Cześć,
Wersja krótka:
Błąd P0016 + check po remoncie silnika, auto mułowate, czy ktoś wie jak sprawdzić koło zmiennych faz rozrządu (KZFR) ?
Wersja długa:
Samochód jest po remoncie silnika, który został moim zdaniem profesjonalnie wykonany. Przebieg oryginalny 170k.
Wymienione zostały tłoki, pierścienie, łańcuch rozrządu wraz z napinaczem i ślizgami oraz komplet uszczelek. Głowica po kompletnej regeneracji.
Po odebraniu auta i pojeżdżeniu trochę wyskoczył check engine z błędem P0016.
Poczytałem trochę i wszyscy piszą o przestawionym rozrządzie.
Oddałem samochód na powtórne sprawdzenie wszystkiego - rozrząd jest ustawiony poprawnie, zawór faz rozrządu (OCV) został wyczyszczony i sprawdzony (rezystancja 7,7 Ohm) oraz sprawdzone sitko - czyste.
Wszystko wygląda ok, ale jednak błąd się pojawia i samochód nie ma mocy, jeździ bardzo mułowato.
Na początku nie odczułem tego braku mocy ponieważ po remoncie jeździłem bardzo delikatnie, ale po jakiś 500km przy delikatnie mocniejszym wciskaniu gazu okazało się, że faktycznie samochód jest mułowaty.
Mechanik obstawia uszkodzone KZFR i sugeruje jego wymianę, zastanawiam się co o tym myślicie?
Przed remontem nie miałem żadnych problemów z brakiem mocy, jedynie silnik żarł olej. Czy po remoncie i wymianie łańcucha rozrządu KZFR mogło tak nagle paść?
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego koła czy faktycznie jest wadliwe?
Włożyłem już w remont sporo pieniędzy , więc chciałbym ograniczyć kolejne koszty, albo chociaż być pewnym że to faktycznie KZFR jest tutaj problemem.
Ciekawostka:
Po usunięciu błędu (P0016) błąd pojawia się zaraz po odpaleniu silnika, ale nie zaświeca check'a. Check zaświeca się po 3-4 uruchomieniach silnika.
Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie
[C1FL] P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
Moderator: Żandarmeria
-
Filak - Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 05 lis 2020 15:35
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb/LPG 126KM
2010
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
Filak napisał(a):Cześć,
Wersja krótka:
Błąd P0016 + check po remoncie silnika, auto mułowate, czy ktoś wie jak sprawdzić koło zmiennych faz rozrządu (KZFR) ?
Wersja długa:
Samochód jest po remoncie silnika, który został moim zdaniem profesjonalnie wykonany. Przebieg oryginalny 170k.
Wymienione zostały tłoki, pierścienie, łańcuch rozrządu wraz z napinaczem i ślizgami oraz komplet uszczelek. Głowica po kompletnej regeneracji.
Po odebraniu auta i pojeżdżeniu trochę wyskoczył check engine z błędem P0016.
Poczytałem trochę i wszyscy piszą o przestawionym rozrządzie.
Oddałem samochód na powtórne sprawdzenie wszystkiego - rozrząd jest ustawiony poprawnie, zawór faz rozrządu (OCV) został wyczyszczony i sprawdzony (rezystancja 7,7 Ohm) oraz sprawdzone sitko - czyste.
Wszystko wygląda ok, ale jednak błąd się pojawia i samochód nie ma mocy, jeździ bardzo mułowato.
Na początku nie odczułem tego braku mocy ponieważ po remoncie jeździłem bardzo delikatnie, ale po jakiś 500km przy delikatnie mocniejszym wciskaniu gazu okazało się, że faktycznie samochód jest mułowaty.
Mechanik obstawia uszkodzone KZFR i sugeruje jego wymianę, zastanawiam się co o tym myślicie?
Przed remontem nie miałem żadnych problemów z brakiem mocy, jedynie silnik żarł olej. Czy po remoncie i wymianie łańcucha rozrządu KZFR mogło tak nagle paść?
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego koła czy faktycznie jest wadliwe?
Włożyłem już w remont sporo pieniędzy , więc chciałbym ograniczyć kolejne koszty, albo chociaż być pewnym że to faktycznie KZFR jest tutaj problemem.
Ciekawostka:
Po usunięciu błędu (P0016) błąd pojawia się zaraz po odpaleniu silnika, ale nie zaświeca check'a. Check zaświeca się po 3-4 uruchomieniach silnika.
Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie
Może kolega @Kryzys Ci pomoże a czujnik położenia wału??
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
Filak - Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 05 lis 2020 15:35
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb/LPG 126KM
2010
Re: P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
Wydaje mi się, że mechanik to weryfikował, ale tutaj pewności nie mam, nie pamiętam.
Sam czujnik generowałby raczej inne błędy, a nie tylko P0016. Żaden opis tego błędu nie wskazuje raczej na uszkodzony czujnik położenia wału.
Innych błędów nie ma.
Sam czujnik generowałby raczej inne błędy, a nie tylko P0016. Żaden opis tego błędu nie wskazuje raczej na uszkodzony czujnik położenia wału.
Innych błędów nie ma.
- byd1
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011
Błąd P0016
Witam, mam problem z kodem P0016 w Kia Ceed 1.4 cvvt benzyna z 2011r. Po wymianie kompletnego rozrządu nadal pojawia się błąd P0016. Zauważyłem że jeszcze do końca nie pracuje równo nie ma takiego przyspieszenia jak przed wymian, czyli wciskając pedał gazu ma chwilę zawieszenia i reaguje po chwili. Zdemontowałem pokrywę zaworową i sprawdziłem jak jest ustawiony rozrząd i zauważyłem że na kole zmiennych faz obrotów nie ma kreski poziomej do ustawiania. Moje pytani ; czy można ustawić rozrząd na podstawie kropek wybitych na kołach zębatych. Na kole zmiennych faz obrotów nie ma tej kreski jak na starym. Oczywiście mechanik twierdzi że rozrząd jest dobrze ustawiony
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Błąd P0016
Nie wiem jaki masz kod silnika - podaj. W pierwszej kolejności poszukałbym jakiejś dokumentacji albo filmiku na YT jak ten rozrząd powinien być ustawiony. Masz jakąś fakturę od tego mechanika? Skladaj reklamację. Sam się nie przyzna do błędu - to już sprawdziłeś.
- byd1
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011
Re: Błąd P0016
Witam.
Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI G4FA o mocach 90,
Oglądałem różnie filmik i tam zawsze były znaki poziome na kołach zębatych.
Na jednym filmiku w wersji chyba rosyjskiej gość ustawiał na wybite kropki na kołach zębaty.
Tu na forum oglądałem różne zdjęcia jak powinno być ustawione i według tego sprawdzałem w moim aucie (brak znaku poziomego na kole zmiennych faz).
Jutro jadę na komputer to zobaczymy jakie błędy wyskoczą.
A co do mechanika byłem u niego i umówiliśmy się na następny piąte i jak będzie trzeba obiecał że nawet przyjdzie w sobotę - zobaczymy co zrobi.
Jutro napisze jakie błędy się pokazały.
Pozdrawiam
9b
Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI G4FA o mocach 90,
Oglądałem różnie filmik i tam zawsze były znaki poziome na kołach zębatych.
Na jednym filmiku w wersji chyba rosyjskiej gość ustawiał na wybite kropki na kołach zębaty.
Tu na forum oglądałem różne zdjęcia jak powinno być ustawione i według tego sprawdzałem w moim aucie (brak znaku poziomego na kole zmiennych faz).
Jutro jadę na komputer to zobaczymy jakie błędy wyskoczą.
A co do mechanika byłem u niego i umówiliśmy się na następny piąte i jak będzie trzeba obiecał że nawet przyjdzie w sobotę - zobaczymy co zrobi.
Jutro napisze jakie błędy się pokazały.
Pozdrawiam
9b
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Błąd P0016
Filmik pierwszy z brzegu. Niezly całkiem
https://youtu.be/1jO-0MnaMRc
Widać że na filmiku gość ma niezgodność cech - poziomych kresek i wyrównuje to przez poluzowanie koła.zebatego walka wydechowego, korektę ustawienia walka ssania i ponowne zafiksowanie położenia walka wydechowego. Do tego ma dochodzić zgodność cechy na kole pasowym wału korbowego. Regulacje robi na poluzowanym napinaczy - przyznam że filmik oglądałem z krótkimi skokami, nie cały.
https://youtu.be/1jO-0MnaMRc
Widać że na filmiku gość ma niezgodność cech - poziomych kresek i wyrównuje to przez poluzowanie koła.zebatego walka wydechowego, korektę ustawienia walka ssania i ponowne zafiksowanie położenia walka wydechowego. Do tego ma dochodzić zgodność cechy na kole pasowym wału korbowego. Regulacje robi na poluzowanym napinaczy - przyznam że filmik oglądałem z krótkimi skokami, nie cały.
- byd1
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011
Re: Błąd P0016
Witam.
Dzięki za filmik
Odczytany kod
P0016 Korelacja położenia wału korbowego - z wałkiem rozrządu ( rząd1 czujnik A).
Dzięki za filmik
Odczytany kod
P0016 Korelacja położenia wału korbowego - z wałkiem rozrządu ( rząd1 czujnik A).
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Błąd P0016
No, ciepło ciepło... Czyli walki rozrządu (góra) mogą być ok a pytanie wlasnie jak korelacja z wałem korbowym - wycięcie na kole pasowym powinno być na 0.
Ciekawa wymiana zdań...
https://forum-mechanika.pl/threads/kia- ... 016.39177/
Może też być problem z kołem faz lub sterowaniem olejowym (elektrozawór, sterowanie elektrozaworami)
Na filmiku poniżej gość tłumaczy że 0016 to korelacja czujnika walka ssania z wałem korbowym. Wskazuje też szereg przyczyn po stronie zaworu sterowania olejem. Może być zanieczyszczony lub rozdzielacz w zaworku może być uszkodzony (cewka i sterowanie mogą być ok)
https://youtu.be/SFigNFINZVE
Ciekawa wymiana zdań...
https://forum-mechanika.pl/threads/kia- ... 016.39177/
Może też być problem z kołem faz lub sterowaniem olejowym (elektrozawór, sterowanie elektrozaworami)
Na filmiku poniżej gość tłumaczy że 0016 to korelacja czujnika walka ssania z wałem korbowym. Wskazuje też szereg przyczyn po stronie zaworu sterowania olejem. Może być zanieczyszczony lub rozdzielacz w zaworku może być uszkodzony (cewka i sterowanie mogą być ok)
https://youtu.be/SFigNFINZVE
- byd1
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011
Re: P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
Witam
Dziękuję wszystkim za porady i filmik w mojej sprawi.
Autko śmiga jak przed wymianą rozrządu. Zostało naprawione w ramach gwarancji bez żadnej dopłaty.
Jestem ciekawy waszych wypowiedzi na tłumaczenie mechanika.
Powiedział że 0 fabryczne to nie 0, musiał przestawić rozrząd o 10 st. czy jest to możliwe, bo nie spotkałem się nigdy z takim twierdzeniem.
Pozdrawiam
Dziękuję wszystkim za porady i filmik w mojej sprawi.
Autko śmiga jak przed wymianą rozrządu. Zostało naprawione w ramach gwarancji bez żadnej dopłaty.
Jestem ciekawy waszych wypowiedzi na tłumaczenie mechanika.
Powiedział że 0 fabryczne to nie 0, musiał przestawić rozrząd o 10 st. czy jest to możliwe, bo nie spotkałem się nigdy z takim twierdzeniem.
Pozdrawiam
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
Za cienki jestem żeby tu dyskutować ale czasem niektóre koła są mocowane na stożek a nie na klin. Czyli można je zamontować jak chcesz a jak się poluzują to mogą się obrócić. Więc jeżeli taka sytuacja by tu była to technicznie - może się zdarzyć. Widziałem na filmikach że czasem wkładają pręta w otwór po świecy czy cylindrze żeby sprawdzić czy okreslony tłok faktycznie w położeniu max
Posty: 11
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 6156 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Brak mocy, P0420, P2191- brak katalizatora?
przez Amper » 25 lis 2023 22:54 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 1477 Wyświetlone
- Ostatni post przez Wojewoda82
02 gru 2023 09:32
-
Brak mocy, P0420, P2191- brak katalizatora?
-
-
Brak mocy, wyższe spalanie
przez rodzynpatryk » 19 maja 2021 23:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 9138 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
22 maja 2021 15:25
-
Brak mocy, wyższe spalanie
-
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
przez zlotowq » 03 kwi 2020 11:24 w Silniki i skrzynia biegów - 14 Odpowiedzi / 13289 Wyświetlone
- Ostatni post przez zlotowq
12 kwi 2020 21:14
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 39 gości