Witam
Pierwszy raz mam diesla i stąd pytanie czy to jest normalne - zimne auto w ogóle nie ma przyspieszenia, praktycznie żadnej mocy ze 115 KM nie czuję. Taka sytuacja trwa jakieś 20 minut. Dopiero jak się mocno rozgrzeje silnik (znacznie później niż wskazówka pokaże właściwą temp) to czuję mocniejsze naciśnięcie na gaz.
Zimny - zamulony
Moderator: Żandarmeria
-
polancky - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 123
- Dołączył(a): 17 lip 2007 12:23
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Grupa: Dolny Śląsk
Poczytaj, może to rzuci trochę światła na to zamulenie. Ogólnie oszczędzaj go na zimno...
JAZDA DIESLEM
JAZDA DIESLEM
-
radkon
lukas63 napisał(a):Oj czuje ze szybko zajedziesz diesla (turbinę)
no właśnie jeżdżę ostrożnie gdy jest zimny bo inaczej się nie da. Po co mam dawać gaz do dechy jak efektu żadnego nie ma. Interesowało mnie czy jest to normalna sprawa. Dzięki za linka. Z drugiej strony dużo się słyszy o zaletach diesla (np ze mniej pali) a dla mnie ta sprawa (zimą trzeba czekać ponad kwadrans żeby normalnie jeździć) jest ważniejsza. Nigdy nie słyszałem tego o dieslach.
-
zajcol
radkon napisał(a):lukas63 napisał(a):Oj czuje ze szybko zajedziesz diesla (turbinę)
no właśnie jeżdżę ostrożnie gdy jest zimny bo inaczej się nie da. Po co mam dawać gaz do dechy jak efektu żadnego nie ma. Interesowało mnie czy jest to normalna sprawa.
Moim zdaniem nie jest. Ceed to mój drugi diesel i ani w tym ani w poprzednim nie miałem takiego efektu. Wadomo, ze trzeba go oszczędzać na zimno, ale czuć pod nogą, że KM nie brakuje.
-
vitaras
-
lalas
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6555
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
A mój odpalił za pierwszym obrotem rozrusznika przy -16 (27 grudnia Tylicz 7:14) i od razu dawał z buta
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
lalas
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
napewno jak jest jest zimno to przez chwilę autko jest delikatnie zamulone ale nie przez 20 min i to zamulenie jest delikatne
dlatego diesle nie słyżą do jazdy po mieście na krótkich odcinkach bo się dłużej nagrzewają
acha mam wrażenie że alu silnik w mojej kile bardzo szybko się wychąłdza po zgaszeniu i parkowaniu
dlatego diesle nie słyżą do jazdy po mieście na krótkich odcinkach bo się dłużej nagrzewają
acha mam wrażenie że alu silnik w mojej kile bardzo szybko się wychąłdza po zgaszeniu i parkowaniu
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6555
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Dokładnie Lalas, noł ołówek u mnie siedzi
Sensor - nie zauważyłem jakiegoś szybszego wychładzania w porównaniu z innymi autami które użytkowałem.
Sensor - nie zauważyłem jakiegoś szybszego wychładzania w porównaniu z innymi autami które użytkowałem.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Janek
-
Janek
jak napisalem, tak bylem w serwisie.
Mistrz serwisu sie przejechał i nie stwierdził zadnych dolegliwosci.
Zglosilem tez awarie schowka - popielniczki w ktorej cos sie ulamało i sie nie zamyka. Mily Pan serwisant poinformowal mnie ze nie ma pojecia jak to naprawic, a jak bede chcial jednak to naprawic to miesiac moze dwa tzreba czekac na czesc. Ale ze nie wie jakie to ich nie zamówi <hahaha>
Mistrz serwisu sie przejechał i nie stwierdził zadnych dolegliwosci.
Zglosilem tez awarie schowka - popielniczki w ktorej cos sie ulamało i sie nie zamyka. Mily Pan serwisant poinformowal mnie ze nie ma pojecia jak to naprawic, a jak bede chcial jednak to naprawic to miesiac moze dwa tzreba czekac na czesc. Ale ze nie wie jakie to ich nie zamówi <hahaha>
-
Janek
-
bob
-
matyk
Każdy zimny silnik czy to diesel czy benzyna będzie miał mniej mocy ze względu na gęsty zimny olej, który nie dociera do wszystkich miejsc, z tąd wieksze opory podczas jazdy i uczucie zmulenia na zimnym silniku. W dieslu tym bardziej to odczuwamy bo dochodzi jeszcze turbina, która smarowana jest olejem. Pamietajmy, że na zimnym silniku nigdy nie wciskamy pedału gazu do oporu.
-
ronnie21
Normalna sprawa ze w dieslu zaraz po uruchomieniu ciezko sie silnik wkreca na obroty, ale 20 minnut to troche przesada. Swojego 2.0crdi jeszczenie odebralem, ale codziennie jezdze 1,9 tdi golfem v i z rana po uruchomieniu silnik az sie broni przed kreceniem (nawet w zakresie 1000-1800 rpm) dlatego go oszczedzam. Ale po kilku km i kilku minutach, chociaz dalej jest zimny to chetniej sie wkreca. No a jak sie juz ladnie nagrzeje to rakieta, a z obrotomierza mozna wiatraczek zrobic Wszytsko to chyba kwestia smarowania zarowno silnika jak i turbiny - dlatego na zimnym silniku trzeba bardzo uwazac ( a goracy wystudzic tzn turbo wystudzic)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości