Pablo napisał(a):Super
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
nie mogę się doczekać opinii. Polecam Ci oglądnąć Automaniaka 23 odcinek 5.
Sztosik
Szerokości
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Dzięki, obejrzę przy najbliższej okazji.
Co do i30 FNP. Odebrany, przejechane 600km. Na razie jeżdżę spokojnie i planuję wymianę oleju po 1k km przebiegu, więc na chwilę obecną o osiągach nie bardzo mogę się wypowiedzieć. To co mogę już ocenić, przedstawia się następująco (głównie w odniesieniu do C2 GT):
Na plus:
- zawieszenie - to chyba najlepszy element tego auta, ciągle mnie zadziwia jak dobrze sobie radzi nawet na kiepskiej/dziurawej drodze. Pomimo niższego profilu niż w GT, pomimo strasznego narzekania w necie jaki to i30 FNP jest twardy - jest bardziej komfortowo (dla mnie bardzo)
- wydech - to numer 2 w tym aucie, do tego regulacja klapami, robi dużą różnicę, da się ustawić "prawie" cichy tryb, da się zaryczeć tak, że ściągniemy uwagę wszystkich w okolicy (spotkałem się z fajnymi i bardzo pozytywnymi reakcjami stojących obok mnie na światłach
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
)
- różne tryby, które rzeczywiście powodują różnice w zachowania się auta, oraz najlepszy tryb Custom w którym możemy prawie wszystko ustawić pod siebie,
- Rev Matching,
- wygodne fotele, z pełną elektryką i pamięcią ustawień (fotel kierowcy + lusterka) (koniec z wrażeniem przez 1k km, że "coś jest nie tak", kiedy ktoś zmienił mi ustawienia fotela
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
),
- wygląd - w wersji FNP i kolorze Shadow Grey nawet mi się podoba (choć ciągle twierdzę, że C2 GT ładniejsze),
- mam wrażenie, że jest trochę lepiej wyciszony niż C2 GT,
- jest czujnik temp oleju i możliwość wyświetlenia z niego aktualnej temp na ekranie pomiędzy zegarami,
- jest dodatkowe chłodzenie turbiny, które po zbyt wczesnym zgaszeniu silnika dba o odpowiednie chłodzenie/dalszy obieg oleju (nie mam teraz czasu, żeby poszukać jak to się profesjonalnie nazywa
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
),
- pod lewym łokciem w końcu coś miękkiego,
- kilka przydatnych drobiazgów - jak np dodatkowy tryb pracy kierunkowskazów, ładowarka indukcyjna.
Minusy:
- w 90% przypadków można zapomnieć o parkowaniu dojeżdżając przednimi kołami do krawężnika,
- skrzynia biegów pracuje u mnie co najwyżej średnio (na jeździe testowej było w tym względzie duuuużo lepiej, więc mam nadzieję, że to wina nowości i jeszcze się ułoży),
- sortownik pod podłogą w bagażniku jest idiotycznie wysoki i zabiera bardzo dużo pojemności (w przyszłości postaram się go wyjąć i zrobić "obniżoną podłogę"),
- czuję większą masę auta (a przez brak możliwości podjechania przodem do krawężnika - też większą długość),
- mniejszy bak niż w C2 GT (co prawda tylko kilka litrów, ale jednak),
- StartStop - nienawidzę tego badziewia
- w trybie Normal układ kierowniczy pracujący ze zbyt dużym oporem (na szczęści jest Custom),
- środek jest brzydszy niż w C2 GT,
![Obrazek](https://it256.pl/img/lobo_FNP_01.jpg)
![Obrazek](https://it256.pl/img/lobo_FNP_02.jpg)
ps. 1. nie będę robił oddzielnego wątku bo niestety nie to forum (a szkoda, bo polubiłem "nasze" forum),
ps. 2. mam prośbę - jeżeli macie namiary na jakieś "żyjące" forum odnośnie i30 lub ogólnie Hyundaia to podrzućcie link na priv (bo to co udało mi się znaleźć "na szybko" to wyglądało mizernie w porównaniu do "naszego" forum).