Problem z ugrzewaniem się ciąg dalszy.
Test z wyjętym termostatem udowodnił, że nie jest on problemem. Układ chłodzący cały czas bardzo ciężko jest rozgrzać, bo jak nie ma odpowiedniej temperatury to blokuje moc.
Jednak w końcu się udało i efekt jest taki, że z układu w ostrej jeździe powietrze i płyn jest wypychany do pojemniczka z płynem chłodniczym tzn. że gdzieś zasysa powietrze.
Natomiast pokasływanie przy zmianie biegu na wysokich obrotach przy ostrej jeździe może również być spowodowane tym samym, jeśli silnik podkarmia się płynem chłodniczym...
aGTka będzie miała sprawdzoną głowicę i wymienioną uszczelkę pod głowicą... i miejmy nadzieję, że nic więcej się nie okaże.
[C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
-
Moriok88 - Klubowicz
- Posty: 65
- Dołączył(a): 17 lip 2017 16:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: VW GOLF VI GTD
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
Wymiana UPG w tym silniku chyba to rzadkość ? Cóż gdzie się drewno rąbie tam wióry lecą Szybkiego powrotu do zdrowia!
Kia Cee'd C1FL 1.6 CRDI 165 HP ---> VW Golf VI GTD 2011 r.
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
Doładowanie wydmuchało ?
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
Ciekawostka (dla mnie), uszczelka jest z jakiegoś tworzywa metalowego nie z samej gumy.
Planowanie głowicy i dołu silnika.
W miejscu połączeń pomiędzy dziurami cylindrów tam uszczelka puszczała i podkarmiał się silnik płynem i wywalał do układu chłodniczego spaliny.
To spowodowało minimalne prześwity w głowicy i w dole silnika w tym miejscu łączeń.
Można by wymienić uszczelkę samą i mieć znów problem za 10 tyś km albo wcześniej, ale nie wierzę w rozwiązania tymczasowe.
Przez to, że uszczelka jest jaka jest to nie można dać "grubszej" uszczelki żeby wypchać te mikro kanaliki jak w starszych silnikach się robiło.
Reszta silnika w bardzo dobrym stanie.
Wymiana sprzęgła i dwumasy.
Mając wyjęty silnik przyjrzeliśmy się sprzęgłu, bo chodziło ciężej od jakiegoś czasu (80 tyś km w końcu prawie).
Sprzęgło będzie Zaksa, dwumasa Valeo (nie ma innej).
Jak przyjedzie sprzęgło to porównany tarczę obecną i Zaksową i podejmiemy decyzję czy obijać obecną kewlarem czy montować Zaksową.
Planowanie głowicy i dołu silnika.
W miejscu połączeń pomiędzy dziurami cylindrów tam uszczelka puszczała i podkarmiał się silnik płynem i wywalał do układu chłodniczego spaliny.
To spowodowało minimalne prześwity w głowicy i w dole silnika w tym miejscu łączeń.
Można by wymienić uszczelkę samą i mieć znów problem za 10 tyś km albo wcześniej, ale nie wierzę w rozwiązania tymczasowe.
Przez to, że uszczelka jest jaka jest to nie można dać "grubszej" uszczelki żeby wypchać te mikro kanaliki jak w starszych silnikach się robiło.
Reszta silnika w bardzo dobrym stanie.
Wymiana sprzęgła i dwumasy.
Mając wyjęty silnik przyjrzeliśmy się sprzęgłu, bo chodziło ciężej od jakiegoś czasu (80 tyś km w końcu prawie).
Sprzęgło będzie Zaksa, dwumasa Valeo (nie ma innej).
Jak przyjedzie sprzęgło to porównany tarczę obecną i Zaksową i podejmiemy decyzję czy obijać obecną kewlarem czy montować Zaksową.
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
-
Moriok88 - Klubowicz
- Posty: 65
- Dołączył(a): 17 lip 2017 16:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: VW GOLF VI GTD
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
Taką postawę szanuje Xon!
Wiesz dobrze z aGTka idzie pod młotek, więc mogłeś nie pisać o jej problemie, zrobić rozwiązanie tymczasowe i do "żyda". A ty jeszcze kpl sprzęgła z dwumasą wymieniasz....
Więcej takich sprzedających!
Wiesz dobrze z aGTka idzie pod młotek, więc mogłeś nie pisać o jej problemie, zrobić rozwiązanie tymczasowe i do "żyda". A ty jeszcze kpl sprzęgła z dwumasą wymieniasz....
Więcej takich sprzedających!
Kia Cee'd C1FL 1.6 CRDI 165 HP ---> VW Golf VI GTD 2011 r.
-
Pablo - Asystent Kierownika
- Posty: 296
- Dołączył(a): 05 paź 2018 07:57
- Lokalizacja: Berlin
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 T-GDI Pb 204KM
2014, GT - Track
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
O grubo :/ jeszcze przed samą sprzedażą. Szkoda. Ale tak jak przedmówca, szanuje że robisz wsio ze sztuką.
Możesz zdracic jaka cena za sprzęgło? Gdyż w przyszłym roku też mnie czeka taka operacja.
Szerokości
Możesz zdracic jaka cena za sprzęgło? Gdyż w przyszłym roku też mnie czeka taka operacja.
Szerokości
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
Jak widać tak duże zwiększenie mocy nie służy temu silnikowi na dłużej , 30 % wzrost to już nie w kij dmuchał .
-
Moriok88 - Klubowicz
- Posty: 65
- Dołączył(a): 17 lip 2017 16:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: VW GOLF VI GTD
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
marcin255 napisał(a):Jak widać tak duże zwiększenie mocy nie służy temu silnikowi na dłużej , 30 % wzrost to już nie w kij dmuchał .
Niby nic strasznego się nie stało :p Panewka się nie odwróciła a korba nie wyjrzała z bloku. Aczkowiek fakt... pogadamy za 50 tys km zależy od stylu jazdy też dużo. Ja u siebie tez mam moment większy od seryjnego o 110 nm, jak narazie wszystko gra
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kia Cee'd C1FL 1.6 CRDI 165 HP ---> VW Golf VI GTD 2011 r.
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
marcin255 napisał(a):Jak widać tak duże zwiększenie mocy nie służy temu silnikowi na dłużej , 30 % wzrost to już nie w kij dmuchał .
22% (220/280)
Za dużo rzeczy się działo na przestrzeni półtora roku żeby jednoznacznie stwierdzić czemu UPG zaczeło puszczać.
Dzwon z tramwajem.
Auto stało pół roku nie jeżdżone.
Potem dostałem wadliwe cewki/świece, za które reklamacji mi nie uznano, a przypomnę że mi coś świsnęło w silniku i zgasło auto przy 100km/h, bo zamienniki Boscha są biedackie (za małą ciepłotę mają).
Termostat się zepsuł, więc chłodzenie silnika nawalało długi czas.
A w tym wszystkim dodaj pracę pod dużym właśnie obciążeniem
Pablo napisał(a):Możesz zdracic jaka cena za sprzęgło? Gdyż w przyszłym roku też mnie czeka taka operacja.
Jak się dowiem to dam znać.
PS: Fabryczne sprzęgło jest Valeo, a damy Zaksa (niby lepsza firma i 200zł droższe), także nie będę kewlarem obijać.
Moriok88 napisał(a):zależy od stylu jazdy też dużo.
aGTka nie była oszczędzana, to jest auto sportowe, jest jeżdżone sportowo, nie ciągle ale raz w tygodniu przynajmniej.
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
220 miałeś wyjściowo z fabryki ?
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
marcin255 napisał(a):220 miałeś wyjściowo z fabryki?
Zmierzone na hamowni.
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
No to jakby ktoś chciał robić remont silnika to 13 tyś PLN, w tym nowe sprzęgło i półoś jeszcze.
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
xon napisał(a):No to jakby ktoś chciał robić remont silnika to 13 tyś PLN, w tym nowe sprzęgło i półoś jeszcze.
Robiłeś ? Co dokładnie ?
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
Jak dostane listę to się podzielę, ale sumarycznie na koniec tyle musiałem zapłacić.
Lista będzie bez podziału na co ile kosztowało tylko co zostało zrobione, też na nią czekam.
Lista będzie bez podziału na co ile kosztowało tylko co zostało zrobione, też na nią czekam.
-
Peter007 - Asystent Kierownika
- Posty: 213
- Dołączył(a): 29 cze 2019 15:33
- Lokalizacja: Opoczno
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, L
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
No to grubo. Oby już się skończyły wszystkie problemy
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
Konkretny powód takiego remontu ?
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
marcin255 napisał(a):Konkretny powód takiego remontu ?
Termostat się zepsuł -> ugrzał się silnik dwa-trzy razy -> uszczelka poszła -> remont
Przejechałem pierwszy 1000km po remoncie (do 3 tyś obrotów), docieram silnik, olej zmieniony. Kolejne 2 tyś km do 4.5 tyś obrotów do przejechania i będzie kolejna zmiana oleju.
Nowe focie z remontu i po:
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [C2][GT][XL] 2014 Black aGTka by Xon
Nowy właściciel będzie miał prezent
I to mnie wkurza, że nie ma normalnie na podstawowym wyświetlaczu temperatury silnika.
I to mnie wkurza, że nie ma normalnie na podstawowym wyświetlaczu temperatury silnika.
Powrót do Pochwal się swoją Kia cee'd :D
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kia Ceed II 2014 (1.4 100km)
przez dzejkob98 » 23 maja 2021 00:00 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 4607 Wyświetlone
- Ostatni post przez dzejkob98
23 maja 2021 00:00
-
Kia Ceed II 2014 (1.4 100km)
-
-
CEED II SW 2014 XL Platinum
przez Fiflaq » 16 mar 2020 19:31 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 8 Odpowiedzi / 11743 Wyświetlone
- Ostatni post przez hevimental
17 mar 2020 19:42
-
CEED II SW 2014 XL Platinum
-
-
[C2] ProCeed GT 2014 by Bandz
1, 2przez bandz » 19 kwi 2020 19:27 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 34 Odpowiedzi / 27624 Wyświetlone
- Ostatni post przez bandz
11 cze 2020 22:57
-
[C2] ProCeed GT 2014 by Bandz
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości