Stuki w układzie kierowniczym KIA Ceed to bolączka wszystkich lub prawie wszystkich modeli wyprodukowanych przed 30-04-2008. I nie jest to problem wyłącznie przekładni kierowniczej. W mojej ceed przekładnię wymieniono w ramach gwarancji, problem nie został jednak w 100% zlikwidowany, mimo zauważalnej poprawy sytuacji. Na nierównościach rodzaju kocie łby lub podobne nadal stuka podczas jazdy z prędkością około 20 do 40 km/h. Ale jak to udowodnić serwisowi skoro jezdni z klasycznymi kocimi łbami już nie ma nigdzie. Wyszukanie odcinka drogi z nierównościami na których "szczękają zęby", aby udowodnić reklamowana usterkę graniczy z cudem. Szukając na stronach internetowych znalazłam wreszcie coś interesującego a mianowicie Biuletyn Informacyjny KIA MOTORS o nazwie TSB No. KFE08-61-VD40-ED opublikowany 23-05-2008 dotyczący Subject: MDPS WORM SHAFT FLEXIBLE COUPLING REPLACEMENT. W Biuletynie tym opisano szczegółową (ze zdjęciami) procedurę wymiany tego "flexible coupling" w kolumnie kierowniczej. Nadmieniam, że nie jest to łatwa operacja i wymaga moim zdaniem wysokich kwalifikacji. Zamawianie tego elastycznego sprzęgiełka może nastąpić wyłącznie w Korei a czas oczekiwania to 1 miesiąc. Zainteresowani mogą sprawdzić. Podaję link:
http://cars.pdfki.com/kia/ceed/docs/rep ... 040-ED.htm.
Okres gwarancji mojego Ceed'a minął, ale opis w Biuletynie świadczy o tym, że jest to wada fabryczna i winna być moim zdaniem usunięta bez względu na okres eksploatacji auta. Poza tą usterką autko jest całkiem ok.
Ciekawe, że u Bułgarrzy publikują najwięcej informacji technicznych o KIA Ceed. Natomiast Rosjanie wydali kompletną książkę serwisową ze zdjęciami (kiepskiej jakości) pod tytułem KIA Ceed Riemont biez probliem A.B.Kapustin i A.A.Jacuk wyd. Moskwa 2009. Pozdrawiam zmartwionych. Karusia