Witajcie!
Jestem Marek „Flexxy” .
Poniżej przedstawiam Wam historię związaną z moim autem czyli KIA CEED JD 1.6 CRDI 94 kW .
Kijanka trafiła do naszej rodziny w 2013r. najpierw jako auto firmowe użytkowane przez pracownika następnie trafiła pod moje skrzydła i tak zaczęła się nasza przygoda, która trwa do dzisiaj.
Przez te kilka lat podczas trwania leasingu auto nabiło niewiele bo ok. 70 tyś. km . bez jakichkolwiek przygód. Auto wpadło w moje ręce właśnie przy takim stanie licznika. W dwa lata zrobiłem nią kolejne 70 tysięcy km.. Po drodze przy 130 tysiącach i w sumie 5 latach wysiadło sprzęgło .. W 2017 roku podczas wyprawy na Białystok jakaś babeczka w złocistym kolorze włosów, która zamiast hamulca wcisnęła gaz, postanowiła zaparkować na moim aucie pod sklepem – przez to miałem za darmo malowany ponownie przedni zderzak. Również w trakcie tej wyprawy zostawiłem na przeprawie przez wodę na działkę kumpla osłonę spod silnika..
Auto służy mi również do celów zarobkowych, wożę nim często różne towary, czasem o łącznej masie oscylującej w granicach 450 kg bez przyczepy oraz ok. 1 T z przyczepą. Przez wyciąganie tych towarów z bagażnika mam dosyć zjechany tylni zderzak, co jest jedynym większym lakierniczym mankamentem samochodu no plus ewentualnie jakieś dziwne odbarwienia przy tylnych progach w kolorze słomkowym . Fabrycznie auto nie posiadało haka, jednak tak jak wyżej pisałem, musiałem go zamontować, szkoda było samochodu i zderzaka..
Jako, że mam dosyć „ciężką nogę”,a od samego początku przeszkadzała mi mała ilość koni mechanicznych, a że nie mogłem sobie pozwolić na odmianę GT ze względu na ilość robionych kilometrów rocznie plus ciąganie przyczepy zacząłem się zastanawiać nad delikatnym tuningiem ale zawsze stwierdzałem , że nie ma sensu bo po co ładować kasę w auto.
W tym roku postanowiłem to zmienić. Zacząłem od wymiany hamulców z seryjnych tarcz na wentylowane i nawiercane firmy Mikado, wraz z klockami ofraz obszyciu kierownicy skórą oryginalna była zniszczona. Wleciały nowe sprężyny Eibachy ProSport’y (- 20 mm) - szukałem twardszych auto bardzo skakało na nierównościach tylko takie znalazłem. Po jakimś tygodniu wylał się amortyzator z przodu, zapadła więc decyzja o zamontowaniu nowych. Został wymieniony komplet zawieszania przód tył, wraz z łożyskami i poduszkami McPhersona z przodu. Zdemontowałem seryjny intercooler na polecany przez firmę Fmic . Zabieg ten spowodował, iż do dnia dzisiejszego nie posiadam klaksonu oraz w jakiś sposób przyblokowałem czujnik temperatury zewnętrznej, przez co w grudniu przy temperaturze zewnętrznej wynoszącej przy odpaleniu 14 stopni Celsjusza na autostradzie, przy mocnym ciśnięciu na komputerze pojawiła się wartość 27 stopni .
Autko przeszło chip tuning, ze 128-konnej kijaneczki zmieniło się w 158-konnego demona prędkości, który zrywa asfalt. Postawiłem też na pełen przelot – wiadomo nie jest to benzyna, ale mechanik powiedział, że się wydech blokuje, więc wyleciały wszystkie puchy razem z DPF-em, dzięki czemu kia przy każdym popuszczaniu pedała gazu, wydaje z siebie charakterystyczny dźwięk, który jest nie do podrobienia. Dzięki temu sąsiedzi słyszą mnie na osiedlu, mimo, iż jestem jeszcze w sąsiedniej miejscowości .
Jako, że jestem bardzo zbzikowany na punkcie tego samochodu- dalej było mi mało. Po zabłądzeniu w internecie obejrzałem film pt. : „ WAZZUP – Kilka podpowiedzi Jak Sprawniej Okleić Lampy Folią | Dubai Style” – stwierdziłem , że czas spróbować swoich sił. Wyszło jak wyszło, trzyma się- wygląda ciekawie. Zastanawiałem się co jeszcze mam zrobić, aby poczuć się
w aucie tak komfortowo, jak w domu. Sracza oczywiście nie zamontowałem, jeśli o tym pomyśleliście .
I tym sposobem, zaraz po tym jak żona pokazała mi na czym polega kupowanie na „aliexpress”, utonąłem na kilka godzin w poszukiwaniu dodatków. Moim oczom ukazało się ono- 9calowe radio z dotykowym ekranem. Pomyślałem, że muszę je mieć . Siedzieć - siedzi , ostatnio przeczytałem jakiś wątek na forum odnośnie radia właśnie z Chin i forumowicz pisał tam , że musiał szlifować ramkę itd. Ja nie miałem takiego problemu.. Wstawiłem i jest - chyba, że jak zwykle zrobiłem coś nie do końca.. Pożyjemy zobaczymy
Miałem zamawiać felgi przed świętami, jednak dźwignięcie mocy oraz cudowne przyczepy przyczyniły się do szybszego zużycia sprzęgła, dzięki czemu od dwóch tygodni posiadam nowe kompletne sprzęgło Sachsa (poprzednie wykończyłem przy 130 Tyś km tak jak wcześniej wspominałem). Przy okazji wymiany sprzęgła, wprawne oko zaprzyjaźnionego mechanika zauważyło zapocenia na turbosprężarce – sytuacja ta postawiła mnie przed dwoma ścieżkami. Pierwsza to regeneracja turbiny, a druga to modyfikacja turbiny na hybrydową i możliwość dźwignięcia mocy. Wciąż walczę ze sobą, a raczej z małżonką (zastanawiam się jak jej powiedzieć, że zamiast do Chorwacji na wczasy pojedziemy nad polskie morze ) .
Myślę, że luty będzie optymalnym miesiącem, w którym zakupie zestaw na najbliższe lato, a także „liznę” american style – może akurat będzie to współgrało z całością. Nie ukrywam, że korci mnie także kupno spoilera ( do diesla??! ) oraz oklejenie wszystkich plastików w środku folią carbon, ze względu na ich zużycie. W planach również zrobienie dolotu - seryjny niby daje radę ale przez chałupnicze podejście do tematu montażu intercoolera delikatnie jest przywalany maską samochodu Zastanawiałem się nad zmianą koloru auta jeśli nie to , to na pewno korekta lakieru.. Aaa i byłbym zapomniał- jedynym ogniskiem korozji na samochodzie jest cudowny znaczek na tylnej klapie. Ale to zobaczycie na zdjęciach w załączniku.
Pozdrawiam i życzę szerokości !
Marek "Flexxy"
a tu poniżej te chyba odpryski..które są po obu stronach
zapomniałem dodać wykresu..
aaa no i ten znaczek
[C2] HB 1.6 D4FB
-
Flexxy - Klubowicz
- Posty: 42
- Dołączył(a): 15 gru 2019 11:21
- Lokalizacja: Radzionków
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 158KM
2012, M
-
Peter007 - Asystent Kierownika
- Posty: 213
- Dołączył(a): 29 cze 2019 15:33
- Lokalizacja: Opoczno
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, L
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
To radio się tam mieści czy to tylko na zdjęciu tak wygląda, że nie weszło?
Znaczek wymień jak Cię tak razi
Znaczek wymień jak Cię tak razi
- Adam Garstka
- Żandarmeria
- Posty: 2974
- Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
- Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Mi wymienili
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
Moriok88 - Klubowicz
- Posty: 65
- Dołączył(a): 17 lip 2017 16:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: VW GOLF VI GTD
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Jeśli już wymieniłeś IC i pozbyłeś się ekologii to jedynym słusznym wyborem jest włożenie hybrydy. Oczywiście musisz wybrać dobra firmę na zrobienie takiej (Perun turbo czy Profi turbo). Koszt w stosunku do regeneracji to +500 zł wiec nie majątek. Na takim setupie możesz liczyć na spokojnie 175 km i 380 nm. Wiadomo sprzęgła w ceedach są zrobione z tektury i będziesz musiał liczyć się z ponad częstymi wymianami Jeśli chcesz iść dalej w zmiany wizualne, przy takiej mocy aż prosi się o zmianę zderzaka na tego z GT czy GT-line auto dostanie pięknego wyglądu - Poszukaj na forum, był temat zmiany i co jest dokładnie potrzebne
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kia Cee'd C1FL 1.6 CRDI 165 HP ---> VW Golf VI GTD 2011 r.
-
Flexxy - Klubowicz
- Posty: 42
- Dołączył(a): 15 gru 2019 11:21
- Lokalizacja: Radzionków
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 158KM
2012, M
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Peter007 napisał(a):To radio się tam mieści czy to tylko na zdjęciu tak wygląda, że nie weszło?
@Peter007 Mieści, tylko różnica kolorów między ramką ( Piano Black) a konsolą główną czyli niby aluminium i czarnym matowym plastikiem.. choć liczę , że zobaczę jak to wygląda u kogoś innego, zawsze idzie wyciągnąć poprawić
@Moriok88 powoli wszystkie zmiany będę wdrażał, najpierw ta turbina na to liczę gdzieś ok. 3 tysięcy, plus zestaw na lato alu + opony to ok. 5 tysięcy , potem jakieś renowacje lakieru no i olej z filtrami zmieniam praktycznie co 3 miesiące - Dzięki za namiary na te firmy, profi turbo mnie olewa od 2 tygodni , więc po Nowym Roku uderzę do Peruna .
@Adam Garstka - była jakaś akcja czy na gwarancji? bo mi się skończyła z jakieś 2 lata temu po przejechaniu 160 tyś
-
Moriok88 - Klubowicz
- Posty: 65
- Dołączył(a): 17 lip 2017 16:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: VW GOLF VI GTD
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Ja mam turbo od Peruna. Koszt 1500 zł + Strojenie 1000 zl + EGR OFF 300 zł.
Kia Cee'd C1FL 1.6 CRDI 165 HP ---> VW Golf VI GTD 2011 r.
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Flexxy napisał(a):że zamiast do Chorwacji na wczasy pojedziemy nad polskie morze
Czyli chcesz wydać więcej na wczasy? Przy takich wydatkach na furę?
I tak jak napisał Magikrealista - czasami dobrze zastanowić się przed modyfikacjami, żeby nie skończyły się - w najbardziej miękkiej wersji - utratą dowodu rejestracyjnego.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- Adam Garstka
- Żandarmeria
- Posty: 2974
- Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
- Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Emblemat wymienili na gwarancji ale ten z tyłu zaczyna wyglądać podobnie.
Co do wakacji to może Czarnogóra jeszcze taniej niż w Chorwacji.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Co do wakacji to może Czarnogóra jeszcze taniej niż w Chorwacji.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
Flexxy - Klubowicz
- Posty: 42
- Dołączył(a): 15 gru 2019 11:21
- Lokalizacja: Radzionków
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 158KM
2012, M
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Napisałem do nich i mi odpisali cytuje : Niestety nie modyfikujemy tych turbosprężarek. Możemy ją naprawić , koszt 600-1050 netto, uzależniony od stanu turbosprężarki.Moriok88 napisał(a):Ja mam turbo od Peruna. Koszt 1500 zł + Strojenie 1000 zl + EGR OFF 300 zł.
Także szukamy dalej [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
-
Moriok88 - Klubowicz
- Posty: 65
- Dołączył(a): 17 lip 2017 16:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: VW GOLF VI GTD
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
A to dziwne bo moja tam była (aczkolwiek wracała na gwarancji) :p
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kia Cee'd C1FL 1.6 CRDI 165 HP ---> VW Golf VI GTD 2011 r.
-
Flexxy - Klubowicz
- Posty: 42
- Dołączył(a): 15 gru 2019 11:21
- Lokalizacja: Radzionków
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 158KM
2012, M
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Czas na mały update
Na początku marca po przejechaniu ok. 2 tyś km po regeneracji pompy wtryskowej autko odmówiło posłuszeństwa ( lewe powietrze dostało się do układu paliwowego)
Później nadszedł czas wirusa,
więc znalazło się trochę czasu na ogarnięcie samochodu, mycie zewnętrzne i wewnętrzne, plus założenie kół letnich i usunięcie emblematów z tylnej klapy.
Minął z tydzień czasu i stwierdziłem , że wszystko ładnie się zgrywa ale można by było pomalować zaciski i okleić szyby. Jak stwierdziłem tak zrobiłem efekt możecie zobaczyć poniżej:
Tu przód, niestety tarcze 280 mm bo koła na zimę to 15 więcej się nie zmieści
W najbliższym czasie, autko leci do lakiernika na poprawki, plus polerkę, i prawdopodobnie do jakiegoś spa na odnowienie wnętrza
Muszę pomyśleć nad zmianą amortyzatorów na jakiś gwint lub znaleźć jakiś lepszy pomysł jak obniżyć go troszeczkę, bo po zmianie kół na letnie poszło dosyć do góry i zaczęło zamiatać tyłkiem na rondach
Pozdrawiam i szerokości!
Na początku marca po przejechaniu ok. 2 tyś km po regeneracji pompy wtryskowej autko odmówiło posłuszeństwa ( lewe powietrze dostało się do układu paliwowego)
Później nadszedł czas wirusa,
więc znalazło się trochę czasu na ogarnięcie samochodu, mycie zewnętrzne i wewnętrzne, plus założenie kół letnich i usunięcie emblematów z tylnej klapy.
Minął z tydzień czasu i stwierdziłem , że wszystko ładnie się zgrywa ale można by było pomalować zaciski i okleić szyby. Jak stwierdziłem tak zrobiłem efekt możecie zobaczyć poniżej:
Tu przód, niestety tarcze 280 mm bo koła na zimę to 15 więcej się nie zmieści
W najbliższym czasie, autko leci do lakiernika na poprawki, plus polerkę, i prawdopodobnie do jakiegoś spa na odnowienie wnętrza
Muszę pomyśleć nad zmianą amortyzatorów na jakiś gwint lub znaleźć jakiś lepszy pomysł jak obniżyć go troszeczkę, bo po zmianie kół na letnie poszło dosyć do góry i zaczęło zamiatać tyłkiem na rondach
Pozdrawiam i szerokości!
-
vonski - Weteran
- Posty: 2338
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Ładnie. No może nie licząc tych naklejek z tyłu, bo osobiście tego nie lubię, ale nie neguje.
Blachy STA to można spota się umawiać
Tapatalk @ Galaxy S10e
Blachy STA to można spota się umawiać
Tapatalk @ Galaxy S10e
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
-
foxx76 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 11 lut 2017 22:33
- Lokalizacja: Wejherowo
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 PRO, Proceed GT Pb 204KM
2021, Full
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Zajebiste felgi. Nie ważne do czego je przymierzałem, zawsze pasowało wizualnie. Gorzej by pasowało na śruby, lub cenowo. Więc wybór perfect!
Był: pro_cee'd GT XL 2014 1.6 T-GDI 215KM
Jest: Proceed GT Full 2021 1.6 T-GDI 204KM
Jest: Proceed GT Full 2021 1.6 T-GDI 204KM
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
Felgi kozak! - szykuje się na zimowe właśnie takie 2 komplecik
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- yaro8558
- Klubowicz
- Posty: 44
- Dołączył(a): 21 kwi 2019 12:15
- Lokalizacja: KBC
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2012, L
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: [C2] HB 1.6 D4FB
yaro8558 napisał(a):Witam,
Czym malowałeś zaciski?
Najlepiej kupić używane zaciski i oddać na piaskowanie itp. ;p
Ja swoje malowałem 3 lata temu jakąś zwykłą farbą do zacisków, dobrze wyczyścić odtłuścić i efekt na 2 -3 lata
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Posty: 18
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Silnik D4FB
przez Qia » 23 wrz 2021 08:39 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 3859 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pangenitor
23 wrz 2021 10:57
-
Silnik D4FB
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości