Przemek77 napisał(a):Marcinie jeśli nie zmieniałeś koła rozrządu na wale korbowym tzn zainstalowałeś stary niezalecany typ rozrządu. Taka naprawa jest niemal bajecznie łatwa, więc nie pomstuj tak cortxa mechanika, starał się to zrobić zgodnie ze sztuką czyli trudniej - wymienić cały rozrząd na aktualnie właściwy.
U siebie założyłem zalecaną wersję do mojego silnika czyli "2" -> łańcuch o zmodyfikowanych ogniwkach,wzmocniony. Ostatnia wersja łańcucha wymaga wymiany wszystkich kół ze względu na totalnie inną konstrukcję łańcucha. U mnie jest jedno koło zmiennych faz rozrządu a drugie na wałku wydechowych zaworów jest stałe. A nowa wersja, o której piszesz stosowana była w silnikach z dwoma kołami zmiennych faz rozrządu. Nie wiem czy stałe koło występuje w tej ostatniej wersji. Podejrzewam, że ten zmodyfikowany łańcuch przeżyje silnik a może i karoserię
Poza tym nie wiemy czy Cortx miał założoną tą 3 wersję, przynajmniej sam fakt wymiany koła na wale o tym nie świadczy ponieważ jest wiele zestawów starszych wersji zawierających słynne już koło lub wszystkie koła występujące w rozrządzie. Zagadkę rozwiązała by lista części z ceną jakie były wymienione
Tutaj mógłby się wypowiedzieć Gisio z jakimi wersjami albo latami produkcji silników 1.4/1.6 możliwa jest zamiana na ostatnią wersję łańcucha co wiąże się z wymianą totalnie wszystkich el. rozrządu. Czasem coś pasuje ale to nieraz ułamki wymiarów po przecinku robią duże różnice lub inne szczegóły konstrukcyjne
Jak by nie było to autor wątku średnio wyszedł na tym remoncie
Ostatnia wersja łańcucha. Napinacz chyba dalej ma taką samą konstrukcję...
https://www.youtube.com/watch?v=8r5x4sNMrz0&feature=youtu.be