ja się chyba ostatnio nauczyłem jeździć tym silnikiem, bo mi spalanie spadło średnio o litr/100 - jak trasa składa się z rannego korka bez długich odcinków (jeżdżę z Bielan na Mokotów) to 8l jest nie do przeskoczenia - może być 9. Ale ostatnio zrobiłem parę razy trasę z Bielan do Zalesia Górnego rano (koło 7 godz.) przez Konstancin i wykręciłem spalanie 6.2 i jechałem 50 min trasę 45km praktycznie przez całą Wawę - powrót tak samo
generalnie szybko przyspieszam, łapię prędkość, wrzucam 5 bieg i się toczę - jak widzę czerwone z przodu to od razu puszczam cały gaz i mam w nosie ludzi którzy mnie mijają - w 90% mijam ich za skrzyżowaniem, na którym musieli się zatrzymać do 0 i się znowu rozpędzają itd. na Wisłostradzie rozpędzałem się max do 95km/h a na jednopasmówkach 70.. generalnie zamiast na siłę utrzymywać prędkość wolę na chwilę depnąć gaz ( nawet z redukcją ) i znowu się toczyć na najwyższym dodając tylko trochę. Ważne, żeby nie starać się za wszelką cenę siedzieć na zderzaku następnego auta - bo kończy się to zawsze gazowaniem i hamowaniem - tylko jechać sobie tak z 10m za kimś i jak zwalnia puszczamy gaz, jak przyspiesza to my też i nie rozpędzę się na wysokim biegu w zakresie 2000-3000 obrotów bo to raz, że słabo idzie, 2 dużo pali - najlepiej redukcja- gaz do połowy i jak uzyskamy odpowiednią prędkość odpuścić zupełnie (!) i potem trochę dołożyć - no i od 70km/h turlać się na 5, a jak mniej to na 4.
Co do tras, to ja osobiście uważam, że nie ma sensu jechać powyżej 140km/h bo spalanie mocno potem rośnie - jak jechałem odcinek starając się utrzymać 150/160 to spalił 9l/100, a jak jechałem 130 to 7.5/100. Przy 110/120 można zejść do 6.5/100, generalnie nie ma w Polsce takich dróg, jedyna w Polsce trasa, gdzie opłaca się jechać szybko to Wrocław Katowice - ale też sobie można pomyśleć, że pojedziesz szybciej, zaoszczędzisz 20/30 min (MAX) i zapłacisz za to 30zł ? znam lepsze pomysły na wydawanie kasy - Generalnie na polskich drogach nie opłaca się jeździć szybciej - bo i tak będą to tylko krótkie odcinki, gdzie uda się uzyskać taką prędkość - hamowanie na światłach co chwila. TIRY, co udają, że się wyprzedzają - KOSZTY takiej podróży wzrastają bardzo - czas przejazdu spada o 20 - 30 min przy trasie ok. 250/300 km i robi się o wiele bardziej niebezpiecznie. A w Niemczech też się powoli kończy era "jazdy bez trzymanki" na autostradach z tego co słyszałem więc.. Co kto lubi.
KTP76
ostatnio czytałem artykuł o paliwach i dowiedziałem się, że dla zwykłych silników paliwo 98 powoduje leciutki spadek mocy - bo wbrew powszechnej opinii i porównaniu liczb na chłopski rozum (95<98) benzyna 98 ma MNIEJSZĄ wartość energetyczną niż 95, ale jest odporniejsza na samozapłon przy sprężaniu, co zmniejsza ryzyko "spalania stukowego" benzyny w silnikach o dużym stopniu kompresji ( turbo ), jest też zalecane do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny z tych samych powodów. W Cee'dzie raczej nie ma takiego silnika i jeśli nie jest to wyraźnie wskazane w instrukcji, to stosowanie paliwa 98 okt nie ma sensu ( ale nie jest szkodliwe dla silnika - po prostu zwiększa trochę spalanie).
pozdro