Witam,
z racji tego, że coraz częściej pojawiają się różne drobne usterki, a cześć serwisów robi z tego tytułu problemy i kombinacje alpejskie, proponuje aby przedyskutować problemy WARUNKÓW GWARANCYJNYCH w tym topicu.
Z pewnością będzie to forma prawnej paplaniny ale często bardzo przydatnej. Wnoszę o podpięcie topicu
Po primo: warto w sytuacjach podbramkowych powoływać się na zapis na 3 stronie Książki gwarancyjnej":
Razem z Instrukcją Obsługi, niniejsza książka gwarancyjna określa warunki gwarancji, harmonogram przeglądów, zalecanych przez producenta w celu zwiększenia możliwości eksploatacyjnych Twojego samochodu. Dodatkowo Autoryzowany Dystrybutor/warsztat KIA otoczy opieką Twój pojazd i BĘDZIE TROSKLIWIE SPEŁNIAŁ WYMAGANIA SERWISOWE, używając oryginalnych części zamiennych KIA. DOŁOŻY TAKŻE WSZELKICH STARAŃ ,aby Twój samochód spełniał z nadwyżką Twoje oczekiwania"
To już jest punkt , który daje CI przewagę, jeśli serwis spuszcza Cie na drzewo, ponieważ jest to jeden z elementów gwarancji.
Warunki Gwarancji
Moderator: Żandarmeria
-
akolada
Re: Warunki Gwarancji
Zemin napisał(a):Witam,
z racji tego, że coraz częściej pojawiają się różne drobne usterki, a cześć serwisów robi z tego tytułu problemy i kombinacje alpejskie, proponuje aby przedyskutować problemy WARUNKÓW GWARANCYJNYCH w tym topicu.
Z pewnością będzie to forma prawnej paplaniny ale często bardzo przydatnej. Wnoszę o podpięcie topicu
Po primo: warto w sytuacjach podbramkowych powoływać się na zapis na 3 stronie Książki gwarancyjnej":
Razem z Instrukcją Obsługi, niniejsza książka gwarancyjna określa warunki gwarancji, harmonogram przeglądów, zalecanych przez producenta w celu zwiększenia możliwości eksploatacyjnych Twojego samochodu. Dodatkowo Autoryzowany Dystrybutor/warsztat KIA otoczy opieką Twój pojazd i BĘDZIE TROSKLIWIE SPEŁNIAŁ WYMAGANIA SERWISOWE, używając oryginalnych części zamiennych KIA. DOŁOŻY TAKŻE WSZELKICH STARAĂ ,aby Twój samochód spełniał z nadwyżką Twoje oczekiwania"
To już jest punkt , który daje CI przewagę, jeśli serwis spuszcza Cie na drzewo, ponieważ jest to jeden z elementów gwarancji.
moze i tak ale nie zawsze tak jest
na dobra sprawe czasami problemy z ceedkami to nie problemy:P czasem to wymysly wlascicieli :p a czasem ich wina ogolnie co 10ta kijanka cierpi przez glupote wlascicieli lub pseudo macherow . ostatnio trafilo sie mi picanto z problemem rozladowywania sie po kilku h . ow wlasciciel podpial sobie radio i zostawil nie zaizolowane dyndajace kable ... juz nie mowie o tym ze wpial sie zamiast przez przejsciowke na iso w instalacje ( utrata gwarancji ) . wiec aso tez moze powiedziec nie klientowi . bron obusieczna:P
-
novee
-
popmart
-
maestro
<span>akolada</span> napisał(a):teoretycznie tak praktycznie zalezy od aso czy sa czepialscy
utrata gwarancji?? ciekawe na co ????
że ktoś podpiął sobie do instalacji radio CB nie oznacza, że utracił gwarancje na instalację elektryczną, naprawy gwarancyjnej niebyłoby tylko wtedy gdyby właściciel auta zgłosił się z jakaś usterką, która powstałaby w wyniku ingerencji w instalacje
-
Maikler
<span>maestro</span> napisał(a):właściciel auta zgłosił się z jakaś usterką, która powstałaby w wyniku ingerencji w instalacje
No właśnie. A potem spieraj się z ASO, że usterka elektryki nie jest z winy podpiętego CB. Powiedzą, że przez Twoją ingerencję nie działa, KMP poprze ASO i jesteś załatwiony. Lepiej nie grzebać jeśli nie chcesz stracić gwarancji.
-
novee
Zależy jak i gdzie jest wpięte to CB. Nie wiem jaka do końca jest instalacja w Cee'dzie, ale jak na szynie CAN ( http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network ) to każda ingerencja w okablowanie fabryczne może być opłakana w skutkach. Kumplowi jak założyli w ASO alarm do Xsary Picasso, to mu regulacja głośności w radio działała odwrotnie, albo się awaryjne same włączały...
-
Zeli
Maikler napisał(a):<span>maestro</span> napisał(a):właściciel auta zgłosił się z jakaś usterką, która powstałaby w wyniku ingerencji w instalacje
No właśnie. A potem spieraj się z ASO, że usterka elektryki nie jest z winy podpiętego CB. Powiedzą, że przez Twoją ingerencję nie działa, KMP poprze ASO i jesteś załatwiony. Lepiej nie grzebać jeśli nie chcesz stracić gwarancji.
No dobrze, a gdyby przedstawić ASO i KMP, że osoba robiąca wpinkę np. CB do instalacji posiada uprawnienia SEPowskie w zakresie eksploatacji lub dozoru do 1kV lub wyżej, ciekaw jestem czy też by próbowali podważać fachowość takiej roboty i straszyli utratą gwarancji.
-
Maikler
<span>Żeli</span> napisał(a):No dobrze, a gdyby przedstawić ASO i KMP, że osoba robiąca wpinkę np. CB do instalacji posiada uprawnienia SEPowskie w zakresie eksploatacji lub dozoru do 1kV lub wyżej, ciekaw jestem czy też by próbowali podważać fachowość takiej roboty i straszyli utratą gwarancji.
Podejrzewam, że wtedy nie było by problemów. Chociaż jak czytam problemy kolegi ze spalonym sprzęgłem, jak mu nie uznali gwarancji opierając się na wywiadzie, to nie jestem tego pewien.
-
novee
<span>Żeli</span> napisał(a):No dobrze, a gdyby przedstawić ASO i KMP, że osoba robiąca wpinkę np. CB do instalacji posiada uprawnienia SEPowskie w zakresie eksploatacji lub dozoru do 1kV lub wyżej, ciekaw jestem czy też by próbowali podważać fachowość takiej roboty i straszyli utratą gwarancji.
Przecież elektryk a elektronik to nie to samo. Sieć energetyczna to nie elektronika w aucie. Zresztą nawet jako elektronik z zewnątrz też chyba nie będziesz miał pełnego schematu instalacji CAN jeśli byś się chciał w nią wpinać. Każda obca ingerencja będzie z definicji przegrana, chyba że Ci pan z ASO ją obejrzy i na papierze zatwierdzi (nawet jak Twoja będzie 10 razy lepiej zrobiona, to z góry jej nie uznają).
-
akolada
co do szyny can radze nie wpinac bo mozna zjarac cos drogiego
ja nie mam uprawnien sep bo ich nie potrzebuje . gdzies w warunkach gwarancji bylo ze wszystkie naprawy itp mozna wykonywac tylko w aso . a jesli w bazie aso nie bedzie montazu np takiego cb a ktos sie czepi ze bylo ono powodem jakiejs usteki to po gwarancji .
ja nie mam uprawnien sep bo ich nie potrzebuje . gdzies w warunkach gwarancji bylo ze wszystkie naprawy itp mozna wykonywac tylko w aso . a jesli w bazie aso nie bedzie montazu np takiego cb a ktos sie czepi ze bylo ono powodem jakiejs usteki to po gwarancji .
-
popmart
-
novee
-
Zemin
-
mjrPit
Zemin napisał(a):Panowie...... strona 8
Gwarancja na uklad napędowy....bla bla bla
ZASTRZEŻENIA: elementy wyszczegolnione powyżej posiadają odmienną od podstawoej gwarancję
czyli pytam jaką????
czyli podaną w nawiasie Szczegółowych warunków gwarancji z tej samej strony nieco wyżej: "gwarancja na układ napędowy wynosi 84 miesiące/150,000 km)
-
Zemin
-
jumko
To ja mam takie pytanie odnośnie sprzęgła, mój konik.
KIA daje 7Lat gwarancji lub 150kkm na sprzęgło i jego obudowę, a stronę dalej już tylko dwa lata na tarczę i docisk, ich wady fabryczne. To w istocie są dwa kluczowe elementy sprzęgła. Jakie są kryteria wyboru okresu gwarancji i co w takim razie oznacza awaria sprzęgła w opcji 7 lat gwarancji, że wszystkie elementy sprzęgła równocześnie padną?
A z innej beczki w jaki sposób rozróżnią np. po 6 latach awarię wynikłą z ukrytej wady fabrycznej od awarii eksploatacyjnej, przeprowadzą jakieś poważne badania? Ja w to nie wierzę i opieram ten brak wiary na doświadczeniach zdobytych w kontaktach z ASO Carserwis i intelektualistami z KMP, którzy mi napisali, że ich nie interesują fakty tylko przeprowadzają konkurs na obdarzanie zaufaniem, biorący udział w konkursie to: upierdliwy klient nie wierzący w spalenia sprzęgła po niecałych 5kkm z powodów złej eksploatacji jak twierdzi drugi uczestnik konkursu Carserwis, i zgadnijcie kto w nim wygrywa? Mimo, że brałem udział w tym konkursie/biorę nie udało mi się zdobyć jego regulaminu i wciąż nie wiem jakie są kryteria zwycięstwa w nim.
KIA daje 7Lat gwarancji lub 150kkm na sprzęgło i jego obudowę, a stronę dalej już tylko dwa lata na tarczę i docisk, ich wady fabryczne. To w istocie są dwa kluczowe elementy sprzęgła. Jakie są kryteria wyboru okresu gwarancji i co w takim razie oznacza awaria sprzęgła w opcji 7 lat gwarancji, że wszystkie elementy sprzęgła równocześnie padną?
A z innej beczki w jaki sposób rozróżnią np. po 6 latach awarię wynikłą z ukrytej wady fabrycznej od awarii eksploatacyjnej, przeprowadzą jakieś poważne badania? Ja w to nie wierzę i opieram ten brak wiary na doświadczeniach zdobytych w kontaktach z ASO Carserwis i intelektualistami z KMP, którzy mi napisali, że ich nie interesują fakty tylko przeprowadzają konkurs na obdarzanie zaufaniem, biorący udział w konkursie to: upierdliwy klient nie wierzący w spalenia sprzęgła po niecałych 5kkm z powodów złej eksploatacji jak twierdzi drugi uczestnik konkursu Carserwis, i zgadnijcie kto w nim wygrywa? Mimo, że brałem udział w tym konkursie/biorę nie udało mi się zdobyć jego regulaminu i wciąż nie wiem jakie są kryteria zwycięstwa w nim.
-
sko_fild
-
falco83
sko_fild napisał(a): A miało być tak pięknie...
Tak jest z większością jeśli chodzi o sprzedaż... tu mówią piękne rzeczy, ale jak tylko się zgłosisz to nich to odbijają piłeczkę i stwierdziłem przyglądając się wielu wypadkom i czytając o wielu takich sprawach, że nie można się poddawać... jeśli odsyła nas sprzedawca wołajmy kierownika jeśli ten cwaniak to dyrektora, a jak ten próbuję to trzeba kulturalnie pogrozić i z reguły na kierowniku się kończy chyba, że się trafi na takiego jednego kierownika w pewnej firmie
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Utrata gwarancji dla Kia CEED
przez bodzio15 » 28 sty 2024 15:13 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 2423 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
01 lut 2024 19:10
-
Utrata gwarancji dla Kia CEED
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości