Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Moderator: Żandarmeria
-
siwobrody
Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Posiadam 4 biegową skrzynie automatyczną, w ASO na moje pytanie co do wymiany filtra i oleju otrzymałem informację, że w samochodach KIA się tego nie robi. Czy jest to prawda? Bardzo ciężko znaleźć informacje na ten temat, może wie ktoś gdzie można zakupić w Polsce filtr i uszczelke?
-
outlander38
-
siwobrody
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
dziękuję, oczywiście zapoznałem się z podanym wątkiem już wcześniej całą procedure wymiany oleju też znam bardziej mnie zastanawia dlaczego w ASO powiedzieli, że nie wymienia się oleju ani filtru, czy to nie kompetencja pracowników, bo aż się zdziwiłem słysząc takie bzdury? i pytanie skąd wziąść filtr i uszczelke do automatycznej skrzyni biegów, nie mogę na żadnej stronie znaleźć
-
outlander38
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Pracowałem w kia i wymienialiśmy nie tylko oleje ale naprawialiśmy skrzynie . Wiec może panowie nie umieją ? Moze trzeba zadzwonić do innego serwisu . Bo sam nie rozumiem tego
Edit: Wchodzi 7,3 litra do nowej skrzyni .
Specyfikacja oleju :ATF SP-lV
Edit: Procedura wymiany
http://images84.fotosik.pl/221/c4859bf372943a13med.jpg
Edit: Wchodzi 7,3 litra do nowej skrzyni .
Specyfikacja oleju :ATF SP-lV
Edit: Procedura wymiany
http://images84.fotosik.pl/221/c4859bf372943a13med.jpg
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
W czterobiegowe sie wymieniało
W mojej 6 biegowej wielka trzcionka piszą ze nie przewiduje sie wymiany oleju
W mojej 6 biegowej wielka trzcionka piszą ze nie przewiduje sie wymiany oleju
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
Kozak_Barabasz
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Czyli jak jest napisane, że się nie wymienia, to powinno się wymieniać co 90tys km
-
outlander38
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Kozak bo to jak z kobietą gdy mówi nie znaczy tak:)
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Kozak_Barabasz napisał(a):Czyli jak jest napisane, że się nie wymienia, to powinno się wymieniać co 90tys km
Taki wlasnie mam plan, ale cicho sza bo jeden bedzie na mnie krzyczał...
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
grzenio
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Ja u siebie pierwsza wymianę mialem po około 100k, którą zrobił poprzedni właściciel, ja zmieniłem poźniej po jakiś 80k i dość nie dawno po 50k - ale miałem też do wymiany uszczelniacz (zrobione poza ASO - oni stwierdzili rozszczelnienie się skrzyni i nawet nie chcieli podjąć się naprawy)
-
grzenio
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Hej Panowie, odświeżam wątek - ktoś coś oleje wymienia? Włąsnie zakupiłem nowego ceed z DCT, jestem ciekaw co ile tutaj potrzebna wymiana będzie - znając życie ASO stwierdzi że w ogole nie potrzeba.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1373
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
No i ASO będzie miało rację
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
Kozak_Barabasz
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
gisio nie do końca masz rację .....
Wg instrukcji obsługi (strona 7.17), jest taki rozdział jak "Przeglądy w trudnych warunkach eksploatacji"
W DCT (dwusprzęgłowe) oraz manualnej, wymiana ca 120tys km, natomiast klasyczne automaty 90tys km.
A teraz definicja co to są trudne warunki dla skrzyni biegów:
- Jazda po nierównych, zapylonych, błotnistych, nieutwardzonych, żwirowych albo posypywanych solą drogach,
- Jazda na terenach, na których wysypywana jest sól i inne materiały powodujące przyspieszoną korozję lub też jazda w czasie bardzo niskich temperatur
- Jazda na terenach piaszczystych
- Ponad 50 % jazdy w dużym ruchu miejskim podczas gorących dni o temperaturze przekraczającej 32°C (90°F)
- Jazda na terenach górzystych
- Holowanie przyczepy lub korzystanie z kampera albo z bagażnika dachowego Jazda samochodów patrolowych, taksówek, samochodów handlowych lub samochodów holujących inne pojazdy
- Jazda z prędkością przekraczającą 170 km/h (106 mil/h)
oraz dodatkowo dla"manuala":
- Częste jazdy na krótką odległość
Każdy płyn ma swoją wytrzymałość. Jak coś pracuje, ściera się, wytwarza temperaturę, musi powodować degradację oleju i to normalne.
Jak żywotność samochodu jest zaplanowana przykładowo na 200tys km/10 lat, to pewnie, że można spokojnie mówić o braku konieczności wymiany
Wg instrukcji obsługi (strona 7.17), jest taki rozdział jak "Przeglądy w trudnych warunkach eksploatacji"
W DCT (dwusprzęgłowe) oraz manualnej, wymiana ca 120tys km, natomiast klasyczne automaty 90tys km.
A teraz definicja co to są trudne warunki dla skrzyni biegów:
- Jazda po nierównych, zapylonych, błotnistych, nieutwardzonych, żwirowych albo posypywanych solą drogach,
- Jazda na terenach, na których wysypywana jest sól i inne materiały powodujące przyspieszoną korozję lub też jazda w czasie bardzo niskich temperatur
- Jazda na terenach piaszczystych
- Ponad 50 % jazdy w dużym ruchu miejskim podczas gorących dni o temperaturze przekraczającej 32°C (90°F)
- Jazda na terenach górzystych
- Holowanie przyczepy lub korzystanie z kampera albo z bagażnika dachowego Jazda samochodów patrolowych, taksówek, samochodów handlowych lub samochodów holujących inne pojazdy
- Jazda z prędkością przekraczającą 170 km/h (106 mil/h)
oraz dodatkowo dla"manuala":
- Częste jazdy na krótką odległość
Każdy płyn ma swoją wytrzymałość. Jak coś pracuje, ściera się, wytwarza temperaturę, musi powodować degradację oleju i to normalne.
Jak żywotność samochodu jest zaplanowana przykładowo na 200tys km/10 lat, to pewnie, że można spokojnie mówić o braku konieczności wymiany
- darios7
- Dopiero co...
- Posty: 8
- Dołączył(a): 09 lip 2016 12:57
- Lokalizacja: mikolow
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Chciałem odświeżyć wątek. Zbliża mi się przebieg 90 tys. Niby nie trzeba wymieniać oleju (tylko przy ciężkiej eksploatacji) ale wolę dmuchać na zimne. Zawsze coś się wytrze, olej straci parametry, czy po prostu się zestarzeje. Zawsze w swoich autach wymieniałem olej w skrzyni i prawdopodobnie uchroniło mnie to od sporej liczby awarii.
Wymiana w ASO z olejem ok. tysiąc (sama robocizna to podobno do 180-200 zł) ale jak się dowiedziałem wymiana w ASO nie ma nic wspólnego z wymiana dynamiczną - ściąganie cyt "strzykawką oleju ze skrzyni"... Chyba się nie pisze na coś takiego.
Dlatego rozważam wyłącznie wymianę dynamiczną, czyli poza ASO. Do takiej potrzeba ok 12-14 litrów oleju i jest lepsza bo wypłuka również układ z ewentualnego sy... natomiast cena jest wyższa, ale akceptowalna (500 zł za robotę plus olej ok 450-500 (12-14 litrów a nie jak dla zwykłej 7,1l) - łącznie ok tysiąca, w aso ok 500 zł z moim olejem. Filtra podobno w tej skrzyni się nie wymienia bo znajduje się w środku i aby go wymienić trzeba by ściągać i rozkładać skrzynię - tak daleko posuwać się nie będę
Kogo w serwisach zajmujących się typowo skrzyniami automatycznymi nie zapytam to poleca do skrzyni olej Ravenol SP-IV. Na co dzień korzystam jednak z olejów silnikowych Motul na których od 12 lat (w innych samochodach również) się nie zawiodłem. Motul również ma olej przekładniowy ATF VI spełniający specyfikację KIA SP-IV (dokładnie również SP-IV, SP-IV-RR, SP-IV M) no i teraz zasadnicze pytanie, bo ktoś tutaj podał, że jak dam coś innego niż SK albo Diamond to zatarcie skrzyni pewne. Pytanie czy tak naprawdę do tego podchodzić bo przecież inne oleje też spełniają specyfikację KIA.
Czy olej Motula lub Ravenol ktoś z was stosował?
Skrzynia to 6 biegowy automat, rok produkcji auta 2014.
Wymiana w ASO z olejem ok. tysiąc (sama robocizna to podobno do 180-200 zł) ale jak się dowiedziałem wymiana w ASO nie ma nic wspólnego z wymiana dynamiczną - ściąganie cyt "strzykawką oleju ze skrzyni"... Chyba się nie pisze na coś takiego.
Dlatego rozważam wyłącznie wymianę dynamiczną, czyli poza ASO. Do takiej potrzeba ok 12-14 litrów oleju i jest lepsza bo wypłuka również układ z ewentualnego sy... natomiast cena jest wyższa, ale akceptowalna (500 zł za robotę plus olej ok 450-500 (12-14 litrów a nie jak dla zwykłej 7,1l) - łącznie ok tysiąca, w aso ok 500 zł z moim olejem. Filtra podobno w tej skrzyni się nie wymienia bo znajduje się w środku i aby go wymienić trzeba by ściągać i rozkładać skrzynię - tak daleko posuwać się nie będę
Kogo w serwisach zajmujących się typowo skrzyniami automatycznymi nie zapytam to poleca do skrzyni olej Ravenol SP-IV. Na co dzień korzystam jednak z olejów silnikowych Motul na których od 12 lat (w innych samochodach również) się nie zawiodłem. Motul również ma olej przekładniowy ATF VI spełniający specyfikację KIA SP-IV (dokładnie również SP-IV, SP-IV-RR, SP-IV M) no i teraz zasadnicze pytanie, bo ktoś tutaj podał, że jak dam coś innego niż SK albo Diamond to zatarcie skrzyni pewne. Pytanie czy tak naprawdę do tego podchodzić bo przecież inne oleje też spełniają specyfikację KIA.
Czy olej Motula lub Ravenol ktoś z was stosował?
Skrzynia to 6 biegowy automat, rok produkcji auta 2014.
- TomaszM
- Brygadzista
- Posty: 102
- Dołączył(a): 18 lip 2015 15:08
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
, Optimum+
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Śmiało, z naciskiem jednak na Ravenola - robią wiele oryginałów na pierwsze zalanie, w ogóle specjalizują się w przekładniówkach, są drogie ale bez problemu zastąpisz nim oryginał, wiele jest na bazach PAO.
- raf80
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23 lut 2020 21:10
- Lokalizacja: Koszalin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, GT Line
Re: Automatyczna skrzynia wymiana filtru i oleju
Mam pytanie,
Szykuję się do wymiany oleju w skrzyni 7-stopniowej DCT w Kia Ceed kombi GT Line rocznik 2016 wersja 1.6 CRDI 136KM, czy wymienialiście filtr w automatycznej skrzyni biegów? Gdzie ten filtr się znajduję? czy w misce olejowej? czy gdzieś dolega do skrzyni? Czy ktoś wymienił z Was na Motula Multi DCTF 75W API Gl-4? Czy nie zalecacie tego oleju?
Szykuję się do wymiany oleju w skrzyni 7-stopniowej DCT w Kia Ceed kombi GT Line rocznik 2016 wersja 1.6 CRDI 136KM, czy wymienialiście filtr w automatycznej skrzyni biegów? Gdzie ten filtr się znajduję? czy w misce olejowej? czy gdzieś dolega do skrzyni? Czy ktoś wymienił z Was na Motula Multi DCTF 75W API Gl-4? Czy nie zalecacie tego oleju?
Posty: 15
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wymiana oleju w skrzyni 1,6 GDI 2013
przez Quiet » 04 sie 2022 23:26 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 3707 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
08 sie 2022 00:44
-
Wymiana oleju w skrzyni 1,6 GDI 2013
-
-
Klimatyzacja automatyczna w miejsce manualnej - poradnik
przez marcus9550 » 18 lip 2019 09:28 w Tipsy i triksy ... - 11 Odpowiedzi / 14742 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
14 maja 2023 14:35
-
Klimatyzacja automatyczna w miejsce manualnej - poradnik
-
-
Skrzynia automat = metaliczny dźwięk
przez dawid555 » 13 mar 2022 18:48 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 2813 Wyświetlone
- Ostatni post przez dawid555
13 mar 2022 18:48
-
Skrzynia automat = metaliczny dźwięk
-
-
SKRZYNIA BIEGÓW - 1,6 CRDI 110km + RIO benzyna 1.2 85k
przez michael17 » 24 lis 2021 11:14 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2646 Wyświetlone
- Ostatni post przez michael17
25 lis 2021 10:05
-
SKRZYNIA BIEGÓW - 1,6 CRDI 110km + RIO benzyna 1.2 85k
-
-
Separator oleju 1.6 GDI
1, 2, 3przez Lukeonee » 17 wrz 2019 09:23 w Tipsy i triksy ... - 47 Odpowiedzi / 14956 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
05 cze 2024 22:10
-
Separator oleju 1.6 GDI
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości