Witam. Podobny problem opisywany był zarówno tu jak i na innych forach jednak zdecydowałem się założyć nowy temat, bo nie znalazłem dokładnie tych samych zależności. Ale do rzeczy: obroty silnika po rozpędzeniu pojazdu i wciśnięciu sprzęgła (również po jego puszczeniu bez biegu) pozostają na poziomie 1600-1900. Silnik potrafi sam podwyższyć obroty jeśli chwilowo spadną do poziomu np 1200: samochód jedzie "na luzie", obroty 1600-1900 - wyłączam klimę i obroty spadają do 900. Włączam klimę - obroty w ciągu 2-3 sek rosną. Jeśli pojazd zatrzymam obroty spadają do normy. Dzieje się tak tylko po przekroczeniu pewnej prędkości (nie potrafię określić dokładnej granicy ale można przyjąć 30-40 km/h) oraz jeśli załączona jest klimatyzacja, a silnik jest ciepły. Podczas postoju nawet po "przegazowaniu" silnik normalnie wraca do właściwych obrotów.
Samochód jest na gwarancji. Byłem w serwisie gdzie przy okazji czynności serwisowych wyczyszczono i wykonano adaptację przepustnicy. Problem nie ustąpił, więc umówiłem się ponownie i przeprowadziliśmy jazdę testową. Mechanik zgodził się ze mną, że to nie jest normalne, po czym Pan kierownik warsztatu ustami obsługi klienta stwierdził, że to jest "cecha produktu". Nie przystąpiono do żadnych czynności. Zaproponowano podłączenie do komputera ale odpłatnie (280zł). Auto nie ma gazu ani systemów "start-stop", akumulator wymieniony 5 mcy temu. Nie zdecydowałem się na tą usługę ponieważ chciałem porozmawiać z Panem kierownikiem, a ten za nic nie chciał się ze mną spotkać. Szukam zatem informacji aby mieć pewność co do mojej tezy o awarii, a nie nabyciu "cechy produktu". Trochę już w życiu silników od środka widziałem i nigdy nie spotkałem się z takim objawem.
[C2] Obroty na wolnym biegu
Moderator: Żandarmeria
-
axtom - Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22 lut 2022 21:11
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
-
Pangenitor - Asystent Kierownika
- Posty: 290
- Dołączył(a): 30 gru 2017 23:02
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2017, M SMART+
Re: Obroty na wolnym biegu
A jak się zachowuje auto, gdy jeździsz bez klimatyzacji? Bo z tego co opisujesz, wygląda że sprężarka klimatyzacji obciąża silnik, a komputer podnosi obroty adekwatnie do wykrytego obciążenia. Widzę tu parę zależności:
- Auto stoi więc silnik obsługuje tylko sprężarkę klimatyzacji - obroty są ok bo nie ma dodatkowego obciążenia
- silnik ciepły, a więc nie pracuje na ssaniu, czyli dostaje mniej paliwa więc dźwiga obroty aby obsłużyć sprężarkę klimy.
- wciskasz sprzęgło , ta sama sytuacja silnik nie przenosi napędu na koła, obciąża go tylko sprężarka klimy.
Sprowadza się to do zależności obciążenie silnika- klimatyzacja. Takie są moje spostrzeżenia z tego co napisałeś. Może jest coś nie tak ze sprężarką albo jej sprzęgłem, lub obsługą sprzęgła.
- Auto stoi więc silnik obsługuje tylko sprężarkę klimatyzacji - obroty są ok bo nie ma dodatkowego obciążenia
- silnik ciepły, a więc nie pracuje na ssaniu, czyli dostaje mniej paliwa więc dźwiga obroty aby obsłużyć sprężarkę klimy.
- wciskasz sprzęgło , ta sama sytuacja silnik nie przenosi napędu na koła, obciąża go tylko sprężarka klimy.
Sprowadza się to do zależności obciążenie silnika- klimatyzacja. Takie są moje spostrzeżenia z tego co napisałeś. Może jest coś nie tak ze sprężarką albo jej sprzęgłem, lub obsługą sprzęgła.
Skóra i ćwieki na wieki.....
-
axtom - Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22 lut 2022 21:11
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: Obroty na wolnym biegu
Rzeczywiście takie było pierwsze moje i mechanika z serwisu podejrzenie. Ale jak wytłumaczyć to, że silnik sam podnosi sobie obroty do ok 1900/min tylko po przekroczeniu pewnej prędkości (na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem). Przecież kiedy siłą rozpędu mam prędkość powiedzmy 60-80 km/h i wciskam sprzęgło albo wrzucam luz, to tak samo silnik jest obciążony jak podczas postoju, a jednak obroty wzrastają do tych 1900. Kiedy samochód zatrzymam to wszystko jest OK. Można też rozpędzić auto do tych powiedzmy 80 km/h, wyrzucić na luz (nie będzie obciążenia tak samo jak na postoju) i dopiero wtedy załączyć klimę - obroty wzrosną po kilku sekundach. Ale kiedy auto stoi obroty zawsze są w granicach normy. Bez klimy wszystko OK.
A jeśli to sprężarka klimatyzacji to komputer i tak nic nie wywali przy diagnostyce. Chyba, że się mylę. Jednak serwis powinien to sprawdzić?
A jeśli to sprężarka klimatyzacji to komputer i tak nic nie wywali przy diagnostyce. Chyba, że się mylę. Jednak serwis powinien to sprawdzić?
-
axtom - Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22 lut 2022 21:11
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: Obroty na wolnym biegu
Ciąg dalszy rozwoju sytuacji po kilku tygodniach: ciągle obserwuję zachowanie się auta. Wypiąłem wtyczkę elektrosprzęgła kompresora klimatyzacji. Silnik zachowuje się trochę inaczej, tzn obroty nadal są za wysokie (1200-1500) kiedy auto jedzie siłą rozpędu powyżej 30-40 km/h ale same nie rosną. Po kilku dniach wpiąłem tą wtyczkę i znów było tak jak opisywałem w pierwszym poście czyli bez klimy w miarę OK (w miarę, bo obroty spadają z opóźnieniem ok 2-3 sek od momentu wciśnięcia sprzęgła - nie pisałem o tym wcześniej). Po tygodniu zauważyłem jednak, że również kiedy klimatyzacja jest wyłączona to obroty nie spadają poniżej 1200 jeśli prędkość jest większa niż 30-40 km/h, a zanim to się stanie upływa dobrych 3-5 sek. Jeśli klima jest załączona to potrafią wzrosnąć nawet do 2000 obr/m. Nadal jeśli auto zatrzymuję to obroty wracają do normy czyli 700-800.
-
hsurim - Klubowicz
- Posty: 61
- Dołączył(a): 11 gru 2021 16:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2022, L
Re: Obroty na wolnym biegu
A czy w tym silniku, nie ma czasem tzw. bay-pasa - coś takiego jest odpowiedzialne za utrzymywanie wolnych obrotów, właśnie ?
A jeśli jest, to najwyraźniej wymagałby zwykłego czyszczenia,
A jeśli jest, to najwyraźniej wymagałby zwykłego czyszczenia,
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie. Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !
-
axtom - Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22 lut 2022 21:11
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: Obroty na wolnym biegu
Si
W moim aucie mam silnik wolnossący bez turbo. By-pas występuje zdaje się w silnikach z turbo żeby rozładować ciśnienie. Więc chyba nie ma. Najdziwniejsze jest dla mnie to, że podwyższone obroty pojawiają się tylko po przekroczeniu pewnej prędkości jeśli silnik jest ciepły. Oczywiście mowa o sytuacji kiedy silnik nie napędza auta ponieważ wciśnięte jest sprzęgło lub jest na biegu jałowym.
hsurim napisał(a):A czy w tym silniku, nie ma czasem tzw. bay-pasa - coś takiego jest odpowiedzialne za utrzymywanie wolnych obrotów, właśnie ?
A jeśli jest, to najwyraźniej wymagałby zwykłego czyszczenia,
W moim aucie mam silnik wolnossący bez turbo. By-pas występuje zdaje się w silnikach z turbo żeby rozładować ciśnienie. Więc chyba nie ma. Najdziwniejsze jest dla mnie to, że podwyższone obroty pojawiają się tylko po przekroczeniu pewnej prędkości jeśli silnik jest ciepły. Oczywiście mowa o sytuacji kiedy silnik nie napędza auta ponieważ wciśnięte jest sprzęgło lub jest na biegu jałowym.
-
hsurim - Klubowicz
- Posty: 61
- Dołączył(a): 11 gru 2021 16:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2022, L
Re: Obroty na wolnym biegu
Nie nie ... służy on TYLKO I WYŁĄCZNIE do automatycznej regulacji wolnych obrotów.
Znam to pod nazwą "by-pas", bo podaj równolegle do przepustnicy powietrze do silnika.
Precyzyjna nazwa, to silnik krokowy - https://motofocus.pl/specjalne/15805/si ... -sie-psuje
Element dławiący ilość przepływającego powietrza zacina się i stąd takie 'kwiatki'.
Znam to pod nazwą "by-pas", bo podaj równolegle do przepustnicy powietrze do silnika.
Precyzyjna nazwa, to silnik krokowy - https://motofocus.pl/specjalne/15805/si ... -sie-psuje
Element dławiący ilość przepływającego powietrza zacina się i stąd takie 'kwiatki'.
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie. Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 744
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Obroty na wolnym biegu
Mam w pracy Forda Tourneo z przebiegiem ok 20 tys. km i zachowuje się identycznie. Po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy obroty potrafią tak wzrosnąć, że auto wręcz wyje. Nie zawsze tak jest, ale często.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
- Quiet
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 03 lip 2022 22:23
- Lokalizacja: Kielce
- Grupa: Świętokrzyska
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 Pb 135KM
2013, L
Obroty na jałowym biegu
Cześć. Zostałem posiadaczem KIA Cee'd 2 1,6 GDI w SW z 2013r z wyposażeniem L. Mam pytanie odnośnie obrotów na jałowym biegu. Wygląda to tak że przy rozgrzanym silniku obroty wydają się za niskie. Wydaje mi się że prawidłowe powinny być w granicach 800 obr/min a u mnie spada tak jakby do 600-650 obr/min. Czy to normalne w tych samochodach? Czasami odczuwam lekkie wibrację karoserii. Ogólnie mam więcej pytań ale zacznę od tego. Pozdrawiam
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Obroty na jałowym biegu
Tak, obroty na jałowym w granicach 650 rpm są normalne dla tego silnika, natomiast wyczuwalne ponadnormatywne wibracje już nie. Ale dobrze - jeśli jest taka możliwość - porównać z innym autem z tym silnikiem.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
gzyms - Dyrektor
- Posty: 992
- Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
- Lokalizacja: NO
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus
Re: Obroty na wolnym biegu
Drżenie w 1.6 gdi jest zgłaszane przez niektórych użytkowników, inni twierdzą, że nic takiego nie czują. Ze swojego doświadczenia potwierdzam twoje obserwacje, w moim sw z 2017 objawy są identyczne po rozgrzaniu się silnika. Obroty na poziomie ok 670 i następuje jakaś wibracja. Czasami po rozłączeniu sprzęgła wibracje ustają, ale nie zawsze. Ktoś gdzieś tam napisał, że kia przyoszczędziła na jakimś systemie wyrównoważającym pracę i działa tylko pod obciążeniem. Inna sprawa, że włączenie wielu odbiorników elektrycznych podnosi obroty i wibracje się zmniejszają. Kia podobno także nie za bardzo chce grzebać w sofcie, by podnieść jałowe obr po rozgrzaniu silnika, do np. 700, pewnie ze względy na to, że to stary model coś w stylu aktualizacji w telefonach (na konkurencyjnym forum było opisywane poprawienie softu w tgdi dla lepszego ruszania (?) https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?p=32278#p32278).
Zresztą jest już taki wątek http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=10880&p=201846&hilit=wibracje#p201846 jak również o drżeniu wersji tgdi http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=10380&hilit=wibracje#p195449.
Zgłaszałem kilkukrotnie w aso, ale jedyne czego się dowiedziałem to TTTM oraz "jeździć i obserwować". Po wakacjach jadę na test porównawczy, bo kierownik aso chce mi to koniecznie udowodnić na podobnym egzemplarzu, ale teraz oczywiście nie ma czasu ...
Natomiast w instrukcji jest opisane, że powodem wibracji mogą być źle ustawione luzy zaworowe, ale regulacja dopiero przy 90 kkm "Sprawdzić czy nie występuje hałas w czasie pracy zaworów i/lub drgania silnika i wyregulować je w razie potrzeby" str. 7/13 oraz 7/20.
A z ciekawości, przy ruszaniu nie łapiesz kangurka?
Zresztą jest już taki wątek http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=10880&p=201846&hilit=wibracje#p201846 jak również o drżeniu wersji tgdi http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=10380&hilit=wibracje#p195449.
Zgłaszałem kilkukrotnie w aso, ale jedyne czego się dowiedziałem to TTTM oraz "jeździć i obserwować". Po wakacjach jadę na test porównawczy, bo kierownik aso chce mi to koniecznie udowodnić na podobnym egzemplarzu, ale teraz oczywiście nie ma czasu ...
Natomiast w instrukcji jest opisane, że powodem wibracji mogą być źle ustawione luzy zaworowe, ale regulacja dopiero przy 90 kkm "Sprawdzić czy nie występuje hałas w czasie pracy zaworów i/lub drgania silnika i wyregulować je w razie potrzeby" str. 7/13 oraz 7/20.
A z ciekawości, przy ruszaniu nie łapiesz kangurka?
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
- Quiet
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 03 lip 2022 22:23
- Lokalizacja: Kielce
- Grupa: Świętokrzyska
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 Pb 135KM
2013, L
Re: Obroty na wolnym biegu
Kangura nie łapę, chyba że źle puszczę sprzęgło do którego nie do końca się przyzwyczaiłem bo przesiadłem się z diesla i trochę inaczej wszystko chodzi xD. Zdarzy mi się 1 raz na 100 razy ruszyć źle
Posty: 12
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Piszczenie na 6 biegu
przez rafal9310 » 07 paź 2019 21:46 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 6097 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba1983
31 paź 2019 06:16
-
Piszczenie na 6 biegu
-
-
1.4 CVVT - obroty
przez mwwmck » 15 paź 2021 21:08 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 2485 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
28 paź 2021 06:35
-
1.4 CVVT - obroty
-
-
DCT - Nie można włączyć 1 biegu P073F
przez KOMODO » 24 lip 2023 12:20 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 14667 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
31 paź 2023 07:32
-
DCT - Nie można włączyć 1 biegu P073F
-
-
Wyciek z czujnika biegu wsteczengo
przez Damian91x » 05 sie 2021 10:50 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 1606 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
05 sie 2021 16:47
-
Wyciek z czujnika biegu wsteczengo
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości