Odkąd strzeliło 4 lata własności wymyśliłem swój plan, który wykonuję.
Trochę info
Pierwszy właściciel i może ostatni, zobaczymy.
Zamówiona i odebrana w 2014.
Przebieg aktualny: 92 tyś
Robię średnio 20 tyś rocznie +/-
Używany olej: Amsoil Signature 5w30
Filtr powietrza: K&N
Filtr klimy: węglowy
Paliwo: w miarę możliwości tylko Shell Racing 100
Zewnątrz
Tego na zdjęciach nie widać, ale rocznik 2014 ma oryginalnie kierunki, cofania, przeciwmgielne i długie na normalnych żarówkach, wszystkie wymieniłem na LED poza przednimi przeciwmgielnymi.
https://www.youtube.com/watch?v=LWNtBp8lwXk - w dzień
https://www.youtube.com/watch?v=2sa9Fv6z7BE - w dzień
Po ciemku:
Znaczki K
Zagraniczne Kia, w Polsce niedostępne, trzeba sprowadzać.
Przód tył w pełni, na kierownicy jest naklejka.
Czerwone zakrętki aluminiowe na wentyle (zimowe koła):
Mały detal, ale już się dowiedziałem że Alu zakrętki się spiekają, więc tylko na jakiś czas je mam...
Płetwa rekina
Model GT miał taką antenkę, która mi się nie podobała.
Znaczek GT na czerwono
Zaprawka Kia Tomato Red, najbardziej mi pasuje do paska pod grillem przy glebie.
Końcówki wydechu Carbon
Filmik z brzmienia wydechu na postoju zamknięte / otwarte klapki:
Filmik z brzmienia wydechu przejazd otwarte klapki:
Wnętrze
Oświetlenie zamieniłem na LED'y RGB z pilotem sterującym, ale chodziło mi o czerwone oświetlenie, więc jest na stałe czerwono.
LED w nóżkach
Prąd ukradziony z lewej zapalniczki, której do niczego nie użyłem nawet raz przez 4 lata. Chociaż jest opcja żeby działo to i to.
Wykonane z pomocą kolegi elektryka (nie samochodowego).
Koszt: 180zł za materiały na dwie pełne instalacje, wolałem mieć zapas.
Czas: 2 spotkania, przygotowawczo-rozpoznawcze (2h) i montaż (4h). Przy montażu warto wspomnieć, że lutowanie kabli, złączek itd. w tym było również wliczone.
I dodany później potencjometr.
Koszt: 35zł
Czas: 3h zabawy z lutowaniem i porządkami, poprawione sporo "na odwal się" elementów.
Światłowód w drzwiach
Prąd ukradziony z podświetlenia przycisków kontroli szyb w drzwiach.
Wykonane z pomocą V-Garaż (lutowanie i znalezienie odpowiednich kabli w wiązce).
Koszt: 2*17zł
Czas: Realnie nieprzerwanej pracy pewnie 3h, najwięcej walczyłem z ułożeniem światłowodu w rantach na drzwiach, które są niewidoczne po zamknięciu drzwi...
Montaż:
Efekt:
+tył
Performance
Na silnik jest zrobiony program.
vMax przestawiony na 300km/h.
Wymieniony intercooler na dedykowany Wagner-Tuning.
Wymieniony dolot na K&N i wydech na MGMotorsport.
0-100km/h 6.5 sekundy
400m 14.5 sekundy
Dalsze pomysły:
- Spoiler Giacuzzo
- Kapsle felg fabrycznych na czarno
- Renowacja felg fabrycznych z przemalowaniem (czarno-czerwony)
- Widebody Giacuzzo
- Neon czerwony na podwozie (może)
- Oklejenie własnym wzorem / renowacja lakieru
- Znaczek GT w grillu na czerwono - folia
- Dołożenie szpery
- Wymiana turbosprężarki
- Zmiana zawieszenia
- Kierownica z polifta
Wykonane pomysły:
- Program na silnik
- Zmiana znaczków KIA na K
- Oświetlenie wnętrza RGB
- Oświetlenie zewnętrzne LED
- Oświetlenie nóg czerwone
- Intercooler Wagner-Tuning
- Płetwa rekina zamiast antenki (wkurza mnie od 1 dnia posiadania auta)
- Czerwony światłowód w drzwiach (wnętrze)
- Znaczek GT w grillu na czerwono
- Carbon na srebrne elementy zewnętrzne
- Zmiana układu hamulcowego
- Wydech
- Dolot
Odrzucone pomysły:
- Dywaniki i wykładka bagażnika welurowe "GT"
- Ochraniacz rantu felg
Zlikwidowane pomysły:
- Letnie felgi 19'' 8.5'' ET 50 + nakretki czarne
- Nowe opony letnie Pirello P Zero RO2 235/35/R19
Galeria