Strona 1 z 1

Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 06 mar 2013 11:35
przez boe6666
Witam wszystkich.
Jestem aktualnie po próbie wymiany elementów jak w temacie. Gumy mocujące, bez problemu nasadka 14 i po krzyku. Co do łączników - dramat.
Wymieniłem tylko lewy (bo już latał) ale odkręcenie obu śrub trwało około 3 godzin. Nie wiem czy to normalne, ale były tak zakręcone że aby odkręcić je musiałem wybić sworznie kulowe a pozostałą kulkę przegubu chwycić "żabką" a na klucz oczkowy 14 nałożyć "brechę" pół metrową i tak do końca gwintu. Osobiście nie wiem czy to normalne czy nie - dla mnie nie jest to normalne.
Także rada dla wszystkich którzy chcieli by wykonać to samemu - dobre klucze oczkowe 14 i 15. Dobry klucz nasadowy 14, "przedłużka" do kluczy i dużo - dużo WD40 i czasu.
Niestety zawieszenie tył nadal trochu puka - ale mam nadzieję że to właśnie prawy niewymieniony łącznik stabilizatora.

Re: Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 07 mar 2013 10:04
przez sensor
next trzeba użyć dobrego penetratora a nie WD :ha
u mnie nie było problemów z łącznikami podczas wymian w ASO

Re: Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 07 mar 2013 12:49
przez mireda71
Wymieniałem z tyłu sam i żadnych kłopotów nie było! :D

Re: Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 08 mar 2013 11:41
przez boe6666
no to w sumie nie wiem. Prawy łącznik również jest tak zakręcony.... (próbowałem go ruszyć ale się nie dało - ponadto gorszy dostęp). Jaki jest dobry penetrator?????

Re: Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 08 mar 2013 12:16
przez sensor
nie moge robić kryptoreklamy ;-)

coś co jest penetratorem w 100% a nie WD40 co jest wszystkim w jednym pudełku

Re: Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 08 mar 2013 14:04
przez boe6666
jejku napisz mi, bo jak sobie myślę o odkręcaniu tych śrub przez 3 godziny to mi się nie chce nawet zabierać. WD40 pomogło w tym zakresie że byłem w stanie obracać całą kulką (czyli śrubą, nakrętką i kontrnakrętką) Aby odkręcać trzeba kontrnakrętkę skontrować. Może źle tłumaczę... Napisz proszę skąd wziąść penetrator

Re: Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 08 mar 2013 16:42
przez ples
Napisz napisz, też z chęcią się dowiem :)

Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

Napisane: 29 lis 2017 21:47
przez papas5
szanowni koledzy

chciałem zapytać czy wymiana gum łącznika stabilizatora przód wymaga zdjęcia belki ? mam owe gumy do wymiany i mechanik stwierdził że trzeba cała belkę przednią zdjac

koszta jak na wawę nie duże to 200 pln za zdjęcie belki i 30 pln za dwie dumy remontowanej firmy

Re: Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 30 lis 2017 07:09
przez kosmos2011

Re: Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

Napisane: 30 lis 2017 08:31
przez arturo
papas5 napisał(a):szanowni koledzy

chciałem zapytać czy wymiana gum łącznika stabilizatora przód wymaga zdjęcia belki ? mam owe gumy do wymiany i mechanik stwierdził że trzeba cała belkę przednią zdjac

koszta jak na wawę nie duże to 200 pln za zdjęcie belki i 30 pln za dwie dumy remontowanej firmy



Ja wymieniałem bez zdjęcia belki, trzeba tylko trochę klucz podszlifować.

Re: Wymiana łączników stablizatora tył oraz gum mocujących.

Napisane: 02 gru 2017 16:24
przez papas5
dzięki koledzy

sporo się wyjaśniło