Strona 5 z 10

Napisane: 30 maja 2008 20:20
przez Sensation
tylko za przejazdy takimi furami trzeba słono płacić 8-)

Napisane: 09 lip 2008 12:05
przez Ziemek
Limak i który silnik wybrałeś?

Pozdrawiam

Napisane: 09 lip 2008 12:22
przez Limak74
Wybralem w koncu 1.6 CRDi :(
w piatek odbieram

Niestety jak juz pisalem w innym watku wzialem to co bylo a nie co chcialem
czyli 1.6 CRDi Optimum Plus +Climatronic + ESP +alu

Zabraklo niestety w ofercie (na stocku) samochodow ze skora i z pakietem funkcjonalnym

zamawialem na 2 dni przed koncem promocji 50/50 i musialem brac co bylo bo samochod musi opuscic salon do konca lipca

Jak odbiore i troche pojezdze to dam znac jak sie sprawuje (zawsze mozna "podrasowac" i cieszyc sie "prawie jak" 2.0 CRDi :)

Napisane: 09 lip 2008 12:59
przez Ziemek
E tam nie martw się. 1,6 tez jest bardzo przyjemnym i fajnym autkiem. Miłego uzytkowania clapping

A jaki kolor?

Napisane: 09 lip 2008 13:01
przez Limak74
<span>Ziemek</span> napisał(a):A jaki kolor?

szary metalik

Napisane: 09 lip 2008 14:23
przez sensor
to i tak masz eleganckie zestawienie auta
jakby jeszcze innej marki było auto to już cąłkiem cacy by było :twisted:

Witam,

Napisane: 01 sie 2008 15:20
przez qnrad1000
Ja sam miałem dylemat jaki silnik wybrać, ale 2.0 jest dużo głośniejszy, bardziej klekocze, do tego nie było jakiejś znacznej różnicy w przyspieszeniu, a wręcz czułem że 1.6 idzie równo i w dłuższym zakresie obrotów, natomiast w 2.0 dopiero na wyższych obrotach zaczyna iść. Kolejny argument to spalanie, jeżdżę ok 80-100 km dziennie jazda mieszana 70trasa/30korki (mieszkam pod Wawą) i przy takiej trasie i ekonomicznej jeździe pali mi 4,5/100 km, a przy normalnej to coś koło 5,2 a jak zawijam to pod 6 litrów. To są dane po wyjeżdżeniu całego baku ropy. Przeglądy też będą tańsze, bo trzeba doliczyć wymianę rozrządu w 2.0 a w aso to już jest spory koszt. Ja jestem już po pierwszym przeglądzie i jak do tej pory właściwie nie mam na co narzekać. (jedyna rzecz to drgania tylnej tablicy ale to od razu zrobili i źle spasowana maska). Tak od siebie to bardzo ważne jaki syf lejesz bo różnica w przejechanych km i przyspieszeniu jest spora, a samochód zamiast ładnie klekotać potrafi warczeć jak traktor (raz tylko zalałem na neste a potem popróbowałem kilku stacji i w tej chwili tankuje na shellu ale statoil też był ok choć stacja stacji nie równa. Btw nie wszystkie cee'dy na jeździe próbnej jeżdżą tak samo, ja sprawdziłem chyba 6 i dopiero ostatni ciągnął aż miło (mówię tu o 1.6 crdi) a mój jeszcze lepiej się zbierał i naprawdę miło się zaskoczyłem (teraz się zastanawiam nad chipem, tak dla zasady), mam jednocześnie bmw 325i wiec nie przesiadłem się z malucha i moja opinia jest raczej obiektywna. Dlatego jedyny rozsądny wybór to 1.6 zresztą ten silnik wygrywa większość testów.

Napisane: 01 sie 2008 16:14
przez Limak74
Dziekuje za uwagi
Juz kupilem wlasnie 1.6 :)
Ale to spalanie masz imponujace. Ja w Wwie mam po 300km okolo 6.5-7 l /100km

Re: Witam,

Napisane: 01 sie 2008 17:41
przez potok
qnrad1000 napisał(a):...a mój jeszcze lepiej się zbierał i naprawde miło się zaskoczyłem (teraz się zastanawiam nad chipem, tak dla zasady), mam jednocześnie bmw 325i wiec nie przesiadłem sie z malucha i moja opinia jest raczej obiektywna. Dlatego jedyny rozsądny wybór to 1.6 zreszta ten silnik wygrywa większość testów.


A dresik ten sam co w bmw :P

Co kupić: diesel 1,6 czy 2,0

Napisane: 12 sie 2008 06:57
przez pioteer
Witam,

Od dlugiego czasu miotam sie miedzy roznymi koncepcjami zakupu samochodu. Ze wzgledow podatkowych musi to byc samochod z homologacja ciezarowa, czyli wybor bardzo skromny: octavia tour 1,8t lub ceed td.
Ze wzgledu na dosc juz zaawansowany wiek octavii tour (ma chyba ponad 10lat) pozostaje chyba tylko ceed...
I tu moje pytanie: jaka wersje silnikowa wziac? diesla 1,6 czy 2,0?
Samochod ma dawac przyjemnosc z jazdy, wiec chyba 2,0 bedzie lepiej sie sprawowac? Z tego tez wzgledu odrzucam wersje combi(bo to dodatkowe 200kg balastu - na papierze co prawda tylko 0,1s do 100 gorzej od hb) choc na pewno bardziej praktyczne...
Prosze o opinie tych ktorzy mieli podobne rozterki i wybrali dobrze:-)

pozdr.piotr

Napisane: 12 sie 2008 06:59
przez zajcol
Silnikowo najwiecej przyjemnosci z jazdy da ci niestety octavia 1,8t

Napisane: 12 sie 2008 07:09
przez pioteer
zajcol napisał(a):Silnikowo najwiecej przyjemnosci z jazdy da ci niestety octavia 1,8t

No tak, co moze byc lepszego od turbo benzynki..., ale ceed to znacznie nowoczesniejsza konstrukcja, kurtyny, wielowahacz zamiast belki skretnej... krotko mowiac mam zagwozdke, zeby wybrac dobrze i nie zalowac

pozdr.piotr

Napisane: 12 sie 2008 07:34
przez e2rdo
przy zakupie ceeda weź też pod uwagę że 7 letnia gwarancja w Kia jest tylko pozorna. Jak przyjedziesz do serwisu to ci powiedzą że tak ma być, ale uszkodzenie wynikło z twojej winy i sam płać. do tego w dużej mierze brak znajomości tego samochodu przez mechaników i ogólny chaos w serwisach ASO :)

Napisane: 12 sie 2008 08:10
przez adam08
kolega e2rdo przesadza w swojej wypowiedzi chociaż faktycznie ASO KIA są chyba jednymi z najgorszych. Ta zasada nie dotyczy jednak wszystkich sewrisów, są lepsze i gorsze. W tych lepszych zrobią Ci wszystko jak należy w tych gorszych..no coż.. problem w tym, że tych gorszych jest chyba więcej póki co.
Osobiście nie stwierdzałbym, że gwarancja jest tylko pozorna. To dokument, który zobowiązuje producenta do usunięcia wszelkich wad nim objetych. Nieważne czy ASO jest dobre czy złe mają to zrobić i kropka.

A co do głównego temetu Twojego zapytania to więcej znajdziesz tu:

http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php? ... k+wybra%E6

Napisane: 12 sie 2008 10:20
przez novee
<span>adam08</span> napisał(a):To dokument, który zobowiązuje producenta do usunięcia wszelkich wad nim objetych. Nieważne czy ASO jest dobre czy złe mają to zrobić i kropka.
- taaaaa, spróbuj tylko to wyegzekwować. W tej chwili poza nieśmiertelnym TTTM, ASO wypisuje mi w odp. na zgłoszenie usterki coś w tym rodzaju: "Powyższa usterka jest spowodowana .........(tu się wstawia bardzo teoretycznie fachowy tekst), jest to zjawisko nam znane, zostanie natychmiast usunięta jak tylko KMP podejmie akcję serwisową" - dzięki takim sprytnym stwierdzeniom do usr...ej śmierci będę jeździć np. ze stukami w lewym zawieszeniu i skrzypiącą deską.

Napisane: 12 sie 2008 11:47
przez Dynamic
Witam,
co do tematu, róznica w cenie pomiędzy 1,6 a 2.0 (w 2.0 masz 6 bieg i alusy za free) nie jest kosmiczna, a jak będziesz mial za malo 140 osłów to se zawsze możesz zrobic na 170 :)
Powiem tyle, gdybym mial wybierac to znow wziąłbym 2.0.

Pozdr
Rob

Napisane: 12 sie 2008 12:34
przez novee
...i silnik luksusowo zniesie te 170KM, za to reszta się rozsypie... standardowo z gwarancją sa problemy, a po chipowaniu to już w ogóle będzie można sobie gwarę wsadzić...

Ja wiem, NO RISK NO FUN, ale czy warto?
BTW. bez żadnych cudów można przez brokera albo samemu sobie ściągnąć np. Octavię 2.0 TDI Elegance za ok. 66 tysięcy i wtedy i serwisów i części i możliwości tuningowania (nawet przez ASO) więcej. Rozejrzyj się po necie i cennikach, ceny nowych auto pospadały i można różne całkiem ciekawe auta w cenie Cee'da trafić.

A jak pisałem wyżej i to nie tylko moja opinia, koronny argument o 7 latach gwarancji dla Cee'da w zderzeniu z rzeczywistością wcale nie jest taką wielką zaletą...

Napisane: 12 sie 2008 12:41
przez _alek_
Octavia 1.8T zrobiłem ok 10tys km,Ceeda 1.6 Crdi prowadziłem parę razy ale głownie jeździłem jako pasażer..Jeśli chodzi o silnik to zdecydowanie polecałbym Octavię.
Wiadomo w Ceedzie masz w dieslu do dyspozycji duży moment obrotowy już od dość niskich obrotów,natomiast w Octavii możesz dynamicznie przyśpieszać od 2.5tys obr/min i silnik bardzo ładnie ciągnie do ponad 4.5tys obr/min..

Wybór ciężki bo Ceed to zdecydowanie nowsza i bardziej zaawansowana konstrukcja choć niestety cierpi na mało groźnie lecz dokuczliwe choroby wieku dziecięcego..

Napisane: 12 sie 2008 12:41
przez _alek_
A jak wypadają oba auta jeśli chodzi o kryterium finansowe ??

Napisane: 12 sie 2008 12:54
przez novee
alek zobacz ceny brokera:

http://tiny.pl/22vr

na Litwie ceny podobne, nawet troszkę taniej. Poza 2.0 TDI jest nowy 1.8 TFSI, którym się zachwycają w testach nowego Audi A4.

A z innej beczki:
http://www.autoclub.com.pl/promocje/cms ... d_prom.pdf

stoi do wzięcia za 63 900