cee'd Hatchback 1.6 DOHC Optimum + Pierwsze wrazenia
Moderator: Żandarmeria
-
mars
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
Obellix
Wczoraj odebrałem Kie Cee'd 1.6DOHC Optimum Plus z ESP z salonu, wsunąłem pendrive w USB, zatankowałem do pełna, zamieniłem opony letnie na Nokian WR 205/55R16, zrobiłem 100km. Wcześniej jeździłem Peugeotem 407SW 1.6HDi 110KM, więc gdzieś tam z tyłu głowy porównuje do tego auta.
Ogólne wrażenie:
Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Wnętrze wygląda na porządnie wykonane, nic nie daje poczucia tandety. Wszystkie pokrętła i guziki chodzą miękko i przyjemnie. Jedyne czego można się przyczepić to drążki kierunkowskazów i wycieraczek mają starego typu czcionkę i plastik wydaje się mniej solidny. Od połowy drzwi w dół auto jest wykończone w jasnym kolorze co robi miłe wrażenie. Jestem dosyć wysoki i duży 185cm, 98kg i jeszcze szukam pozycji w tym fotelu, ale chyba już wiem jak się w nim ułożyć. Pozycja w Cee'dzie jest bardziej wyprostowana, troszkę jak na krześle. Pilot do radia na kierownicy zachęca do trzymania rąk w pozycji za piętnaście trzecia co z punktu widzenia bezpieczeństwa jest plusem. Pilot na kierownicy ma podświetlane przyciski co podczas manewrowania na parkingu robi ciekawy efekt świetlny w postaci wirujących światełek. Sam pilot jest bardzo intuicyjny, szybko się nauczyłem gdzie jest który przycisk, tutaj duży plus dla Cee'da. Kierownica obszyta skórą przyjemna w dotyku.
Prowadzenie:
Układ kierownicy i zawieszenie według mnie są zestrojone twardo, tak bardziej sportowo. Auto w szybkich zakrętach kleiło się do drogi. We wnętrzu cisza, nic nie trzeszczy. Głośniej w aucie robi się dopiero powyżej 100km/h, ale to może być zasługa opon Nokian WR, które przez część użytkowników są uważane za głośne. Powyżej 100km/h chciałoby się wrzucić 6bieg, bo obroty są wyższe i robi się głośniej. Silnik ma dwa oblicza poniżej 2tyś obrotów i powyżej 3tyś. W pierwszym wariancie jest niczym rasowy taksówkarz, który miękko wiezie przez miasto. Biegi dają się zmieniać jak w dieslu, już przy 50km/h piąty bieg. Autko prowadzi się wtedy bardzo spokojnie, ale nie zamula, normalne miejskie tempo. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony elastycznością silnika na niskich obrotach. Przekroczenie około 2,5-3tyś obrotów to już inny świat. Spokojną rozmowę z Panem taksówkarzem zamieniamy na okrzyki dopingujące Kuzaja. Robi się głośniej, ale zdecydowanie żwawiej. Silnik oddaje moc w miarę równo więc nie ma niestety tego miłego wciśnięcia w fotel, za mały moment obrotowy, jednakże wjeżdżając z drogi podporządkowanej na trasę szybkiego ruchu już po krótkiej chwili mamy odpowiednią prędkość.
Gadżety:
Gadżetem, który mi się najbardziej podoba jest gniazdo USB. Byłem zaskoczony jak szybko wczytują się piosenki (Kingston Data Traveler 512MB) kilka sekund i start. Moja piękniejsza połówka z pewnością doceni podświetlenie lusterka w osłonie przeciw słonecznej. Lusterko jest zasłonięte klapką. Odsunięcie klapki powoduje automatyczne uruchomienie podświetlenia. Gdy przestawimy nawiew powietrza na szybę, automatycznie jest uruchamiana klimatyzacja by przyspieszyć osuszanie szyby. Lusterka są wielgachne, a ich ogrzewanie uruchamiane razem z ogrzewaniem tylnej szyby działa bardzo wydajnie. Półeczka pod dnem bagażnika pozwala dobrze posegregować drobiazgi, które wozimy w aucie. Siatka do przytrzymywania bagażu naprawdę się przydaje.
