TVN TURBO KAMERA odcinek II + Auto Swiat !!!

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Czy jestes sk³onny przy³¹czyc siê do aktywnego dzia³ania w informowaniu mass mediów o pseudo jakosci samochodów markii kia?

tak
58
43%
nie
78
57%
 
Liczba głosów : 136
Avatar użytkownika
kajalar
Brygadzista
 
Posty: 106
Dołączył(a): 29 paź 2008 19:46
Lokalizacja: Małopolska

18 kwi 2009 15:41

neo1979 twoje pseudo akcje wymierzone w KIA, a tak naprawdę w nas wszystkich, normalnych i zadowolonych użytkowników tego wspaniałego samochodu rysują w mojej głowie tylko jeden twój obraz: [EDIT] ale nie oskarżaj o to całego świata i nie psuj innym zabawy !!!

kajalar za takie słowa oficjalnie dostajesz żółtą kartkę.
Twoje słowa pod adresem neo1979 były obraźliwe.
Jeśli chcesz urządzić sobie prywatną pogadankę z neo w takiej atmosferze jak to zaprezentowałeś-po prostu napisz do niego na PW
Kia cee'd 1,4 CVVT C+ SolidRed

AUTOR WĄTKU
Zeli
 

18 kwi 2009 16:00

<span>Wojtek L.</span> napisał(a):I na koniec informacja że lakierowanie nie zmienia biegu gwarancji. Czyli na nowy lakier nie będę miał 5 lat gwarancji tylko mniej


czemu mniej niż 5 lat??

Przecież na perforacje jest 10 lat (120 miesięcy) gwarancji bez limitu kilometrów (stona 7 gwarancji).

Czyli po lakierowaniu samochodu zostaje Ci 10 lat minus czas od zakupienia samochodu, czyli w naszym przypadku około 8 lat. No i jeszcze jest coś takiego że gwarancja wydłuża się o czas w jakim auto spędziło na naprawie.

Więc nie rozumiem skąd Ci się Wojtku wzięło mniej niż 5 lat


Co do mojej osoby to mam w końcu wyznaczony termin odbioru samochodu na przyszłą środę. Przyjedzie Adam Maciejewski z KMP (ten co też sie wypowiadał w Turbo Kamerze) i mają przyjechać z rzeczoznawcą który wyceni utratę wartości auta, którą mają nam zwrócić.
Oczywiście my będziemy mieli swojego rzeczoznawcę też.
O wynikach rozmów oczywiście Was powiadomię.

I jedno zdanie do malkontentów narzekających na rzekome medialne ataki na KMP:
Jak widać owe "ataki" przyniosły jakiś skutek w postaci przyznania się KMP do kiepskiej jakości lakierowania przez ASO KIA i zaangażowania firmy zewnętrznej oraz do podjęcia tematu utraty wartości auta, bo przedtem o tym słyszeć nie chcieli.

AUTOR WĄTKU
dankat
 

18 kwi 2009 18:22

novee napisał(a):
A to jest ciekawe... Masz Heniu flexa z papierem 400 i ścieraj z wierzchu tylko delikatnie żeby do blachy nie doszło? :D


Chyba tak lepiej. Troszkę zabawy, ale pozostanie oryginalne (czytaj najlepsze) zabezpieczenie blach.

AUTOR WĄTKU
novee
 

18 kwi 2009 18:32

No dobra, bez jaj, jak Ty sobie to ręczne ścieranie wyobrażasz? Poważnie pytam, bo ten Heniu z flexem mi się skojarzył tak naszybko, ale może głupi jestem, bo nie znam technologii ręcznego ścierania wierzczniej warstwy lakieru. Chyba że jakiś rozpuszczalnik jest do klaru, który reszty warstw nie ruszy.

AUTOR WĄTKU
Wojtek L.
 

18 kwi 2009 18:53

Żeli - fajnie że będziesz miał już ceedka.
A o gwarację lakieru mi chodziło, bo po wyjeździe z fabryki jest 5 lat na lakier, a jak po 2 pomalują na nowo to masz już 3 lata bo jak samochód będzie miał 5 lat to się gwarancja na lakier skończy. A jeśli (odpukać) dzień po wyjdzie wada tego nowego lakieru to kto będzie płacił za naprawę ?

Z niecierpliwością czekam na info od Ciebie jak udał się odbiór z przedstawicielem KMP.

AUTOR WĄTKU
dankat
 

18 kwi 2009 18:57

novee napisał(a):No dobra, bez jaj, jak Ty sobie to ręczne ścieranie wyobrażasz? Poważnie pytam, bo ten Heniu z flexem mi się skojarzył tak naszybko, ale może głupi jestem, bo nie znam technologii ręcznego ścierania wierzczniej warstwy lakieru. Chyba że jakiś rozpuszczalnik jest do klaru, który reszty warstw nie ruszy.


No właśnie tak (zamiast flexa, szlifierka oscylacyjna). Inaczej się nie da. Poza tym to standardowa robota.
Zakładam, że skoro chcą usunąć lakier bezbarwny i bazę to;
1. Nie znają przyczyny "łuszczycy" i eliminują wszystkie możliwe przyczyny.
2. Znają i dlatego idą z robotą aż do podkładu.

AUTOR WĄTKU
novee
 

18 kwi 2009 19:06

<span>dankat</span> napisał(a):No właśnie tak (zamiast flexa, szlifierka oscylacyjna). Inaczej się nie da. Poza tym to standardowa robota.

Poważnie? A jak sie Heniowi omsknie ręka i głębiej pojedzie? Bo z tego co widziałem to takie roboty w ASO robia młode chłopaki i praktykanci, a nie ci starsi, którzy siłą rzeczy trochę doświadczenia muszą mieć.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6553
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

19 kwi 2009 09:28

Też dostałem pismo o takiej samej treści Wojtu jak ty (widać w KMP mają szablon w Wordzie, tylko dane właściciela zmieniają). No cóż, ryzykuję, zgodziłem się na lakierowanie całości w zakładzie wzorcowym Akzo Nobel lakierem SIKKENS + odbiór przy niezależnym rzeczoznawcy. Tylko że ja po lakierowaniu, zamiast rozmowy o rekompensacie utraty wartości, zaproponowałem trochę inne rozwiązanie. Co z tego wyjdzie napiszę.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
Wojtek L.
 

19 kwi 2009 12:15

Ja też mam parę innych propozycji po lakierowaniu.

Pioter, a gdzie będą malować ?

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6553
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

19 kwi 2009 20:14

W lakierni "wzorcowej" Akzo gdzieś tuż pod Warszawą.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
Woody
 

19 kwi 2009 20:28

a mogliscie wybrac dowolna lakiernie czy musialo byc to ASO :?:

AUTOR WĄTKU
surtoip
 

19 kwi 2009 20:50

Koledzy ja tez mam problem z lakierem, i mam do was kilka pytan:
- czy wy pisaliscie do KMP w sprawie lakieru czy ASO sie tym zajelo?
- czy ktos z was ma samochod firmowy i staral sie skorzystac z rekojmy?
- czy mozemy sami wybrac rzeczoznawce?
- kto zaplaci za transport samochodu do lakierni pod warszawa?
- czy dostaniecie zastepcze auto? Jakie?
- co jezeli znajda sie usterki lakiernicze, zniszczone plastiki, porysowane szyby, luzne zapinki od tapicerki, poplamione siedzenia itd? Czy samochod zostanie poprawiony w tamtym serwisie czy w ASO?
- co w przypadku konfliktu co do stanu samochodu przed lakierowaniem?
- czy np. jezeli macie ryse na zderzaku to wam to poprawia czy zamaluja tylko?
- czy lakierowane bedzie cale nadwozie, komora silnika, podwozie itd.?
- czy ktos z was kontaktowal sie z fabryka KIA w Slowacji w tej sprawie? Z doswiadczenia wiem ze tam nie olewaja.

Sam czekam na decyzje w sprawie lakieru i jak ja dostane to bede rowniez dzialal! Pozdrawiam w solidarnosci:)

AUTOR WĄTKU
Woody
 

19 kwi 2009 20:54

Rzeczoznawce mozesz sam wybrac i powolac, samochod zastepczy powinienes dostac. Zniszczone wnetrze itp wymienia warsztat w ktorym sie robilo auto, wiem to z wlasnego doswiadczenia. Z reszta nie moge pomoc

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6553
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

20 kwi 2009 08:56

surtoip napisał(a):Koledzy ja tez mam problem z lakierem, i mam do was kilka pytan:

- czy wy pisaliscie do KMP w sprawie lakieru czy ASO sie tym zajelo?
Ja pisałem osobiście do KMP;
- czy ktos z was ma samochod firmowy i staral sie skorzystac z rekojmy?
Mam samochód na działalność i korzystam z gwarancji a nie rękojmi;
- czy mozemy sami wybrac rzeczoznawce?
Zawsze możesz wziąć swojego rzeczoznawcę, tak samo jak druga strona. Wiadomo, że niezależny rzeczoznawca powołany przez ASO/KMP zawsze będzie bardziej niezależny od Ciebie niż od płacącego za jego usługi :wink: ;
- kto zaplaci za transport samochodu do lakierni pod warszawa?
Ja widzę tylko jedno rozwiązanie - gwarant;
- czy dostaniecie zastepcze auto? Jakie?
Tak, mam obiecane auto zastępcze, nie wiem jakie. W liście poprosiłem, by było to auto nie gorsze od oddawanego do naprawy (czyli nie rozklekotana Pikanka czy Nubira z przebiegiem 300 kkm);
- co jezeli znajda sie usterki lakiernicze, zniszczone plastiki, porysowane szyby, luzne zapinki od tapicerki, poplamione siedzenia itd? Czy samochod zostanie poprawiony w tamtym serwisie czy w ASO?
Naprawa ma być przeprowadzana pod nadzorem KMP, poza tym zawsze ten co naprawia musi usunąć wyrządzone przez siebie szkody;
- co w przypadku konfliktu co do stanu samochodu przed lakierowaniem?
Kwestia dogadania;
- czy np. jezeli macie ryse na zderzaku to wam to poprawia czy zamaluja tylko?
Kwestia dogadania;
- czy lakierowane bedzie cale nadwozie, komora silnika, podwozie itd.?
Nie, tylko zewnętrzna część nadwozia (podwozie nie jest lakierowane, więc tam nie ma co naprawiać :roll: );
- czy ktos z was kontaktowal sie z fabryka KIA w Slowacji w tej sprawie? Z doswiadczenia wiem ze tam nie olewaja.
Fabryka nie ma żadnych zobowiązań wobec mnie w odróżnieniu od ASO i KMP, więc nie wiem czemu miałoby służyć kontaktowanie się przeze mnie z Żyliną.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
Zeli
 

20 kwi 2009 09:18

Teraz ja się podzielę z kolegą swoim doświadczeniem i odpowiem na pytania na które znam odpowiedź

- czy wy pisaliscie do KMP w sprawie lakieru czy ASO sie tym zajelo?
pisałem sam do KMP i miesiąc czekałem na odpowiedź, dopiero po postraszeniu ich mediami i programie w TVN Turbo zaczęli odpisywać na pisma, po naciskach sami zaczeli dzwonić
- czy ktos z was ma samochod firmowy i staral sie skorzystac z rekojmy?
ja nie, ja korzystam z naprawy gwarancyjnej
- czy mozemy sami wybrac rzeczoznawce?
tak, ja z takiego skorzystałem przy pierwszym odbiorze auta i nie żałuję kasy na niego bo by mi ASO niezły kit wcisnęło
- kto zaplaci za transport samochodu do lakierni pod warszawa?
mnie to nie dotyczy, mi malują w Krakowie w ASO
- czy dostaniecie zastepcze auto? Jakie?
Dostałem rocznego Mitsubishi Colta z klimą, troche mniejszy od Cee'da ale ok.
- co jezeli znajda sie usterki lakiernicze, zniszczone plastiki, porysowane szyby, luzne zapinki od tapicerki, poplamione siedzenia itd? Czy samochod zostanie poprawiony w tamtym serwisie czy w ASO?
Ja w ASO przy pierwszym odbiorze samochodu zastałem syf w samochodzie i uszkodzone niektóre elementy tapicerki, kazałem je wymienić na nowe, a fotele wyczyścić, podobnie zasyfiony był silnik, do moich uwag się zastosowali i śladu po sobie teraz nie zostawili.
- co w przypadku konfliktu co do stanu samochodu przed lakierowaniem?
mnie to nie dotyczy
- czy np. jezeli macie ryse na zderzaku to wam to poprawia czy zamaluja tylko?
mnie to nie dotyczy ale wydaje mi się że powinni to naprawić przy okazji, zresztą zgodnie ze sztuką raczej się nie przewiduje lakierowania na złą nawierzchnie.
- czy lakierowane bedzie cale nadwozie, komora silnika, podwozie itd.?
komory silnika i podwozia nie ruszają, wnętrza auta też, są miejsca graniczne pomiędzy starym lakierem a nowym, oczywiście nie może być ich znać.
- czy ktos z was kontaktowal sie z fabryka KIA w Slowacji w tej sprawie? Z doswiadczenia wiem ze tam nie olewaja.
Osobiście ja nie, ale KMP zamawiało w fabryce dla mnie nowe naklejki identyfikujące pojazd, ponieważ ASO źle je zabezpieczyło przed malowaniem i musieli je zerwać.



Przypomnę że ja mam termin odbioru samochodu z lakierni w tą środę, ma przyjechac koleś z KMP wraz z rzeczoznawcą na ten odbiór.

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

22 kwi 2009 10:13

<span>Żeli</span> napisał(a):Co do mojej osoby to mam w końcu wyznaczony termin odbioru samochodu na przyszłą środę. Przyjedzie Adam Maciejewski z KMP (ten co też sie wypowiadał w Turbo Kamerze) i mają przyjechać z rzeczoznawcą który wyceni utratę wartości auta, którą mają nam zwrócić.
Oczywiście my będziemy mieli swojego rzeczoznawcę też.
O wynikach rozmów oczywiście Was powiadomię.

Ta środa to dzisiaj.
Żeli, czekamy na relację i fotki :!:
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

AUTOR WĄTKU
jumko
 

22 kwi 2009 13:50

Zgadzam się, że należy piętnować i krytykować KMP i ich ASO za podejście do klientów, którzy mieli pecha i kupili samochód z kosztowną do naprawy wadą fabryczną.
Ja toczę spór o spalone sprzęgło, które pomimo odpłatnej naprawy, gwarancja nie uznana, nie zostało naprawione. I w zasadzie toczę go na dwóch płaszczyznach spór natury technicznej z KMP i ASO oraz działania prawne w kierunku skargi do Rzecznika Praw Konsumenta na niejasne i w moim przypadku arbitralne procedury stosowane w ASO i KMP w trakcie weryfikacji awarii oraz podczas odwoływania się od decyzji ASO i KMP, oni nie mają żadnej obiektywnej ścieżki weryfikacji czy awaria jest z winy użytkownika, czy z winy wady fabrycznej, wszytko odbywa się na zasadzie "widzi mi się". Poza tym zgłoszę też do RPK niejasności w zapisach umowy gwarancyjnej i zobaczę co się stanie.

AUTOR WĄTKU
Zeli
 

22 kwi 2009 14:16

CEEDEEROM napisał(a):
<span>Żeli</span> napisał(a):Co do mojej osoby to mam w końcu wyznaczony termin odbioru samochodu na przyszłą środę. Przyjedzie Adam Maciejewski z KMP (ten co też sie wypowiadał w Turbo Kamerze) i mają przyjechać z rzeczoznawcą który wyceni utratę wartości auta, którą mają nam zwrócić.
Oczywiście my będziemy mieli swojego rzeczoznawcę też.
O wynikach rozmów oczywiście Was powiadomię.

Ta środa to dzisiaj.
Żeli, czekamy na relację i fotki :!:


Autko odebrałem, mini relacja jest w temacie o łuszczącym lakierze:
http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=1392&start=280

AUTOR WĄTKU
jumko
 

22 kwi 2009 17:06

jumko napisał(a):Zgadzam siĂŞ, Âże naleÂży piĂŞtnowaĂŚ i krytykowaĂŚ KMP i ich ASO za podejÂście do klientĂłw, ktĂłrzy mieli pecha i kupili samochĂłd z kosztownÂą do naprawy wadÂą fabrycznÂą.
Ja toczĂŞ spĂłr o spalone sprzĂŞgÂło, ktĂłre pomimo odpÂłatnej naprawy, gwarancja nie uznana, nie zostaÂło naprawione. I w zasadzie toczĂŞ go na dwĂłch pÂłaszczyznach spĂłr natury technicznej z KMP i ASO oraz dziaÂłania prawne w kierunku skargi do Rzecznika Praw Konsumenta na niejasne i w moim przypadku arbitralne procedury stosowane w ASO i KMP w trakcie weryfikacji awarii oraz podczas odwoÂływania siĂŞ od decyzji ASO i KMP, oni nie majÂą Âżadnej obiektywnej ÂścieÂżki weryfikacji czy awaria jest z winy uÂżytkownika, czy z winy wady fabrycznej, wszytko odbywa siĂŞ na zasadzie "widzi mi siĂŞ". Poza tym zgÂłoszĂŞ teÂż do RPK niejasnoÂści w zapisach umowy gwarancyjnej i zobaczĂŞ co siĂŞ stanie.


Tak jeszcze na dokładkę.
Jeżeli udałoby się komuś namówić media na zrobienie programu o całokształcie stosunku KMP do użytkowników samochodów marki KIA, nie tylko Cee'dów to ja służę ciekawą korespondencją otrzymaną od KMP dotyczącą awarii sprzęgła. Literaci z KMP bez ogródek opisali w niej jakie procedury stosują i jaki mają stosunek do klientów, którym się nie podoba ich praca i fachowość ich ASO

AUTOR WĄTKU
neo1979
 

05 maja 2009 13:51

Kolejna bzdura ... MALOWANIE KATAFORETYCZNE. dobre... chciałbym zobaczyc jak beda zanurzac samochód...

Innymi słowy jest to proces cynkowania... któremu byly poddane nasze auta w fabryce . Malowanie tak jak wspomnieliscie bedzie sie odbywało przy pomocy pana Henia i szlifierek oscylacyjnych ktore z papierem 400 na sucho będą katowac wszystko do balchy. Potem przyjdzie na to podkład wypełniajacy,potem matowanie, zmywanie i malowanie znowu pan Henio .... Koniec tematu...rzeczoznawca .. tak bardzo ładnie pomalowany samochód... do widzenia
.... a za rok ...sami zapytajcie sebanola:-) On juz to przechodził...

2.1. NAKŁADANIE FARBY.

Proces zanurzeniowy polegający na osadzeniu cząsteczek farby na detalu malowanym. Wykorzystywana jest tu zasada elektroforezy, czyli przemieszczania w polu elektrycznym dużych cząstek posiadających ładunek elektryczny. Cząstki farby posiadają ładunek dodatni i dlatego przyciągane są do posiadającej potencjał ujemny katody, czyli malowanego detalu. W wyniku reakcji elektrolizy wody na katodzie na granicy faz detal - kąpiel wydziela się bardzo duża liczba grup zasadowych OH. W tym środowisku przyciągane cząstki farby koagulują i osadzają się na malowanym detalu. Dzięki możliwości regulacji kilku parametrów (tj.: temperatura kąpieli, przewodność kąpieli, czas nakładania, wielkość powierzchni malowanej, stężenie farby w kąpieli, napięcie) uzyskane grubości warstwy kataforetycznej mogą wynosić od ok. l0 um do ponad 60 um.

?????? Wierzycie ze to nastapi ????

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl