Pytanie, czy ktoś wywalił DPF w swoim Ceedzie?
Zastanawiam się nad tym, bo ten prosty zabieg daje około 10% mocy więcej i zmniejsza spalanie (brak zwiększania dawek paliwa na wypalanie tego ścierwa).
Znalazłem (przypadkiem serwis), który zrobi mi to profesjonalnie za 700 zł, znaczy się z DPF zostanie obudowa a komputer będzie cały czas myślał, że tenże jest zapchany na poziomie 10%.
Mechanik mówi, że spowoduje to spadek średniego spalania o około 1l/100km. I to jest już kuszące przy moich przebiegach.
[C2] DPF OUT
Moderator: Żandarmeria
-
panpromek
Re: DPF OUT
No tak. A później jest nagonka na diesle, bo tak trują środowisko... Z takim podejściem, nie dziwi mnie to.
Spalanie średnie o litr w dół ? Ty chyba wierzysz w jakieś legendy ludowe.
Spalanie średnie o litr w dół ? Ty chyba wierzysz w jakieś legendy ludowe.
- lobo
- Asystent Kierownika
- Posty: 223
- Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 Brak, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2021, XL+PRE+AEB+PNS
Re: DPF OUT
Do tej pory zamykałem obieg powietrza kiedy widziałem przed sobą auto z grupy VAG. Mam nadzieję, że nie będę musiał tego robić widząc KIA
Wywal teraz bez powodu DPF, a przy następnym badaniu technicznym będziesz musiał go wstawić od nowa. Na pewno wyjdziesz na tym na plus (przykręcili śrubę z badaniami od tego roku i pewnie przykręcą jeszcze bardziej).
Wywal teraz bez powodu DPF, a przy następnym badaniu technicznym będziesz musiał go wstawić od nowa. Na pewno wyjdziesz na tym na plus (przykręcili śrubę z badaniami od tego roku i pewnie przykręcą jeszcze bardziej).
Ostatnio edytowano 05 kwi 2018 15:02 przez lobo, łącznie edytowano 1 raz
-
bart210 - Dyrektor
- Posty: 655
- Dołączył(a): 04 lis 2016 11:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6T Pb 204KM
2014, XL
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 830
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF OUT
I powinni ostro przykręcić śrubę w szczególności jeśli chodzi o normy spalin.
Ostatnio edytowano 05 kwi 2018 18:00 przez Yankee, łącznie edytowano 1 raz
-
motto
Re: DPF OUT
panpromek napisał(a):Spalanie średnie o litr w dół ? Ty chyba wierzysz w jakieś legendy ludowe.
W C4 1,6 HDI po wywaleniu FAP spadło w czasie roku średnie o 1,1l (według motostat). Pokazano mi dane. A co do przeglądów, w czasie badania badane parametry spalin nie zmieniają się.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: DPF OUT
I to mówi facet, który "walczy z patologiami na drodze". Weź idź ... Jak cię nie stać na użytkowanie diesla, to się przesiądź na benzynę. Jak cię nie stać na benzynę, to się przesiądź na PKS.
-
motto
Re: DPF OUT
Ryba4 napisał(a):I to mówi facet, który "walczy z patologiami na drodze". Weź idź ... Jak cię nie stać na użytkowanie diesla, to się przesiądź na benzynę. Jak cię nie stać na benzynę, to się przesiądź na PKS.
Już dowartościowałeś się? Serio chcesz w tym tonie rozmawiać? Nie prosiłem o umoralnianie, ani ocenę, a jedynie zadałem pytanie, czy ktoś to zrobił. Ekologia DPF'a jest kwestią co najmniej dyskusyjną, chociażby z tego powodu, że zwiększa zużycie paliw kopalnych, a co za tym idzie emisję dwutlenku węgla i to o blisko 20%. Idąc w Twój ton, jak chcesz być ekologiczny to przesiądź się na rower.
A teraz powróćmy do meritum. Ktoś to w Ceed zrobił?
Ostatnio edytowano 06 kwi 2018 08:45 przez motto, łącznie edytowano 1 raz
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: DPF OUT
Do tego produkcja takiego DPFa też jest pewnie mało EKo oraz fakt ze później trzeba go zutylizować, do tego ciekawe jak wyglądają spaliny w trakcie wypalania sadza ostatecznie trafia do środowiska tylko rozbita na mniejsze cząsteczki. Sam wywaliłem to kiedyś w Astrze spalanie zmalało, z rury nie kopcił a na diagnostyce spaliny były lekko poza normę diagnosta stwierdził ze auto dozo jeździ po mieście i trzeba je przegonić po trasie. Mi zrobili tak ze cale oryginalne oprogramowanie zgrali i w razie problemow można było DPFa spowrotem wstawić i wgrać program.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: DPF OUT
ale ze co? rozwala srodek DPF ? to nie lepiej coś ala strumiennica założyć? nie szkoda dpf?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: DPF OUT
Bez rozwalenia środka nie da rady go usunąć z tego co widzę dpf przed i za jest skręcany wiec można by poszukać drugiego używanego po kosztach i spróbować wybić środek bez rozcinania tak aby diagnosta się nie skumał, a stary zostawić w razie problemow. Tylko kwestia jak auto wyjdzie później w analizie na przeglądzie, zwłaszcza ze teraz trochę bardziej surowo do tego pochodzą. Strumiennice itp. odpadają bo się odrazu diagnosta pokuma.
-
motto
Re: DPF OUT
DPF to największy problem naszych samochodów. Przez jego dopalanie paliwo leci na turbinę i wyżera łopatki (dosłownie) i nie tylko łopatki. Potem się okazuje, że turbina w minutę wyssała olej i zapchała nim DPF i intercooler. Jak masz szczęście, to regenerujesz turbinę, wymieniasz przewód olejowy turbiny, dwa pozostałe tak jak i intercooler czyścisz, wypłukujesz szlam olejowy z silnika i miski, wkładasz nowy DPF i gdzieś w 4000 zł zamykasz się w naprawie. Jak masz pecha, to nie opłaca się remontować silnika, bo się zaciera przy okazji. Przed chwilą widziałem stertę takich wypalonych wirników przez paliwo, w tym dwa od Ceed'a. I winnym jest DPF, a właściwie to jak on poprawnie działa. I tu myślę, dyskusja o tym, czy wywalać, czy nie może się zakończyć.
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1625
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: DPF OUT
Skoro przez DPF spalanie potrafili mi wzrosnąć o 1l, to nie wiem dlaczego nie miałoby powrócić po jego wycięciu?
Z tego co pamiętam nikt na forum tego nie robił.
Z tego co pamiętam nikt na forum tego nie robił.
Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
motto
Re: DPF OUT
Geegles napisał(a):Skoro przez DPF spalanie potrafili mi wzrosnąć o 1l, to nie wiem dlaczego nie miałoby powrócić po jego wycięciu?
Z tego co pamiętam nikt na forum tego nie robił.
Nie potrafi wzrosnąć, a musi..., bo w trakcie wypalania wtryskuje się więcej paliwa niż obecny w cylindrze tlen pozwala spalić. Taka zasada działania tego ustrojstwa.
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3748
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: DPF OUT
I od bodajże września tego roku to g.....o ma też być montowane w benzynach oczywiście dzięki durnej Unii....
Powered by SGS7
Powered by SGS7
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
rafalg31 - Dyrektor
- Posty: 675
- Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS
Re: DPF OUT
W benzynowych DPF będzie montowany w mocniejszych autach aby zminimalizować dwutlenek węgla. Niestety okaże się że "hothacze" trochę stracą... za chwilę okaże się że auto z 150...200..300 KM będzie emitować tyle samo CO2 co zwykle 1.4.
Wysłane z s8
Wysłane z s8
-
motto
Re: DPF OUT
rafalg31 napisał(a):W benzynowych DPF będzie montowany w mocniejszych autach aby zminimalizować dwutlenek węgla.
DPF to filtr sadzy, nie zmienia składu dwutlenku węgla w spalinach. Więc coś pokręciłeś chyba.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 830
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF OUT
"Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub gasoline particulate filter, GPF; fr. filtre à particules, FAP) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu."
-
Moriok88 - Klubowicz
- Posty: 65
- Dołączył(a): 17 lip 2017 16:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: VW GOLF VI GTD
Re: DPF OUT
rafalg31 napisał(a):W benzynowych DPF będzie montowany w mocniejszych autach aby zminimalizować dwutlenek węgla. Niestety okaże się że "hothacze" trochę stracą... za chwilę okaże się że auto z 150...200..300 KM będzie emitować tyle samo CO2 co zwykle 1.4.
Wysłane z s8
1.0 TSI już ma DPF-a. Faktycznie mocny motor ;p Karton mleka
Kia Cee'd C1FL 1.6 CRDI 165 HP ---> VW Golf VI GTD 2011 r.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 830
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości