Moim zdaniem to różnica w cenie 5,5 tys zł nie jest taka duża, a wręcz minimalna, bo do 2.0 dostajesz alufelgi gratis (1,5 do 2 tys zł) i skrzynię 6 biegów - jak dobrze pamiętam. Zważywszy na alufelgi, które naprawdę powinno się autku zamówić to różnica ceny to 4 tys zł, a w tym masz skrzynię 6 biegów.
Osobiście wybrałem 1.6 bo wg mnie nie ma za bardzo gdzie jeździć powyżej 130 km, a więc skrzynia 6-ka ma małe znaczenie. ALusy wziąłem sam. A że mi całe auto wyszło dość drogawo, bo wziąłem wszystkie pakiety i silver metalic - czyli jak Ty bez szybera tylko, to uznałem, że nie ma co już przesadzać z ceną i 1.6 CRDi jest ok.
Za 1.6 przemawia ekonomiczność, zbliżone do 2.0 osiągi, nowa konstrukcja, lepsze wyciszenie, niższa cena, zdecydowanie większa popularność tego silnika w ceed, łańcuch rozrządu zamiast paska, fakt, że to silnik dedykowany ceedowi i wszystkie komponenty na pewno dobrze z nim pracują (sprzęgło, dolot, przeniesienie napędu etc...).
Za 2.0 przemawia większa elastyczność i moment, troszkę lepsze przyśpieszenie, lepsze wrażenie znaczka 2.0 na tylnej klapie
, skrzynia 6 biegów, powszechność tego silnika w innych modelach Kia (sportage, Carens, Magentis), ale chyba także w CHevrolecie (Nubira III czyli Laceti, Epica?).
Osobiście uważam, że 1.6 CRDi to idealny silnik do Ceeda i dla niego specjalnie dopasowany i przeznaczony. To auto średniej klasy i nie ma co przesadzać, a jeśli średniej kalsy i diesel to powinno być ekonomicznie, więc 1.6 to optymalny wybór. Jak tak wybrałem. Zresztą powyżej 80 tys zł można już kupić wiele innych ciekawych rzeczy jak Carens a wdobrej wersji etc...
Zamiast 2.0 lepiej wziąść coś z wyposażenia wg mnie i cieszyć się full wypasem. Lepiej za te 4 tysie różnicy wg mnie wziąść i wstawić sobie dobre dvd/navi 2 Din w konsolę środkową...