Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Moderator: Żandarmeria
-
jeleniak - Weteran
- Posty: 1248
- Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
- Lokalizacja: Jaworzno
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
aukcja bardzo profesjonalna - wykres z yariski,zdjecia z volvo,tabele przyrostów mocy z google
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Jeżeli ten box jest taki dobry, to dlaczego w fabryce nie programują silników na większą moc i moment obrotowy? A co z gwarancją po zamontowaniu takiego boxa?
-
matam
-
jeleniak - Weteran
- Posty: 1248
- Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
- Lokalizacja: Jaworzno
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
tu sterujesz tylko paliwem,turbo bez zmian
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL
-
G-cs - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 03 cze 2010 20:48
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Focus 3 RS 2.3EB 350+
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
...łooo matkooo...wystarczy przeszukać forum, i wszystko było już powiedziane
...po pierwsze, co znaczy: "dlaczego w fabryce nie programują silników na większą moc" ...?
..po pierwsze jest coś takiego jak ekologia ..i tu wymagania są duże
..po drugie producenci liczą sobie odpowiednio za "większą moc w silniejszych wersjach tego samego silnika"
..po trzecie zostawiają sporą rezerwę na długoletnia pracę silnika w różnych warunkach...trzeba pamiętać że nie wszyscy dbają należycie o swoje auta, nie serwisują jak należy, jeżdżą z drobnymi usterkami przez długi czas, czasami aż auto stanie na drodze ....i tu jest miejsce dla "nas"...czyli tunerów, po przez odpowiednią modyfikację można wykorzystać te rezerwy, ale każdy klient informowany jest o tym że należy odpowiednio zadbać o samochód, serwisować, wymieniać oleje nawet częściej niż podaje to producent, który przymuszony zapotrzebowaniem rynku i marketingiem, wydłuża okresy miedzy przeglądowe do jakichś chorych przebiegów, rzędu 20..25..30tkm co dla nowoczesnych, obciążonych silników wcale nie jest zdrowe...a do puki auto jest w miarę nowe, daje radę, więc na gwarancji może wytrzyma
...to tak w skrócie w temacie chiptuningu
...po pierwsze, co znaczy: "dlaczego w fabryce nie programują silników na większą moc" ...?
..po pierwsze jest coś takiego jak ekologia ..i tu wymagania są duże
..po drugie producenci liczą sobie odpowiednio za "większą moc w silniejszych wersjach tego samego silnika"
..po trzecie zostawiają sporą rezerwę na długoletnia pracę silnika w różnych warunkach...trzeba pamiętać że nie wszyscy dbają należycie o swoje auta, nie serwisują jak należy, jeżdżą z drobnymi usterkami przez długi czas, czasami aż auto stanie na drodze ....i tu jest miejsce dla "nas"...czyli tunerów, po przez odpowiednią modyfikację można wykorzystać te rezerwy, ale każdy klient informowany jest o tym że należy odpowiednio zadbać o samochód, serwisować, wymieniać oleje nawet częściej niż podaje to producent, który przymuszony zapotrzebowaniem rynku i marketingiem, wydłuża okresy miedzy przeglądowe do jakichś chorych przebiegów, rzędu 20..25..30tkm co dla nowoczesnych, obciążonych silników wcale nie jest zdrowe...a do puki auto jest w miarę nowe, daje radę, więc na gwarancji może wytrzyma
...to tak w skrócie w temacie chiptuningu
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Dziwne, że duży koncern KIA obniża osiągi silników wgrywając nowe oprogramowanie,celem oszczędzania turbin. A mała firma sprzedająca boxy na allegro jest mądrzejsza i wie lepiej, co jest dobre dla tych silników.
-
Darek_Korbik
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Mialm w czerwcu wgrany nowy soft w ASO i różnic nie widzę między starym a nowym. Auto ma obecnie 145.500 km. Na wakacjach przejechalismy ok. 1500 km i było OK. Z turbiną i silnikiem nie było do tej pory problemów. Siemanko
-
G-cs - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 03 cze 2010 20:48
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Focus 3 RS 2.3EB 350+
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
rawemon napisał(a):Dziwne, że duży koncern KIA obniża osiągi silników wgrywając nowe oprogramowanie,celem oszczędzania turbin. A mała firma sprzedająca boxy na allegro jest mądrzejsza i wie lepiej, co jest dobre dla tych silników.
...trzeba rozróżnić dwie sprawy...czym kieruje się koncern zmieniając softy w swoich autach, a podnoszenie mocy po przez chiptuning lub inne wynalazki
...poza tym robią to trochę na "czuja", jak leci...w jednym autku czuć natychmiastowy spadek mocy, dynamiki i wzrost spalania, w innym nie ma różnic więc domniemam że strzelają "w ciemno"...
-
Kierownik
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
To, że prowadzi się akcje serwisowe, które obniżają parametry techniczne, trakcyjne aut do mnie nie trafia. Dla mnie wniosek jest prosty, producent jednostek napędowych poszedł na skróty zastosował podzespół, którego żywotność jest niska. Żeby ustrzec się przed kosztowną akcją serwisową, wpadł na pomysł prostego i relatywnie niedrogiego zabiegu modyfikacji pracy jednostki napędowej. Ja powiem tak, gdyby serwis zrobił to samo w wersji 2.0 CRDi i efekt byłby taki sam jak w jednostkach 1.6, to bym ich zmusił do odkupienia ode mnie mojego egzemplarza... 2.0 "w ropie" nie grzeszy elastycznością, owszem turbo "wstaje" poniżej 2 tys obr/min, ale jego praca kończy się w okolicach zaledwie 2,5 tys obr/min a wyżej auto "stoi w miejscu", także nawet przy manualu 6-stopniowym trzeba się namachać, bo szybko kończy się użyteczny zakres obrotów. Dla mnie to jest porażka. Wolałbym zrezygnować z całkiem niezłego kopa w okolicach 2 tys obr/min na rzecz dłuższego pompowania turbo, na pewno byłoby to bezpieczniejsze dla sprzęgła, które nie ma wcale lekko.
Wszyscy producenci robią jednostki napędowe z "zapasem" - podyktowane jest to przede wszystkim trwałością, ale również i kosztami produkcji jednostek napędowych.
Wszyscy producenci robią jednostki napędowe z "zapasem" - podyktowane jest to przede wszystkim trwałością, ale również i kosztami produkcji jednostek napędowych.
-
G-cs - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 03 cze 2010 20:48
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Focus 3 RS 2.3EB 350+
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
...myślę że "hakiem" jest za długa gwarancja którą się pochwalili, i zabezpieczają się po prostu...
-
Kierownik
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
To prawda, to stanowi pewien problem, przy "poprawianiu fabryki"
-
popmart
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
niestety spalanie w długiej trasie wyższe o nqawet 1l (pwenie dokładnie ok 0,7 - 0,8) zgroza sprawdzone na 1500km ... wcześniej bez problemu na takiej trasie 5 - 5,2 a teraz o litr więcej to już jest chamstwo ... dziwne a miasto troszkę spadło o ok 0,5 l ????
-
klamer75
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
To ja nie wiem jak jeżdziłeś ze palił Tobie 5 l. Umnie od poczatku czy stary czy nowy program 6-6,3 l. Chyba reszta rodziny go pchała.
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
a ja mam 1,6 crdi VGT - 90 KM i dziwię się dlaczego ASO KIA nie chce mi grać softu z 115KM (nie za darmo) bez utraty gwarancji ???? Toż to ten sam silnik, ta sama sprężarka, paski oleje - słowem wszystko....!!!!!!
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4202
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Z tego co wiem 90 to WGT a nie VGT. Były VGT z softem WGT? Podeślij VIN na PW to się upewnimy.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
karolfm
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
ruszok napisał(a):Z tego co wiem 90 to WGT a nie VGT. Były VGT z softem WGT? Podeślij VIN na PW to się upewnimy.
Kolega ma racje. Zmienna geometria lopatek jest w 115 KM. 90 KM ma raczej inna turbinke.
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Przed Fl miały takiesame turbiny tylko inny soft. Po Fl są różne turbiny
-
less
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Moja kijanka też dostała nowy soft. Coś wspominali w serwisie że o nr 143. Na razie przebieg na tym sofcie to ok. 750 kmów więc dopiero go testuję. 1st wrażenia - nie czuję spadku mocy, zaś wyraźnie spadło spalanie. Na trasie 180 kmów którą robiłem wcześniej kilkadziesią razy spalanie wyniosło 4,6 litra. Do tej pory nigdy komputer nie pokazał mi spalania poniżej 5,0 litra, a przejechałem już prawie 90 kkmów.
-
klamer75
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
less napisał(a):Moja kijanka też dostała nowy soft. Coś wspominali w serwisie że o nr 143. Na razie przebieg na tym sofcie to ok. 750 kmów więc dopiero go testuję. 1st wrażenia - nie czuję spadku mocy, zaś wyraźnie spadło spalanie. Na trasie 180 kmów którą robiłem wcześniej kilkadziesią razy spalanie wyniosło 4,6 litra. Do tej pory nigdy komputer nie pokazał mi spalania poniżej 5,0 litra, a przejechałem już prawie 90 kkmów.
A w stopce 6,14 l na 100. Hmmm
-
less
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
klamer75 napisał(a):less napisał(a):Moja kijanka też dostała nowy soft. Coś wspominali w serwisie że o nr 143. Na razie przebieg na tym sofcie to ok. 750 kmów więc dopiero go testuję. 1st wrażenia - nie czuję spadku mocy, zaś wyraźnie spadło spalanie. Na trasie 180 kmów którą robiłem wcześniej kilkadziesią razy spalanie wyniosło 4,6 litra. Do tej pory nigdy komputer nie pokazał mi spalania poniżej 5,0 litra, a przejechałem już prawie 90 kkmów.
A w stopce 6,14 l na 100. Hmmm
Bo to są dane średnie z przeszło 50 kkmów. Teraz jest nawet większe bo na urlopie byłem z kempingową cepką o DMC 1300 kg robiąc ponad 2000 km
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Padła turbina po wymianie..
przez EnyoQ » 12 gru 2019 21:19 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5100 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
15 gru 2019 07:35
-
Padła turbina po wymianie..
-
-
Problem ze sterowaniem turbiną 1,6 Crdi
przez krzysztof.n » 18 sie 2019 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3394 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzysztof.n
18 sie 2019 21:07
-
Problem ze sterowaniem turbiną 1,6 Crdi
-
-
Zderzak nowy czy używany?
przez Kadziu26 » 10 kwi 2020 19:01 w Nadwozie - 2 Odpowiedzi / 4710 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kadziu26
11 kwi 2020 12:56
-
Zderzak nowy czy używany?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 31 gości