Strona 1 z 1

1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?

Napisane: 11 cze 2021 16:40
przez Szwarceneger16
Cześć Tak jak w temacie. Zastanawiam się nad kupnem kii ceed I SW. I teraz nie wiem na która wersje silnikową się zdecydować. Auto będzie użytkowane w mieście (Warszawa i Szczecin) , ale tez będę wykonywał dużo tras Warszawa - Szczecin i warszawa - krosno (podkarpackie). Takie 30/70 miasto do tras. Mam w planach jeździć z bagażnikiem dachowym na rowery lub koszem na bagaże/rowery na hak, sporadycznie przyczepka.

Teraz pytani gdzie przy którym silniku zostawię mniej na stacji paliw oraz mniej w warsztacie. Kusi wziasc diselka bo jednak 150Nm a 300 to różnic gdy trzeba wyprzedzić na krajowej. Natomiast trasa Szczecin Warszawa to czysta autostrada, wiec tam tylko moc sie liczy i spalanie. I mam dylemat na która wersje bardziej patrzeć? Nie będę ukrywał że boję się trochę kosztów dwumasy, pompy paliwa, turbiny albo wtrysków (coś czego nie ma w benzynie).

Po prostu jak szybciej i jak dużo więcej plnow będę musiał zostawić w warsztacie posiadając diselka w porównaniu.

Wszelkie komentarze i opinie mile widziane, z góry dzięki.

Re: 1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?

Napisane: 12 cze 2021 15:58
przez milczar86
1.6 crdi

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?

Napisane: 14 cze 2021 06:36
przez Pitrek
Szwarceneger16 napisał(a):Cześć Tak jak w temacie. Zastanawiam się nad kupnem kii ceed I SW. I teraz nie wiem na która wersje silnikową się zdecydować. Auto będzie użytkowane w mieście (Warszawa i Szczecin) , ale tez będę wykonywał dużo tras Warszawa - Szczecin i warszawa - krosno (podkarpackie). Takie 30/70 miasto do tras. Mam w planach jeździć z bagażnikiem dachowym na rowery lub koszem na bagaże/rowery na hak, sporadycznie przyczepka.

Teraz pytani gdzie przy którym silniku zostawię mniej na stacji paliw oraz mniej w warsztacie. Kusi wziasc diselka bo jednak 150Nm a 300 to różnic gdy trzeba wyprzedzić na krajowej. Natomiast trasa Szczecin Warszawa to czysta autostrada, wiec tam tylko moc sie liczy i spalanie. I mam dylemat na która wersje bardziej patrzeć? Nie będę ukrywał że boję się trochę kosztów dwumasy, pompy paliwa, turbiny albo wtrysków (coś czego nie ma w benzynie).

Po prostu jak szybciej i jak dużo więcej plnow będę musiał zostawić w warsztacie posiadając diselka w porównaniu.

Wszelkie komentarze i opinie mile widziane, z góry dzięki.



Myślisz, że w benzynie nie ma wydatków? mnie w 1.6 sprzęgło wyniosło 1.500 zł, rozrząd ok 3.000 zł ;p
Wybrałbym jednak diesla osobiście mimo to że rocznie robię benzyną prawie 20 tyś, ale w górach z bagażem itp. ten motor nie ma siły chyba, że kręcę pod 5 tyś....
Kupisz diesla z pewną historią to jeździsz jak za darmo, bo to są dość pancerne silniki jak ktoś o nie dbał - jedynie miasto może być problemem, ale jeżeli robisz sporo tras to nie widzę problemu.
W obecnych czasach wydaje mi się, że koszty eksploatacji są dość mocno zbliżone ;p

Re: 1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?

Napisane: 14 cze 2021 14:50
przez aviator
Dlaczego nie 1.6 crdi, tylko 2.0?

Re: 1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?

Napisane: 15 cze 2021 23:47
przez kryzys
Śmigałem 1.6Pb/LPG 4 lata, ale w budzie prosiaka. Było ok. Na dzień dzisiejszy zastanawiam się nad drugim autem i jeśli będzie to kolejne prosie, a wszystko na to wskazuje, to na pewno będzie to 2.0crdi.

Re: 1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?

Napisane: 27 cze 2021 17:48
przez ouiqdmw
Jeśli tak jak piszesz potrzebujesz nieco Nm na autostradową jazdę to śmiało możesz brać 2.0 CRDI, jest bardzo elastyczna i przy prędkościach autostradowych wyprzedza się tym bardzo przyjmenie. Postaraj się w miare możliwości sprawdzić stan samochodu przy kupnie, to nie będziesz musiał bać się dużych kosztów większych napraw typu dwumas czy turbo.

Re: 1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?

Napisane: 28 cze 2021 06:25
przez pioter
Diesel, 1,6 CRDi. W Kiajnkowych 1,6 nie masz dwumasy.