Strona 1 z 3

uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 13 sty 2011 16:15
przez pioteer
Witam,

Wskaźnik spalania chwilowego/średniego pokazuje mi od kilku dni "0"(podczas postoju "--"). Jestem ciekaw czy spotkał się ktoś z takim "cudem".
Ech, żeby to była prawda...(to zerowe spalanie ;D)
Jestem ciekaw czy ktoś z kolegów orientuje się jak jest realizowany pomiar chwilowego zużycia paliwa w ceedzie z silnikiem wysokoprężnym?
(w poprzednim samochodzie miałem taką samoróbkę(zresztą bardzo dokładną), która wyliczała zużycie z czasu otwarcia wtrysków, ale to była benzyna)

pozdr.piotr

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 19 gru 2013 16:49
przez PABLOTECH
u mnie na biegu jałowym poziomy "pasek" szybuje pod 18L/100km....w drodze zachowuje się ok....co to może być ?

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 19 gru 2013 18:41
przez szczur75
PABLOTECH napisał(a):u mnie na biegu jałowym poziomy "pasek" szybuje pod 18L/100km....w drodze zachowuje się ok....co to może być ?



Masz sprawne auto. W sensie bez usterek.

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 20 gru 2013 19:55
przez ruszok
Albo Ci się jednostki przełączyły.

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 30 sty 2014 14:58
przez PABLOTECH
ale za to jak jadę na biegu jałowym ( np ze wzniesienia ) to wskazanie chwilowe już oscyluje w okolicach 1-2 l/100km....pewnie cały ten mechanizm chwilowego spalania jest jakoś skorelowany z prędkością obrotową kół ...czy jakoś tak :o . No ale ponoć tak ma być ...kopać się z koniem nie będę .... :pałka

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 30 sty 2014 16:04
przez mireda71
PABLOTECH napisał(a):ale za to jak jadę na biegu jałowym ( np ze wzniesienia ) to wskazanie chwilowe już oscyluje w okolicach 1-2 l/100km....pewnie cały ten mechanizm chwilowego spalania jest jakoś skorelowany z prędkością obrotową kół ...czy jakoś tak :o . No ale ponoć tak ma być ...kopać się z koniem nie będę .... :pałka

To jest normalne,jakbyś jechal na biegu bez dotykania gazu to byloby 0. ;-)

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 31 sty 2014 09:37
przez lukasskyworker
nie wiem jak u was ale u mnie na jedynce bez dodawania gazu samochod jedzie i chwilowe spalanie pokazuje '0'...pewnie do sredniego cos tam wlicza, ale tego nie sprawdzalem. Zdarzalo mi sie tez ze na trasie srednie spalanie sie zacielo, wszelkie 'proby' zwieksyzenia go nie pomagaly, dopiero jak wyzerowalem wskaznik to zaczelo liczyc normlanie, ale to tylko raz tak mi sie przytrafilo...a i warto popratrzec jak dzaiala wskaznik sredniego spalania jak sie stoi i silnik pracuje...... rosnie dosc szybko co pewnie tez znieksztalaca ogolne srednie spalanie :)...kwestia jak to jest tam ustawione i matematycznie wylicza. To juz pytanie do panow inzynierow KIA ,)

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 31 sty 2014 12:33
przez marceed
U mnie wskaźnik (żółty pasek) od 0-20l - pokazuje spalanie chwilowe a nie średnie :ha
Średnie spalenie --- l/100 masz nad paskiem :fiu

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 31 sty 2014 13:09
przez mireda71
lukasskyworker napisał(a):nie wiem jak u was ale u mnie na jedynce bez dodawania gazu samochod jedzie i chwilowe spalanie pokazuje '0'...pewnie do sredniego cos tam wlicza, ale tego nie sprawdzalem.

U mnie chwilowe spalanie zaczyna pokazywać od ok.30-35 km/h.

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 31 sty 2014 20:29
przez argo
Ciekawe też jest to, że średnie i chwilowe spalanie są liczone zupełnie inaczej. Jak wyzeruje się chwilowe spalanie i stanie na biegu jałowym to średnie leci mocno w górę a chwilowe pokazuje 0 :lol:

Wydaje mi się, że ten pasek powinno się czytać jak ekonomizer a nie wskaźnik chwilowego spalania. Pokazuje on jak należy jechać żeby zaoszczędzić na paliwie. Jak się stoi to nic innego poza wyłączeniem silnika nie zmniejszy spalania więc nie ma sensu wyświetlać żadnych informacji.

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 31 sty 2014 20:40
przez PABLOTECH
...a i warto popratrzec jak dzaiala wskaznik sredniego spalania jak sie stoi i silnik pracuje...... rosnie dosc szybko co pewnie tez znieksztalaca ogolne srednie spalanie

wg mnie dlatego tak szybko rośnie to średnie spalanie na postoju ponieważ komp zalicza do niego to chwilowe które na biegu jałowym wynosi 18l/100km...

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 31 sty 2014 21:41
przez argo
Akurat u mnie na jałowym jest 0 ;)

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 31 sty 2014 22:00
przez szczur75
argo napisał(a):Akurat u mnie na jałowym jest 0 ;)


Chyba na wskaźniku chwilowego spalania....

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 31 sty 2014 22:12
przez argo
PABLOTECH napisał(a): ponieważ komp zalicza do niego to chwilowe które na biegu jałowym wynosi 18l/100km...

tak chwilowe przeciwnie do kolegi PABLOTECH

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 01 lut 2014 13:35
przez Pizzojad
Ja nie wiem nad czym wy tu dywagujecie.
1. Jak auto stoi w miejscu z włączonym silnikiem to paliwo jest zużywane a pokonany dystans wynosi ZERO. W związku z tym (dzielenie przez 0) wyliczone spalanie na 100 km dąży do NIESKOŃCZONOŚCI. Właśnie z tego powodu auta zazwyczaj NIE POKAZUJĄ chwilowego spalania poniżej pewnej szybkości granicznej - pokazują ZERO. Ten limit zależy od modelu pojazdu i czasami jest to 10km/h a czasami np 30 km/h.
2. Jazda z górki "na luzie". Znów, silnik się kręci i zużywa minimalną ilość paliwa dla podtrzymania obrotów biegu jałowego. Wskazanie chwilowego zużycia paliwa zależy głównie od szybkości z jaką się porusza pojazd - ilość paliwa zużytego na jednostkę czasu jest stały a więc, zużycie chwilowe wyrażone w l/100km zależy od tego jaka odległość jest pokonana w jednostce czasu.
3. Hamowanie silnikiem, w takim przypadku chwilowe spalanie to zawsze 0 z tego względu że w takiej sytuacji dopływ paliwa do silnika jest odcinany.
4. ŚREDNIE SPALANIE. Dzielimy paliwo zużyte od ostatniego zerowania przez przejechany w tym czasie dystans. W związku z tym jeśli niedawno zerowaliśmy licznik a stoimy w korku to średnie spalanie MUSI szybko rosnąć bo ilość spalonego paliwa rośnie a dystans nie.

Tu naprawdę nie ma żadnej filozofii, prosta matematyka na poziomie młodszych klas podstawówki.

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 02 lut 2014 16:22
przez argo
1. dobre wytłumaczenie ale wychodzi na to że w pierwszej generacji pojawiała się w takiej sytuacji nieskończoność, w drugiej pojawia się zero
3. w teorii tak, na wyświetlaczu jednak mamy wtedy wartość chwilowego spalania różną od zera

Filozofii nie ma, próbujemy jednak dość kiedy i w jaki sposób wskazania, które mamy różnią się od rzeczywistości.

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 02 lut 2014 23:47
przez mireda71
argo napisał(a):1. dobre wytłumaczenie ale wychodzi na to że w pierwszej generacji pojawiała się w takiej sytuacji nieskończoność, w drugiej pojawia się zero
3. w teorii tak, na wyświetlaczu jednak mamy wtedy wartość chwilowego spalania różną od zera

Filozofii nie ma, próbujemy jednak dość kiedy i w jaki sposób wskazania, które mamy różnią się od rzeczywistości.

ad.1 w pierwszej generacji na wyświetlaczu w tym przypadku pojawia sie takie coś -- ;-)
ad.3 w praktyce też,na wyświetlaczu jest 0.

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 03 lut 2014 08:49
przez Pizzojad
mireda71 napisał(a):
argo napisał(a):1. dobre wytłumaczenie ale wychodzi na to że w pierwszej generacji pojawiała się w takiej sytuacji nieskończoność, w drugiej pojawia się zero
3. w teorii tak, na wyświetlaczu jednak mamy wtedy wartość chwilowego spalania różną od zera

Filozofii nie ma, próbujemy jednak dość kiedy i w jaki sposób wskazania, które mamy różnią się od rzeczywistości.

ad.1 w pierwszej generacji na wyświetlaczu w tym przypadku pojawia sie takie coś -- ;-)
ad.3 w praktyce też,na wyświetlaczu jest 0.

Ad 3. No chyba że kolega ma gaźnik ;)

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 03 lut 2014 11:04
przez mireda71
Pizzojad napisał(a):
mireda71 napisał(a):
argo napisał(a):1. dobre wytłumaczenie ale wychodzi na to że w pierwszej generacji pojawiała się w takiej sytuacji nieskończoność, w drugiej pojawia się zero
3. w teorii tak, na wyświetlaczu jednak mamy wtedy wartość chwilowego spalania różną od zera

Filozofii nie ma, próbujemy jednak dość kiedy i w jaki sposób wskazania, które mamy różnią się od rzeczywistości.

ad.1 w pierwszej generacji na wyświetlaczu w tym przypadku pojawia sie takie coś -- ;-)
ad.3 w praktyce też,na wyświetlaczu jest 0.

Ad 3. No chyba że kolega ma gaźnik ;)

To zmienia postać rzeczy! ;-)

Re: uszkodzenie wskaźnika spalania chwilowego/średniego

Napisane: 03 lut 2014 15:55
przez lukasskyworker
w skodach, przynajminej w Octavi I po fejsie byl koputer ktory pokazywal chwilowe spalanie w postacji liczby i jak samochod stal to dokaldnie pokazywal ze ciagnie np 0,6 l/h na postoju czy 0 jak sie chamowalo silniekiem ..... ( nie mylic z l/100 km) . Tak jak ktos juz wczesniej zauwazyl w Kia bardziej chodzi o pokazanie ekonomiki jazdy ( w postaci malejacego i rosnacego paska ) niz o dokladne chwilowe spalanie.
P.S.
mi to ten pasek´od chwilowego spalania kojarzy sie jeszcze z Fiatem 125 p i magicznym predkosciomierzem ;) tylko tam po wcisnieciu gazu tak szybko 'nie rosl' :o