Panowie i Panie.
No niestety, zapewnienia turbiniarza nic nie dały. Kolejna turbina wyje tak samo, tylko w trochę innych zakresach obrotów.
Wszystko skręcone, sprawdzone, olej dochodzi i odchodzi, CGT pracuje swobodnie. Wymieniony kolejny raz płyn chłodniczy.
Zanim odpaliłem kręciłem 5 krotnie bez zasilania wtrysków żeby się olej rozprowadził. Porem odpaliłem i 20 minut pracował na jałowym, w tym czasie dolewałem trochę płynu.
Potem parę razy przegazówka na luzie i wyje w okolicach 2,5 do 3 tyś, potem hałas silnika zagłusza. Umieszcze film bo mam już dość tego turbiniarza.
Oczywiście potem jak już temperatura się podniosła krótka jazda jakieś 1km, dynamicznie. Przyspieszenie ok, praca silnika również - po prostu WYJE!!!!
Po tej "szalonej" trasie, oczywiście dymi z okolic turbiny i kata, ale zakładam że turbina była cała w oleju (tak jak poprzednia) i musi się to jakoś wygrzać.
Jakieś rady ?
Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Moderator: Żandarmeria
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Złożyłem całość do kupy (osłony) bo samochód od prawie 2 miesięcy stoi w ogrodzie... Przejechałem się jeszcze raz. Ewidentnie słychać wibracje turbiny jak jest zimna. Jak się rozgrzeje to wyje. Pompuje dobrze - silnik dawno nie miał takiego kopa ale wyje jak stara... Turbinowiec stwierdził że moja stara która rozleciała się po 360 tyś km. miała dobre łożysko i stronę zimną. Strona gorąca była uszkodzona. Wykluczył smarowanie i problem po stronie zimnej. Pierwsza turbina od niego, po wymontowaniu okazała się całkowicie sprawna. Stwierdził że była źle wyważona. Tą drugą podobno osobiście wyważał i sprawdzał - efekt jest taki że są dokładnie te same objawy - działa dobrze tylko niemiłosiernie wyje. Podejrzewam że długotwała eksploatacja rozwali uszczelnienia łożysk i będzie z tego wiele problemów (rozbieganie?) ....
Nie wiem tylko dlaczego jest ten dym z okolic sprężarki i taki dziwny zapach. Na jałowym nie występuje tylko po obciążeniu sprężarki.
Nie wiem tylko dlaczego jest ten dym z okolic sprężarki i taki dziwny zapach. Na jałowym nie występuje tylko po obciążeniu sprężarki.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Turbina nie wyje jak silnik jest zimny (sprawdzałem na jałowym), próbowałem do 4 tyś - żądnego wycia... Jest to możliwe ????
Turbina ponownie idzie na reklamację. Napiszę jak zamontuje już w sumie 3 turbinę.
Turbina ponownie idzie na reklamację. Napiszę jak zamontuje już w sumie 3 turbinę.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Turbiną również się nagrzewa, może jest za ciasno spasowana?. Nawiercane otworów to sposób na wyważanie. Przy tych prędkościach obrotowych dodawane ciężary odbywałyby się
- milczar86
- Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 27 maja 2019 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 116KM
2011, M
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Widzę, że koledzy się trochę znają to może i ja zapytam, co może być przyczyną pojawiającego się oleju w okolicy tego gumowego grubego przewodu przy turbinie (odmy?). Nie jest tego dużo. Innych niepokojących objawów nie zauważyłem.
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Witam po przerwie. Zamontowałem 4 turbinę, mniej gwizdała ale gwizdała. Po wymianie przednich amortyzatorów wybrałem się na jazdę próbną, 5km po mieście, dynamicznie.
Z minuty na minutę turbina coraz bardziej była słyszalna. Po dojechaniu do garażu, okazało się że przy schodzeniu z obrotów słychać tarcie w dolocie!.
Załączam film z dzisiaj : https://youtu.be/GekWZbIbQEE
Oraz załączam film z gwizdania: https://youtu.be/M0N3jYgrvT8
Podsumuję:
Nowe uszczelki, nowy olej, nowy płyn chłodniczy, nowe filtry (pow. i oleju).
Smarowanie sprawdzone - olej dochodzi bez problemu do turbiny - sprawdzone w klasyczny sposób - kręcenie silnikiem z poluzowaną rurką ciśnieniową.
Rurka spustowa oleju wyczyszczona i drożna.
Wszystko skręcone odpowiednio.
Ogólnie wykonywałem to 4 razy (4 montaże i 4 demontaże) - wymiana Turbiny w Ceed I to dla mnie już 3h z piwkiem - bez kanału:)
Odłączenie rurki do gruszki (vgt) powoduje że te wszystkie dzwięki, gwizdy i tarcie z dolotu - po prostu znika. Niezależnie od obrotów.
To samo się dzieje po odłączeniu elektrozaworu EGR. Sprawdziłem jednakże czy czasem coś nie jest z samym układem EGR - więc podłączyłem do kostki drugi (niezależny) elektrozawór EGR (takowy posiadam). Dźwięki, gwizdy i tarcie występuje nadal pomimo że fizycznie elektrozawór nie steruje zaworem spalin EGR. Po prostu turbina jest inaczej sterowana gdy komp wykryje brak elektrozaworu.
Jakieś sugestie mile widziane - bo ja powoli mam już dość i chyba się poddam.
Jak dla mnie wirnik trze o obudowę sprężarki - dokładnie taki same dźwięki wydawała stara uszkodzona turbina - miała ona jednak prawo tak szurać - nowa nie powinna.
Co sądzicie ?
Z minuty na minutę turbina coraz bardziej była słyszalna. Po dojechaniu do garażu, okazało się że przy schodzeniu z obrotów słychać tarcie w dolocie!.
Załączam film z dzisiaj : https://youtu.be/GekWZbIbQEE
Oraz załączam film z gwizdania: https://youtu.be/M0N3jYgrvT8
Podsumuję:
Nowe uszczelki, nowy olej, nowy płyn chłodniczy, nowe filtry (pow. i oleju).
Smarowanie sprawdzone - olej dochodzi bez problemu do turbiny - sprawdzone w klasyczny sposób - kręcenie silnikiem z poluzowaną rurką ciśnieniową.
Rurka spustowa oleju wyczyszczona i drożna.
Wszystko skręcone odpowiednio.
Ogólnie wykonywałem to 4 razy (4 montaże i 4 demontaże) - wymiana Turbiny w Ceed I to dla mnie już 3h z piwkiem - bez kanału:)
Odłączenie rurki do gruszki (vgt) powoduje że te wszystkie dzwięki, gwizdy i tarcie z dolotu - po prostu znika. Niezależnie od obrotów.
To samo się dzieje po odłączeniu elektrozaworu EGR. Sprawdziłem jednakże czy czasem coś nie jest z samym układem EGR - więc podłączyłem do kostki drugi (niezależny) elektrozawór EGR (takowy posiadam). Dźwięki, gwizdy i tarcie występuje nadal pomimo że fizycznie elektrozawór nie steruje zaworem spalin EGR. Po prostu turbina jest inaczej sterowana gdy komp wykryje brak elektrozaworu.
Jakieś sugestie mile widziane - bo ja powoli mam już dość i chyba się poddam.
Jak dla mnie wirnik trze o obudowę sprężarki - dokładnie taki same dźwięki wydawała stara uszkodzona turbina - miała ona jednak prawo tak szurać - nowa nie powinna.
Co sądzicie ?
- pioteer
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Niestety nie mogę pomóc ale mam prośbę. Jeśli masz to tak obcykane, może przy okazji kolejnego grzebania zrobiłbyś filmik, albo choć fotorelację przybliżającą sprawę turbo, erg i vgt laikowi (gdzie co zlokalizować w silniku, który przewód od czego)?
Czy jest coś co można sobie samemu w garażu zrobić bez objawów awarii - typu przeczyszczenie jakiegoś przewodu(który może się przypchać w trakcie eksploatacji), oczyszczenie erg czy coś podobnego w układzie turbo/dolotu?
Czy jest coś co można sobie samemu w garażu zrobić bez objawów awarii - typu przeczyszczenie jakiegoś przewodu(który może się przypchać w trakcie eksploatacji), oczyszczenie erg czy coś podobnego w układzie turbo/dolotu?
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Jak najbardziej. Bedzie filmik z demontazu i montazu.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Podsumowanie. Cz1.
Także podsumuję. Z Turbinarzem się rozstałem w zgodzie, została mi po tym jedna turbina która wyła. Działała dobrze ale wyła. Zaniosłem ją do Turbiniarza lokalnego. Rozkręcił ale jak włożył wirnik na maszynę - to ta nie mogła go rozkręcić do odpowiednich obrotów z uwagi na ryzyko że się rozpadnie (wyła i "buczała). Wirniki ostały obrócone względem siebie a całość wyważono - mam wydruk (0,9mg wyważenie całkowite) - nie znam się na tym czy dobrze czy źle - ale Turbiniarz mówi że ok. Ogólnie stwierdził że turbina została porządnie złożona na dobrych częściach tylko oprócz wyważenia okazało się że obudowa strony zimnej od środka jest po prostu z zadziorami - prawdopodobnie awaria poprzedniej turbiny w tej obudowie miała przebieg dramatyczny i pokiereszowało żeliwną obudowę.
Obudowa w takim stanie może generować gwizd. Można oczywiście ją wymienić ale Turbiniarz stwierdził że lepiej zamontować.
Także w weekend montuję tą turbinę i dam znać co i jak. Mam nadzieję że uda się nagrać jakieś filmiki z montażu i demontażu.
PS. Do końca nie rozumiem tego turbiniarza który przesyłał mi 4 turbiny. Przecież juz po pierwszym razie mógł sie przyłożyć - skoro środki są ok, to co za problem wyważyć wirnik, dać dobrą obudowę ??? Nie rozumiem go całkowicie.
Także podsumuję. Z Turbinarzem się rozstałem w zgodzie, została mi po tym jedna turbina która wyła. Działała dobrze ale wyła. Zaniosłem ją do Turbiniarza lokalnego. Rozkręcił ale jak włożył wirnik na maszynę - to ta nie mogła go rozkręcić do odpowiednich obrotów z uwagi na ryzyko że się rozpadnie (wyła i "buczała). Wirniki ostały obrócone względem siebie a całość wyważono - mam wydruk (0,9mg wyważenie całkowite) - nie znam się na tym czy dobrze czy źle - ale Turbiniarz mówi że ok. Ogólnie stwierdził że turbina została porządnie złożona na dobrych częściach tylko oprócz wyważenia okazało się że obudowa strony zimnej od środka jest po prostu z zadziorami - prawdopodobnie awaria poprzedniej turbiny w tej obudowie miała przebieg dramatyczny i pokiereszowało żeliwną obudowę.
Obudowa w takim stanie może generować gwizd. Można oczywiście ją wymienić ale Turbiniarz stwierdził że lepiej zamontować.
Także w weekend montuję tą turbinę i dam znać co i jak. Mam nadzieję że uda się nagrać jakieś filmiki z montażu i demontażu.
PS. Do końca nie rozumiem tego turbiniarza który przesyłał mi 4 turbiny. Przecież juz po pierwszym razie mógł sie przyłożyć - skoro środki są ok, to co za problem wyważyć wirnik, dać dobrą obudowę ??? Nie rozumiem go całkowicie.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Aby cztery razy demontować i ponownie montować turbinę, trzeba sporo cierpliwości, uporu i umiejętności, gratuluję.
Odnośnie pierwszego turbiniarza, to kiepsko trafiłeś.
Odnośnie pierwszego turbiniarza, to kiepsko trafiłeś.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
No i zamontowana. Wszystko tak jak przedtem. Niestety objawy te same. Mniejsze, cichsze ale nadal te same. powyżej 2400 obrotów słychać wycie. Nie byłem jeszcze na jeździe próbnej - testowałem na luzie - ale na razie nie słychać terkotania jak schodzi z obrotów. Może to jakiś rezonans wydechu - już k...wa naprawdę nie mam siły do tego samochodu. Mam wykres z wyważania, turbina sprawdzona przez drugiego turbiniarza - ale wycie słychać.
Nagrywałem filmik z wymiany ale jakoś nie chce mi się się go składać.... nie mam weny. Po jeździe próbnej się odezwę.
Nagrywałem filmik z wymiany ale jakoś nie chce mi się się go składać.... nie mam weny. Po jeździe próbnej się odezwę.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Never ending story jak u mnie....
Don't Eat Yellow Snow!
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
FIlmik nagrany po 20 minutach jazdy po mieście. Pompuje dobrze - przyspiszenie jest, ale wyje i to wyje różnie, im bardziej gorąca tym dźwięki są inne - słychac świst powietrza, słychać wycie.... Nie wiem, może smarowanie jest nie takie jak trzeba... SPrawdzałem tak że na odłączonej listwie wtryskowej poluzowałem zasilanie olejem i kręciłem silnikiem - olej wypływał w znaczniej ilości... Odpływ oleju jest puściutki...
Jak ją uruchomiłem pierwszy raz to po 10 minutach na jałowym, przegazowałem i nie słyszałem wycia. Pojawiło się 2 minuty później i już zostało...
Może to świsty z rur. Może powinienem sprawdzić szczelność rur powietrznych za turbo - czyli tym samym całego dolotu.
Zanim zamontowałem sprężarkę zrobiłem sobie taki teścik. Zatkałem otwór zasilania w olej i dmuchnąłem w rurkę spustową oleju - o dziwo szczelne to nie było możliwe że byc nie powinno - nie wiem Turbina leżała parę dni na części gorącej - przed montażem zauważyłem na łoptkach olej... Zakładam że uszczelniacze potrzebują oleju żeby się uszczelnić
No i oczywiście po tych 20 minutach jak zwykle dziwny zapach z silnika, jakby palonego oleju czy coś - nie wiem czy tak ma być czy też nie.....
Powoli się chyba skłaniam do wywieszenia białej flagi.
Jak ją uruchomiłem pierwszy raz to po 10 minutach na jałowym, przegazowałem i nie słyszałem wycia. Pojawiło się 2 minuty później i już zostało...
Może to świsty z rur. Może powinienem sprawdzić szczelność rur powietrznych za turbo - czyli tym samym całego dolotu.
Zanim zamontowałem sprężarkę zrobiłem sobie taki teścik. Zatkałem otwór zasilania w olej i dmuchnąłem w rurkę spustową oleju - o dziwo szczelne to nie było możliwe że byc nie powinno - nie wiem Turbina leżała parę dni na części gorącej - przed montażem zauważyłem na łoptkach olej... Zakładam że uszczelniacze potrzebują oleju żeby się uszczelnić
No i oczywiście po tych 20 minutach jak zwykle dziwny zapach z silnika, jakby palonego oleju czy coś - nie wiem czy tak ma być czy też nie.....
Powoli się chyba skłaniam do wywieszenia białej flagi.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Sprawdzilem rurke dolotową oleju. Jest drożna w 100%. Przelałem przez nia jakies 0.5l oleju. Nowe miedziane uszczelki wszystko poskrecałem. Nadal wyje w zasadzie po rozgrzaniu od 1000 obrotow (delikatnie) a powyzej 2 tys znacznie. Po rozgrzaniu rowniez terkota z dolotu przy schodzeniu z obrotów.dwa filmy. 1:https://youtu.be/r2hjYs0QTm4
Slychac wycie i szuranie przy schodzeniu z obrotów.
2:https://youtu.be/GrMPIqQbyzU
Ten sam film po odlaczeniu rurki vgt. Gwizd slychac tylko po otwarciu filtra. Po jego zamknieciu nie slychac turbo wcale i nie ma tez szurania.
Moze moglby ktos sprawdzic u siebie jak to wyglada? Obserwowalem tez dane z kompa. Na luzie zmienia sie wartosc procentowa wysterowania vgt jak sie przegazuje , natomiast sztanga sie nie rusza. Od odpalenia idzie do gory na max i tak stoi.
Kolejna moja teoria: stare turbo mialo zapieczone kierownice gdzies w polowie stawki. Dzialalo i szural jak na 1 filmie. Byc moze sterownik vgt szlag trafil a ja o tym nie wiem i teraz jest na max nawet jak puszczam gaz???
Moze ktos mnie oswieci czy to dobry kierunek?
[EDITT] - Sztanga jednak się porusza. Na jałowym dochodzę do obrotów 3k i puszczam gaz - wówczas sztanga na moment dosłownie obniża sie trochę i zaraz wraca do górnego położenia. Szuranie jest znacznie mniejsze jak śrubę regulacyjną na obudowie (maksymalne podniesienie sztangi) dokręciłem o 1,5 obrotu. Przyspieszenie zostało niezmienne natomiast szuranie jest znacznie, znacznie mniejsze. Podczas jazdy turbina wyje i gwizda. Na pełnym gazie przy 120km/h słychać w kabinie gwizd na bardzo wysokich obrotach.
Sugestie co dalej - mile widziane....
Slychac wycie i szuranie przy schodzeniu z obrotów.
2:https://youtu.be/GrMPIqQbyzU
Ten sam film po odlaczeniu rurki vgt. Gwizd slychac tylko po otwarciu filtra. Po jego zamknieciu nie slychac turbo wcale i nie ma tez szurania.
Moze moglby ktos sprawdzic u siebie jak to wyglada? Obserwowalem tez dane z kompa. Na luzie zmienia sie wartosc procentowa wysterowania vgt jak sie przegazuje , natomiast sztanga sie nie rusza. Od odpalenia idzie do gory na max i tak stoi.
Kolejna moja teoria: stare turbo mialo zapieczone kierownice gdzies w polowie stawki. Dzialalo i szural jak na 1 filmie. Byc moze sterownik vgt szlag trafil a ja o tym nie wiem i teraz jest na max nawet jak puszczam gaz???
Moze ktos mnie oswieci czy to dobry kierunek?
[EDITT] - Sztanga jednak się porusza. Na jałowym dochodzę do obrotów 3k i puszczam gaz - wówczas sztanga na moment dosłownie obniża sie trochę i zaraz wraca do górnego położenia. Szuranie jest znacznie mniejsze jak śrubę regulacyjną na obudowie (maksymalne podniesienie sztangi) dokręciłem o 1,5 obrotu. Przyspieszenie zostało niezmienne natomiast szuranie jest znacznie, znacznie mniejsze. Podczas jazdy turbina wyje i gwizda. Na pełnym gazie przy 120km/h słychać w kabinie gwizd na bardzo wysokich obrotach.
Sugestie co dalej - mile widziane....
- pioteer
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
boe6666 napisał(a): Byc moze sterownik vgt szlag trafil a ja o tym nie wiem i teraz jest na max nawet jak puszczam gaz???
Jeśli przepływ spalin przez łopatki byłby stale na max to pewnie szybko byś rozwalił turbinę jadąc w takim stanie na wysokich obrotach (może stąd te dźwięki, że obroty "rozrywają" turbinę?). Wtedy jednak czułbyś raczej nadmiar mocy pod butem, bo w dolocie byłoby znacznie wyższe ciśnienie.
Popatrzę u siebie jak pracuje mój siłownik vgt (jak znajdę go w silniku ) . Według teorii powinien się wysuwać proporcjonalnie do obrotów silnika by zmniejszać opływ łopatek wirnika przez spaliny przy wyższych obrotach silnika..
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1373
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
boe6666 – sugeruję żebyś odpiął przewód z puszki podciśnienia sterowania VGT a zobaczysz, że gwizd ustanie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- pioteer
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
gisio napisał(a):sugeruję żebyś odpiął przewód z puszki podciśnienia sterowania VGT a zobaczysz, że gwizd ustanie.
boe6666 napisał(a):Ten sam film po odlaczeniu rurki vgt. Gwizd slychac tylko po otwarciu filtra. Po jego zamknieciu nie slychac turbo wcale i nie ma tez szurania.
Apropos zajrzenia na zachowanie mojego sterowania vgt: zajrzałem dziś i słabo to widzę.
Jest strasznie ciasno i mało co widać - muszę poza tym mieć pomocnika który będzie mi naciskał gaz. Opiszę efekty jak uda mi się przeprowadzić próbę..
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Nagłe Uszkodzenie Turbiny ? Przyczyny ?
Dzięki za starania... Powoli dochodzę do wniosku że kwestią nie jest sama turbina ale wszystko wokół. ZNajomy mechanik stwierdził że ta działa dobrze, ale wg. niego problem jest szczelność w ukłądzie wydechu i ew. dotolu. Fakt - nie zmieniłem uszczelki pod kolektorem a przecież 4x go odkręcałem i przykręcałem... Zakupiłem więc nową uszczelkę - o dziwo jest ona bardzo gruba i wielowarstwowa - i powiem szczerze - patrząc na nią - mam wrażenie że mogłaby rezonować przy niewielkiej nieszczelności - Co prawda mechanik kazał też splanować kolektor - ale przy tej grubości uszczelki nie wydaje mi się aby było to konieczne.
Jak zmienię i wycie zniknie - pozostanie jeszcze gwizdanie - być może rzeczywiście po 13 latrach i paru demontażach coś uszkodziłem na łączniku pomiedzy turbo a rurą IC (taki krótki odcinek) ale tego nie widać - dopiero po paru uerzeniach ciśnienia - jakaś dziurka powoduje gwizd.
W każdym razie spróbuję w ten sposób, dam znać jak wymienię i podiagnozuję. Na razie pogoda nie rozpieszcza.
Jak zmienię i wycie zniknie - pozostanie jeszcze gwizdanie - być może rzeczywiście po 13 latrach i paru demontażach coś uszkodziłem na łączniku pomiedzy turbo a rurą IC (taki krótki odcinek) ale tego nie widać - dopiero po paru uerzeniach ciśnienia - jakaś dziurka powoduje gwizd.
W każdym razie spróbuję w ten sposób, dam znać jak wymienię i podiagnozuję. Na razie pogoda nie rozpieszcza.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Nagłe zgaśnięcie auta w trasie - czujniki?
1, 2przez CaveMan » 17 wrz 2021 22:26 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 21 Odpowiedzi / 7569 Wyświetlone
- Ostatni post przez CaveMan
10 paź 2021 13:05
-
Nagłe zgaśnięcie auta w trasie - czujniki?
-
-
Uszkodzenie szyby
przez Yankee » 18 kwi 2023 23:03 w Bezpieczeństwo - 9 Odpowiedzi / 5890 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
19 kwi 2023 19:17
-
Uszkodzenie szyby
-
-
Doładowanie turbiny
przez mordaf » 03 kwi 2023 19:01 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 5499 Wyświetlone
- Ostatni post przez vonski
04 kwi 2023 12:34
-
Doładowanie turbiny
-
-
Wyciek oleju z węża od turbiny do intercoolera 1.6 crdi
przez kubek91 » 02 wrz 2022 22:09 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 4720 Wyświetlone
- Ostatni post przez maniq78
28 paź 2022 20:03
-
Wyciek oleju z węża od turbiny do intercoolera 1.6 crdi
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości