Wytrzyma czy nie?

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Czy twoim zdaniem silnik 1.4 wytrzyma 300 tys. km bez remontu kapitalnego?

Ankieta wygasła 26 cze 2008 00:12

Tak
37
67%
Nie
18
33%
 
Liczba głosów : 55
AUTOR WĄTKU
Grzech
 

29 maja 2008 07:44

Nie ma opcji qaby benzynka 1,4 przegoniła na krotkim i jestem pewien ze na ługim takze dieselka 1,6 115 KM dieselek ma start :) ma moment obrotowy w granicach ok 220 a benzynka moze pochwalić sie co najwyrzej momentem 160 :)

AUTOR WĄTKU
maestro
 

29 maja 2008 08:19

moment obrotowy diesla a moment benzyny to dwie różne rzeczy :)
chyba że wezmiemy pod uwagę możliwość zaprzężenia do ceeda pługa do orki ziemi :) to rzeczywiście uciąg deisla będzie duuuużo większy od benzynki :)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

29 maja 2008 08:28

maestro napisał(a):moment obrotowy diesla a moment benzyny to dwie różne rzeczy :)
chyba że wezmiemy pod uwagę możliwość zaprzężenia do ceeda pługa do orki ziemi :) to rzeczywiście uciąg deisla będzie duuuużo większy od benzynki :)


nie sposób sie z tym nie zgodzić

AUTOR WĄTKU
darecky
 

29 maja 2008 09:46

sensor napisał(a):
maestro napisał(a):moment obrotowy diesla a moment benzyny to dwie różne rzeczy :)
chyba że wezmiemy pod uwagę możliwość zaprzężenia do ceeda pługa do orki ziemi :) to rzeczywiście uciąg deisla będzie duuuużo większy od benzynki :)


nie sposób sie z tym nie zgodzić


Czyli dane fabryczne danymi fabrycznymi(papier przyjmuje wszystko) a oficjalnie na stronce KIA 1.4 pro i 1.6 pro 116kucy w galopie do sety 11.4sek :?: Czy to jest możliwe :?:

AUTOR WĄTKU
maestro
 

29 maja 2008 10:08

podawane dane o momencie i 0-100 są prawdziwe ale liczba sekund od 0-100 to nie wszystko, ważniejsze jest 60-120, 100-140 itp, i tu wygrywa zdecydowanie diesel 1.6 115 KM

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

29 maja 2008 10:45

motto napisał(a):Tak samo się nie gazuje, jak nie kupuje kradzionej ropy do diesli (od kierowców dużych mobili). Ja na razie nie zamierzam gazować (to to autko pali malutko), a Ty tankujesz tylko na stacjach? :D


Dla Twojej wiadomości to tankuję tylko na stacjach + faktura. Nawet gdybym nie miał auta na firmę to zakup kradzionego paliwa jest paserstwem czyli przestępstwem ściganym z paragrafu.

Wybacz, ale nie będę rozwijał dalej tego tematu kontr-sugestiami gdyż jak dla mnie reprezentujesz zbyt niski poziom dyskusyjny.

AUTOR WĄTKU
motto
 

29 maja 2008 23:39

KZ napisał(a):W praktyce to taki diesel Cie zgubi momentalnie chyba że będziesz ciągnął silnik do prawie maks obrotów...

O tym mówie. O ile diesel ma większy moment i tym nikt nie dyskutuje, to powyżej 4000 obr ma dno i kupę mułu. Oczywiście, jeśli ktoś ma niedowład prawej ręki i/lub nie lubi za często na trasie operować dźwignią zmiany biegów to dla niego lepszy jest diesel, bo z z większym momentem obrotowym bez redukcji będzie miał wrażenie super dynamicznej jazdy (na tle osobników z benzynami duszących w wierze, że tak im mniej spali auto silniki na dole obrotomierza). Nie za bardzo należy się też opierać na czasach przyspieszania na od 80 do 120 km/h na 4 czy 5 biegu, bo taki test udowadnia jedyne większy moment obrotowy diesla, kompletnie pomijając sposób w jaki zostały zestrojone w obydwu silnikach skrzynie biegów. Jeśli jednak spojrzeć na czasy dla obydwu silników 0-130km okazuje się nagle, że 1,4 DOHC CVVT osiąga tą prędkość szybciej o około 2s. Zastanawiałeś się dlaczego?

Ten filmik widzieli wszyscy chyba
http://pl.youtube.com/watch?v=qzbk3AmgSs8

Teraz zerknij na czas kiedy na liczniku wybije 80km/h, a następnie 120km/h i co? Z 12s na podawanych dla przyspieszenia tego auta na IV biegu robi się mniej niż 8 jeśli robimy to na III biegu. W 1,6 CRDI jakkolwiek byś nie kombinował przyspieszenie od 80-120 wyniesie Cię mniej więcej 1,5 sekundy dłużej, czyli zostaniesz jakieś 3-4m w tyle. To by było na tyle, jeśli tego nie rozumiesz, to nie wiem jak Ci to wyjaśnić, mogę co najwyżej zademonstrować na zlocie.

ps. to że nie pisze praktycznie o zaletach diesla 1,6 CRDI 115KM, nie znaczy, że on ich nie ma, bo ma ich dużo, ale szybciej nie odjedzie (takie są fakty).

Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
KZ
 

30 maja 2008 06:39

motto napisał(a): Jeśli jednak spojrzeć na czasy dla obydwu silników 0-130km okazuje się nagle, że 1,4 DOHC CVVT osiąga tą prędkość szybciej o około 2s. Zastanawiałeś się dlaczego?


Nie zastanawiałem, bo jak Ci napisałem parę postów wcześniej to jest nieprawda.



motto napisał(a):
ps. to że nie pisze praktycznie o zaletach diesla 1,6 CRDI 115KM, nie znaczy, że on ich nie ma, bo ma ich dużo, ale szybciej nie odjedzie (takie są fakty).
Pozdrawiam


Od 1.4 DOHC będzie bezdyskusyjnie szybszy (może nie dużo ale będzie) - poszukaj sobie Cee'd Product Guide zamiast używasz mało wiarygodnych danych z Googla.

Żeby nie było dalej głupich dyskusji :

Obrazek

1.6 CRDI 115 KM to wersja High.

AUTOR WĄTKU
motto
 

30 maja 2008 09:19

Ja nie mówię o danych producenta (na podstawie pomiarów z hamowni), tylko testach wykonywanych przez wielu dziennikarzy motoryzacyjnych w na drodze. Samo KIA podaje, że realne wyniki mogą się różnić od podanych przez nich i niestety różnią się.

AUTOR WĄTKU
KZ
 

30 maja 2008 09:50

motto napisał(a):Ja nie mówię o danych producenta (na podstawie pomiarów z hamowni), tylko testach wykonywanych przez wielu dziennikarzy motoryzacyjnych w na drodze. Samo KIA podaje, że realne wyniki mogą się różnić od podanych przez nich i niestety różnią się.


Podałem konkretne dane, Ty piszesz o bliżej nieokreślonych danych udowadniając że masz rację. Żyj sobie w przekonaniu że masz, w sumie mi to nie przeszkadza ale temat zamykam bo zaczyna się trollowanie jak na pms.

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl