sensor napisał(a):dobra kto mi potłumaczy ten KGE09-13
to to jest ten pochłaniacz parów benzyny????? czy dodatkowy filtr przy nalewaniu?
i co biuletyn mówi że co sprawdzić ??
moze to przez to mi tak śmierdzi benzynką ? jeżeli to jest pochłaniacz bo jak filtr to u mnie rzzadko on widuje paliwo
Ten TSB dotyczy umiejscowienia oraz sposobu wymiany filtra powietrza zbiornika paliwa. Natomiast pocłaniacz oparów paliwa jest po między zbiornikiem paliwa a filtrem powietrza. Pochłaniacz korzysta ze zbiornika z węglem aktywowanym. Metoda polega na przepuszczaniu oparów paliwa ze zbiornika paliwa do zbiornika z węglem aktywntym, gdzie zatrzymywane są opary. W czasie pracy silnika opary są usuwane ze zbiornika z węglem aktywntym przez przepływ powietrza dolotowego i podlegają zużyciu w procesie normalnego spalania. Działanie zaworu usuwającego opary. Zawór ten jest częścią integralną zbiornika z węglem aktywowanym. W czasie przacy silnika do górnej części zaworu dociera podciśnienie z kolektora dolotowego które unosi membranę zaworu i otwiera zawór. Dolna częć zaworu jest połączona z podciśnieniem powyżej zaworu przepustnicy. Ilość oparów usuwanych ze zbiornika z węglem aktywowanym jest zależna od kąta otwarcia przepustnicy.
Jęśli są ubytki paliwa lub zapach oparów paliwa mogą być skutkiem :
wycieku paliwa z przewodów paliwowych,
awarii zaworu usuwającego opary,
zagiętych lub uszkodzonych giętkich przewodów podciśnieniowych lub sterowniczych.
Jeszcze jedno jak napisał Jerry zatankowanie pod korek może spowodować zalanie filtra z węglem aktywowanym i opray nie są odprowadzane i zapach oparów będzie wyczuwalny. Czy masz problemy z otwarciem korka wlewu paliwa lub podczas odkręcenia wydobywa się powietrze?
Fotki w mojej galerii :
http://www.mojaceed.pl/www/gallery/_wit ... =23,page=6