Mam błędy P2111 I P2102.
podłączyłem 2 używane przepustnicę I żadna nie działała.
Przy gaszenie silnika nie zamykała się oraz po kilku uruchomieniach ponownie wyskakiwał check.
Przepustnica ma kostke 5 pinów.
Czy ktoś posiada schemat podłączenia pinów takiej przepustnicy?
Jak sprawdzić czy problem jest w przepustnicy czy w wysterowaniu?
sygnał położenia przepustnicy na obd jest prawidłowy jak ruszam ręką.
[C1FL] Przepustnica w CRDI 1.6
Moderator: Żandarmeria
-
pawelnowak - Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 26 gru 2023 00:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 116KM
2012
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Przepustnica w CRDI 1.6
Trochę necro... Ale... Ja trochę walczyłem z przepustnicą w mojej kijance. Warto sprawdzić czy problem nie leży we wtyczce (urwany przewód). O ile wiem przeważnie problem polega na zużyciu zębatek w przekładni ale u mnie był innej natury: wewnątrz jest płytka elektroniki zalana żelem a połączenia od styków (doprowadzenie sygnałów że złącza) do tej płytki są wykonane delikatnymi przewodami - ni to linki, nie to drutki. Wystarczy delikatnie je ruszyć i potrafia się złamać. Dodatkowym problemem i to w sumie ogromnym jest fakt, że te drutki są po obydwu końcach zgrzewane a nie lutowane. I to jeszcze nie byłby największy problem gdyby nie fakt że stykinod strony złącza po prostu nie nadają się do lutowania - są chyba chromowane czy niklowane ale na pewno nie srebrzone. Tak więc, aby wykonać nowe połączenie lutowane, trzeba się nadrapac, naskrobać żeby cyna cokolwiek się przykleiła. Z kolei od strony płytki z elektroniką pola lutownicze są zalane żelem, są małe i trudno je pocynować a potem przylutować tam przewód. Ja ze swoją przepustnicą walczyłem kilka razy aż wymieniłem wszystkie połączenia na "druciarskie" i teraz to jeździ.
Zmierzając do konkluzji: jeżeli zębatki są ok, to musisz otworzyć puszkę i sprawdzić w jakim stanie są przejścia poszczególnych pinów do płytki elektroniki.
Przed kuracją - pola oczyszczone z żelu. Czasem drucik się ułamie i przerywa ale trzyma się na żelu.
https://drive.google.com/file/d/1-yH7ep ... p=drivesdk
Po kuracji:
https://drive.google.com/file/d/1-wUGt5 ... p=drivesdk
Zmierzając do konkluzji: jeżeli zębatki są ok, to musisz otworzyć puszkę i sprawdzić w jakim stanie są przejścia poszczególnych pinów do płytki elektroniki.
Przed kuracją - pola oczyszczone z żelu. Czasem drucik się ułamie i przerywa ale trzyma się na żelu.
https://drive.google.com/file/d/1-yH7ep ... p=drivesdk
Po kuracji:
https://drive.google.com/file/d/1-wUGt5 ... p=drivesdk
Posty: 2
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 13175 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
-
-
Problem z pedałem gazu lub przepustnicą po redukcji biegu.
przez nomenomen83 » 19 mar 2021 14:03 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 2827 Wyświetlone
- Ostatni post przez nomenomen83
19 mar 2021 14:03
-
Problem z pedałem gazu lub przepustnicą po redukcji biegu.
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 15114 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 13238 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 19071 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 45 gości