Ogólne wrażenie:
Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne. Wnętrze wygląda na porządnie wykonane, nic nie daje poczucia tandety. Wszystkie pokrętła i guziki chodzą miękko i przyjemnie. Jedyne czego można się przyczepić to drążki kierunkowskazów i wycieraczek mają starego typu czcionkę i plastik wydaje się mniej solidny. Od połowy drzwi w dół auto jest wykończone w jasnym kolorze co robi miłe wrażenie. Jestem dosyć wysoki i duży 185cm, 98kg i jeszcze szukam pozycji w tym fotelu, ale chyba już wiem jak się w nim ułożyć. Pozycja w Cee'dzie jest bardziej wyprostowana, troszkę jak na krześle. Pilot do radia na kierownicy zachęca do trzymania rąk w pozycji za piętnaście trzecia co z punktu widzenia bezpieczeństwa jest plusem. Pilot na kierownicy ma podświetlane przyciski co podczas manewrowania na parkingu robi ciekawy efekt świetlny w postaci wirujących światełek. Sam pilot jest bardzo intuicyjny, szybko się nauczyłem gdzie jest który przycisk, tutaj duży plus dla Cee'da. Kierownica obszyta skórą przyjemna w dotyku.
Prowadzenie:
Układ kierownicy i zawieszenie według mnie są zestrojone twardo, tak bardziej sportowo. Auto w szybkich zakrętach kleiło się do drogi. We wnętrzu cisza, nic nie trzeszczy. Głośniej w aucie robi się dopiero powyżej 100km/h, ale to może być zasługa opon Nokian WR, które przez część użytkowników są uważane za głośne. Powyżej 100km/h chciałoby się wrzucić 6bieg, bo obroty są wyższe i robi się głośniej. Silnik ma dwa oblicza poniżej 2tyś obrotów i powyżej 3tyś. W pierwszym wariancie jest niczym rasowy taksówkarz, który miękko wiezie przez miasto. Biegi dają się zmieniać jak w dieslu, już przy 50km/h piąty bieg. Autko prowadzi się wtedy bardzo spokojnie, ale nie zamula, normalne miejskie tempo. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony elastycznością silnika na niskich obrotach. Przekroczenie około 2,5-3tyś obrotów to już inny świat. Spokojną rozmowę z Panem taksówkarzem zamieniamy na okrzyki dopingujące Kuzaja. Robi się głośniej, ale zdecydowanie żwawiej. Silnik oddaje moc w miarę równo więc nie ma niestety tego miłego wciśnięcia w fotel, za mały moment obrotowy, jednakże wjeżdżając z drogi podporządkowanej na trasę szybkiego ruchu już po krótkiej chwili mamy odpowiednią prędkość.
Gadżety:
Gadżetem, który mi się najbardziej podoba jest gniazdo USB. Byłem zaskoczony jak szybko wczytują się piosenki (Kingston Data Traveler 512MB) kilka sekund i start. Moja piękniejsza połówka z pewnością doceni podświetlenie lusterka w osłonie przeciw słonecznej. Lusterko jest zasłonięte klapką. Odsunięcie klapki powoduje automatyczne uruchomienie podświetlenia. Gdy przestawimy nawiew powietrza na szybę, automatycznie jest uruchamiana klimatyzacja by przyspieszyć osuszanie szyby. Lusterka są wielgachne, a ich ogrzewanie uruchamiane razem z ogrzewaniem tylnej szyby działa bardzo wydajnie. Półeczka pod dnem bagażnika pozwala dobrze posegregować drobiazgi, które wozimy w aucie. Siatka do przytrzymywania bagażu naprawdę się przydaje.
-
CuraC
Tłukę cee'd'a od marca bieżącego roku i również co nieco mogę na temat tego auta powiedzieć.
Spalanie: w okolicach 9-9,5 ale to zrozumiałe bo nogę mam ciężką i 5,5-6 tys. obr/min dla mojego silnika to codzienność. Zresztą przyzwyczaiłem się z poprzedniego auta (Lanos) że "koreańczyk" dopiero wtedy pokazuje pazur.
Ostatnio z ciekawości przetestowałem ekonomiczną jazdę na trasie (80-90 km/h bez gwałtownych przyspieszeń, 2,5-3 tys. odr/min) i tu zaskoczenie, auto spaliło 6,00 l/100 km.
Pozostałe wrażenia:
Auto świetnie trzyma się drogi tak na letnich (Michelin) jak i na zimowych (Dunlop) kapciach. Bardzo dobrze prowadzi się przy większych prędkościach (dwie paczki: głośno ale pewnie). Rewelacyjne hamulce. Port USB działa sprawnie i bez problemu obsługuje szybkie pamięci flash o pojemności 4GB (większych nie testowałem).
Ogólnie jestem z tego auta bardzo zadowolony!
Spalanie: w okolicach 9-9,5 ale to zrozumiałe bo nogę mam ciężką i 5,5-6 tys. obr/min dla mojego silnika to codzienność. Zresztą przyzwyczaiłem się z poprzedniego auta (Lanos) że "koreańczyk" dopiero wtedy pokazuje pazur.
Ostatnio z ciekawości przetestowałem ekonomiczną jazdę na trasie (80-90 km/h bez gwałtownych przyspieszeń, 2,5-3 tys. odr/min) i tu zaskoczenie, auto spaliło 6,00 l/100 km.
Pozostałe wrażenia:
Auto świetnie trzyma się drogi tak na letnich (Michelin) jak i na zimowych (Dunlop) kapciach. Bardzo dobrze prowadzi się przy większych prędkościach (dwie paczki: głośno ale pewnie). Rewelacyjne hamulce. Port USB działa sprawnie i bez problemu obsługuje szybkie pamięci flash o pojemności 4GB (większych nie testowałem).
Ogólnie jestem z tego auta bardzo zadowolony!
-
zimekartur
Już myślałem ze to tylko moje subiektywne odczucia a tu proszę... Dokładnie takie odniosłem wrażenia po wczorajszej jeździe (pierwsza bo prosto z salonu), oczywiście trochę po mieście - korki więc nie przelecę, później trasa do domu. Po przekręceniu kluczyka musiałem się wsłuchać żeby usłyszeć silnik. Cicho ja makiem... Oczywiście później ... parafrazując Pawlaka w kasynie '.. ja tylko nacisnął' i już 3,5 obr/min ani się nie obejrzałem. Faktycznie nie czuć wciśnięcia w fotel ale pożądany efekt przyspieszenia został osiągnięty. Co tu dużo ... dla mnie bomba i wieeeelkie zaskoczenie. Pozytywne.
-
Mrowa
Przejechałem pierwsze 1 000km ogólne wrażenia pozytywne, przy około 700km zaczęły się oddzywać plastiki, średnie spalanie na trasie okolo 6,7l w mieście dochodzi do 9l, silniczek pracuje świetnie, przyznam szczerze, że jak serwis nie zrobi mi cos z tymi plastikami (oraz zaplamionym lakierem) to zacznę żałować, że nie wybrałem Opla Astry
-
adam56
-
kafar
Ja zrobiłem swoim pro-ceedkiem juz 3000 km i nie mam zadnych problemów.
Oto wrażenia:
Silnik
cichy i dość żwawy, ale elastyczność średnia, spalanie jak dotąd 8,4 po mieście, ale mało w korkach.
Zawieszenie
Twarde, ale dobrze trzyma (o wiele lepiej niż moja poprzednia Almera, która też była twarda)
Wyposażenie
Rewelka na tle konkurencji, byłem u forda i toyoty i tam za tak wyposażone auto musiałbym dać z 15 tys zł więcej (no i ta gwarancja)
Komfort
Dużo miejsca w środku prawie jak autach o klasę wyższych, wygodne fotele z przodu, bardzo dobry sprzęt stereo, plastiki mi nie trzeszczą, ale to dopiero 3000 km przebiegu.
Awarie i inne problemy
Brak
Pozdro
Oto wrażenia:
Silnik
cichy i dość żwawy, ale elastyczność średnia, spalanie jak dotąd 8,4 po mieście, ale mało w korkach.
Zawieszenie
Twarde, ale dobrze trzyma (o wiele lepiej niż moja poprzednia Almera, która też była twarda)
Wyposażenie
Rewelka na tle konkurencji, byłem u forda i toyoty i tam za tak wyposażone auto musiałbym dać z 15 tys zł więcej (no i ta gwarancja)
Komfort
Dużo miejsca w środku prawie jak autach o klasę wyższych, wygodne fotele z przodu, bardzo dobry sprzęt stereo, plastiki mi nie trzeszczą, ale to dopiero 3000 km przebiegu.
Awarie i inne problemy
Brak
Pozdro
-
amor
-
kropka
Moje sreberko wczoraj skończyło tydzień
Po przejechaniu 1134 km mogę stwierdzić, że:
- klimatyzacja automatyczna to świetna sprawa
- generalnie nadmuch super
- świetnie trzyma się drogi, nawet w ostrych zakrętach czułam się pewnie
- silnik cichy, elastyczny, głośniej się robiło powyżej 130 km/h
- hamulce pierwsza klasa
- światła super oświetlają drogę
- nic (odpukać) nie skrzypi
- sterowanie radiem z kierownicy - BOMBA
Co mi się mniej się podoba:
- mniejsza kierownica w porównaniu do poprzedniego auta
- bardzo słaba widoczność przez tylną szybę
- ciężko wchodzi wsteczny
- bardzo twarde zawieszenie, każda studzienka aż mnie "boli"
W trybie mieszanym komputer pokazał średnie spalanie 7,1/100.
Po przejechaniu 1134 km mogę stwierdzić, że:
- klimatyzacja automatyczna to świetna sprawa
- generalnie nadmuch super
- świetnie trzyma się drogi, nawet w ostrych zakrętach czułam się pewnie
- silnik cichy, elastyczny, głośniej się robiło powyżej 130 km/h
- hamulce pierwsza klasa
- światła super oświetlają drogę
- nic (odpukać) nie skrzypi
- sterowanie radiem z kierownicy - BOMBA
Co mi się mniej się podoba:
- mniejsza kierownica w porównaniu do poprzedniego auta
- bardzo słaba widoczność przez tylną szybę
- ciężko wchodzi wsteczny
- bardzo twarde zawieszenie, każda studzienka aż mnie "boli"
W trybie mieszanym komputer pokazał średnie spalanie 7,1/100.
-
adam08
Mam jedna radę odnośnie zawieszenia. Sprawdź sobie cisnienie w oponach. Ja po odebraniu z salonu miałem około 4 atmosfer czyli dwukrotnie wiecej niż trzeba. zmniejszyłem na 2,4 i od razu zawieszenie lekko "zmiekło"
A jeżeli chodzi o wsteczny to przed wrzuceniem biegu prztrzymaj wciśnięte sprzęgło przez dwie trzy sekundy.
A jeżeli chodzi o wsteczny to przed wrzuceniem biegu prztrzymaj wciśnięte sprzęgło przez dwie trzy sekundy.
-
Bandyta
-
kropka
-
kafar
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
podwyższenie zawieszenia Ceed 2011 hatchback 1.6crdi
przez Rafalisko » 17 sie 2020 11:33 w Zawieszenie - 4 Odpowiedzi / 4563 Wyświetlone
- Ostatni post przez Rafalisko
18 sie 2020 15:23
-
podwyższenie zawieszenia Ceed 2011 hatchback 1.6crdi
-
-
KIa Ceed II Kombi 1.6 GDI wrażenia/pytania
przez ecu2048 » 03 maja 2021 17:12 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 7043 Wyświetlone
- Ostatni post przez ecu2048
21 sie 2021 09:55
-
KIa Ceed II Kombi 1.6 GDI wrażenia/pytania
-
-
DOHC TCI
przez Mesomagik » 19 wrz 2019 18:30 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 4251 Wyświetlone
- Ostatni post przez Mesomagik
19 wrz 2019 18:30
-
DOHC TCI
-
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
przez zlotowq » 03 kwi 2020 11:24 w Silniki i skrzynia biegów - 14 Odpowiedzi / 13073 Wyświetlone
- Ostatni post przez zlotowq
12 kwi 2020 21:14
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości