31 gru 2013 09:47
Skoro masz wstawiony "usportowiony" zawias to nic dziwnego, że jest twardo i nisko - bo takie są właśnie cechy tego typu zawieszeń. Skoro masz kłopoty z jazdą w normalnym ruchu, to ja bym rozważał jednak wymianę zestawu na "cywilny" - jeśli nie jeździsz w sportowym stylu na co dzień, to katowanie się takim ustawieniem auta nie ma sensu. Taki zawias oczywiście lepiej trzyma drogi, ale podczas sportowej, dynamicznej jazdy na krawędzi, w zwykłym, miejskim ruchu jest zupełnie bezużyteczny, a nawet wręcz pogarsza bezpieczeństwo jazdy. Tak jest np. po założeniu przez mało kumatych zacisków sportowych z wyczynowymi klockami - szpan jest, ale nie wiedzą, że ten zestaw, aby działać, muszą dojść do określonej, wysokiej temperatury, której w jeździe "cywilnej" się nie osiąga, przez co auto hamuje wyraźnie gorzej. No i podejrzewam, że razem ze sprężyną, skoro nastąpiło tak wyraźne zmniejszenie prześwitu, są też założone inne, dopasowane amorki, więc podczas ewentualnej wymiany czeka Cię zakup i sprężyn, i amortyzatorów.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.