Szarpanie podczas jazdy
Moderator: Żandarmeria
- matson
- Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 27 lip 2018 16:36
- Lokalizacja: gdynia
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 2.0 Pb 147KM
2008
Re: Szarpanie podczas jazdy
Hej. dołączę się do tematu obrotów i ogólnie problemu z silnikiem. Otóż sporadycznie przy jeździe kiedy hamuje do np. 20-30km/h na parkingu to silnik potrafi zgasnąć, ceed w automacie 2.0 silnik benzyna. Komputer wykazuje błąd sondy lambda i to wszystko. dodam, że przy całej akcji kontrolka żadna się nie zapala.
- Adam Garstka
- Żandarmeria
- Posty: 2973
- Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
- Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013
Re: Szarpanie podczas jazdy
Przeczyść przepustnicę.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- Miszel
- Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 12 cze 2019 15:38
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2010
Re: Szarpanie podczas jazdy
W moim przypadku 1.6CRDi po kolejnych 30 tys nie udało się znaleźć przyczyny. W międzyczasie wymieniona była turbina, przeczyszczony zbiornik i układ paliwowy.
Zauważyłem, że szarpanie czasem na zimny silniku nie występuje a pojawia się po wyłączeniu i kolejnym odpaleniu silnika (takie coś by chyba kierowało na elektronikę). Z resztą ostatnio miałem bardzo dziwny przypadek z radiem - radio grało na dwa przednie głośniki a po BT na wszystkie 4. Po jakimś czasie zaczęło grać normalnie. Cuda.
Zauważyłem, że szarpanie czasem na zimny silniku nie występuje a pojawia się po wyłączeniu i kolejnym odpaleniu silnika (takie coś by chyba kierowało na elektronikę). Z resztą ostatnio miałem bardzo dziwny przypadek z radiem - radio grało na dwa przednie głośniki a po BT na wszystkie 4. Po jakimś czasie zaczęło grać normalnie. Cuda.
Kia Ceed 1,6 CRDi 2010 - 351kkm i ciągle do przodu
- Lachu99
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 15 lut 2021 16:48
- Lokalizacja: Brześce
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 2.0 ON 140KM
2009, Optimum +
Re: Szarpanie podczas jazdy
Hej słuchajcie, idąc najtańszą drogą. Wnioskując po tych wszystkich komentarzach wymieniłem czujnik od intercoolera i od 2 dni mam spokój. Zobaczymy czy to przypadek czy rzeczywiście się poprawiło.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 413
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Szarpanie podczas jazdy
No, ja u siebie zrobiłem to samo i... Nie pomogło. Ale problem po jakimś czasie calkowicie ustąpił i przez zimę nie występował. Zobaczymy co będzie jak się ociepli...
I jeszcze coś: kiedy robiłem jazdy testowe i obserwowałem bacznie wykresy z OBD zauważyłem, że wszelkie szarpania ustawały kiedy EGR nie zmieniał położenia tzzn był stale zamknięty. Obstawiam więc że to jest jakiś problem być może softwarowy, występujący przy wyższych temperaturach i być moze wchodzi w grę dynamika pracy EGR tzn jego np przycinanie się. Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ma zatkany EGR - czy szarpanie ustępuje czy nie.
I jeszcze coś: kiedy robiłem jazdy testowe i obserwowałem bacznie wykresy z OBD zauważyłem, że wszelkie szarpania ustawały kiedy EGR nie zmieniał położenia tzzn był stale zamknięty. Obstawiam więc że to jest jakiś problem być może softwarowy, występujący przy wyższych temperaturach i być moze wchodzi w grę dynamika pracy EGR tzn jego np przycinanie się. Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ma zatkany EGR - czy szarpanie ustępuje czy nie.
- Olej1985
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15 cze 2021 04:16
- Lokalizacja: Kępno
- Grupa: Wielkopolska
Re: Szarpanie podczas jazdy
Witam czy ktoś z was rozwiązał problem szarpania samochodem przy stałej jeździe w wysokiej temperaturze bo terz mam problem z tym od roku!
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 413
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Szarpanie podczas jazdy
U mnie wymiana MAP sensora nie pomogła. Calą zimę był spokój z tym że autem jeździ syn a ja tylko od przypadku.
- Olej1985
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15 cze 2021 04:16
- Lokalizacja: Kępno
- Grupa: Wielkopolska
Re: Szarpanie podczas jazdy
Spróbuję wyczyścić przepływomierz powietrza może to coś pomoże! A czy ktoś z was robił taki zabieg?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 413
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
- WojtekWojtek
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 28 cze 2021 14:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Szarpanie podczas jazdy
Polecam wizytę u dobrego diagnosty a nie wróżenie z fusów na internetowych forach... Miałem identyczny przypadek jak kolega na samym początku. Po wizycie u diagnosty wymieniony został czujnik sprzęgła oraz zaktualizowano soft. Problem szarpania przeszedł do historii.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 413
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Szarpanie podczas jazdy
Gratuluję. W czujnik sprzęgła niespecjalnie wierzę ale w soft - tak.
- Robert91
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 12 cze 2022 19:49
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013
Re: Szarpanie podczas jazdy
Czy ktoś rozwiązał problem w 100% ? czyściłem przepłykwe i map sensor, nie pomogło, może wymiana coś zmieni? Wyczyszczony EGR, DPF i kolektor ssący nic się nie zmieniło/ Filtr/sitko w baku czyste. Wypalanie co 50km.... lekki szarpanie po odpalaniu na zimnym silniku i w okolicach 1.5-2 tyś obrotów na 2,3,4 biegu na 5 chyba nie
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 413
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Szarpanie podczas jazdy
U mnie zimą się uspokajało ale autem 99,99% czasu jeździ syn a on nie zwraca uwagi na takie pierdoły
- rupnik
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 24 cze 2020 12:17
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2013
Re: Szarpanie podczas jazdy
Witam ponownie,
Wcześniej już pisałem w tym temacie, ale finalnie okazało się, że jednak nie do końca rozwiązałem problem.
Przypomnę - celem usunięcia szarpania zrobiłem:
- mycie zbiornika paliwa
- czyszczenie układu paliwowego
- wymiana sprzęgła
- wymiana egr
- wymiana MAP sensora
Generalnie część z tych działań pomogła na chwilę dłuższą lub krótszą, ale żadne z nich nie rozwiązło problemu.
Finalnie, okazało się że odpowiedzialne były wtryskiwacze.
Zrobiłem ich regenerację i wymieniłem EGR (który dostaje wpierdziel przy lejących wtryskach) i to było to.
Już kilka miesięcy jeżdżę , jest lato i problem zniknął.
Wcześniej już pisałem w tym temacie, ale finalnie okazało się, że jednak nie do końca rozwiązałem problem.
Przypomnę - celem usunięcia szarpania zrobiłem:
- mycie zbiornika paliwa
- czyszczenie układu paliwowego
- wymiana sprzęgła
- wymiana egr
- wymiana MAP sensora
Generalnie część z tych działań pomogła na chwilę dłuższą lub krótszą, ale żadne z nich nie rozwiązło problemu.
Finalnie, okazało się że odpowiedzialne były wtryskiwacze.
Zrobiłem ich regenerację i wymieniłem EGR (który dostaje wpierdziel przy lejących wtryskach) i to było to.
Już kilka miesięcy jeżdżę , jest lato i problem zniknął.
- Robert91
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 12 cze 2022 19:49
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013
Re: Szarpanie podczas jazdy
U mnie okazały sie spalone wszystkie 4 świece, jeszcze upewnie sie po kilku dniach czy na pewno kwestia falowania ustała ale wydaje mi sie, ze tak. Nie wiem czy bedzie miało to wpływ na czestotliwość wypalania
ile wyniosło Cie regenerowanie wtrysków ? robocizna i regeneracja ?? też bede ewentualnie w tym kierunku patrzył jeszcze.
i co ile wypala Ci dpf ??
rupnik napisał(a):Witam ponownie,
Finalnie, okazało się że odpowiedzialne były wtryskiwacze.
Zrobiłem ich regenerację i wymieniłem EGR (który dostaje wpierdziel przy lejących wtryskach) i to było to.
Już kilka miesięcy jeżdżę , jest lato i problem zniknął.
ile wyniosło Cie regenerowanie wtrysków ? robocizna i regeneracja ?? też bede ewentualnie w tym kierunku patrzył jeszcze.
i co ile wypala Ci dpf ??
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 413
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Szarpanie podczas jazdy
Podszedłem do czyszczenia EGR a przy okazji sprawdziłem świece żarowe bo w D4EA jest strasznie trudne dojście . Dwie świece NGK padnięte, dwie dobre. Wymieniłem wszystkie na Meyle. Jedna była zapieczona i wykręcałem ja dwa dni z duszą na ramieniu ale wyszła. EGR był oczywiście zawalony, trochę mulowato chodzil. Po wyczyszczeniu oczywiście lepiej. Niestety w ferworze, gdzieś mi przepadła przekładka między elektromagnes a EGR więc pół dnia pojeździłem bez tej podkładki i , nie wiem czy uwierzycie, silnik działał tragicznie. EGR nawet na biegu jałowym ciągle skakał między 0 a 100. Wieczorkiem finalnie znalazłem ta podkładkę - spadła gdzieś na ramę pomocnicza i szczęśliwie jej nie zgubiłem.
To na co chce zwrócić uwagę - działanie EGR jest mocno związane z fizycznym zakresem ruchu samego grzybka. podkładka ma 1,4mm i wpływa dramatycznie na działanie całego silnika. Warto zerknąć czy gdzieś w ferworze mechanikowi nie zginęła albo czy nie jest "zastępcza" np o innej grubości.
Po zamontowaniu podkładki - cud miód malyna. Choc minimalne poszarpywanie jest nadal. Tu będę się upierał że to jednak kwestia algorytmu sterowania i nie przeskoczymy jej.
Tak działał EGR kiedy nie było przekładki między elektromagnesem a zaworem. W czasie jazdy ciągle cykliczne zmiany - masakra. Po włożeniu podkładki - nie to auto!
Czerwony - wysterowanie EGR, zielony błąd EGR
https://drive.google.com/file/d/13YRQVJ ... p=drivesdk
To na co chce zwrócić uwagę - działanie EGR jest mocno związane z fizycznym zakresem ruchu samego grzybka. podkładka ma 1,4mm i wpływa dramatycznie na działanie całego silnika. Warto zerknąć czy gdzieś w ferworze mechanikowi nie zginęła albo czy nie jest "zastępcza" np o innej grubości.
Po zamontowaniu podkładki - cud miód malyna. Choc minimalne poszarpywanie jest nadal. Tu będę się upierał że to jednak kwestia algorytmu sterowania i nie przeskoczymy jej.
Tak działał EGR kiedy nie było przekładki między elektromagnesem a zaworem. W czasie jazdy ciągle cykliczne zmiany - masakra. Po włożeniu podkładki - nie to auto!
Czerwony - wysterowanie EGR, zielony błąd EGR
https://drive.google.com/file/d/13YRQVJ ... p=drivesdk
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 413
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Szarpanie podczas jazdy
Kilka tygodni po wykonaniu opisanych czynności mogę powiedzieć że szarpanie jest niezauważalne - w mojej ocenie nie ma go.
Wymiana świec poprawia warunki rozruchu i pracy zimnego silnika - trzeba pamiętać, że świece grzeja jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika.
Główną przyczyną, moim zdaniem, jest zła praca EGR. Swojego wyczyściłem gruntownie ale też zwracałem uwagę żeby nie tylko światło zaworu było czyste ale też zeby zawór lekko chodził tzn nie zacinał się i żeby natychmiast powracał po zwolnieniu nacisku palcem. Taki był mój zawór po czyszczeniu i silnik zachowuje się b dobrze. Wtrysków nie ruszałem.
Szarpanie jest zauważalne właśnie jako oscylacje pozycji EGR (zadanej), i jako oscylacje ciśnienia MAP itd i występuje tylko w pewnych warunkach. Oznacza to, że szarpanie jest związane z układem zasilania w powietrze - są tam zauważalne oscylacje. Moim zdaniem, układ regulacji ilości powietrza, w którym udział bierze też EGR, w pewnym zakresie pracy wpada w oscylacje. Taka sytuacja jest częsta w układach regulacji i może wynikać z mnóstwa czynników. Jednym z nich może być niewłaściwa praca (dynamika) zaworu EGR. Usunięcie problemu po tej stronie u mnie pomogło. Ale swiece też naprawiłem - 2 szt były uszkodzone
Jak coś więcej zaobserwuję to dam znac.
Wymiana świec poprawia warunki rozruchu i pracy zimnego silnika - trzeba pamiętać, że świece grzeja jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika.
Główną przyczyną, moim zdaniem, jest zła praca EGR. Swojego wyczyściłem gruntownie ale też zwracałem uwagę żeby nie tylko światło zaworu było czyste ale też zeby zawór lekko chodził tzn nie zacinał się i żeby natychmiast powracał po zwolnieniu nacisku palcem. Taki był mój zawór po czyszczeniu i silnik zachowuje się b dobrze. Wtrysków nie ruszałem.
Szarpanie jest zauważalne właśnie jako oscylacje pozycji EGR (zadanej), i jako oscylacje ciśnienia MAP itd i występuje tylko w pewnych warunkach. Oznacza to, że szarpanie jest związane z układem zasilania w powietrze - są tam zauważalne oscylacje. Moim zdaniem, układ regulacji ilości powietrza, w którym udział bierze też EGR, w pewnym zakresie pracy wpada w oscylacje. Taka sytuacja jest częsta w układach regulacji i może wynikać z mnóstwa czynników. Jednym z nich może być niewłaściwa praca (dynamika) zaworu EGR. Usunięcie problemu po tej stronie u mnie pomogło. Ale swiece też naprawiłem - 2 szt były uszkodzone
Jak coś więcej zaobserwuję to dam znac.
- Floriano
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 11 paź 2022 01:22
- Lokalizacja: Daleszyce
- Grupa: Świętokrzyska
Re: Szarpanie podczas jazdy benzyna
Pitrek napisał(a):Panowie gdzie szukać problemu?
Sonda jest nowa, ASO na podstawie tych wykresów stwierdza katalizator do wymiany.
Auto w przedziale 1600-1800 daje bogatą mieszankę
Witam wszystkich czy ktoś w Was pokonał problem szarpania w silniku benzynowym? zakupiłem auto i właśnie mam ten sam problem co kolega Piotrek zaczynam walkę z szarpaniem
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Szarpanie podczas jazdy benzyna
Floriano napisał(a):Pitrek napisał(a):Panowie gdzie szukać problemu?
Sonda jest nowa, ASO na podstawie tych wykresów stwierdza katalizator do wymiany.
Auto w przedziale 1600-1800 daje bogatą mieszankę
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich czy ktoś w Was pokonał problem szarpania w silniku benzynowym? zakupiłem auto i właśnie mam ten sam problem co kolega Piotrek zaczynam walkę z szarpaniem
Sprawdź rozrząd jeżeli jest ok na znakach to kontrola katalizatora- proponuje nie jeździć autem.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- Floriano
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 11 paź 2022 01:22
- Lokalizacja: Daleszyce
- Grupa: Świętokrzyska
Re: Szarpanie podczas jazdy
Panowie ja problem rozwiązałem w moim przypadku rozrząd przeskoczył o 1 ząb to było przyczyna szarpania w przedziale 1600-2000
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
P0030 - Dławienie podczas jazdy
przez dominiss1990 » 30 paź 2023 23:14 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 1875 Wyświetlone
- Ostatni post przez dominiss1990
14 lis 2023 06:40
-
P0030 - Dławienie podczas jazdy
-
-
Szarpanie silnika
przez fafa69 » 19 lip 2020 06:28 w Silniki i skrzynia biegów - 13 Odpowiedzi / 9046 Wyświetlone
- Ostatni post przez tom937
10 gru 2020 01:21
-
Szarpanie silnika
-
-
Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
przez Kovson » 17 cze 2020 08:58 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3172 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kovson
17 cze 2020 08:58
-
Szarpanie/Kangurowanie bieg 1-2-3
-
-
szarpanie gaśnięcie na rozgrzanym silniku
przez kamx89 » 01 cze 2021 17:44 w Silniki i skrzynia biegów - 9 Odpowiedzi / 4497 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
25 paź 2021 12:21
-
szarpanie gaśnięcie na rozgrzanym silniku
-
-
Szarpanie przy wciskaniu sprzęgła - ESP?
przez Fifi94 » 02 kwi 2020 11:31 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 4878 Wyświetlone
- Ostatni post przez Fifi94
02 kwi 2020 11:31
-
Szarpanie przy wciskaniu sprzęgła - ESP?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości