[C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Z tego co mówił mechanik ktoś już grzebał w podszybiu i coś źle złożył przez co woda lała się na mechanizm. Narazie po przeczyszczeniu działa, więc nie będę wymieniał zanim znowu nie stanie. W przypadku kolejnych problemów pojadę do ASO, bo przy takiej trwałości kupno używanego nie ma sensu, a zamienników nie ma jeszcze do tego modelu.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Witam ponownie, z racji kilku zmian przyszedł czas na aktualizację wątku.
Wycieraczkami niestety nie nacieszyłem się długo, bo pod koniec września pojawił się kolejny problem - ramię po stronie kierowcy wyskakiwało do góry o kilka centymetrów.
Wymieniłem mechanizm na nowy kupiony w ASO, cena 346zł brutto. Czas oczekiwania miał wynosić ok. 2 tygodni, ale jak pojechałem zamówić i wpłacić zaliczkę okazało się, że 1 egzemplarz mają na miejscu. Przy okazji wymieniłem też tylne tuleje wahacza przy przednich kołach, bo były już zerwane.
Z przyjemniejszych wydatków kupiłem nowe felgi na zimę. Są to oryginalne 17" z Hyundaia Coupe pomalowane na grafitowy kolor. Do tego doszły opony Sportiva SnowWin2. Miałem te opony w poprzednim samochodzie przez 2 sezony i byłem zadowolony, jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość.
Dodatkowo jakiś czas temu pomalowałem zaciski na kolor wiśniowy.
Wycieraczkami niestety nie nacieszyłem się długo, bo pod koniec września pojawił się kolejny problem - ramię po stronie kierowcy wyskakiwało do góry o kilka centymetrów.
Wymieniłem mechanizm na nowy kupiony w ASO, cena 346zł brutto. Czas oczekiwania miał wynosić ok. 2 tygodni, ale jak pojechałem zamówić i wpłacić zaliczkę okazało się, że 1 egzemplarz mają na miejscu. Przy okazji wymieniłem też tylne tuleje wahacza przy przednich kołach, bo były już zerwane.
Z przyjemniejszych wydatków kupiłem nowe felgi na zimę. Są to oryginalne 17" z Hyundaia Coupe pomalowane na grafitowy kolor. Do tego doszły opony Sportiva SnowWin2. Miałem te opony w poprzednim samochodzie przez 2 sezony i byłem zadowolony, jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość.
Dodatkowo jakiś czas temu pomalowałem zaciski na kolor wiśniowy.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 274
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Daj jeszcze ledy do tyłu
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Jeżeli pasowałyby lampy z C2FL, to chętnie kiedyś bym zmienił, bo dużo bardziej mi się podobają niż moje. Jeśli chodzi o wersje przedliftową, to wg mnie wyglądają prawie tak samo, a koszt kupienia całego kompletu jest dość spory.
Dodatkowo kiedyś czytałem też na forum, że nawet z wersji przed liftem nie pasują bez przeróbek, bo standardowe w klapie nie mają stopu.
Narazie mam kilka innych drobnych zmian w planach, ale raczej w przyszłym roku, bo ostatnio trochę za dużo już poszło jednorazowo na koła, a w najbliższym czasie czeka mnie jeszcze wymiana oleju+filtrów i klocków z tyłu.
Dodatkowo kiedyś czytałem też na forum, że nawet z wersji przed liftem nie pasują bez przeróbek, bo standardowe w klapie nie mają stopu.
Narazie mam kilka innych drobnych zmian w planach, ale raczej w przyszłym roku, bo ostatnio trochę za dużo już poszło jednorazowo na koła, a w najbliższym czasie czeka mnie jeszcze wymiana oleju+filtrów i klocków z tyłu.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
- Edgar
- Brygadzista
- Posty: 113
- Dołączył(a): 14 paź 2018 15:43
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 T-GDI Pb 140KM
2018, L/BL
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
A dekielki z Kia nie pasują ? Trochę siara z tym H.
Bardzo ładna Cee'd, biała - Git.
Bardzo ładna Cee'd, biała - Git.
Tak myślę ale Ja się nie znam
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Dzięki.
Dekielki kupiłem na allegro, ale przyszły ze średnicą montażową 50mm zamiast 55 i musiałem odesłać. Z racji, że byłem umówiony już na założenie opon i przełożenie czujników ciśnienia ze stalówek założyłem te, żeby nie jeździć z dziurami. Teraz bez demontażu kół już ich raczej nie wyjmę, więc z lenistwa ten jeden sezon przejeżdżę tak. Na żywo wg mnie nie wygląda to źle, bo pasują kolorem do felg i z daleka nie rzuca się to w oczy.
Z letnich kół są srebrne, więc kompletnie nie pasują.
Dekielki kupiłem na allegro, ale przyszły ze średnicą montażową 50mm zamiast 55 i musiałem odesłać. Z racji, że byłem umówiony już na założenie opon i przełożenie czujników ciśnienia ze stalówek założyłem te, żeby nie jeździć z dziurami. Teraz bez demontażu kół już ich raczej nie wyjmę, więc z lenistwa ten jeden sezon przejeżdżę tak. Na żywo wg mnie nie wygląda to źle, bo pasują kolorem do felg i z daleka nie rzuca się to w oczy.
Z letnich kół są srebrne, więc kompletnie nie pasują.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
- Norberto1
- Brygadzista
- Posty: 90
- Dołączył(a): 10 lut 2017 11:05
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum+
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
alpawel napisał(a):z lenistwa ten jeden sezon przejeżdżę tak
He he ja z lenistwa jeżdżę już 2 lata z dekielkami mazdy....
126p 650, forman 1.3, felicia 1.6, cee'd crdi 1.6 sw
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Ostatnio udało mi się zrealizować kilka planów związanych z samochodem, więc czas na kolejną aktualizację wątku.
Z rzeczy eksploatacyjnych pod koniec listopada wymieniłem olej, filtry i świece żarowe, bo przy niskich temperaturach pojawiły się problemy z zapalaniem. Od razu kupiłem 4 szt. Boscha i po wykręceniu starych okazało się, że słusznie, bo wszystkie stare już kompletnie nie działały.
W połowie listopada zniknęły też loga H z felg. Po odzyskaniu pieniędzy za wcześniej kupione dekielki w złym rozmiarze (z winy sprzedawcy) zdecydowałem się kupić naklejki. Jak pisałem wcześniej nie chciało mi się już ściągać kół, a w dodatku wszystkie dekielki jakie był dostępne w potrzebnym mi rozmiarze były z białym napisem KIA, a mi zależało na srebrnym. Według mnie efekt jest bardzo dobry, nie odstają, czego się obawiałem przed zamontowaniem. Zdecydowanie polecam - koszt 16 zł, czyli 1/4 tego co nieoryginalne dekielki, a jakość zdecydowanie lepsza.
W tle Rio siostry, którą udało mi się przekonać do marki KIA i Fiesta narzeczonej.
Korzystając z wolnego w okresie świątecznym przyciemniłem też tylne lampy. Po zamontowaniu sprawdziłem ich widoczność dość dokładnie i poza troszkę słabszym światłem wstecznym wszystko widać praktycznie jak w fabrycznych, a samochód wygląda całkiem inaczej. Przede wszystkim nie odróżniają się tak kierunkowskazy, które były szaro-żółte i wpasowane jakby ktoś o nich zapomniał i na końcu wcisnął do gotowej lampy (w polifcie to poprawili i tworzą białą linię ze światłem wstecznym co wygląda już znacznie lepiej).
Ostatnia rzecz, to przyciemnione tylne szyby folią o przepuszczalności 15%. Jak zostawiłem samochód bałem się, że będzie za ciemna (na początku zastanawiałem się nad 20 lub 30%, ale firma przyciemniająca przekonałą mnie, że będzie za jasno), na szczęście wyszło dokładnie tak jak chciałem. W lusterku dalej wszystko dobrze widać, a zdecydowanie mniej oślepiają samochody jadące z tyłu.
Na ten moment udało mi się zrobić wszystko co planowałem do wiosny. Zostało mi tylko wymienić podświetlenie tablicy rejestracyjnej, bo jedna żarówka LED kupiona w listopadzie w Juli już padła, a na wiosnę dokupić zestaw czujników ciśnienia, bo w letnich kołach nie mam - nie spodziewałem się, że w tej klasie KIA będzie miała prawdziwe, a nie korzystające z ESP. Dowiedziałem się już po założeniu kół podczas powrotu do domu jak wyskoczyła kontrolka.
Z rzeczy eksploatacyjnych pod koniec listopada wymieniłem olej, filtry i świece żarowe, bo przy niskich temperaturach pojawiły się problemy z zapalaniem. Od razu kupiłem 4 szt. Boscha i po wykręceniu starych okazało się, że słusznie, bo wszystkie stare już kompletnie nie działały.
W połowie listopada zniknęły też loga H z felg. Po odzyskaniu pieniędzy za wcześniej kupione dekielki w złym rozmiarze (z winy sprzedawcy) zdecydowałem się kupić naklejki. Jak pisałem wcześniej nie chciało mi się już ściągać kół, a w dodatku wszystkie dekielki jakie był dostępne w potrzebnym mi rozmiarze były z białym napisem KIA, a mi zależało na srebrnym. Według mnie efekt jest bardzo dobry, nie odstają, czego się obawiałem przed zamontowaniem. Zdecydowanie polecam - koszt 16 zł, czyli 1/4 tego co nieoryginalne dekielki, a jakość zdecydowanie lepsza.
W tle Rio siostry, którą udało mi się przekonać do marki KIA i Fiesta narzeczonej.
Korzystając z wolnego w okresie świątecznym przyciemniłem też tylne lampy. Po zamontowaniu sprawdziłem ich widoczność dość dokładnie i poza troszkę słabszym światłem wstecznym wszystko widać praktycznie jak w fabrycznych, a samochód wygląda całkiem inaczej. Przede wszystkim nie odróżniają się tak kierunkowskazy, które były szaro-żółte i wpasowane jakby ktoś o nich zapomniał i na końcu wcisnął do gotowej lampy (w polifcie to poprawili i tworzą białą linię ze światłem wstecznym co wygląda już znacznie lepiej).
Ostatnia rzecz, to przyciemnione tylne szyby folią o przepuszczalności 15%. Jak zostawiłem samochód bałem się, że będzie za ciemna (na początku zastanawiałem się nad 20 lub 30%, ale firma przyciemniająca przekonałą mnie, że będzie za jasno), na szczęście wyszło dokładnie tak jak chciałem. W lusterku dalej wszystko dobrze widać, a zdecydowanie mniej oślepiają samochody jadące z tyłu.
Na ten moment udało mi się zrobić wszystko co planowałem do wiosny. Zostało mi tylko wymienić podświetlenie tablicy rejestracyjnej, bo jedna żarówka LED kupiona w listopadzie w Juli już padła, a na wiosnę dokupić zestaw czujników ciśnienia, bo w letnich kołach nie mam - nie spodziewałem się, że w tej klasie KIA będzie miała prawdziwe, a nie korzystające z ESP. Dowiedziałem się już po założeniu kół podczas powrotu do domu jak wyskoczyła kontrolka.
Ostatnio edytowano 23 sty 2019 18:04 przez alpawel, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
Pablo - Asystent Kierownika
- Posty: 296
- Dołączył(a): 05 paź 2018 07:57
- Lokalizacja: Berlin
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 T-GDI Pb 204KM
2014, GT - Track
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Bardzo ładne autko zadbane z tego co widzę i tego się trzymaj.
Zmiany jak najbardziej na duży Plus. Wyglada o wiele lepiej z ciemnymi szybkami i lampami
Folia na lampy mat, satyna czy połysk?
Oby tak dalej!
Szerokości
Zmiany jak najbardziej na duży Plus. Wyglada o wiele lepiej z ciemnymi szybkami i lampami
Folia na lampy mat, satyna czy połysk?
Oby tak dalej!
Szerokości
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Dzięki.
Lampy pomalowane lakierem (zestaw z allegro). Trochę pospieszylem się z montażem zanim wyschły całkowicie i z bliska nie są idealne, ale mam nadzieję że jak zrobi się cieplej uda się spolerować niedoskonałości.
Lampy pomalowane lakierem (zestaw z allegro). Trochę pospieszylem się z montażem zanim wyschły całkowicie i z bliska nie są idealne, ale mam nadzieję że jak zrobi się cieplej uda się spolerować niedoskonałości.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
Pablo - Asystent Kierownika
- Posty: 296
- Dołączył(a): 05 paź 2018 07:57
- Lokalizacja: Berlin
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 T-GDI Pb 204KM
2014, GT - Track
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
alpawel napisał(a):Lampy pomalowane lakierem (zestaw z allegro).
Czy tą farbę da rady później usunąć? Czy to działa jak Plasti Dip czy jak?
Szerokości
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Raczej to zmiana na stałe, bo z tego co wiem to przyciemnia zwykły czarny pigment zmieszany z utwardzaczem i na to kładzie się bezbarwny chroniący przed uv.
Plasti dip itp. lakiery do lamp dają brzydki szary matowy efekt, że lampy wyglądają jak stare i zniszczone.
Plasti dip itp. lakiery do lamp dają brzydki szary matowy efekt, że lampy wyglądają jak stare i zniszczone.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
vonski - Weteran
- Posty: 2338
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Przekonam się w październiku, ale myślę że diagnosta nawet nie zwróci uwagi. Świecą dobrze (przyglądałem się w dzień i wieczorem i dużej różnicy pomiędzy moimi, a fabrycznym w Rio nie ma), na żywo też nie rzucają się tak bardzo w oczy jak na zdjęciu. Jeżeli ktoś nie wie, że było coś zmienione albo nie interesuje się ceedem to pewnie nawet nie zauważy. Kolor nie jest czarny, raczej bordowy. Dopiero po zaparkowaniu obok innego ceeda albo przy porównaniu zdjęć widać dużą różnice.
Poprzednie zdjęcia robiłem ok 16, gdy już robiło się ciemno, i lampy wyglądają na ciemniejsze niż w rzeczywistości.
W dzień mają taki kolor (chociaż i tak na ekranie wydaje mi się ciemniej niż na żywo)
Poprzednie zdjęcia robiłem ok 16, gdy już robiło się ciemno, i lampy wyglądają na ciemniejsze niż w rzeczywistości.
W dzień mają taki kolor (chociaż i tak na ekranie wydaje mi się ciemniej niż na żywo)
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Zbliża się jesień, więc najwyższy czas zrobić jakieś zdjęcia i zaktualizować temat o rzeczy, które zmieniły się od wiosny, zanim znowu na aucie wylądują zimowe koła
Największa zmiana i chyba taka, z której jestem najbardziej zadowolony to felgi. Letnie 18" były kupione rok temu prawie nowe i aż szkoda było je malować, bo nie miały praktycznie żadnej ryski. Jednak do białego auta od dawna podobały mi się ciemne koła, więc w marcu felgi trafiły do firmy Profil w Rykach i zostały pomalowane na czarny połysk. Korzystając z okazji, że i tak trzeba było zdjąć opony dokupiłem komplet czujników ciśnienia w ASO, bo te które były fabrycznie wylądowały w zimówkach.
Często na forum pojawiają się pytania jakie felgi pasują, więc przy okazji zrobiłem zdjęcie - tak układa się felga 7Jx18 ET41 z oponą 225/40. Wg mnie jeżeli chodzi o szerokość wychodzi idealnie, prawie na równo z błotnikiem bez żadnych dystansów. Jedynie trochę bardziej chlapie woda na boki samochodu.
W lipcu musiałem wymienić też przednią szybę, bo małe pęknięcie, które było od kiedy kupiłem samochód nagle powiększyło się w nocy. Specjalnie tego nie zabezpieczałem, bo szyba była już mocno porysowana, co znacznie zmniejszało komfort jazdy.
Chciałem założyć Sekurita jak w oryginale, ale w 3 polecanych warsztatach nie mieli do mojej wersji i nie wiadomo kiedy będzie.
Po przeszukaniu internetu zdecydowałem się na Fuyao - podobno jeden z największych producentów na świecie, którego szyby idą na pierwszy montaż w kilku znanych markach.
Jak narazie jestem zadowolony, przez te kilka miesięcy nie pojawiły się żadne rysy ani odpryski.
W sierpniu korzystając z faktu, że mam koło pracy lakiernika postanowiłem też zrobić porządek z relingami, bo na prawym odłaziła farba i była czarna plama. Srebrne do niczego nie pasowały więc całe relingi i obudowy lusterek pomalowałem na czarny połysk. Ramki halogenów pomalowałem samodzielnie plastidipem, podobnie jak napis cee'd na klapie.
Ostatnia zmiana, która pewnie spodoba się niektórym na forum to tylne światła - wróciły do oryginału. Niestety farba zaczęła się rozchodzić i pojawił się pęknięcia. Nie wiem, czy to wina jakości farby, moich umiejętności lakierniczych, czy tego, że malowałem je w zimie i za szybko założyłem przy niskiej temperaturze na zewnątrz. Farba ładnie zmyła się acetonem do paznokci, który wziąłem od narzeczonej, a zmatowienie wypolerowałem pastą polerską i szmatką.
W międzyczasie wpadły też czarne nakrętki na wentyle z logo KIA i osłony zamków z aliexpress. Niby mała i niepotrzebna rzecz na którą nie zwraca się uwagi, ale kosztowały kilka zł i mi się podobają.
Z technicznych rzeczy dzisiaj wymieniłem olej i filtry. Dodatkowo wpadł nowy pasek osprzętu. Stary z zewnątrz wyglądał jeszcze nieźle, ale po zdjęciu było widać, że już miał dość. Rolki po przejrzeniu mechanik zostawił stare, bo mimo 235 tys. km. były jeszcze ładne i nie miały żadnych niepokojących objawów.
Największa zmiana i chyba taka, z której jestem najbardziej zadowolony to felgi. Letnie 18" były kupione rok temu prawie nowe i aż szkoda było je malować, bo nie miały praktycznie żadnej ryski. Jednak do białego auta od dawna podobały mi się ciemne koła, więc w marcu felgi trafiły do firmy Profil w Rykach i zostały pomalowane na czarny połysk. Korzystając z okazji, że i tak trzeba było zdjąć opony dokupiłem komplet czujników ciśnienia w ASO, bo te które były fabrycznie wylądowały w zimówkach.
Często na forum pojawiają się pytania jakie felgi pasują, więc przy okazji zrobiłem zdjęcie - tak układa się felga 7Jx18 ET41 z oponą 225/40. Wg mnie jeżeli chodzi o szerokość wychodzi idealnie, prawie na równo z błotnikiem bez żadnych dystansów. Jedynie trochę bardziej chlapie woda na boki samochodu.
W lipcu musiałem wymienić też przednią szybę, bo małe pęknięcie, które było od kiedy kupiłem samochód nagle powiększyło się w nocy. Specjalnie tego nie zabezpieczałem, bo szyba była już mocno porysowana, co znacznie zmniejszało komfort jazdy.
Chciałem założyć Sekurita jak w oryginale, ale w 3 polecanych warsztatach nie mieli do mojej wersji i nie wiadomo kiedy będzie.
Po przeszukaniu internetu zdecydowałem się na Fuyao - podobno jeden z największych producentów na świecie, którego szyby idą na pierwszy montaż w kilku znanych markach.
Jak narazie jestem zadowolony, przez te kilka miesięcy nie pojawiły się żadne rysy ani odpryski.
W sierpniu korzystając z faktu, że mam koło pracy lakiernika postanowiłem też zrobić porządek z relingami, bo na prawym odłaziła farba i była czarna plama. Srebrne do niczego nie pasowały więc całe relingi i obudowy lusterek pomalowałem na czarny połysk. Ramki halogenów pomalowałem samodzielnie plastidipem, podobnie jak napis cee'd na klapie.
Ostatnia zmiana, która pewnie spodoba się niektórym na forum to tylne światła - wróciły do oryginału. Niestety farba zaczęła się rozchodzić i pojawił się pęknięcia. Nie wiem, czy to wina jakości farby, moich umiejętności lakierniczych, czy tego, że malowałem je w zimie i za szybko założyłem przy niskiej temperaturze na zewnątrz. Farba ładnie zmyła się acetonem do paznokci, który wziąłem od narzeczonej, a zmatowienie wypolerowałem pastą polerską i szmatką.
W międzyczasie wpadły też czarne nakrętki na wentyle z logo KIA i osłony zamków z aliexpress. Niby mała i niepotrzebna rzecz na którą nie zwraca się uwagi, ale kosztowały kilka zł i mi się podobają.
Z technicznych rzeczy dzisiaj wymieniłem olej i filtry. Dodatkowo wpadł nowy pasek osprzętu. Stary z zewnątrz wyglądał jeszcze nieźle, ale po zdjęciu było widać, że już miał dość. Rolki po przejrzeniu mechanik zostawił stare, bo mimo 235 tys. km. były jeszcze ładne i nie miały żadnych niepokojących objawów.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Wszystkie zmiany na duży plus, szkoda że ten lakier zszedł ze świateł Nawet niektóre rzeczy mam podobne i lakier chyba ten sam.
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 1.6 CRDi 2014
Witam ponownie, w związku z drobnymi zmianami w aucie czas zaktualizować wątek.
Inspirując się prezentacjami na forum postanowiłem skorzystać z promocji na 11.11 na Aliexpress i zakupiłem radio z Androidem 8.1 od polecanego w innym wątku sprzedawcy. Prawdopodobnie sprzedawca pozbywał się zapasów, bo radio było przecenione z ok. 260 na 196$, a po zakończeniu promocji ta wersja zniknęła z oferty. Przesyłka przez Royal Mail z Wielkiej Brytanii kosztowała dodatkowe 25$, ale dzięki niej nie zostały naliczone żadne podatki, a paczka dotarła w niecały tydzień (w Polsce dostarczył DHL). Gratis dostałem też kamerę cofania z całkiem niezłą jakością obrazu.
Niestety fabryczny mikrofon nie działał, słychać było tylko szum, przez co konieczne było zamontowanie na słupku dołożonego do zestawu mikrofonu. Kamerę i mikrofon montował sprawdzony elektryk zajmujący się na co dzień car audio, więc raczej odpada kwestia złego podłączenia.
Mimo tego i troszkę gorszej jakości dźwięku plików mp3 uważam, że naprawdę warto zainwestować, bo całkiem inaczej się jeździ z wbudowaną nawigacją i Yanosikiem, bez montowania telefonu w uchwycie za każdym razem i wiszących kabli od ładowarki. Dodatkowo przy uchwycie na kratkę nawiewu telefon rysował plastikowy panel dookoła radia.
Tak prezentuje się radio po montażu:
Dzisiaj odebrałem też samochód z chiptuningu. Po zmierzeniu na hamownii mimo przebiegu 240 000 km wyszło 134KM i 289Nm w serii.
Po przygotowaniu programu udało się osiągnąć 148 KM i 320 Nm. Tuner powiedział, że gdyby miał jeszcze jeden dzień powinno udać się dojść bezpiecznie do ok. 155KM/340Nm i mogę podjechać na poprawki, ale raczej zostawię jak jest.
Zmieniłem też gałkę skrzyni biegów na taką z wersji GT. Ze względu na brak dostępnych na allegro musiałem kupić cały wybierak, ale cenowo wyszło niewiele więcej niż jakbym miał szukać oddzielnie gałki i mieszka, a przynajmniej miałem wszystkie potrzebne części od razu. Przy montażu okazało się też, że poza gałką i podnoszonym srebrnym pierścieniem inny jest też plastikowy element który blokuje przed wrzuceniem wstecznego, ale u mnie był w kupionym komplecie.
Tak to teraz wygląda.:
Poza modyfikacjami nie mam za bardzo o czym pisać, bo z samochodem nic złego się nie dzieje. Po wymianie filtra paliwa spadło spalanie, które było wcześniej dosyć spore jak na tej wielkości samochód, bo wahało się w okolicach 6,5-6,8 l/100km. Teraz przy podobnej jeździe wychodzi 5,8-6,3, mam nadzieję, że po zwiększeniu mocy jeszcze troszkę spadnie. Pod koniec października byłem na przeglądzie i po dość dokładnym obejrzeniu z diagnostą nic niepokojącego w zawieszeniu nie znaleźliśmy.
Inspirując się prezentacjami na forum postanowiłem skorzystać z promocji na 11.11 na Aliexpress i zakupiłem radio z Androidem 8.1 od polecanego w innym wątku sprzedawcy. Prawdopodobnie sprzedawca pozbywał się zapasów, bo radio było przecenione z ok. 260 na 196$, a po zakończeniu promocji ta wersja zniknęła z oferty. Przesyłka przez Royal Mail z Wielkiej Brytanii kosztowała dodatkowe 25$, ale dzięki niej nie zostały naliczone żadne podatki, a paczka dotarła w niecały tydzień (w Polsce dostarczył DHL). Gratis dostałem też kamerę cofania z całkiem niezłą jakością obrazu.
Niestety fabryczny mikrofon nie działał, słychać było tylko szum, przez co konieczne było zamontowanie na słupku dołożonego do zestawu mikrofonu. Kamerę i mikrofon montował sprawdzony elektryk zajmujący się na co dzień car audio, więc raczej odpada kwestia złego podłączenia.
Mimo tego i troszkę gorszej jakości dźwięku plików mp3 uważam, że naprawdę warto zainwestować, bo całkiem inaczej się jeździ z wbudowaną nawigacją i Yanosikiem, bez montowania telefonu w uchwycie za każdym razem i wiszących kabli od ładowarki. Dodatkowo przy uchwycie na kratkę nawiewu telefon rysował plastikowy panel dookoła radia.
Tak prezentuje się radio po montażu:
Dzisiaj odebrałem też samochód z chiptuningu. Po zmierzeniu na hamownii mimo przebiegu 240 000 km wyszło 134KM i 289Nm w serii.
Po przygotowaniu programu udało się osiągnąć 148 KM i 320 Nm. Tuner powiedział, że gdyby miał jeszcze jeden dzień powinno udać się dojść bezpiecznie do ok. 155KM/340Nm i mogę podjechać na poprawki, ale raczej zostawię jak jest.
Zmieniłem też gałkę skrzyni biegów na taką z wersji GT. Ze względu na brak dostępnych na allegro musiałem kupić cały wybierak, ale cenowo wyszło niewiele więcej niż jakbym miał szukać oddzielnie gałki i mieszka, a przynajmniej miałem wszystkie potrzebne części od razu. Przy montażu okazało się też, że poza gałką i podnoszonym srebrnym pierścieniem inny jest też plastikowy element który blokuje przed wrzuceniem wstecznego, ale u mnie był w kupionym komplecie.
Tak to teraz wygląda.:
Poza modyfikacjami nie mam za bardzo o czym pisać, bo z samochodem nic złego się nie dzieje. Po wymianie filtra paliwa spadło spalanie, które było wcześniej dosyć spore jak na tej wielkości samochód, bo wahało się w okolicach 6,5-6,8 l/100km. Teraz przy podobnej jeździe wychodzi 5,8-6,3, mam nadzieję, że po zwiększeniu mocy jeszcze troszkę spadnie. Pod koniec października byłem na przeglądzie i po dość dokładnym obejrzeniu z diagnostą nic niepokojącego w zawieszeniu nie znaleźliśmy.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
-
alpawel - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 28 maja 2018 21:34
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2014, M
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Witam po raz kolejny. W ostatnim czasie z autem sporo się działo, więc pora zaktualizować temat.
Zacznę od tego, że miesiąc temu po raz pierwszy KIA odmówiła współpracy. Już wcześniej zdarzało się, że przy próbie odpalenia nie zaskakiwał rozrusznik, ale po kilku przekręceniach kluczyka zawsze udawało się odpalić. Tym razem pomimo kilkunastu prób było tylko cyknięcie przekaźnika i brak dalszej reakcji. Na szczęście stało się to pod domem, a gdy po ok. 3 godzinach wyrwałem się z pracy, żeby zaprowadzić samochód do warsztatu zapalił za pierwszym razem. Mimo to rozrusznik został rozebrany i zregenerowany - winny był włącznik elektromagnetyczny. Kosztowało to 250zł, ale przynajmniej nie martwię się już, że gdzieś daleko od domu usterka się powtórzy.
Poza tym zmieniło się kilka drobiazgów we wnętrzu:
W kwietniu zainspirowany wątkiem na forum zmieniłem ramki zegarów na chromowane. Przed trafieniem na temat dotyczący ich wymiany nawet nie zwróciłem uwagi, że mam takie zwykłe plastikowe, a w lepiej wyposażonych Cee'dach, a nawet w Rio mojej siostry są takie same tylko chromowane. Ramka w idealnym stanie kosztowała 50zł, wymiana zajęła ok. pół godziny, a efekt cieszy za każdym razem jak spojrzę na zegary.
W podłokietniku pojawiła się kuwetka od forumowicza Yankee, która pozwoliła ukryć znajdujące się tam narzędzia i zrobiła miejsce na drobiazgi które wcześniej leżały na widoku w miejscach na kubki albo przy panelu z gniazdami 12V i USB.
Ostatnio w ramach prezentu urodzinowego dostałem też oryginalne nakładki progowe. Już dawno zastanawiałem się nad zakupem, ale cena w ASO skutecznie mnie do tego pomysłu zniechęcała. Udało się jednak upolować na allegro komplet nowych za mniej niż połowę ceny. Przy białym lakierze nie rzucają się za bardzo w oczy, ale wyglądają dużo lepiej niż plastikowe, które są w standardzie.
Dzisiaj odebrałem też kierownicę z regeneracji. Oryginalna skóra była już dość mocno wytarta, zwłaszcza na górze, akurat w miejscu które przez cały czas jest w zasięgu wzroku. Poprzedni kierowca chyba jeździł z jedną ręką na kierownicy, na godz, 12. Tak wyglądała oryginalna kierownica przy przebiegu 240 tys.:
A tak wygląda po obszyciu. Zdecydowałem się na skórę perforowaną po bokach i czerwoną nić pasującą do przeszycia na mieszku od wersji GT.
Odnowienie kierownicy planowałem od dawna, jednak nie mogłem się zebrać, żeby to zrobić.
Teraz kiedy się to wreszcie udało zrealizowałem chyba wszystkie plany związane z samochodem.
Pozostały jeszcze fotele z GT, bo u mnie na miejscu kierowcy jest już trochę wygnieciony i na szwach zaczyna się pruć. Na allegro co jakiś czas pojawia się komplet w ładnym stanie, ale kosztuje ponad 2000 zł. W najbliższym czasie mam dużo ważniejszych wydatków, ale może kiedyś się uda.
W ten poniedziałek minęły dokładnie 2 lata od kiedy Cee'd jest u mnie, przez ten czas przejechałem niecałe 30 tys. km. Pomimo sporego jak na swój wiek przebiegu i firmowej przeszłości samochód spisuje się bardzo dobrze. Przez ten czas nie miałem żadnej kosztownej awarii, a z wymian eksploatacyjnych głównie drobiazgi takie jak tuleje, świece, czy pasek klinowy.
Zacznę od tego, że miesiąc temu po raz pierwszy KIA odmówiła współpracy. Już wcześniej zdarzało się, że przy próbie odpalenia nie zaskakiwał rozrusznik, ale po kilku przekręceniach kluczyka zawsze udawało się odpalić. Tym razem pomimo kilkunastu prób było tylko cyknięcie przekaźnika i brak dalszej reakcji. Na szczęście stało się to pod domem, a gdy po ok. 3 godzinach wyrwałem się z pracy, żeby zaprowadzić samochód do warsztatu zapalił za pierwszym razem. Mimo to rozrusznik został rozebrany i zregenerowany - winny był włącznik elektromagnetyczny. Kosztowało to 250zł, ale przynajmniej nie martwię się już, że gdzieś daleko od domu usterka się powtórzy.
Poza tym zmieniło się kilka drobiazgów we wnętrzu:
W kwietniu zainspirowany wątkiem na forum zmieniłem ramki zegarów na chromowane. Przed trafieniem na temat dotyczący ich wymiany nawet nie zwróciłem uwagi, że mam takie zwykłe plastikowe, a w lepiej wyposażonych Cee'dach, a nawet w Rio mojej siostry są takie same tylko chromowane. Ramka w idealnym stanie kosztowała 50zł, wymiana zajęła ok. pół godziny, a efekt cieszy za każdym razem jak spojrzę na zegary.
W podłokietniku pojawiła się kuwetka od forumowicza Yankee, która pozwoliła ukryć znajdujące się tam narzędzia i zrobiła miejsce na drobiazgi które wcześniej leżały na widoku w miejscach na kubki albo przy panelu z gniazdami 12V i USB.
Ostatnio w ramach prezentu urodzinowego dostałem też oryginalne nakładki progowe. Już dawno zastanawiałem się nad zakupem, ale cena w ASO skutecznie mnie do tego pomysłu zniechęcała. Udało się jednak upolować na allegro komplet nowych za mniej niż połowę ceny. Przy białym lakierze nie rzucają się za bardzo w oczy, ale wyglądają dużo lepiej niż plastikowe, które są w standardzie.
Dzisiaj odebrałem też kierownicę z regeneracji. Oryginalna skóra była już dość mocno wytarta, zwłaszcza na górze, akurat w miejscu które przez cały czas jest w zasięgu wzroku. Poprzedni kierowca chyba jeździł z jedną ręką na kierownicy, na godz, 12. Tak wyglądała oryginalna kierownica przy przebiegu 240 tys.:
A tak wygląda po obszyciu. Zdecydowałem się na skórę perforowaną po bokach i czerwoną nić pasującą do przeszycia na mieszku od wersji GT.
Odnowienie kierownicy planowałem od dawna, jednak nie mogłem się zebrać, żeby to zrobić.
Teraz kiedy się to wreszcie udało zrealizowałem chyba wszystkie plany związane z samochodem.
Pozostały jeszcze fotele z GT, bo u mnie na miejscu kierowcy jest już trochę wygnieciony i na szwach zaczyna się pruć. Na allegro co jakiś czas pojawia się komplet w ładnym stanie, ale kosztuje ponad 2000 zł. W najbliższym czasie mam dużo ważniejszych wydatków, ale może kiedyś się uda.
W ten poniedziałek minęły dokładnie 2 lata od kiedy Cee'd jest u mnie, przez ten czas przejechałem niecałe 30 tys. km. Pomimo sporego jak na swój wiek przebiegu i firmowej przeszłości samochód spisuje się bardzo dobrze. Przez ten czas nie miałem żadnej kosztownej awarii, a z wymian eksploatacyjnych głównie drobiazgi takie jak tuleje, świece, czy pasek klinowy.
Mazda 6 -> Fiat Bravo -> Volvo S60 -> KIA Cee'd SW
- Pietrzyk
- Przedszkolak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 21 sie 2018 15:13
- Lokalizacja: Chełm
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 128KM
2012, L
Re: [C2] Cee'd SW 2014 1.6 CRDi 148KM/320Nm
Kawał dobrej roboty.
Czy kolega może udostępnić kontakt do sprzedawcy nakładek na progi, może jeszcze ma jeden komplet ?
Czy kolega może udostępnić kontakt do sprzedawcy nakładek na progi, może jeszcze ma jeden komplet ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C2] ProCeed GT 2014 by Bandz
1, 2przez bandz » 19 kwi 2020 19:27 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 34 Odpowiedzi / 27594 Wyświetlone
- Ostatni post przez bandz
11 cze 2020 22:57
-
[C2] ProCeed GT 2014 by Bandz
-
-
CEED II SW 2014 XL Platinum
przez Fiflaq » 16 mar 2020 19:31 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 8 Odpowiedzi / 11736 Wyświetlone
- Ostatni post przez hevimental
17 mar 2020 19:42
-
CEED II SW 2014 XL Platinum
-
-
Kia Ceed II 2014 (1.4 100km)
przez dzejkob98 » 23 maja 2021 00:00 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 4606 Wyświetlone
- Ostatni post przez dzejkob98
23 maja 2021 00:00
-
Kia Ceed II 2014 (1.4 100km)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości