Pisałem Ci już na fejsie co zrobic
Auto jest z 2013 wiec już nie ma gwarancji na lakier.
Szerokości
Rdza na drzwiach
Moderator: Żandarmeria
-
Pablo - Asystent Kierownika
- Posty: 296
- Dołączył(a): 05 paź 2018 07:57
- Lokalizacja: Berlin
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 T-GDI Pb 204KM
2014, GT - Track
-
Luka$ - Klubowicz
- Posty: 49
- Dołączył(a): 19 mar 2016 07:22
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2011, Optimum
Re: Rdza na drzwiach
Czy jest jakiś patent na te uszczelki? Problemem jest to, że woda podcieka pod uszczelki drzwi tylnych i tam się kisi. Może ktoś poradził już sobie z tym?
Może są jakieś inne ulepszone uszczelki?
Problem jest widzę spory: są lub były jakieś akcje serwisowe związane z rdzą na rantach tylnych drzwi?
Może są jakieś inne ulepszone uszczelki?
Problem jest widzę spory: są lub były jakieś akcje serwisowe związane z rdzą na rantach tylnych drzwi?
KIA Cee'd 2011
HB 1.6 DOHC 126 KM C1FL OPTIMUM
HB 1.6 DOHC 126 KM C1FL OPTIMUM
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: Rdza na drzwiach
Mojego ceeda również spotkał podobny problem. Zamierzam wszystko oczyścić i zabezpieczyć zgodnie ze sztuką, aby trochę przedłużyć żywotność tych drzwi.
Zastanawiam się nad tym jakim sposobem poprawić odprowadzenie wody lub poprawić wytrzymałość antykorozyjną tych miejsc.
1) Nawiercić dodatkowe otwory na górze dni, przez które będzie odpływała woda. Tylko tutaj pojawia się pytanie - czy woda odpłynie przez ramki drzwi, czy będzie zalewała szybę np. od wewnątrz?
2) Użyć cienkiej warstwy wosku do profili? Tutaj obawiam się o to, czy będę w stanie zamontować uszczelkę, bo jak wiadomo wosk nie będzie tak śliski jak lakier na drzwiach.
Co o tym sądzicie? W jaki sposób woda dostaje się pod uszczelki? Czy ktoś już to sprawdzał?
Zastanawiam się nad tym jakim sposobem poprawić odprowadzenie wody lub poprawić wytrzymałość antykorozyjną tych miejsc.
1) Nawiercić dodatkowe otwory na górze dni, przez które będzie odpływała woda. Tylko tutaj pojawia się pytanie - czy woda odpłynie przez ramki drzwi, czy będzie zalewała szybę np. od wewnątrz?
2) Użyć cienkiej warstwy wosku do profili? Tutaj obawiam się o to, czy będę w stanie zamontować uszczelkę, bo jak wiadomo wosk nie będzie tak śliski jak lakier na drzwiach.
Co o tym sądzicie? W jaki sposób woda dostaje się pod uszczelki? Czy ktoś już to sprawdzał?
-
Pablo - Asystent Kierownika
- Posty: 296
- Dołączył(a): 05 paź 2018 07:57
- Lokalizacja: Berlin
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 T-GDI Pb 204KM
2014, GT - Track
Re: Rdza na drzwiach
Mi się wydaje że raczej nie będzie na to jakiegoś prostego sposobu. Woda sama w sobie nie powinna być aż tak szkodliwa. Bardziej jest brud pomiędzy lakiem a uszczelką.
Lakier zabezpieczyć jakimś hydrofobowym woskiem, a uszczelki porządnie wyczyścić i zabezpieczyć preparatem do gumy lub uszczelek.
I co najważniejsze regularnie czyścić drzwi pod uszczelkami.
Takie jest moje zdanie.
Szerokości
Lakier zabezpieczyć jakimś hydrofobowym woskiem, a uszczelki porządnie wyczyścić i zabezpieczyć preparatem do gumy lub uszczelek.
I co najważniejsze regularnie czyścić drzwi pod uszczelkami.
Takie jest moje zdanie.
Szerokości
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: Rdza na drzwiach
To jest konkretna odpowiedź. Dzięki!
Sprawdzę też którymi otworami odpływa woda (mam nadzieję, że dolnymi montażowymi), jeżeli naleję ją od otworów, na które zamontowana jest na górze uszczelka. Być może 2-3 dodatkowe otwory upłynnią czas wydostawania się wody z tych okolic. Jednak też jestem zdania, że podstawa to dobry wosk i konserwacja. Dam znać jak poszło za jakiś czas.
Sprawdzę też którymi otworami odpływa woda (mam nadzieję, że dolnymi montażowymi), jeżeli naleję ją od otworów, na które zamontowana jest na górze uszczelka. Być może 2-3 dodatkowe otwory upłynnią czas wydostawania się wody z tych okolic. Jednak też jestem zdania, że podstawa to dobry wosk i konserwacja. Dam znać jak poszło za jakiś czas.
-
Luka$ - Klubowicz
- Posty: 49
- Dołączył(a): 19 mar 2016 07:22
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2011, Optimum
Re: Rdza na drzwiach
Brud tam sie nie zbiera, czyszcze i osuszam często zresztą te miejsca, jak również konserwuję uszczelki. Woda dostaje się pod uszczelki i nie spływa do końca. Kisi się tam w tych rantach uszczelki i korozja stąd powstaje. Woda nie powinna się w ogóle dostawać pod uszczelkę. Specjalnie zainteresowałem się rozwiązaniami w innych markach. A jeśli już to powinna spłynąć do końca. Na powstawanie w tych miejscach korozji składa się kilka czynników, słabe zabezpieczenie antykorozyjne, błąd konstrukcyjny czy źle dopasowane uszczelki lub złe ich osadzenie. Miałem nadzieję, że może jest jakiś sposób na to np. jakieś ulepszone, super uszczelki
KIA Cee'd 2011
HB 1.6 DOHC 126 KM C1FL OPTIMUM
HB 1.6 DOHC 126 KM C1FL OPTIMUM
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4202
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Rdza na drzwiach
A jakby ją osadzić na silikonie/kleju do szyb w tym miejscu (na górze)? Wiem, że przy wymianę będzie jazz, ale z drugiej strony miałem 10 lat i nie wymieniałem, a drzwi 2 razy malowane (ramki).
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Luka$ - Klubowicz
- Posty: 49
- Dołączył(a): 19 mar 2016 07:22
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2011, Optimum
Re: Rdza na drzwiach
ruszok napisał(a):A jakby ją osadzić na silikonie/kleju do szyb w tym miejscu (na górze)? Wiem, że przy wymianę będzie jazz, ale z drugiej strony miałem 10 lat i nie wymieniałem, a drzwi 2 razy malowane (ramki).
Myślałem też o takim rozwiązaniu. Jest to jakiś pomysł aczkolwiek niesprawdzony
Nie wiadomo do końca którędy woda dostaje się pod uszczelkę i jak się zachowa silikon w tych rantach. Czy będzie do końca uszczelniał, tak jak chciałoby się. Woda znajdzie sobie najmniejszą szczelinkę i jeśli będzie się nadal dostawać tam pod uszczelki to już nie sprawdzimy tego tak łatwo. Później już tylko "jazz" jak pisałeś
Z ciekawości - jak osadzili te uszczelki w Ceedzie z 2019?
KIA Cee'd 2011
HB 1.6 DOHC 126 KM C1FL OPTIMUM
HB 1.6 DOHC 126 KM C1FL OPTIMUM
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4202
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Rdza na drzwiach
Pobieżnie patrzałem to ona konstrukcja jest. Uszczelka pokrywa cała ramkę.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: Rdza na drzwiach
Przy okazji małej imprezy rodzinnej rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem z jeszcze innej epoki. Nie widział samochodu, ale stwierdził, że zdjąłby uszczelkę wszystko dokładnie oczyścił,zakonserwował, a potem nasmarował wazeliną techniczną bezkwasową, której używa się do smarowania uszczelek, aby nie przymarzały. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Uszczelkom to krzywdy nie zrobi, na lakierze pod uszczelką będzie warstwa wazeliny, która również powinna wypełnić szczeliny, przez które dostaje się woda.
Uszczelkom to krzywdy nie zrobi, na lakierze pod uszczelką będzie warstwa wazeliny, która również powinna wypełnić szczeliny, przez które dostaje się woda.
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: Rdza na drzwiach
Milten99 napisał(a):Przy okazji małej imprezy rodzinnej rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem z jeszcze innej epoki. Nie widział samochodu, ale stwierdził, że zdjąłby uszczelkę wszystko dokładnie oczyścił,zakonserwował, a potem nasmarował wazeliną techniczną bezkwasową, której używa się do smarowania uszczelek, aby nie przymarzały. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Uszczelkom to krzywdy nie zrobi, na lakierze pod uszczelką będzie warstwa wazeliny, która również powinna wypełnić szczeliny, przez które dostaje się woda.
Jest to jakiś pomysł. Sam ostatnio usunąłem jedno ognisko na tylnych lewych. A może jest jakiś rodzaj kleju który uszczelni ale też da się usunąć wrazie czego. .
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: Rdza na drzwiach
Powiem Ci, że nie jestem zwolennikiem kleju, uszczelniacza itp. Chyba spróbują z tą wazeliną. Po zimie rozbiorę wszystko i sprawdzę jakie są efekty. Jak będzie ok to wyczyszczę i nałożę nową warstwę. Tutaj problemem jest błędna konstrukcja drzwi albo uszczelki i trzeba wspomóc ich działanie, a dodatkowo zabezpieczyć blachę drzwi przed działaniem tego, co się tam zbiera. Dam znać jak ogarnę temat.
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: Rdza na drzwiach
Chyba zrobię to samo bo nie chce za rok skrobać kolejnych rudych placków. Ciekawe tylko ile czasu taka wazelina się utrzyma... Tam w ogóle woda nie powinna się dostać pod uszczelkę ktoś popełnił błąd.
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: Rdza na drzwiach
Magikrealista napisał(a):Chyba zrobię to samo bo nie chce za rok skrobać kolejnych rudych placków. Ciekawe tylko ile czasu taka wazelina się utrzyma... Tam w ogóle woda nie powinna się dostać pod uszczelkę ktoś popełnił błąd.
Natłuszczałem uszczelki przednich drzwi na początku zimy. Teraz nadmiar wazeliny, który wyszedł po za obszar uszczelki nadal ma swoje własciwości. Musze tylko sprawdzić jak wazelina zachwowuje się na upale i czy nie robi się zbyt płynna ( wygniote pasek na kawałek blachy i polożę do słońca na kilka godzin).
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4202
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Rdza na drzwiach
W upale spłynie niestety.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: Rdza na drzwiach
Dlatego sugeruję wygnieść nieco i zostawić na słońcu na kilka godzin. To pozwoli zweryfikować faktyczne cechy produktu i ocenić czy warto sobie tym zawracać głowę.
Ewentualnie można próbować kupić wosk do profili zamkniętych, ale on stwardnieje i sądzę, że nie będzie dobrze współpracował z uszczelkami...
Ewentualnie można próbować kupić wosk do profili zamkniętych, ale on stwardnieje i sądzę, że nie będzie dobrze współpracował z uszczelkami...
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Rdza na drzwiach
Dobry środek do profili zamkniętych na bazie wosku, bardzo dobrze zabezpieczy takie miejsca. W mojej kijance zaaplikowałem, środek do konserwacji profili w spreju, na ranty drzwi, pod uszczelki, na spód drzwi, na klapę przednia i tylną. Do dzisiaj środek dobrze się trzyma, nie odpada i najważniejsze, nie ma rdzy a samochód ma już 12 lat. Trzeba wybrać dobry środek (solidnej firmy) i dobrać odpowiedni odcień środka do koloru auta. Zwykle takie preparaty występują w dwóch odcieniach: przezroczysty bursztynowy oraz przezroczysty biały. Po odpowiednim dobraniu, środek taki po wyschnięciu jest prawie niewidoczny.
-
Luka$ - Klubowicz
- Posty: 49
- Dołączył(a): 19 mar 2016 07:22
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2011, Optimum
Re: Rdza na drzwiach
mark napisał(a):Dobry środek do profili zamkniętych na bazie wosku, bardzo dobrze zabezpieczy takie miejsca. W mojej kijance zaaplikowałem, środek do konserwacji profili w spreju, na ranty drzwi, pod uszczelki, na spód drzwi, na klapę przednia i tylną. Do dzisiaj środek dobrze się trzyma, nie odpada i najważniejsze, nie ma rdzy a samochód ma już 12 lat. Trzeba wybrać dobry środek (solidnej firmy) i dobrać odpowiedni odcień środka do koloru auta. Zwykle takie preparaty występują w dwóch odcieniach: przezroczysty bursztynowy oraz przezroczysty biały. Po odpowiednim dobraniu, środek taki po wyschnięciu jest prawie niewidoczny.
Co to znaczy, że się trzyma? Jakiej konsystencji robi się ten środek po wyschnięciu? Możesz coś polecić w odcieniu przezroczysty biały
KIA Cee'd 2011
HB 1.6 DOHC 126 KM C1FL OPTIMUM
HB 1.6 DOHC 126 KM C1FL OPTIMUM
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: Rdza na drzwiach
Edit///
Zabrałem się ostro za temat korozji pod uszczelkami na tylnych drzwiach. A mianowicie..
1) Zdjęcie uszczelki i dokładne wyczyszczenie powierzchni z brudu, piasku.
2) Wyczyszczenie sporej ilości korozji zarówno pod uszczelkami, jak i na rantach trzymających uszczelkę. Użyłem do tego włosów murzyna na wiertarkę oraz małego, drucianego pędzelka, który dołączają do kompletu zaprawkowego w Hondzie.
3) Następnie nałożyłem APP-R stop, który potrzymałem na miejscach z rdzą około 30 minut. Następnie pozostałości zmyłem i odtłuściłem powierzchnię.
4) Teraz nadszedł czas na lakier epoksydowy - niestety jednoskładnikowy zaprawkowy. Na początku pierwsza, cienka warstwa, a następnie kolejna, która zdecydowanie lepiej kryła i "dogadywała się" z powierzchnią wcześniej pokrytą.
5) Lakier zaprawkowy pod kolor nadwozia, ale w moim przypadku tylko w miejsca, które są widoczne. Te pod uszczelką zostawiłem w kolorze białym, aby lepiej sprawdzać czy nie pojawia się jakaś korozja.
6) Kolejnym krokiem było użycie wosku bezbarwnego i bezzapachowego w sprayu sikagard 6250s. Udało się nałożyć dwie warstwy i po pół godziny, gdy wosk zrobił się powierzchniowo twardy założyłem uszczelkę. Wbrew moim obawom spora ilość wosku nie stawiała oporu przy montażu uszczelki. Dodatkowo użyłem wosku zarówno na górny, jak i dolny zewnętrzny rant, w który montuje się uszczelkę.
Teraz wystarczy poczekać do jesieni i sprawdzić efekt. Przed zimną na pewno zakonserwuję uszczelki wazeliną techniczną. Myślę, że to maksimum jakie można zrobić w tym temacie. Przez wiele lat nawet ASO nie znalazło sposobu na korozję tego miejsca.
PS. drzwi przednie bez oznak korozji pod uszczelkami. Myślę, że nie warto tam niczego konserwować, skoro rozwiązania fabryczne spisują się dobrze.
Zabrałem się ostro za temat korozji pod uszczelkami na tylnych drzwiach. A mianowicie..
1) Zdjęcie uszczelki i dokładne wyczyszczenie powierzchni z brudu, piasku.
2) Wyczyszczenie sporej ilości korozji zarówno pod uszczelkami, jak i na rantach trzymających uszczelkę. Użyłem do tego włosów murzyna na wiertarkę oraz małego, drucianego pędzelka, który dołączają do kompletu zaprawkowego w Hondzie.
3) Następnie nałożyłem APP-R stop, który potrzymałem na miejscach z rdzą około 30 minut. Następnie pozostałości zmyłem i odtłuściłem powierzchnię.
4) Teraz nadszedł czas na lakier epoksydowy - niestety jednoskładnikowy zaprawkowy. Na początku pierwsza, cienka warstwa, a następnie kolejna, która zdecydowanie lepiej kryła i "dogadywała się" z powierzchnią wcześniej pokrytą.
5) Lakier zaprawkowy pod kolor nadwozia, ale w moim przypadku tylko w miejsca, które są widoczne. Te pod uszczelką zostawiłem w kolorze białym, aby lepiej sprawdzać czy nie pojawia się jakaś korozja.
6) Kolejnym krokiem było użycie wosku bezbarwnego i bezzapachowego w sprayu sikagard 6250s. Udało się nałożyć dwie warstwy i po pół godziny, gdy wosk zrobił się powierzchniowo twardy założyłem uszczelkę. Wbrew moim obawom spora ilość wosku nie stawiała oporu przy montażu uszczelki. Dodatkowo użyłem wosku zarówno na górny, jak i dolny zewnętrzny rant, w który montuje się uszczelkę.
Teraz wystarczy poczekać do jesieni i sprawdzić efekt. Przed zimną na pewno zakonserwuję uszczelki wazeliną techniczną. Myślę, że to maksimum jakie można zrobić w tym temacie. Przez wiele lat nawet ASO nie znalazło sposobu na korozję tego miejsca.
PS. drzwi przednie bez oznak korozji pod uszczelkami. Myślę, że nie warto tam niczego konserwować, skoro rozwiązania fabryczne spisują się dobrze.
- Buziak
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 11 lip 2021 11:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012
Re: Rdza na drzwiach
Milten99 napisał(a):Edit///
Zabrałem się ostro za temat korozji pod uszczelkami na tylnych drzwiach. A mianowicie..
1) Zdjęcie uszczelki i dokładne wyczyszczenie powierzchni z brudu, piasku.
2) Wyczyszczenie sporej ilości korozji zarówno pod uszczelkami, jak i na rantach trzymających uszczelkę. Użyłem do tego włosów murzyna na wiertarkę oraz małego, drucianego pędzelka, który dołączają do kompletu zaprawkowego w Hondzie.
3) Następnie nałożyłem APP-R stop, który potrzymałem na miejscach z rdzą około 30 minut. Następnie pozostałości zmyłem i odtłuściłem powierzchnię.
4) Teraz nadszedł czas na lakier epoksydowy - niestety jednoskładnikowy zaprawkowy. Na początku pierwsza, cienka warstwa, a następnie kolejna, która zdecydowanie lepiej kryła i "dogadywała się" z powierzchnią wcześniej pokrytą.
5) Lakier zaprawkowy pod kolor nadwozia, ale w moim przypadku tylko w miejsca, które są widoczne. Te pod uszczelką zostawiłem w kolorze białym, aby lepiej sprawdzać czy nie pojawia się jakaś korozja.
6) Kolejnym krokiem było użycie wosku bezbarwnego i bezzapachowego w sprayu sikagard 6250s. Udało się nałożyć dwie warstwy i po pół godziny, gdy wosk zrobił się powierzchniowo twardy założyłem uszczelkę. Wbrew moim obawom spora ilość wosku nie stawiała oporu przy montażu uszczelki. Dodatkowo użyłem wosku zarówno na górny, jak i dolny zewnętrzny rant, w który montuje się uszczelkę.
Teraz wystarczy poczekać do jesieni i sprawdzić efekt. Przed zimną na pewno zakonserwuję uszczelki wazeliną techniczną. Myślę, że to maksimum jakie można zrobić w tym temacie. Przez wiele lat nawet ASO nie znalazło sposobu na korozję tego miejsca.
PS. drzwi przednie bez oznak korozji pod uszczelkami. Myślę, że nie warto tam niczego konserwować, skoro rozwiązania fabryczne spisują się dobrze.
Odkryłem w zakupionym "sidzie" w październiku 2020 podobną przypadłość na drzwiach tylnich - rdzewiejący rancki na dł. 5-7cm. Niestety nie wykryłem tego przy zakupie bądź nie było tak widoczne jak teraz - nie pamiętam.
Czy zastosowane rozwiązanie sprawdziło się po dłuższym czasie (zwłaszcza po zimie)?
Druga sprawa czy po oczyszczeniu (bo jednak rdza nadgryzła w pewnym miejscu wysokość tego rantu) nie ma problemu z trzymaniem uszczelki? Bo jest wciskana pod ten rant.
https://drive.google.com/file/d/1qpmnjm ... sp=sharing
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Rdza na zamku bagażnika
przez Pangenitor » 06 cze 2024 19:37 w Nadwozie - 5 Odpowiedzi / 148 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pangenitor
08 cze 2024 17:34
-
Rdza na zamku bagażnika
-
-
Rdza tylnej klapy (podszybie)
przez Rekrul2 » 29 paź 2019 18:16 w Nadwozie - 2 Odpowiedzi / 5973 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
07 lis 2019 01:53
-
Rdza tylnej klapy (podszybie)
-
-
Pęknięty podłokietnik na drzwiach od strony kierowcy
przez franki31 » 05 sie 2021 12:00 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 1967 Wyświetlone
- Ostatni post przez vonski
05 sie 2021 15:09
-
Pęknięty podłokietnik na drzwiach od strony kierowcy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości