Cześć,
Kilka dni temu żona się mnie pyta - co tak dziwnie szarpie.... Jechałem na tempomacie na 5 biegu ale stosunkowo wolno.... Może jakieś 70km/h. I faktycznie odczułem jakby silnik dodawał gazu i odejmował i odczuwalne było takie szarpnięcie i hamowanie - bardzo delikatne. Dzisiaj to samo zauważyłem jadać na delikatnym gazie, niskich obrotach na 4 biegu i te.niskiej prędkości. Pedał lekko naciśnięty że stabilną pozycją stopy i tak samo... Auto jakby się krztusi. Potem na postoju odczuwałem że silnik nie pracuje jakoś idealnie jednostajnie i niesłyszalnie jak zazwyczaj. Obroty skaczą sobie w przedziale 640-740. Komputer niczego nie odnotował.
Przebieg auto to jakieś 16kkm więc nówka.
Myślicie że TTTM i ja stałem się nadwrażliwy czy faktycznie coś się przytkało mu nie pasuje?
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem już może?
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Moderator: Żandarmeria
-
Yankee - Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 409
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Jak jedziesz na takim półgazie to auto może przechodzić z sytuacji silnik ciągnie auto->auto ciągnie silnik (hamowanie silnikiem) i na odwrót. W takiej sytuacji na przemian kasują się i luzują wszystkie luzy w układzie przeniesienia napędu (skrzynia, dyferencjał, przeguby itp) więc leciutkie szarpnięcie może być. Mam to w mojej Meganie 4 i z tym akurat walczyłem przez całą gwarancję zresztą nieskutecznie. W moim aucie te luzy są patologiczne ale oczywiście przez 4 lata serwis rżnął glupa. Niestety potwierdziłem sobie w kilku innych Renault że ta generacja napędu (H5) ma taką psią urodę. Jeżeli chodzi o pracę na wolnych obrotach to trudno ocenić ale znów, w mojej M4 (też silnik GDI) była to pierwsza zgłaszana usterka. Podmieniali soft, niewiele to dało. Moja prywatna teoria jest taka, że w nowoczesnych silnikach kiedy są zmienne fazy rozrządu na ssaniu i wydechu, układ utrzymania wolnych obrotów w ECU ma więcej rzeczy do kontroli niż tylko dawki wtrysków i przepustnica. Stąd leciutka ale jednak czkawka, która ja osobiście słyszę (serwis oczywiście nie) i lekkie drganie budy.
Żeby było śmieszniej to w 15 letniej Kijance akurat jest wszystko ok a w niespełna 5 letniej Meganie - nie do końca. Ale mam nią przejechane prawie 100 tys i auto śmiga bezawaryjnie i jeździ się przyjemnie. Takie dziwo...
Ale w Twoim wypadku nie zaszkodzi zgłosić tego do serwisu - kupiłeś nowe auto, korzystaj z gwarancji
Żeby było śmieszniej to w 15 letniej Kijance akurat jest wszystko ok a w niespełna 5 letniej Meganie - nie do końca. Ale mam nią przejechane prawie 100 tys i auto śmiga bezawaryjnie i jeździ się przyjemnie. Takie dziwo...
Ale w Twoim wypadku nie zaszkodzi zgłosić tego do serwisu - kupiłeś nowe auto, korzystaj z gwarancji
-
Yankee - Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Dzięki za tak długą opowieść o poranku ja niestety nie m tyłem czasu i dopisze tylko krótko, że jeździmy tym autem ponad rok i nie czuliśmy nigdy wcześniej czegoś takiego. Zawsze było gładko, równo i cicho. Trzeba jeździć i obserwować tankuje zawsze (w 99%) na jednej stacji BP więc nic chrzczonego raczej nie powinienem mieć w baku.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 409
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Jak jest gwarancją to do serwisu
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Też mam takie odczucie w 1.0 TGDI (a on jest wybrakowany o 1 cylinder więc to czuć). Ale absolutnie zawsze jak chce to komuś pokazać to jest ok. Raz w tym czasie na OBD zauważyłem dużo wyższą temperaturę spalin niż zawsze. Więc mi się wydaje, że to jest związane z GPFem i jego wypalaniem. Mini kontroleczka - taka tyci tyci i już bym był spokojny...
Weź go przepal i zobacz.
W 1.4 T-GDi miałem objaw niejednostajnego przyspieszania i szarpania jak był uszkodzony wytrysk. Przebieg jak u Ciebie. Ale to jak mu depnales na 3ce to nie szedł gładko tylko ewidentnie szarpał momentem.
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
Weź go przepal i zobacz.
W 1.4 T-GDi miałem objaw niejednostajnego przyspieszania i szarpania jak był uszkodzony wytrysk. Przebieg jak u Ciebie. Ale to jak mu depnales na 3ce to nie szedł gładko tylko ewidentnie szarpał momentem.
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Yankee - Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Mam ustalony termin wizyty w ASO na 26 czerwca.
Przeszukując internet objawy podchodzą mi po coś co jest opisywane jako "wypadanie zapłonu". Strasznie irytujące to jest jak na 6 biegu z prędkości 80km/u dodaje gazu i czuję jak samochód zamiast płynnie przyspieszać to delikatnie szarpie. Wrażenie jakby droga była nierówna albo koła lekko kwadratowe
Przeszukując internet objawy podchodzą mi po coś co jest opisywane jako "wypadanie zapłonu". Strasznie irytujące to jest jak na 6 biegu z prędkości 80km/u dodaje gazu i czuję jak samochód zamiast płynnie przyspieszać to delikatnie szarpie. Wrażenie jakby droga była nierówna albo koła lekko kwadratowe
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Jeździłem tydzień zastępczym C3 z tym właśnie silnikiem i pomijając szok jak to auto zapierdala, to większy szok był właśnie jeśli chodzi o kulturę pracy silnika - 3kkm na blacie więc nówka a jednocześnie raczej dotarta, ale przy bardzo delikatnym operowaniu pedałem gazu (+ i -) szarpie jak dopiero od niedawna mój C1 z 250kkm na blacie, a doskonale pamiętam jak zachowywało się każde inne nowe auto (C1 i Rio UB, oba z G4FA czy inne marki) przy takim przebiegu - te zmiany obrotów i moment przejścia "spalanie/hamowanie silnikiem" był baaardzo płynny i delikatny, nieodczuwalny wręcz, a tu jeb-jeb..
Autem zachwycony, ale ta kwestia mnie przeraziła.
Autem zachwycony, ale ta kwestia mnie przeraziła.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 409
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
No to ciekawostka... Na forum chyba mojasportage gość pisze że ten silnik na gaz zero-jedynkowy. Nie spotkałem się z czymś takim. Może zaoszczędzili i zamiast potencjometru dali przełącznik pod pedał
A tak wogóle to na zagranicznych forach czytałem że silnik GDI Kia/Hyundai mają problem tzw. KSDS co, w mojej ocenie, związane jest z LSPI ale to tylko moja spekulacja. Z tego jednak co czytam na tych forach skutkuje to wymianą silnika. W znalezionych informacjach jest też info że to dotyczy silników 2.0 ale nie drążyłem tematu.
A tak wogóle to na zagranicznych forach czytałem że silnik GDI Kia/Hyundai mają problem tzw. KSDS co, w mojej ocenie, związane jest z LSPI ale to tylko moja spekulacja. Z tego jednak co czytam na tych forach skutkuje to wymianą silnika. W znalezionych informacjach jest też info że to dotyczy silników 2.0 ale nie drążyłem tematu.
Ostatnio edytowano 15 cze 2023 12:43 przez Piejar, łącznie edytowano 1 raz
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Było w 1.4 TGDI takie poszarpywanie ale update softu ECU to rozwiązał.
W 1.6 CRDi taka dzikość robił uszkodzony czujnik na pedale sprzęgła.
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
W 1.6 CRDi taka dzikość robił uszkodzony czujnik na pedale sprzęgła.
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Jeżdżę już dwa lata 1,5 TGD-i i nic nie (tfu tfu w niemalowane) nie szarpie. I zgodzę się z płetwiastym - "szok (tu wstawiłbym przecinek, ale skoro cytuję ...) jak to auto zapierdala"
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
szokjakto
Paaaanie kurła, trudne słowa Pan prawisz, zmuszasz mnie do googlowania a ja bana na google mam
Aaaale.. mogłoby tak być, ja też pomyślałem o spalaniu stukowym i przedwczesnym zapłonie, choć uja się tam znam, więc..
Piejar napisał(a):ilnik GDI Kia/Hyundai mają problem tzw. KSDS co, w mojej ocenie, związane jest z LSPI
Paaaanie kurła, trudne słowa Pan prawisz, zmuszasz mnie do googlowania a ja bana na google mam
Aaaale.. mogłoby tak być, ja też pomyślałem o spalaniu stukowym i przedwczesnym zapłonie, choć uja się tam znam, więc..
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 409
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
pioter napisał(a):jak to auto zapierdala"
... I o jeden dzień dłużej
-
hsurim - Klubowicz
- Posty: 61
- Dołączył(a): 11 gru 2021 16:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2022, L
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Yankee napisał(a):(...)
Jechałem na tempomacie na 5 biegu ale stosunkowo wolno.... Może jakieś 70km/h. I faktycznie odczułem jakby silnik dodawał gazu i odejmował i odczuwalne było takie szarpnięcie i hamowanie
(...)
Skrzynia manualna, czy automat ?
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie. Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !
-
Yankee - Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
hsurim napisał(a):Skrzynia manualna, czy automat ?
Manualna.
-
gzyms - Dyrektor
- Posty: 984
- Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
- Lokalizacja: NO
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Yankee napisał(a): Jechałem na tempomacie na 5 biegu ale stosunkowo wolno.... Może jakieś 70km/h
Mam takie glupie pytanie. Czy wskaźnik pozycji mechanicznej dźwigni zmiany biegów nie krzyczał "chłopie, zrzuć na 4 bo ja sie duszę"?
5 przy takiej prędkości to może ekologia ale czy ekonomia skrzynia i silnik szybko poproszą o pomoc.
A 80 na 6ce, dalej moment się gubi, mocy brakuje, silnik się krztusi. I tak jak kolega napisal "silnik ciągnie auto->auto ciągnie silnik".
Czyż nie tak?
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
-
Yankee - Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Pytanie nie jest głupie Nie nie pokazywał, specjalnie też na to patrzyłem. Efekt też.czuc jak się jedzie na tempomacie. Wrażenie jakby nierówna droga była.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 409
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
No, ja nie wiem jakiej dziury w całym szukacie. Jazda na wysokim biegu na niskiej prędkości (obrotach) i co to niby ma wykazać?
-
Yankee - Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
To nie dotyczy tylko niskich obrotów tylko wtedy to bardziej jest wyczuwalne.
-
hsurim - Klubowicz
- Posty: 61
- Dołączył(a): 11 gru 2021 16:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2022, L
Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
Skoro jest niezależne od obrotów silnika, to może :
- któraś z poduszek ma luz (?)
- jeśli manual, to , może sprzęgło (?)
- któraś z poduszek ma luz (?)
- jeśli manual, to , może sprzęgło (?)
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie. Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !
Posty: 19
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
1.5 T-GDI 160KM - terkotanie w silniku
przez Yankee » 09 gru 2022 13:51 w Silniki i skrzynia biegów - 13 Odpowiedzi / 8613 Wyświetlone
- Ostatni post przez Yankee
21 gru 2022 22:49
-
1.5 T-GDI 160KM - terkotanie w silniku
-
-
[Sprzedam] - xCeed 2023 1.5 160KM L
przez Geegles » 23 kwi 2024 09:15 w Giełda - 9 Odpowiedzi / 758 Wyświetlone
- Ostatni post przez Geegles
15 maja 2024 09:05
-
[Sprzedam] - xCeed 2023 1.5 160KM L
-
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
przez szymek0888 » 20 lip 2019 12:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 5148 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymek0888
20 lip 2019 12:16
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
-
-
Drgania na niskich obrotach
przez mrówa » 03 lut 2022 20:11 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 2958 Wyświetlone
- Ostatni post przez mrówa
03 lut 2022 20:11
-
Drgania na niskich obrotach
-
-
Kia cee'd 1.6 cedi 110km 2015 szarpie błąd u1112 i p0101
przez kuba1994rr » 26 lut 2020 10:49 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 7489 Wyświetlone
- Ostatni post przez ruszok
15 mar 2020 11:48
-
Kia cee'd 1.6 cedi 110km 2015 szarpie błąd u1112 i p0101
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości