pilot do centralnego
Moderator: Żandarmeria
-
wilam
pilot do centralnego
Czy któryś z szanownych forumowiczów zakładał sobie pilot do centralnego zamka? Mam wersję C+ z centralnym zamkiem sterowanym kluczykiem i nie mam alarmu. Ciekawy jestem czy jest możliwość domówienia sobie pilota do fabrycznego centralnego zamka, bez instalacji autoalarmu?
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
-
lalas
-
wilam
lalas napisał(a):heh nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale po co ci dodatkowy pilot wiszący przy kluczy skoro możesz centralny otwierać pilotem wbudowanym w kluczyk
Nie mam pilota wbudowanego w kluczyk (RM2007) , dlatego chciałbym mieć jakikolwiek. Po prawie roku użytkowania cee'da stwierdziłem, że byłby to przydatny gadżet. Skoro jest zamek centralny, to być może nie jest dużym problemem dołożyć moduł sterowania przez pilota?
W poniedziałek będę w salonie to się spytam co oni na to.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
<span>wilam</span> napisał(a):Skoro jest zamek centralny, to być może nie jest dużym problemem dołożyć moduł sterowania przez pilota?
Nie ma czegoś takiego. Z grubsza rzecz biorąc całość wygląda tak: centralny zamek to układ mechaniczno-elektryczny, którego zadaniem jest po prostu otworzenie/zamknięcie rygli w drzwiach z chwilą, gdy zostanie podany sygnał. Ów sygnał jest podawany albo z chwilą wciśnięcia przycisku CZ na konsoli, albo przez komputer z chwilą przekroczenia określonej prędkości, albo przez zamek w drzwiach kierowcy, gdy jest otwierany przy pomocy kluczyka. Jeżeli w samochodzie jest alarm, wówczas taki sygnał może jeszcze podawać centralka alarmu z chwilą uzbrojenia/deaktywacji. W Twoim przypadku musiałbyś zamontować w aucie jakiś dynks, który podobnie do centralki alarmowej będzie odbierał sygnały z pilota zdalnego sterowania i aktywował/dezaktywował centralny zamek. Co więcej, ten dynks musiałby być zabezpieczony przez złamaniem kodu sterującego pilota (normalnie piloty od alarmu są). Finalna konkluzja brzmi, że aby było to z sensem potrzebujesz po prostu modułu centralki alarmowej i tyle (i tylko tyle, bo do tego, co napisałeś np. czujniki ruchu nie są potrzebne). Dlatego nie ma najmniejszego sensu szukanie takich układów, jak opisałeś, bo zaręczam Ci, że mało kto (o ile w ogóle) takie coś oferuje.
Wojtek Piszczek
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
wilam napisał(a):W Carserwisie powiedzieli, że tylko mogą założyć alarm. Koszt ok 1000zł
Pewnie policzyli QX. On tyle kosztuje (tzn. jakieś 700 centralka plus montaż). Ale jeżeli chcesz mieć tylko zdalny centralny zamek, to wystarczy kupić jakąś tańszą centralke (np. Tytan, za 350, a można znaleźć i tańsze, nawet poniżej 200 zł) i zlecić montać warsztatowi, policzą stawkę za roboczogodziny i nie wyjdzie tragicznie (ile może trwać montaż samej centralki, godzina to max).
Wojtek Piszczek
-
hikr5050
Sterowanie zamka centralnego BX30
Drodzy Forumowicze,
Czy moze ktos podzielic sie informacja, gdzie znajduje sie w aucie modul zamka centralnego i gdzie nalezy podac jaki sygnal, zeby otworzyc / zamknac drzwi?
Znalazlem fajny i niedrogi modul do sterowania zamkiem centralnym (koszt w granicach 50 zlotych) i potrzebowalbym schemat zamka centralnego CEED'a.
Oto link do instrukcji obslugi BX30
Jest to tansza alternatywa do montazu alarmu za 1000 zlotych...
Czy moze ktos podzielic sie informacja, gdzie znajduje sie w aucie modul zamka centralnego i gdzie nalezy podac jaki sygnal, zeby otworzyc / zamknac drzwi?
Znalazlem fajny i niedrogi modul do sterowania zamkiem centralnym (koszt w granicach 50 zlotych) i potrzebowalbym schemat zamka centralnego CEED'a.
Oto link do instrukcji obslugi BX30
Jest to tansza alternatywa do montazu alarmu za 1000 zlotych...
-
akolada
-
hikr5050
Opis sterowania zamkiem centralnym w Ceedzie
Znalazlem w internecie opis montazu instalacji alarmowych firmy COBRA specjalnie dla KIA Ceed, a w nim nastepujacy fragment:
Wyglada na to, ze BX30 powinien poradzic sobie ze sterowaniem zamkiem centralnym.
Wyglada na to, ze BX30 powinien poradzic sobie ze sterowaniem zamkiem centralnym.
-
hikr5050
Witam,
Znalazłem informacje, że kierunkowskazy można włączyć przez podanie "plusa" na złącza 11 (kierunkowskaz prawy) i 26 (kierunkowskaz lewy) konektora oznaczonego "F" (za skrzynką z bezpiecznikami).
Moja centralka do sterowania centralnym zamkiem ma jednak tylko 1 wyjście do kierunkowskazów.
Czy można podłączyć to wyjście do BCM-a, żeby zamrugać kierunkowskazami (tak jak przy światłach awaryjnych) i jeśli tak to gdzie?
Pozdrawiam
Marcin
Znalazłem informacje, że kierunkowskazy można włączyć przez podanie "plusa" na złącza 11 (kierunkowskaz prawy) i 26 (kierunkowskaz lewy) konektora oznaczonego "F" (za skrzynką z bezpiecznikami).
Moja centralka do sterowania centralnym zamkiem ma jednak tylko 1 wyjście do kierunkowskazów.
Czy można podłączyć to wyjście do BCM-a, żeby zamrugać kierunkowskazami (tak jak przy światłach awaryjnych) i jeśli tak to gdzie?
Pozdrawiam
Marcin
-
hikr5050
-
wilam
-
hikr5050
wilam napisał(a):hikr5050 napisał(a):No cóż - wygląda na to, że sam sobie odpowiadam
Wystarczy użyć 2 diody typu 1N5408 i już można zamrugać
udało Ci się to już zamontować do ceeda?
Tak, dzieki. Jestem bardzo zadowolony. Pilot dziala nawet z bardzo daleka.
Ma tez funkcje ulatwiajaca wyszukanie auta na parkingu. Wciskasz przycisk i autko mruga 25 razy (chyba ze je wczesniej znajdziesz i otworzysz).
Moje poprzednie autko (Corolla) mialo pilota i po prostu sie do tego przyzwyczailem.
Zwlaszcza bieganie od bagaznika do drzwi i z powrotem jest nie do zaakceptowania.
Swoja droga jacys palanci ustalali konfiguracje mojego Ceeda (wersja na rynek rumunski) - z jednej strony jest np. zlacze USB, a z drugiej nie ma pilota w kluczyku !!!
-
wilam
hikr5050 rewelka tego właśnie szukałem, dzięki za wszystkie informacje. Czy mógbyś jeszcze napisać jak to u siebie dokładnie podłączyłeś? Czy dobrze rozumuję, że wybrałeś podłączenie sterowane minusem czyli biały z BX30 do zielonego z 27pinowej złączki oraz biało/czarny z BX30 do żółtego z 27pinowej złączki. Czarny, żółty i żółto/czarny z BX30 łączymy do masy, a czerwony do +12V. Opcja pomarańczowy z BX30 rozdzielamy na dwa i przez diody łączymy z złączem 11 (kierunkowskaz prawy) i 26 (kierunkowskaz lewy) konektora oznaczonego "F" (za skrzynką z bezpiecznikami) (anoda do BX30, katoda do konektrora F)?
Jeszcze sie zastanawiam czy sam to podłączyć czy zlecić serwisowi aby nie utracić gwarancji.
Jeszcze sie zastanawiam czy sam to podłączyć czy zlecić serwisowi aby nie utracić gwarancji.
-
wroceed - Kierownik
- Posty: 580
- Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB
<span>wilam</span> napisał(a):hikr5050 rewelka tego właśnie szukałem, dzięki za wszystkie informacje. Czy mógbyś jeszcze napisać jak to u siebie dokładnie podłączyłeś? Czy dobrze rozumuję, że wybrałeś podłączenie sterowane minusem czyli biały z BX30 do zielonego z 27pinowej złączki oraz biało/czarny z BX30 do żółtego z 27pinowej złączki. Czarny, żółty i żółto/czarny z BX30 łączymy do masy, a czerwony do +12V. Opcja pomarańczowy z BX30 rozdzielamy na dwa i przez diody łączymy z złączem 11 (kierunkowskaz prawy) i 26 (kierunkowskaz lewy) konektora oznaczonego "F" (za skrzynką z bezpiecznikami) (anoda do BX30, katoda do konektrora F)?
to pogadaliście Koledzy...ja z tego nie rozumiem nic
-
hikr5050
wilam napisał(a):hikr5050 rewelka tego właśnie szukałem, dzięki za wszystkie informacje. Czy mógbyś jeszcze napisać jak to u siebie dokładnie podłączyłeś? Czy dobrze rozumuję, że wybrałeś podłączenie sterowane minusem czyli biały z BX30 do zielonego z 27pinowej złączki oraz biało/czarny z BX30 do żółtego z 27pinowej złączki. Czarny, żółty i żółto/czarny z BX30 łączymy do masy, a czerwony do +12V. Opcja pomarańczowy z BX30 rozdzielamy na dwa i przez diody łączymy z złączem 11 (kierunkowskaz prawy) i 26 (kierunkowskaz lewy) konektora oznaczonego "F" (za skrzynką z bezpiecznikami) (anoda do BX30, katoda do konektrora F)?
Jeszcze sie zastanawiam czy sam to podłączyć czy zlecić serwisowi aby nie utracić gwarancji.
wilam:
27pinowej złączki niestety nie znalazlem, wiec podpialem sie do BCM-a (pod popielniczka). Niestety kolorow kabli juz nie pamietam, ale zalaczony opis wyglada OK. W kazdym razie sterowanie zamkiem jest minusem.
Polecam montaz w serwisie ze wzgledu na gwarancje.
Wprawdzie nie spodziewam sie problemow, jesli popsulby mi np. silnik, ale jak mi wysiada kierunkowskazy, to zapewne serwis powie, ze to przez moje manipulacje.
Ja zrobilem to sam, bo w serwisie KIA (w Krakowie) zaproponowali mi tylko alarm za 800 zlotych i nie wiem czy wogole poradziliby sobie z BX30 (diody itd.). Pewnie powiedzielby, ze sie nie da.
W kazdym razie montaz dla kogos kto ma w tym wprawe nie powinien zajac wiecej niz 2 godziny.
wroceed:
jak nie czujesz sie pewnie w "kabelkach", lepiej wybierz sie do serwisu (latwo cos schrzanic, a potem problem z gwarancja)
Pozdrawiam
hikr5050
-
wilam
hikr5050 jeszcze raz dzięki
Mam już odpowiedź z Carserwisu:
W odpowiedzi na Pana pytanie, informuję iż firma Carserwis nie zajmuje się montażem urządzeń dostarcznych przez klienta.
Pozdrawiam serdecznie
Sylwia Grudzień
CARSERWIS SP. Z O.O.
Jeszcze zapytam innego warszawskiego serwisu, zobaczymy co odpiszą.
Z drugiej strony to jest trochę zdzierstwo, że serwis oferuje coś za 1000zł co można zrobić we własnym zakresie za 50zł (na allegro BX30 = 39zł, + diody za 1zł + przewody, izolacja + 2h pracy).
Mam już odpowiedź z Carserwisu:
W odpowiedzi na Pana pytanie, informuję iż firma Carserwis nie zajmuje się montażem urządzeń dostarcznych przez klienta.
Pozdrawiam serdecznie
Sylwia Grudzień
CARSERWIS SP. Z O.O.
Jeszcze zapytam innego warszawskiego serwisu, zobaczymy co odpiszą.
Z drugiej strony to jest trochę zdzierstwo, że serwis oferuje coś za 1000zł co można zrobić we własnym zakresie za 50zł (na allegro BX30 = 39zł, + diody za 1zł + przewody, izolacja + 2h pracy).
-
jerry - Kierownik
- Posty: 415
- Dołączył(a): 21 lis 2009 11:25
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,6 ON 136KM
2018, L+BL+JBL+FUN+AEB+7DCT
Re:
wilam napisał(a):hikr5050 jeszcze raz dzięki
Jeszcze zapytam innego warszawskiego serwisu, zobaczymy co odpiszą.
Z drugiej strony to jest trochę zdzierstwo, że serwis oferuje coś za 1000zł co można zrobić we własnym zakresie za 50zł (na allegro BX30 = 39zł, + diody za 1zł + przewody, izolacja + 2h pracy).
Gdybyś jeszcze nie płacił za alarm tym złodziejom Chińczykom, tylko kupił sobie w Bomisie płytkę laminatową + pisak + chlorek żelazowy albo kwas azotowy i sam sobie ją wytrawił, pożyczył od kolegi wiertarkę modelarską, zrobił płytkę drukowaną, kupił części, sam zaprogramował Atmela (który jest w takiej centralce) i polutował wszystko, to może w ogóle wyszedłby Cię ten alarm całkiem za darmo? Wybacz stary, ale jest to myślenie 60-letniego skodziarza.
Kiedy pracowałem jako doradca, miałem takich za przeproszeniem "klientów" na pęczki. Dziad mi na przykład na kwotę 150 zeta za łożysko przedniego koła do Fabii odpowiedział, że to przecież zaledwie 1,5kg metalu i powinno kosztować góra 20 zeta... Wiesz co zrobiłem? Dałem mu kawałek szyny kolejowej, do tego pilnik i zaproponowałem, żeby sobie w takim razie samodzielnie wystrugał takie łożysko; będzie go kosztować kilka zeta.
Gdyby dealerzy montowali wszystko co im klienci z allegro zniosą, do tego za czapkę gruszek tytułem robocizny, bo Twoim zdaniem czyjaś wiedza jest gówno warta, to ani by tego nie opanowali technicznie (każdy by im inne urządzenie przynosił), ani nie kupowałbyś auta w salonie, tylko w sprzedaży wysyłkowej, bo nie stać by tego dealera było na utrzymanie salonu. Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania nie należy kupować w Castoramie motyki za 10 zeta, bo przecież materiały zużyte na jej wykonanie to zaledwie 2 zyle, wartość części meblościanki za 1000 zeta to 200 zeta, itd. Tylko wiesz co? Gdybyś chciał tak strugać każdy przedmiot codziennego użytku samodzielnie, to nie stać by Cię było nawet na chleb, bo nie miałbyś czasu wykonywać swojej własnej pracy. A zresztą po co Twoi klienci mają Ci płacić za Twoją robotę, skoro sami mogą sobie kupić to i owo i zrobić to sami - czymkolwiek się zajmujesz.
Nie bombardujcie mnie na PW w kwestii schematów rozwiązań, jakie opisywałem na forum lata temu. Nie mam już ani tych schematów, ani starego Cee'da.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 16 gości