[C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
-
Peter007 - Asystent Kierownika
- Posty: 213
- Dołączył(a): 29 cze 2019 15:33
- Lokalizacja: Opoczno
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, L
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Kiera elegancka .
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Dzięki wszystkim za miłe słowa. Nakładki znalazłem na allegro po numerze części. Kupiłem z tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/nakladki-list ... 8824505206
Kierownica kosztowała 200 zł, została zrobiona na ul. Przyjaźni w Lublinie.
Edit:
W ramach podsumowania 2 lat w moich rękach postanowiłem wstawić 4 zdjęcia dla porównania:
Kierownica kosztowała 200 zł, została zrobiona na ul. Przyjaźni w Lublinie.
Edit:
W ramach podsumowania 2 lat w moich rękach postanowiłem wstawić 4 zdjęcia dla porównania:
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
- Pietrzyk
- Przedszkolak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 21 sie 2018 15:13
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 128KM
2012, L
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Alpaweł napisz jak sprawuje się silnik po chiptuningu, ( spalanie, osiągi )i podpowiedz koledze jak się demontuje nakładki progowe, bo moje nowe, takie jak Twoje, już jadą i chciałbym je w sobotę podmienić.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3748
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Takie wypasione radio i nie miałeś tam opcji dorzucenia wideorejestratora ?, przynajmniej z szyby by Ci zniknął ten telewizor. Wiem, że w tych dedykowanych zawsze była możliwość dołożenia.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Kryzys - dzięki
Pietrzyk - spalanie, nie zmieniło się jakoś bardzo. Wcześniej miałem średnie z tankowań wg aplikacji Fuelio od 5,78 do 6,04 litra/100km, teraz jest 5,52-5,98 więc różnice pomijalne. Jeżeli chodzi o osiągi, to jest spora różnica. Mimo, że przyrost nie jest jakiś wielki (14KM i 30Nm), to maksymalna moc osiągana jest już przy 3000 obrotów i trzyma ją do końca, a nie jak wcześniej dopiero powyżej 4 tys. Niby na co dzień rzadko kręci się diesla go tak wysoko, ale przy wyprzedzaniu albo rozpędzaniu się przy wjeździe na ekspresówkę czuć różnicę.
Oczywiście przy tych 148KM dalej nie są to jakieś sportowe osiągi, ale zdecydowanie to były dobrze wydane pieniądze.
Montaż nakładek jest banalnie prosty, bo nie zdejmuje się starych, tylko nakleja nowe na wierzch. W zestawie są 2 ściereczki nasączone alkoholem do odtłuszczenia i marker z jakimś primerem pod klej, a na nakładkach jest taśma montażowa od spodu. Wystarczy przetrzeć plastikowe nakładki ściereczką, tym markerem pomazać tam gdzie będzie przyklejona taśma i przykleić. Tylne nakładki są wygięte, żeby pasowały do progu - ja myślałem że się uszkodziły w transporcie i troszkę jedną podprostowałem, a potem musiałem dociskać w drugą stronę żeby złapała taśma.
Renegade - w radiu jest taka opcja, jest do tego nawet wbudowana aplikacja, ale nawet się tym nie interesowałem. Jestem zadowolony z tej kamerki, która jest teraz, a z miejsca kierowcy nie rzuca się w oczy, bo jest za lusterkiem. Mógłbym ją przesunąć jeszcze trochę w lewo i już całkiem stałaby się niewidoczna zza lusterka, ale bałem się, że przy demontażu może uszkodzić się ta czarna siatka na szybie. Kable są pochowane pod uszczelką drzwi i podsufitką, ekran jest wygaszony po minucie jazdy, więc tak naprawdę jedyny minus to zajęte 1 gniazdo USB w ładowarce. Dodatkowo musiałbym kupić drugą jakąś małą kamerkę, na co po prostu szkoda mi wydawać pieniądze.
Pietrzyk - spalanie, nie zmieniło się jakoś bardzo. Wcześniej miałem średnie z tankowań wg aplikacji Fuelio od 5,78 do 6,04 litra/100km, teraz jest 5,52-5,98 więc różnice pomijalne. Jeżeli chodzi o osiągi, to jest spora różnica. Mimo, że przyrost nie jest jakiś wielki (14KM i 30Nm), to maksymalna moc osiągana jest już przy 3000 obrotów i trzyma ją do końca, a nie jak wcześniej dopiero powyżej 4 tys. Niby na co dzień rzadko kręci się diesla go tak wysoko, ale przy wyprzedzaniu albo rozpędzaniu się przy wjeździe na ekspresówkę czuć różnicę.
Oczywiście przy tych 148KM dalej nie są to jakieś sportowe osiągi, ale zdecydowanie to były dobrze wydane pieniądze.
Montaż nakładek jest banalnie prosty, bo nie zdejmuje się starych, tylko nakleja nowe na wierzch. W zestawie są 2 ściereczki nasączone alkoholem do odtłuszczenia i marker z jakimś primerem pod klej, a na nakładkach jest taśma montażowa od spodu. Wystarczy przetrzeć plastikowe nakładki ściereczką, tym markerem pomazać tam gdzie będzie przyklejona taśma i przykleić. Tylne nakładki są wygięte, żeby pasowały do progu - ja myślałem że się uszkodziły w transporcie i troszkę jedną podprostowałem, a potem musiałem dociskać w drugą stronę żeby złapała taśma.
Renegade - w radiu jest taka opcja, jest do tego nawet wbudowana aplikacja, ale nawet się tym nie interesowałem. Jestem zadowolony z tej kamerki, która jest teraz, a z miejsca kierowcy nie rzuca się w oczy, bo jest za lusterkiem. Mógłbym ją przesunąć jeszcze trochę w lewo i już całkiem stałaby się niewidoczna zza lusterka, ale bałem się, że przy demontażu może uszkodzić się ta czarna siatka na szybie. Kable są pochowane pod uszczelką drzwi i podsufitką, ekran jest wygaszony po minucie jazdy, więc tak naprawdę jedyny minus to zajęte 1 gniazdo USB w ładowarce. Dodatkowo musiałbym kupić drugą jakąś małą kamerkę, na co po prostu szkoda mi wydawać pieniądze.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Witam po długiej przerwie.
Ostatnio Ceed zmusił mnie do zostawienia dość sporej sumy u mechanika i z tej okazji postanowiłem zrobić małą aktualizację postu.
KIA ma w tej chwili przejechane 285 000 km, z czego ponad 70 tys. w moich rękach.
Nie ma zbyt wielu samochodów z takim przebiegiem na forum więc może przydadzą się te informacje komuś, kto zastanawia się nad takim autem, ale boi się, że przy 200 tys. to się rozleci.
Jakiś czas temu zaczęły ciężko wchodzić biegi, największy problem był z 1 i wstecznym. Ostatnio oprócz zgrzytania przy wrzucaniu, czasem też był problem z powrotem na luz. W związku z tym wpadło nowe sprzęgło Valeo. Miał być LUK, ale kierowca z hurtowni, który przywiózł części do mechanika rozjechał je przy wyjeżdżaniu z podwórka
Nie wiem, czy było jeszcze oryginalne, czy poprzedni właściciel kiedyś wymieniał, ale było już dość mocno wytarte i skorodowane, a łożysko ledwo się obracało.
Poza tym od ostatniej aktualizacji w sierpniu 2020 roku wymiany wymagały hamulce z przodu (wybrałem polecany tu na forum zestaw tarcze Zimmermann Sport + klocki Ferodo).
Ostatnio przy przeglądzie diagnosta powiedział też, że niedługo trzeba będzie zajrzeć do tylnych tulei sanek silnika i tylnej belki zawieszenia.
Jak widać pomimo podniesienia mocy poza wymianą części eksploatacyjnych i oczywiście oleju/filtrów co 15 tys. km samochód nie wymagał żadnych większych napraw (poza przednimi lampami po zakupie, które jednak zostały wymienione za darmo pomimo braku gwarancji).
Radio z androidem też już jest dość powolne, a w dodatku raz podczas wyjazdu do Chorwacji zawiesiło się i po pewnym czasie wyskoczyło jakieś menu z chińskimi znaczkami. Nie wiedziałem o co chodzi więc wcisnąłem Home i od tamtej pory nie działają przyciski i radio. Na szczęście działa sterowanie z kierownicy, a muzyki i tak słucham z USB albo Youtube, więc nie przeszkadza to zbytnio.
Oczywiście jest też kilka drobiazgów takich jak wypadająca lampka od tablicy rejestracyjnej (chyba uszkodziłem przy wymianie żarówki), czy schodzący plastidip z halogenów, którymi nie ma czasu się zająć, a fotel kierowcy ma trochę wytarty boczek od wsiadania, ale to kosmetyczne sprawy.
Jeżeli chodzi o wygląd, to nic się nie zmieniło i raczej już taki zostanie. Od 2 lat Cee'd-em jeździ głównie moja żona, której podoba się taki jaki jest. Codziennie do pracy pokonuje ok. 70km, więc w przyszłym roku jeżeli nic się nie wydarzy przebieg przekroczy 300 tys. Ja do pracy mam bardzo blisko i w ubiegłym roku kupiłem sobie tańszy samochód (ale niestety niezbyt tani w utrzymaniu), który od dawna mi się podobał - Volvo C70.
Kilka zdjęć z ubiegłego i tego roku:
17.07.2021 - po zakupie Volvo
01.10.2021
16.10.2022 - aktualne
Ostatnio Ceed zmusił mnie do zostawienia dość sporej sumy u mechanika i z tej okazji postanowiłem zrobić małą aktualizację postu.
KIA ma w tej chwili przejechane 285 000 km, z czego ponad 70 tys. w moich rękach.
Nie ma zbyt wielu samochodów z takim przebiegiem na forum więc może przydadzą się te informacje komuś, kto zastanawia się nad takim autem, ale boi się, że przy 200 tys. to się rozleci.
Jakiś czas temu zaczęły ciężko wchodzić biegi, największy problem był z 1 i wstecznym. Ostatnio oprócz zgrzytania przy wrzucaniu, czasem też był problem z powrotem na luz. W związku z tym wpadło nowe sprzęgło Valeo. Miał być LUK, ale kierowca z hurtowni, który przywiózł części do mechanika rozjechał je przy wyjeżdżaniu z podwórka
Nie wiem, czy było jeszcze oryginalne, czy poprzedni właściciel kiedyś wymieniał, ale było już dość mocno wytarte i skorodowane, a łożysko ledwo się obracało.
Poza tym od ostatniej aktualizacji w sierpniu 2020 roku wymiany wymagały hamulce z przodu (wybrałem polecany tu na forum zestaw tarcze Zimmermann Sport + klocki Ferodo).
Ostatnio przy przeglądzie diagnosta powiedział też, że niedługo trzeba będzie zajrzeć do tylnych tulei sanek silnika i tylnej belki zawieszenia.
Jak widać pomimo podniesienia mocy poza wymianą części eksploatacyjnych i oczywiście oleju/filtrów co 15 tys. km samochód nie wymagał żadnych większych napraw (poza przednimi lampami po zakupie, które jednak zostały wymienione za darmo pomimo braku gwarancji).
Radio z androidem też już jest dość powolne, a w dodatku raz podczas wyjazdu do Chorwacji zawiesiło się i po pewnym czasie wyskoczyło jakieś menu z chińskimi znaczkami. Nie wiedziałem o co chodzi więc wcisnąłem Home i od tamtej pory nie działają przyciski i radio. Na szczęście działa sterowanie z kierownicy, a muzyki i tak słucham z USB albo Youtube, więc nie przeszkadza to zbytnio.
Oczywiście jest też kilka drobiazgów takich jak wypadająca lampka od tablicy rejestracyjnej (chyba uszkodziłem przy wymianie żarówki), czy schodzący plastidip z halogenów, którymi nie ma czasu się zająć, a fotel kierowcy ma trochę wytarty boczek od wsiadania, ale to kosmetyczne sprawy.
Jeżeli chodzi o wygląd, to nic się nie zmieniło i raczej już taki zostanie. Od 2 lat Cee'd-em jeździ głównie moja żona, której podoba się taki jaki jest. Codziennie do pracy pokonuje ok. 70km, więc w przyszłym roku jeżeli nic się nie wydarzy przebieg przekroczy 300 tys. Ja do pracy mam bardzo blisko i w ubiegłym roku kupiłem sobie tańszy samochód (ale niestety niezbyt tani w utrzymaniu), który od dawna mi się podobał - Volvo C70.
Kilka zdjęć z ubiegłego i tego roku:
17.07.2021 - po zakupie Volvo
01.10.2021
16.10.2022 - aktualne
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Sztosik ten biały, Volvo też błyszczą jak nie powiem co, to jakiś wosk?
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Dzięki. Kia jest po prostu porządnie umyta, na Volvo jest politura Poorboy's Black Hole.
Na żywo niestety lakier w obu samochodach nie jest taki błyszczący jak na zdjęciach.
Jeszcze w tym sezonie wosku nie nakładałem, bo miałem za dużo roboty przy domu i nie było czasu, ale przed zimą na pewno zabezpieczę Soft99.
Na żywo niestety lakier w obu samochodach nie jest taki błyszczący jak na zdjęciach.
Jeszcze w tym sezonie wosku nie nakładałem, bo miałem za dużo roboty przy domu i nie było czasu, ale przed zimą na pewno zabezpieczę Soft99.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C2] ProCeed GT 2014 by Bandz
1, 2przez bandz » 19 kwi 2020 19:27 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 34 Odpowiedzi / 27640 Wyświetlone
- Ostatni post przez bandz
11 cze 2020 22:57
-
[C2] ProCeed GT 2014 by Bandz
-
-
CEED II SW 2014 XL Platinum
przez Fiflaq » 16 mar 2020 19:31 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 8 Odpowiedzi / 11746 Wyświetlone
- Ostatni post przez hevimental
17 mar 2020 19:42
-
CEED II SW 2014 XL Platinum
-
-
Kia Ceed II 2014 (1.4 100km)
przez dzejkob98 » 23 maja 2021 00:00 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 4610 Wyświetlone
- Ostatni post przez dzejkob98
23 maja 2021 00:00
-
Kia Ceed II 2014 (1.4 100km)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości