Zalety ceeda
Moderator: Żandarmeria
-
studzio - Asystent Kierownika
- Posty: 235
- Dołączył(a): 07 sty 2008 18:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Zalety ceeda
Moim zdaniem zaletą ceeda jest to,że ogólnie ma mniej wad niż inne marki zalet.Czy nie mam racji
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
- jacek316
- Lucius
Plusy Ceeda:
1) Konsekwentny design wnętrza, nie ma miejsc gdzie nie wiedziano co zrobić (jak w nowym Fiacie Bravo), nie jest czymś całkowicie nowym (jak Civic hatchback) ale jest równe a ergonomia na wysokim poziomie.
2) Silnik wysokoprężny 1.6 CRDi 115 km. Na niskich obrotach brak mu mocy ale dość płynnie wychodzi z turbodziury kiedy sprężarka staje się efektywna, na niższych obrotach ma dość niskie spalanie jednak przy obciążeniu szybko rośnie ale wszędzie tak jest, w VW 1.9 pod tym względem wyraźnie gorzej a do tego "kultura" pracy TDI.... Silnik 1.6CRDi jest rzeczywiście cichy w dolnym zakresie podczas jazdy. Moim zdaniem ten konkretny model jest zdecydowanie udany.
3) Dość pewne zachowanie na drodze pomimo elektrycznego wspomagania kierownicy. Jeżeli jeździło się siermiężnymi produktami klasy B/C z koncernu Volkswagena to trzeba się przestawić na "miękkie kierowanie". Sądzę że pozwala to na mniejszy wysiłek, pewien dystans do jazdy i "czystsze" zachowanie w aucie. Bardziej cywilizowanie niż u Niemców - dziwne? Nastawy hamulców jak w nowych modelach aut też przyczyniają się do "pośrednictwa" w kierowaniu. Auto staje się pomocnym narzędziem w życiu a nie furmanką czy czołgiem do parcia na drogach.
4) Design karoserii - dość niezłe połączenie różnych obecnych u innych marek/modeli pomysłów. Nic nowego ale z klasą, niekontrowersyjnie i nikt nie powie że jest nieudany. Dobre rzemiosło!
5) Miejsce wewnętrz, szczególnie z tyłu. Pod tym względem jest baardzo dobrze i mało który kompakt dorównuje Ceedowi.
6) Niezły zestaw audio, jak na klasę auta i jego cenę jest bardzo udany, usb jest tutaj bardzo praktycznym dodatkiem.
Minusy Ceeda:
1) Wykonanie niektórych elementów wnętrza. Można było użyć innych materiałów, szczególnie w dołach drzwi i na progach. Boczne oparcia dołu foteli i "ekologiczna skóra" też mogły być lepiej dopracowane, mniej odkształcające i ze sztywniejszym oraz odpornym obiciem. "Ekologiczna skóra" mogłaby też być łatwiejszą do czyszczenia.
2) Taki sobie bagażnik chociaż z dobrym dostępem. Jest jednak praktyczny i sprawdza się pomimo ograniczonej pojemności. To cena miejsca na tylnej kanapie.
3) Pewna nieprzewidywalność "efektu percepcji" trakcji co może budzić wątpliwości co do kontaktu auta z drogą. Jest to tylko efekt wrażeniowy bo w rzeczywistości Ceed ładnie trzyma się drogi, mogli jednak inaczej zamontować amortyzację żeby wyeliminować pewne zjawiska które czujemy wewnątrz. Po części łączy się z tym kwestia nadkoli które mogliby wytłumić 1 cm wełny mineralnej przekrytej folią aluminową (lub tworzywem) od wnętrza auta.
4) Fabryczne opony - Michelin których sam bym nie kupił. Mogliby dawać wybór przy kupnie.
5) Kiepski serwis i obsługa auta. Wiele o tym na forum napisano ale w Szczecinie jest podobnie. Czekam na czasy kiedy dealer i ASO Kia będzie godne zaufania... Do tej pory gwarancja na równi ma swoje plusy jak minusy bo kiepska obsługa też może napsuć.
No i to by było na tyle.
1) Konsekwentny design wnętrza, nie ma miejsc gdzie nie wiedziano co zrobić (jak w nowym Fiacie Bravo), nie jest czymś całkowicie nowym (jak Civic hatchback) ale jest równe a ergonomia na wysokim poziomie.
2) Silnik wysokoprężny 1.6 CRDi 115 km. Na niskich obrotach brak mu mocy ale dość płynnie wychodzi z turbodziury kiedy sprężarka staje się efektywna, na niższych obrotach ma dość niskie spalanie jednak przy obciążeniu szybko rośnie ale wszędzie tak jest, w VW 1.9 pod tym względem wyraźnie gorzej a do tego "kultura" pracy TDI.... Silnik 1.6CRDi jest rzeczywiście cichy w dolnym zakresie podczas jazdy. Moim zdaniem ten konkretny model jest zdecydowanie udany.
3) Dość pewne zachowanie na drodze pomimo elektrycznego wspomagania kierownicy. Jeżeli jeździło się siermiężnymi produktami klasy B/C z koncernu Volkswagena to trzeba się przestawić na "miękkie kierowanie". Sądzę że pozwala to na mniejszy wysiłek, pewien dystans do jazdy i "czystsze" zachowanie w aucie. Bardziej cywilizowanie niż u Niemców - dziwne? Nastawy hamulców jak w nowych modelach aut też przyczyniają się do "pośrednictwa" w kierowaniu. Auto staje się pomocnym narzędziem w życiu a nie furmanką czy czołgiem do parcia na drogach.
4) Design karoserii - dość niezłe połączenie różnych obecnych u innych marek/modeli pomysłów. Nic nowego ale z klasą, niekontrowersyjnie i nikt nie powie że jest nieudany. Dobre rzemiosło!
5) Miejsce wewnętrz, szczególnie z tyłu. Pod tym względem jest baardzo dobrze i mało który kompakt dorównuje Ceedowi.
6) Niezły zestaw audio, jak na klasę auta i jego cenę jest bardzo udany, usb jest tutaj bardzo praktycznym dodatkiem.
Minusy Ceeda:
1) Wykonanie niektórych elementów wnętrza. Można było użyć innych materiałów, szczególnie w dołach drzwi i na progach. Boczne oparcia dołu foteli i "ekologiczna skóra" też mogły być lepiej dopracowane, mniej odkształcające i ze sztywniejszym oraz odpornym obiciem. "Ekologiczna skóra" mogłaby też być łatwiejszą do czyszczenia.
2) Taki sobie bagażnik chociaż z dobrym dostępem. Jest jednak praktyczny i sprawdza się pomimo ograniczonej pojemności. To cena miejsca na tylnej kanapie.
3) Pewna nieprzewidywalność "efektu percepcji" trakcji co może budzić wątpliwości co do kontaktu auta z drogą. Jest to tylko efekt wrażeniowy bo w rzeczywistości Ceed ładnie trzyma się drogi, mogli jednak inaczej zamontować amortyzację żeby wyeliminować pewne zjawiska które czujemy wewnątrz. Po części łączy się z tym kwestia nadkoli które mogliby wytłumić 1 cm wełny mineralnej przekrytej folią aluminową (lub tworzywem) od wnętrza auta.
4) Fabryczne opony - Michelin których sam bym nie kupił. Mogliby dawać wybór przy kupnie.
5) Kiepski serwis i obsługa auta. Wiele o tym na forum napisano ale w Szczecinie jest podobnie. Czekam na czasy kiedy dealer i ASO Kia będzie godne zaufania... Do tej pory gwarancja na równi ma swoje plusy jak minusy bo kiepska obsługa też może napsuć.
No i to by było na tyle.
- sevi
- Boski
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Ja tam widze same plusy - cena, jakość i wyposażenie w stosunku do ceny, gwarancja, design, komfort, "mniejsza podatność" na kradzieże, usterkowość. Jedyny minus to wspomaganie, do którego musiałem się przyzwyczaić - już jest OK, ale mimo to cały czas tęsknię za zamianą elktryki na hydraulikę.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
dyzman - Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 19 lut 2008 19:54
- Lokalizacja: Słupsk
- Grupa: Trójmiasto
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
pioter napisał(a):Ja tam widze same plusy - cena, jakość i wyposażenie w stosunku do ceny, gwarancja, design, komfort, "mniejsza podatność" na kradzieże, usterkowość. Jedyny minus to wspomaganie, do którego musiałem się przyzwyczaić - już jest OK, ale mimo to cały czas tęsknię za zamianą elktryki na hydraulikę.
Wiesz co, powiem tak: ostanio wsiadłem do Picanto, które ma wspomaganie hydrauliczne i muszę powiedzieć, że było tak samo dzikie, jak początkowo wspomaganie Ceeda. Po prostu szok, czułem każde szarpnięcie kołami na boki, jakoś nierówno działa i w ogóle dziczyzna Więc tak sobie myślę, że to faktycznie kwestia przyzwyczajenia, i o ile zarzutem do elektrycznego wspomagania może być to, że izoluje kierowcę od sygnałów "od nawierzchni", to jednak w sumie normalnie jeżdząc jest to zaleta. Jedyne, co mi przeszkadza w elektrycznym, to mniejsze odbijanie kierownicy.
Wojtek Piszczek
- jacek316
- ronnie21
<span>Lucius</span> napisał(a):3) Dość pewne zachowanie na drodze pomimo elektrycznego wspomagania kierownicy. Jeżeli jeździło się siermiężnymi produktami klasy B/C z koncernu Volkswagena to trzeba się przestawić na "miękkie kierowanie". Sądzę że pozwala to na mniejszy wysiłek, pewien dystans do jazdy i "czystsze" zachowanie w aucie. Bardziej cywilizowanie niż u Niemców - dziwne?
tutaj sie nie moge zgodzic - uzywam siermieznego produktu naszych zachodnich sasiadow (vw) i musze przyznac, ze co jak co, ale wspomaganie ukl kierowniczego, jego bezposredniosc i "czucie" stoja na wyzszym poziomie niz w kii i to zdecydowanie. Kierownica obraca sie lekko i nie ma dziwnych "elektrycznych" oporów na starcie. No ale taki juz jest urok zastosowanego w ceedzie, w pelni elektrycznego wspomagania. Najwiekszym jego grzechem, jak dla mnie, jest odizolowanie kierowcy od tego co sie dzieje z kolami w czasie szybkiej jazdy po kretej drodze - ale i tak w toyocie jest zdecydowanie gorzej
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
w citroenie c2 tez jest o wiele gorzej. przy szybkiej jezdzie kierownica dostaje dziwnego usztywnienia i caly uklad jest przez to nieprecyzyjny (wspomaganie elektryczne)
moim zdaniem moza sie przyzwyczaic. mnie od poczatku to nie przeszkadzalo, pomimo ze przesiadlem sie z opla ze spomaganiem hydraulicznym
pozdrawiam i zycze milego krecenia kolkiem
moim zdaniem moza sie przyzwyczaic. mnie od poczatku to nie przeszkadzalo, pomimo ze przesiadlem sie z opla ze spomaganiem hydraulicznym
pozdrawiam i zycze milego krecenia kolkiem
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl
- Wojtas
-
studzio - Asystent Kierownika
- Posty: 235
- Dołączył(a): 07 sty 2008 18:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Zaliczyłem pierwszy tysiąc prockiem.Stwierdzam re-we-la-cja .W porównaniu z moją byłą czyli corollą procek wypada znakomicie.
Zalety,to :
bardzo stabilne prowadzenie
niezłe hamulceta
świetny silnik 1,6 DOHC(dynamika,spalanie i cisza na pokładzie)
jakość wykonania i materiały
design w tej klasie rzadko spotykany i wiele wiele innych zalet.
a poza tym oh i ah
Usterek nie stwierdzono
Zalety,to :
bardzo stabilne prowadzenie
niezłe hamulceta
świetny silnik 1,6 DOHC(dynamika,spalanie i cisza na pokładzie)
jakość wykonania i materiały
design w tej klasie rzadko spotykany i wiele wiele innych zalet.
a poza tym oh i ah
Usterek nie stwierdzono
Ostatnio edytowano 19 mar 2008 18:12 przez studzio, łącznie edytowano 1 raz
- wladz
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
przez pavlo180 » 21 cze 2019 10:08 w Wady i zalety - 15 Odpowiedzi / 9057 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
24 kwi 2022 22:30
-
Wady/zalety po przesiadce z ON na PB
-
-
[K] Kupię Ceeda
1, 2przez Pangenitor » 13 kwi 2024 13:46 w Giełda - 23 Odpowiedzi / 2130 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
11 cze 2024 16:41
-
[K] Kupię Ceeda
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości