Witam!
Potrzebuje porady. Co może powodować podskakiwanie, wibracje nadwozia? Prawdopodobnie pochodzą one z tyłu pojazdu (na 90 %). Zazwyczaj ma to miejsce jak samochód się toczy (10-20 km/h) oraz w przedziale 40-90 km/h. Koła wyważane już nie wiem ile razy (3-4) i dalej nic więc to wykluczam. Przyspieszanie tutaj nic nie wnosi bo wibracje są przy jednostajnej jeździe. Niezależnie czy samochód jest na biegu czy na luzie. Kierownicą nie trzęsie.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
[C1 i C1FL] Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Moderator: Żandarmeria
-
kali1990 - Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 20 gru 2015 10:24
- Lokalizacja: Rymanów
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2010, Optimum
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Wybacz, ale tego typu sprawy to nawet ciężko sobie wyobrazić "przez internet", więc bez jazdy z jakimś mechanikiem się nie obejdzie.
-
bart210 - Dyrektor
- Posty: 655
- Dołączył(a): 04 lis 2016 11:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6T Pb 204KM
2014, XL
Re: Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Koła mogą być wyważone, ale opony mogą być jak jajo. Miałem to samo. Na wyważarce wszystko idealnie, a opona miała bicie (jajko).
Bart, pała z polskiego! R4
Bart, pała z polskiego! R4
-
rafalg31 - Dyrektor
- Posty: 675
- Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS
Re: Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Lub opona jest wyząbkowana. Dobry wulkanizator ręką przejedzie i wyczuje.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
bart210 - Dyrektor
- Posty: 655
- Dołączył(a): 04 lis 2016 11:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6T Pb 204KM
2014, XL
Re: Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Moje opony były źle składowane latem i zrobiły się jajka. Ty pewnie masz to samo.
P.S. Tak się kończy pisanie postów z dzieckiem na rękach. Człowiek później robi takie gafy
P.S. Tak się kończy pisanie postów z dzieckiem na rękach. Człowiek później robi takie gafy
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Hehehehe a to skutecznie usprawiedliwione!
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
kali1990 - Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 20 gru 2015 10:24
- Lokalizacja: Rymanów
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2010, Optimum
Re: Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Dzięki za pomoc, jeżeliby się okazało że to nie opony to co jeszcze ewentualnie może powodowa taki efekt? Amortyzatory, tuleje w zawieszeniu, tarcze?
- lukzak2298
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
Wibracje auta jakbym jechał na jajowatych kołach
Czy ktoś z Was ma podobny problem? Przy większych prędkościach >100 km/h się uspakaja. Problem zaczyna się przy około 40km/h.
Opony wydają się nierówno wzięte. Czy przy prawidłowej geometrii opony powinny się zużywać idealnie równo? Chyba nie. Biorąc pod uwagę że auto nie jedzie tylko prosto, ale też zakręca.
Pojechałem do ASO na geometrię, ale zapytali czy auto jedzie prosto. No jedzie. No to nie trzeba robić geometrii....
Opony wydają się nierówno wzięte. Czy przy prawidłowej geometrii opony powinny się zużywać idealnie równo? Chyba nie. Biorąc pod uwagę że auto nie jedzie tylko prosto, ale też zakręca.
Pojechałem do ASO na geometrię, ale zapytali czy auto jedzie prosto. No jedzie. No to nie trzeba robić geometrii....
- lukzak2298
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
Re: Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Wydaje mi się że mam to samo. Byłem przekonany że to przód więc kupiłem nowe na przód. NIe pomogło. Wydaje mi się że rzeczywiście tylne ząbkują. Dałem je na próbę na przód i wydaje mi się że efekt jest bardziej wyczywalny. Ale tylko mi się wydaje. Chyba trzeba będzie kupić też drugą parę...
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Wibracje auta jakbym jechał na jajowatych kołach
lukzak2298 napisał(a):Opony wydają się nierówno wzięte. Czy przy prawidłowej geometrii opony powinny się zużywać idealnie równo? Chyba nie. Biorąc pod uwagę że auto nie jedzie tylko prosto, ale też zakręca.
pokaż foto... ew przy ostrej jeździe możesz mieć moćniej ruszone klocki zewnętrzne.... Ogólnie scierają sie równomiernie... pokaż foto i bedzie wiadomo... jak masz zjechene wewnątrz to zez rozbierzny a jak na zewnątrz to zez klasyczny
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
- adasio85
- Dopiero co...
- Posty: 8
- Dołączył(a): 15 sie 2017 10:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: Wibracje auta jakbym jechał na jajowatych kołach
Może masz źle wyważone koła. Albo zgubiłeś ciężarek. Sprawdź jeszcze to. Ja ostatnio zauważyłem u siebie że jak zmieniłem stalowki na alusy to się znacznie lepiej prowadzi. I możliwe że albo miałem źle wyważone kola albo mam krzywe stalowki. Sprawdzę jak będę miał zakładane zimowe oony
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
MI_STA - Przedszkolak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 30 mar 2016 20:23
- Lokalizacja: Leżajsk
- Grupa: Podkarpacka
Re: Wibracje auta jakbym jechał na jajowatych kołach
Witam,
Może faktycznie któreś z kół jest jajowate - zła opona. Ja takie objawy miałem przy jednym aucie i okazało się, że dwie opony miały bicie promieniowe.
Po zmianie opon wszystko wróciło do normy, pozdr .........
Może faktycznie któreś z kół jest jajowate - zła opona. Ja takie objawy miałem przy jednym aucie i okazało się, że dwie opony miały bicie promieniowe.
Po zmianie opon wszystko wróciło do normy, pozdr .........
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Wibracje auta jakbym jechał na jajowatych kołach
Ostatnio w firmie u znajomego przyjechała wyważarka... ciekawa bo mierzy także czy opona nie ma bicia... do opony dociskany jest walec i mierzy bicie... Fajna rzecz, wyszło że np nówka sztuka na N.... mozna do kosza wsadzić takie miała bicie opona... Ponoć sa już wyważrki, że kładzie się koło i maszyna wszystko robi sama, wazy, nakleja cieżarki itd
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
- lukzak2298
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
Re: Podskakiwanie, wibracje nadwozia
Elektryczny ręczny.
Temat dalej aktualny. Przyznam sprawę olałem przez te kilka lat, ale ciągle efekt jest ten sam. Te same przedziały prędkości i co najdziwniejsze nie dzieje się to zawsze. Zwykle im bardziej gładka nawierzchnia tym gorzej, ale też nie zawsze.
Na sprawdzaniu amortyzatorów na SKP byłem już kilka razy, Geometria w międzyczasie 2x robiona. 2x jechałem z mechanikami, jeden stwierdził że nic nie czuje, podczas jazdy drugiego efekt nie wystąpił. Auto wyszarpane na dwóch stacjach, wymienione 2 końcówki drązka i dwie tuleje wahaczy. W międzyczasie miałem 4 komplety opon (dwa zimowe i dwa letnie) i żadnej różnicy. Poprostu musiałem kupić zimowe i letnie bo przód środkiem ścina. Zakładam że przyczyną ścinania były drążki / tyleje (przy hamowaniu mogło ścinać).
Temat dalej nierozwiązany. Może ktoś coś skojarzy? Półosie? Krzywe flansze? Łożyska? Amortyzatory? Krzywe felgi (mam tylko staowe)? Jak wykryć że amortyzatory są walnięte - na SKP wychodzą OK?
Temat dalej aktualny. Przyznam sprawę olałem przez te kilka lat, ale ciągle efekt jest ten sam. Te same przedziały prędkości i co najdziwniejsze nie dzieje się to zawsze. Zwykle im bardziej gładka nawierzchnia tym gorzej, ale też nie zawsze.
Na sprawdzaniu amortyzatorów na SKP byłem już kilka razy, Geometria w międzyczasie 2x robiona. 2x jechałem z mechanikami, jeden stwierdził że nic nie czuje, podczas jazdy drugiego efekt nie wystąpił. Auto wyszarpane na dwóch stacjach, wymienione 2 końcówki drązka i dwie tuleje wahaczy. W międzyczasie miałem 4 komplety opon (dwa zimowe i dwa letnie) i żadnej różnicy. Poprostu musiałem kupić zimowe i letnie bo przód środkiem ścina. Zakładam że przyczyną ścinania były drążki / tyleje (przy hamowaniu mogło ścinać).
Temat dalej nierozwiązany. Może ktoś coś skojarzy? Półosie? Krzywe flansze? Łożyska? Amortyzatory? Krzywe felgi (mam tylko staowe)? Jak wykryć że amortyzatory są walnięte - na SKP wychodzą OK?
- lukzak2298
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
Re: Wibracje auta jakbym jechał na jajowatych kołach
butter18 napisał(a):lukzak2298 napisał(a):Opony wydają się nierówno wzięte. Czy przy prawidłowej geometrii opony powinny się zużywać idealnie równo? Chyba nie. Biorąc pod uwagę że auto nie jedzie tylko prosto, ale też zakręca.
pokaż foto... ew przy ostrej jeździe możesz mieć moćniej ruszone klocki zewnętrzne.... Ogólnie scierają sie równomiernie... pokaż foto i bedzie wiadomo... jak masz zjechene wewnątrz to zez rozbierzny a jak na zewnątrz to zez klasyczny
Temat nadal aktualny. Ścieranie środkiem wynikało prawdopodobnie z lekkiej rozbieżności oraz z luzów na końcówkach i luzów na sworzniach. Wszystko wymienione, ale efekt kangura został. Nie pojawia się on zawsze tylko w pewnych przedziałach prędkości. Już nie wiem co z tym robić. Byłem w ASO - nie widza problemu, byłem u mojego mechanika - wszystko ok. A auto skacze. Muszę to w końcu ogarnąć, bo to już za długo trwa i napewno nie pomaga zawieszeniu.
Przygotowuję listę rzeczy do sprawdzenia:
- opony (to już czwarty komplet opon i niema różnicy, ale może wszystkie cztery komplety sa tak samo złe?)
- felgi (mam tylko stalowe)
- flansze przy tarczach
- łożyska
- amortyzatory (byłem kilka razy na SKP i niby amory w porzadku)
- półosie
Efekt nie zalezy od tego czy przyspieszam czy hamuję. Nie zalezy od tego czy sprzęgło wciśnięte czy puszczone.
Może ktoś coś podpowie?
Posty: 16
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
przez Webby » 04 sie 2022 14:51 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2279 Wyświetlone
- Ostatni post przez Webby
05 sie 2022 13:14
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
-
-
Wibracje pedałów sprzęgła i gazu
przez Marianmarian2323 » 27 cze 2022 18:01 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 4763 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marianmarian2323
01 lip 2022 15:34
-
Wibracje pedałów sprzęgła i gazu
-
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
przez antos90 » 03 kwi 2021 17:07 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 8448 Wyświetlone
- Ostatni post przez milczar86
17 kwi 2021 23:03
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 19071 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości