Średnie za pomocą Fuelio też kiedyś liczyłem i tam gdzie wypadało większość tras to przewaga premium Shella też była widoczna. Znudziło mi się wklepywanie po każdym tankowaniu i skasowałem konto.
Komputerową średnią z 35000 mam 7.0 i to raczej dynamicznej jazdy - od samego początku tankuję paliwa premium, chyba że sytuacja zmusi do zalania zwykłej 95
Pitrek napisał(a):Prowadzę kalkulację od stycznia, pzejechane mam jakoś 7 tyś, i nie wierze w rożnicę 3.5 litra....
A jak często śmigasz z butem w podłodze po autostradzie albo wyjeżdżasz na tor czy odcinki dróg gdzie można bezpiecznie poszaleć? Przecież pisałem, że w jeździe miejskiej czy spokojnych trasach różnice w spalaniu między tymi paliwami są pomijalne.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
marceed napisał(a):Ja staram się tankować tylko na stacjach Shell
Wspierasz wojny i niszczenie Afryki
-
pioteer
Re: [Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Pitrek napisał(a):A1 jest uznawana za autostradę widmo na śląsku, dużo się nie dzieje tak jak na A4 ;p
nie wiem czemu to piszesz pod moją uwagą nt małej wiarygodności testu ze średnią 150km/h? Kolega chyba nie testował jednak na A1 swojego spalania przy średniej 150km/h
Jeśli chodzi o A1 na Śląsku, to akurat mam ją pod nosem i jeżdżę po niej co jakiś czas i nie wydaje się by można było o niej powiedzieć, że jest autostradą widmo..
Nawet na fragmencie 3 pasowym ciężko bez dohamowań polecieć 160-200km/h (nie mówiąc już, że to niezgodne z przepisami )
Powrót do Koszt utrzymania
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
przez Xantiun » 24 gru 2021 14:34 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
-
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
przez Xantiun » 24 gru 2021 14:34 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
-
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
przez Xantiun » 24 gru 2021 14:34 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
-
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
przez Xantiun » 24 gru 2021 14:35 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość