Dopompuj opony CEED SW !

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
mziutek
 

06 maja 2008 15:40

stolarr napisał(a):nie ma co przesadzac - przy duzych temp powietrze zwieksza swoją objętość (stad tez ostatnio pompuje sie azotem) do tego chyba naprawde żadko pakuje sie auto az tak zeby w opony pchac 2.7 albo wiecej.



I ten azot, rozszerza się z temperaturą , z dokłądnością chyba do 1%, tak samo jak powietrze, w którym jest przecież ok 78% azotu.
Pic na wodę z tym azotem.

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

06 maja 2008 15:43

<span>mziutek</span> napisał(a):Pic na wodę z tym azotem.

pompowanie azotem ma sens jedynie przy oponach wyczynowych, tzn wszelkiego rodzaju rajdy, wyscigi itp. na codzien nie ma zadnego znaczenia :D
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
stolarr
 

06 maja 2008 18:02

mziutek napisał(a):
I ten azot, rozszerza się z temperaturą , z dokłądnością chyba do 1%, tak samo jak powietrze, w którym jest przecież ok 78% azotu.
Pic na wodę z tym azotem.


No ja expertem nie jestem jesli chodzi o rozszerzalnosc pod wplywem temp. azotu i powietrza ale polecam zapytać Pana google. Mowi on ciekawe rzeczy na temat pompowania azotem i lepszośco azotu nad powietrzem. Widocznie 78,09% azotu w powietrzu jest gorsze niz 85-90%
Dochodzi do tego zanieczyszczenie powietrza z kompresora i dalej sobie sam odpowiedz

Jesli kogos nie stać na pompowanie azotem to przecież nie zmuszam :)
Mi jezdzi sie znacznie lepiej + napewno opony łatwiej zniosą każdą droge.

Lekko chyba zbaczamy z tematu :) - wracamy do cisnienia

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

06 maja 2008 18:14

<span>stolarr</span> napisał(a):Lekko chyba zbaczamy z tematu - wracamy do cisnienia

ok a wiec najwazniejsze to jest to ze cisnienie musi BYC. a jakie to jeszcze ustalimy :mrgreen:
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
AndyCzarny
 

06 maja 2008 18:32

i na pewno dobrze jest go mieć więcej niż mniej od zalecanego w instrukcji

Avatar użytkownika
Marco
Asystent Kierownika
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
Lokalizacja: GTC
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT

06 maja 2008 19:13

Prawidłowe ciśnienie
Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie opon może być kosztowne i niebezpieczne.
Przebieg, komfort, przeniesienie obciążenia związanego z jazdą i hamowaniem:
wszystkie te wskaźniki uwarunkowane są ciśnieniem powietrza w oponach.
Niedostateczne ciśnienie powoduje zbyt duże ugięcie karkasu.
W konsekwencji oznacza to przegrzanie opony, wzrost jej oporów toczenia oraz przedwczesne zużycie.
W ekstremalnych przypadkach zbyt niskie ciśnienie może spowodować zniszczenie opony.
Zbyt wysokie ciśnienie również zmniejsza przebieg.
Wpływa na wzrost wskaźnika poślizgu oraz powoduje szybsze i nieregularne zużycie opony, szczególnie na osiach napędowych.

Michelin przeprowadził pomiary ciśnienia w pojazdach podczas ich użytkowania.
Zaobserwowano dwie główne tendencje: niedostateczne ciśnienie na osi prowadzącej i zbyt wysokie ciśnienie na osi napędowej.

http://www.michelintransport.com/ple/fr ... 37&lang=PL

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

06 maja 2008 20:54

CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
AndyCzarny
 

07 maja 2008 12:25

cisco napisał(a):a ja znalazlem cos takiego:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_TS_ ... 0&saison=S




czyli wyszło na to że powrócilismy do punktu wyjścia...
pytanie czy te dane dotyczą jedynie opon Michelin

AUTOR WĄTKU
TTomek
 

07 maja 2008 19:17

Nasuwa się pytanie jak dokładny jest przyrząd mierzący ciśnienie? Te domowe urządzenie z Chin mogą mieć błąd 0.1-0.2 i wtedy mamy niezły rozrzut.
Czym więc mierzycie? Czy to jest pomiar na stacji wulkanizacyjnej?

Pozdrawiam,

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

07 maja 2008 22:21

Ciśnieniomierze na stacjach też mają odchyłki. Kiedyś podczas ustawiania zbieżności w Hondzie, mechanik twierdził, że w kołach jest 1,2 za mało powietrza. Oczywiście dopompował koła. Po powrocie do domu sprawdziłem swoim ciśnieniomierzem, było3 MPA. Niedowierzając pomiarowi, pożyczyłem od kolegów inne ciśnieniomierze, wynik był podobny. A mechanik na stacji diagnostycznej mówił, że jego ciśnieniomierz wczoraj był legalizowany.
Pokaz Michelina jest dobry, tylko nie podają o ile było za duże lub za małe ciśnienie w kole.

AUTOR WĄTKU
Zoltar
 

11 maja 2008 23:29

Fakt jest jeden

Ceed ma dobry zawias, ale za wysoki profil w standardzie, i przy wyższych prędkościach opona daje dupy (195/65) Za duży balon

Ale tu mowa o prędkościach rzędu 160-170 (łuki na trasie Reda-Wejherowo, lekko pływa jak chce się jechać jednym pasem) ;)



A azot zawsze warto !

AUTOR WĄTKU
Mara
 

14 maja 2008 19:49

A ja odebralem procka tydzien temu i dzis sprawdzilem cisnienie w oponach 205/55 R16 i mam 2,7 na kazdym kole :)
To ciekawe jak w takim razie salon trzyma sie instrukcji hehe gdzie te 2,2 ?

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

14 maja 2008 19:55

Mara napisał(a):A ja odebralem procka tydzien temu i dzis sprawdzilem cisnienie w oponach 205/55 R16 i mam 2,7 na kazdym kole :)
To ciekawe jak w takim razie salon trzyma sie instrukcji hehe gdzie te 2,2 ?


Ciśnieniomierz się zawiesił. :mrgreen:

AUTOR WĄTKU
Mara
 

14 maja 2008 19:58

Wlasnie, ze nie :)
Najpierw sprawdzilem swoim a pozniej na stacji paliw i bylo tak samo.
W poniedzialek mam byc w salonie w sprawie malego wgniecenia wiec sie zapytam czemu tak dowalaja cisnienie na 2,7 :)

AUTOR WĄTKU
zibi.s
 

31 maja 2008 06:16

ja dotąd jezdzilem z 2.2 a ostatnio przed trasą na Hamburg dolozylem do 2.4 spalanie spadlo ale auto mniej stabilne pow.150km/h(195 15)

AUTOR WĄTKU
krisder
 

31 maja 2008 14:54

stolarr napisał(a):Mam nabite azotem - podobno ma mniejsze straty (okolo 7 %)

Co do bicia przód tył to ja pompuje na przód wiecej z racji silnika bo to przeciez na przednisje osi jest najwieksze obiazenia. Nie wiem kto wam takich głupot nagadał ze na tył daje sie wiecej :)

Silnik z przodu wazy znacznie wiecej niz ewentualne przewozone rzeczy (no chyba ze ktos płytek nawali do bagażnika) Do tego przeciez przy hamowaniu ciezar przenosi sie na przednia oś co jeszcze bardziej ja obciaza.

Na przód daje zawsze 0.2 wiecej niz na tył.

W moim c3 zalecane jest przód 2,1 tył 2,3 nie obciążony, 2,3 przód 2,6 obciążony.
Jak widzisz wyższe ciśnienie z przodu z powodu silnika to tylko Twoja teoria, która nie jest poparta faktami.
Wszystkie moje dotychczasowe auta miały wyższe ciśnienie z tyłu.
Te "głupoty" to po prostu zalecenia producenta.

AUTOR WĄTKU
Grzech
 

31 maja 2008 21:16

proste napęd jest na przod im miejsze ciśnienie tym lepsze trcie jak byś z produ napompował więcej to byś boksował kołami przy kazdym starcie :)

AUTOR WĄTKU
PL01
 

05 cze 2008 07:46

To wszystko prawda co piszecie o tych pomiarach.
Weźcie tylko poprawkę na temperaturę - fizycy wiedzą nie od dziś, że wzrost temp = wzrost ciśnienia TEJ SAMEJ ILOŚCI gazu. Powietrze to też gaz, chyba :D
Więc jak ktoś mierzy na ciepło - po (dynamicznej i/lub dłuższej) jeździe, a szczególnie w lecie - to nic w tym dziwnego że "wychodzi więcej". I tak ma być, bo guma się rozgrzewa, a to zaś znowu znaczy że robi się "miększa". Rekompensuje to wzrost ciśnienia powietrza i w sumie wychodzi na przysłowiowe zero, czyli względnie tę samą charakterystykę "uginania się" opony.

Gdzieś czytałem: jeśli ciśnienie mierzone na ciepło, to trzeba wziąć pod uwagę różnicę ok. 0,3MPa - jak się odejmie 0,3 to powinno być tyle ile fabryka każe.

Swoją drogą, to nie wierze że mój 2.0 CRDi ma mieć to samo w przodzie co 1,4 benzyna - różnica wagi silników jest znaczna. Ja pompuje 2,5przód 2,3 tył. I mam gdzieś co tam jest w instrukcji "mądrego".
Po prostu boję się że kiedyś mogę sobie dobić felgą do asfaltu na naszych, równych przecież jak stół, szerokich drogach :)

Każdy model samochodu jest inny (rozkład masy) i nie sugerowałbym się co tam w innych markach/modelach się zaleca.

Uff.
Pozdr!

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

08 lip 2008 07:31

PLO1 ja to doświadczalnie mierzyłem -wzrost ciśnienia w oponach zaleznie od nagrzania 0,2 - 0,3 róznicy wychodziło właśnie w pomiarach
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

08 lip 2008 08:57

stolarr napisał(a):nie ma co przesadzac - przy duzych temp powietrze zwieksza swoją objętość (stad tez ostatnio pompuje sie azotem)


Przy zakresie temperatur jakie wystepują w oponach samochodowych obydwa gazy (powietrze i azot) zachowują się jak gaz doskonały. Rożnica ich rozszerzalności jest pomijalna. Naprawdę tak bezkrytycznie wierzysz w ten wynalazek marketoidów?

pozdrawiam

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl