OLEJ
- Boski
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
nie przesadzajcie też z tym robieniem się czarnym oleju w dieslu po kilku km
olej ciemnieje(zwłaszcza w dieslu) bo wypłukuje smołę laki itd.
ale skąd mają one się wziąc w aucie po 1 wymienie oleju?????????
za mocno się podniecacie tematem oleju lac markowy w zadanej lepkości i część -silnik będzie ostatnią rzecza która padnie w aucie
olej ciemnieje(zwłaszcza w dieslu) bo wypłukuje smołę laki itd.
ale skąd mają one się wziąc w aucie po 1 wymienie oleju?????????
za mocno się podniecacie tematem oleju lac markowy w zadanej lepkości i część -silnik będzie ostatnią rzecza która padnie w aucie
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
- Wojtek
Boski napisał(a):no niestety diesle tak mają olej momentalnie staje sie czarny U mnie po dojechaniu po przeglądzie do domu jest "czorny" jak smoła
To ciekawe U mnie jest inaczej. Dziś zmieniłem olej na Castrol 0W40 i po dotarciu do domu z ciekawości sprawdziłem jego kolor. Zdecydowanie nie jest czarny. Wręcz przeciwnie. Jest jasny i przeźroczysty. Po wymianie przejechałem około 25 km.
- popmart
Wojtek napisał(a):Boski napisał(a):no niestety diesle tak mają olej momentalnie staje sie czarny U mnie po dojechaniu po przeglądzie do domu jest "czorny" jak smoła
To ciekawe U mnie jest inaczej. Dziś zmieniłem olej na Castrol 0W40 i po dotarciu do domu z ciekawości sprawdziłem jego kolor. Zdecydowanie nie jest czarny. Wręcz przeciwnie. Jest jasny i przeźroczysty. Po wymianie przejechałem około 25 km.
no cóż ja bym się tak nie cieszył zbytnio boto swiadczy że nie myje silnika .... być może ...
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Wojtek napisał(a):Boski napisał(a):no niestety diesle tak mają olej momentalnie staje sie czarny U mnie po dojechaniu po przeglądzie do domu jest "czorny" jak smoła
To ciekawe U mnie jest inaczej. Dziś zmieniłem olej na Castrol 0W40 i po dotarciu do domu z ciekawości sprawdziłem jego kolor. Zdecydowanie nie jest czarny. Wręcz przeciwnie. Jest jasny i przeźroczysty. Po wymianie przejechałem około 25 km.
To już nie wiem olej w dieslach ciemnieje od razu czy nie?
- novee
Nie wiem w jakim tempie ciemnieje, ale kiedyś mnie uczyli, że do diesli powinien być olej o wysokiej wartości TBN, mgKOH/g >10. W skrócie chodzi o to, że im wyższa wartość TBN, tym lepsze właściwości myjące ma olej, co w dieslach ma szczególne znaczenie. A w Poslce tym bardziej, bo paliwko bywa różne...
Tak więc, Castrol Magnatec Diesel, zgodnie ze specyfikacją producenta:
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/AA75F6A5F2522FE4C125719B0041B690?OpenDocument
ma naprawdę baaardzo średnie parametry, a TBN wręcz bardzo marne jak na olej dla diesla.
A EDGE to w ogóle jakaś superhiper tajemnica, bo nie mogę na polskiej stronie znaleźć specyfikacji... Niezła firma... Wiem, ale nie powiem
Za to znalazłem specyfikację EDGE do diesla na stronie Castrola na UK:
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/FBD02DE14DEFDD0380257088003ECE24?OpenDocument
i TBN też nie za wielkie...
Ja może głupi jestem, ale to są fakty ze stron producenta, porównajcie je sobie nawet z olejami Lotosu i Orlenu. Wg. suchych specyfikacji Castrol to są przeciętne oleje w nieprzeciętnej cenie... Co może zdziałać marketing
Wojtek, więc może dlatego olej masz czysty, chociaż może z drugiej strony jeszcze za mało na nim przejechałeś. Co nie zmienia faktu, że olej to olej, jeden słabszy drugi lepszy, ale jak zgodny ze specyfikacją producenta auta, to się i tak nic złego nie stanie.
Tak więc, Castrol Magnatec Diesel, zgodnie ze specyfikacją producenta:
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/AA75F6A5F2522FE4C125719B0041B690?OpenDocument
ma naprawdę baaardzo średnie parametry, a TBN wręcz bardzo marne jak na olej dla diesla.
A EDGE to w ogóle jakaś superhiper tajemnica, bo nie mogę na polskiej stronie znaleźć specyfikacji... Niezła firma... Wiem, ale nie powiem
Za to znalazłem specyfikację EDGE do diesla na stronie Castrola na UK:
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/FBD02DE14DEFDD0380257088003ECE24?OpenDocument
i TBN też nie za wielkie...
Ja może głupi jestem, ale to są fakty ze stron producenta, porównajcie je sobie nawet z olejami Lotosu i Orlenu. Wg. suchych specyfikacji Castrol to są przeciętne oleje w nieprzeciętnej cenie... Co może zdziałać marketing
Wojtek, więc może dlatego olej masz czysty, chociaż może z drugiej strony jeszcze za mało na nim przejechałeś. Co nie zmienia faktu, że olej to olej, jeden słabszy drugi lepszy, ale jak zgodny ze specyfikacją producenta auta, to się i tak nic złego nie stanie.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
- novee
- sevrin
Ja jeżdżę na Platinum 10W40 z Orlena - w benzynie 1.6 16V i w dieslu 1,7 Opla.
Benzynka ma najechane jakieś 125 kkm a diesel około 245 kkm.
Jeśli chodzi o rozruch diesla, to rok czy dwa lata temu przy mrozach poniżej -20 diesel palił przy pierwszym obrocie silnika
Ja już wiem co będę lał do kijanki. Stosunek ceny do jakości w Platinum jest nie do pobicia
[BTW] odbieram kijanke za tydzien lub dwa
Benzynka ma najechane jakieś 125 kkm a diesel około 245 kkm.
Jeśli chodzi o rozruch diesla, to rok czy dwa lata temu przy mrozach poniżej -20 diesel palił przy pierwszym obrocie silnika
Ja już wiem co będę lał do kijanki. Stosunek ceny do jakości w Platinum jest nie do pobicia
[BTW] odbieram kijanke za tydzien lub dwa
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
novee napisał(a):Do diesla podobno powinien. Ma czyścić silnik w większym stopniu niż olej dla benzyniaka. No i to jakoś w skrócie można określić na podstawie liczby TBN.
Mark ile za ten olej dałeś? Strasznie drogie to cudo w hurtowniach. Ja się chyba teraz przerzucę na Mobila, ale wystarczy mi ten 0W-40 do diesla.
Nie pamiętam dokładnie ale w hurtowni ok 60 zł za litr. Na allegro można go kupić po 140 zł za bańkę 4 litrową. Tylko czy w bańce jest to co na etykiecie? Ostatnio słyszałem, że można trafić podróbkę Mobila. Znajomy opowiadał mi, że był w jakimś serwisie i zobaczył sporo pustych opakowań po mobilu. Jak się zapytał mechaników po co zbierają. To odpowiedzieli mu, że przyjeżdża klient dobrze płaci i zabiera te puste bańki. Ciekawe, co on tam nalewa?
Zastanawiam się nad zmianą oleju. Na coś tańszego a dobrej jakości. Może w klasie 5W-40.
- novee
mark Ty bogaty czÂłowiek jesteÂś Dla mnie 6l, to 360zÂł to trochĂŞ duzo by wyszÂło (nie tyle Âże skÂąpy jestem, ale w Niemczech litr kosztuje poniÂżej 10 Euro). Ja chyba wezmĂŞ tego 0w-40 do diesla, blisko mnie jest autoryzowany dealer Mobila (ich lista jest na stronie Mobila) i chyba tam waÂłkĂłw nie robiÂą...
ChociaÂż jak sevrin pisze, to syntetyk Platinum Turbo Diesel teÂż wchodzi pod uwagĂŞ...
Ja i tak w kaÂżdym moim aucie zmieniaÂłem i zmieniam co 10 tys. km. Te wszystkie longlife'y i przedÂłuzone przebiegi, wg. mnie sÂą moÂże dobre w Niemczech na ich paliwie... albo ostatecznie w Czechach Jak tam lejĂŞ, to jakoÂś zawsze w drodze do kraju pali mniej ok. 0,7-1l na 100km. Cud
ChociaÂż jak sevrin pisze, to syntetyk Platinum Turbo Diesel teÂż wchodzi pod uwagĂŞ...
Ja i tak w kaÂżdym moim aucie zmieniaÂłem i zmieniam co 10 tys. km. Te wszystkie longlife'y i przedÂłuzone przebiegi, wg. mnie sÂą moÂże dobre w Niemczech na ich paliwie... albo ostatecznie w Czechach Jak tam lejĂŞ, to jakoÂś zawsze w drodze do kraju pali mniej ok. 0,7-1l na 100km. Cud
- Wojtek
popmart napisał(a):no cóż ja bym się tak nie cieszył zbytnio boto swiadczy że nie myje silnika .... być może ...
A czy ja się cieszę? Napisałem tylko, że u mnie olej nie zrobił się ciemny po kilku kilometrach. Możliwe, że powodem jest niewielki przebieg samochodu. W chwili wymiany na liczniku było 2350 km i być może nie zdążyły się jeszcze odłożyć żadne osady.
- vitaras
<span>novee</span> napisał(a):ale kiedyś mnie uczyli, że do diesli powinien być olej o wysokiej wartości TBN, mgKOH/g >10. W skrócie chodzi o to, że im wyższa wartość TBN, tym lepsze właściwości myjące ma olej
TBN w dobie paliw o niskiej zawartości siarki nie musi być juz tak wysokie. Jest po prostu mniej kwaśnych produktów spalania. Poza tym przy wysokim TBN jest dużo wiecej popiołow a te maja wpływ na układ emisji spalin. I nie chodzi tu tylko filtry PDF ale i wirnik turbiny. Jest jakby mniej "napylany". dla paliw o zawartości siarki do 1,5% wystarczy TBN do 6. To tak dla uzupełnienia o olejach.
- novee
Może i racja, pamiętam, że kiedyś mi tak mówili, im wyższa TBN tym lepiej.
Ale "do 6" to chyba jakaś pomyłka. Jak przeglądałem parametry, to od Castrola Magnateca (TBN chyba 6,4) reszta olei do diesla ma raczej TBN wyższą (do >12). Co nie zmienia faktu, że jeśli oleje mają te parametry co na naklejkach i nie są podrabiane, to i tak oleje Castrola to średnia średniej klasy ( poza paroma najdroższymi), a cenę mają z klasy wyższej.
A paliwa to chyba już teraz mają poniżej 50ppm siarki (0,005%), a od 2009 roku będą miały poniżej 0.001% siarki. Z tym 1,5% trochę przesadziłeś, albo źle było podane.
Źródło:
http://lotos.pl/produkty/paliwa/
Ale "do 6" to chyba jakaś pomyłka. Jak przeglądałem parametry, to od Castrola Magnateca (TBN chyba 6,4) reszta olei do diesla ma raczej TBN wyższą (do >12). Co nie zmienia faktu, że jeśli oleje mają te parametry co na naklejkach i nie są podrabiane, to i tak oleje Castrola to średnia średniej klasy ( poza paroma najdroższymi), a cenę mają z klasy wyższej.
A paliwa to chyba już teraz mają poniżej 50ppm siarki (0,005%), a od 2009 roku będą miały poniżej 0.001% siarki. Z tym 1,5% trochę przesadziłeś, albo źle było podane.
Źródło:
http://lotos.pl/produkty/paliwa/
- popmart
no cóż mam info dziś byłem u Polaszka w sopocie : W/g KIA olej musi mieć normę C3 nie wiecej nic mniej .....
co sądzicie o tym sprzedawcy ma naprawde tanio duzo sprzedane cały asortyment Shell helix ?
http://www.allegro.pl/item344065706_she ... ezent.html
czy wydaje się wam wiarygodny ? przecietna cena za ten produkt to 160-180 PLN .... tu za niecale 140 ? ktoś może coś wie ....
co sądzicie o tym sprzedawcy ma naprawde tanio duzo sprzedane cały asortyment Shell helix ?
http://www.allegro.pl/item344065706_she ... ezent.html
czy wydaje się wam wiarygodny ? przecietna cena za ten produkt to 160-180 PLN .... tu za niecale 140 ? ktoś może coś wie ....
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Olej i bagnet
przez patwix » 09 wrz 2021 23:41 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 2929 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 wrz 2021 12:09
-
Olej i bagnet
-
-
Cieknący olej
przez barcelona16 » 10 lut 2023 10:43 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 4258 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
12 lut 2023 08:58
-
Cieknący olej
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości