Pacjent: Kia Pro Cee'd 2008r., klimatyzacja automatyczna.
Usterka: po włączeniu klimatyzacji zawsze wieje ciepłe powietrze (w zależności jak była ostatnio ustawiona klimatyzacja, może się zdarzyć, że będzie wiało tylko chłodne powietrze). Diagnostyka klimatyzacji nie wykazała błędów. Komputera nie miałem jak podłączyć.
Co będzie potrzebne: śrubokręt krzyżakowy (bit) (PH2); klucz 10; kombinerki lub klucz oczkowy 7 (do odkręcenie jednej śruby); no i oczywiście nowy siłownik
Czas naprawy: mi zeszły 2 godziny, ale tylko dlatego, że spędziłem pół godziny na szukaniu jak zdjąć ten cholerny boczek...
No to zaczynamy!
1. Siłownik znajduje się na prawej stronie tunelu środkowego. Aby się do niego dostać musimy zdemontować schowek.
Otwieramy go i odkręcamy plastikowe cyple po jego obu stronach.
Następnie odłączamy prowadnicę znajdującą się po jego prawej stronie (ściskamy plastik i oczko schodzi).
Gdy już prawie wyszedł i wisi tylko na dolnej krawędzi, wyciągamy dwa "kołki/szpilki" (ściskamy jeden koniec i ciągniemy).
Po wyjęciu schowka możemy przy okazji wymienić filtr kabinowy
2. Ściągnięcie boczku, na którym znajduje się wyłączenie poduszki pasażera.
Tutaj nie ma żadnych śrub. Pewnie da się to zrobić w inny sposób, jednak dążyłem do tego, aby po ich demontażu nie było widocznych żadnych śladów na plastikach. Tak więc włożyłem śrubokręt od środka (rączką w stronę plastiku) i zacząłem wypychać boczek. Na zdjęciu widać gdzie są zaczepy, tak więc powinno być Wam łatwiej je znaleźć. Osobiście nie odłączałem kabla idącego do zamka, próbowałem, ale nie chciał mi zejść. Tak więc zostawiłem nie chcąc przypadkiem czegoś wyrwać niepotrzebnie.
3. Pora na odkręcenie reszty schowka.
Po demontażu boczku odkręcamy dwie śruby tutaj widoczne. Uważajcie na zaczep znajdujący się pomiędzy nimi. Przy ściąganiu plastiku, trzeba go delikatnie podważyć, aby nie urwać.
Z przodu także mamy co odkręcać. Dwie śruby znajdują się na górze, a na dole mamy dodatkowo trzy śruby na klucz 10.
Nie pozostaje nam nic innego, jak wyciągnąć całość. W lewym górnym rogu znajduje się taki sam zaczep jak w boczku. Wystarczy delikatnie pociągnąć i wyjdzie. Należy też zwrócić uwagę na prawy dolny róg. Przy składaniu wszystkiego należy owy narożnik zahaczyć o plastik.
Wyciągamy plastik pod kątem, zaczynając od góry. Po odgięciu górnej części uważać należy na kable zasilania idące do lampki schowka. Oczywiście odłączamy je (kostka po lewej). Po dalszym odciąganiu powinniśmy poczuć, że coś jeszcze ciągniemy. Po prawej stronie obudowy schowka jest przypięta spinka trzymająca wiązkę kabli. Osobiście nie ciągnąłem jej, a od góry (a później także od dołu) włożyłem płaski śrubokręt aby ją wypiąć. Udało się bez jej połamania.
4. Demontaż nawiewu na nogi
Na drodze do naszego siłownika stoi nam ostatnia przeszkoda. Aby ją zdemontować musimy odkręcić dwie śruby od dołu. Niestety, trzeba się położyć na podłodze i mieć nadzieję, że nie mamy za dużej głowy. Namierzamy śruby i je odkręcamy. Tunel wyciągamy górą, powoli, spokojnie, na pewno wyjdzie. Trochę gimnastyki i powinno być w porządku. Ponownie, przy składaniu należy uważać na cypel zaznaczony za na żółto. Czasami nie chce wejść, ale tylko czasami
5. Ach, już prawie, jeszcze chwila...
Naszym oczom ukazuje się siłownik. I gwóźdź... jak odkręcić śrubę najbliżej komory silnika... Tutaj znów zmarnowałem trochę czasu z powodu szukania odpowiednich narzędzi. Niestety, młotek się nie przydał. Wymyśliłem dwie możliwości odkręcenia/zakręcenia tej nieszczęsnej śruby (trzy, ale nie miałem pod ręką giętkiej przedłużki; klucza nr 7 też nie). Wykorzystałem bit i kombinerki. Powoli, ale skutecznie udało się ją odkręcić. Myślę, że klucz 7 nadałby się jeszcze bardziej, ale niestety miałem tylko nasadkę, a z nią ciężko było tam się dostać. Odkręcamy oczywiście pozostałe dwie zaznaczone śruby.
6. Jesteśmy w domu
Przed odłączeniem wtyczki z siłownika, postanowiłem go jeszcze sprawdzić. Zapłon, klimatyzacja na ON i kręcenie temperaturą z MIN na MAX. Zero reakcji na siłowniku. Po wpięciu nowego ponowne sprawdzanie. Tym razem wszystko działa i czuć już chłodne powietrze z nawiewów (w myślach, bo jeszcze tego nie poskładałem). Zostało posmarować plastikowe elementy nowego siłownika (użyłem smaru z tego zamontowanego, sporo było), przełożyć biały plastik, dobrze wpasować na miejsce i zwrócić uwagę, aby metalowy bolec dobrze wszedł w plastik.
Od sprzedawcy dowiedziałem się jeszcze, że czasami może być różnica w mocowaniu siłownika. Należy wtedy odkręcić pozostałe trzy śruby i przełożyć starą podstawę do nowego. U siebie nie musiałem nic takiego robić.
7. Czas posprzątać bajzel i cieszyć się chłodkiem
Na koniec porównanie obu siłowników. Wygląda jak oryginał Dolny na zdjęciach to ten, który był w samochodzie.
Mam nadzieję, że komuś się przyda.
Wymiana siłownika regulacji temperatury nawiewu (aktuator)
Moderator: Żandarmeria
-
ples - Kierownik
- Posty: 474
- Dołączył(a): 01 kwi 2012 13:51
- Lokalizacja: Żory, PL
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb 126KM
2008
Wymiana siłownika regulacji temperatury nawiewu (aktuator)
Ostatnio edytowano 15 maja 2017 10:12 przez ples, łącznie edytowano 4 razy
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
- marcin_jaw
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
- Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+
Re: Wymiana siłownika regulacji temperatury nawiewu (aktuato
Super. Za takie tutoriale powinny być jakieś punkciki dla użytkownika. Warto przypiąć by nie zaginęło
- skipper22
- Przedszkolak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 04 sty 2016 20:32
- Lokalizacja: giżycko
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Wymiana siłownika regulacji temperatury nawiewu (aktuato
Witam panowie
Podłacze sie do tematu a mianowicie mam taki problem
Silnik nagrzeje się do 90° jak włącze nadmuch na kabine lub szybę to grzeje tylko lewa cześć lekko ciepłym powietrzem a prawa zimnym.
Silniczek zmiany nawiewów działa drugi silniczek zmiany temperatury tez na każdym stopniu rusza się nigdzie nie moge znaleść odpowiedzi na ten mój problem pomożecie coś
Podłacze sie do tematu a mianowicie mam taki problem
Silnik nagrzeje się do 90° jak włącze nadmuch na kabine lub szybę to grzeje tylko lewa cześć lekko ciepłym powietrzem a prawa zimnym.
Silniczek zmiany nawiewów działa drugi silniczek zmiany temperatury tez na każdym stopniu rusza się nigdzie nie moge znaleść odpowiedzi na ten mój problem pomożecie coś
Kia cee'd 1.6 crdi 90 KM hatchback 2011 r.
Posty: 4
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Luzy zaworowe - do regulacji czy nie ?
przez Filak » 05 lis 2020 15:52 w Silniki i skrzynia biegów - 16 Odpowiedzi / 7255 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
12 maja 2021 11:45
-
Luzy zaworowe - do regulacji czy nie ?
-
-
Oparcie fotela.Pokrętło regulacji.
przez Lukas85 » 18 maja 2021 20:45 w Nadwozie - 3 Odpowiedzi / 4325 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
19 maja 2021 16:46
-
Oparcie fotela.Pokrętło regulacji.
-
-
Brak nawiewu
przez sebastian123 » 24 gru 2022 23:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 7122 Wyświetlone
- Ostatni post przez Renegade
25 sty 2023 23:21
-
Brak nawiewu
-
-
Kratka nawiewu lewa
przez Robert399 » 02 wrz 2020 21:30 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 2548 Wyświetlone
- Ostatni post przez Robert399
02 wrz 2020 21:30
-
Kratka nawiewu lewa
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości