obciążenie auta a spalanie
Moderator: Żandarmeria
-
zibi.s
obciążenie auta a spalanie
ostatnio obserwuje spalenie mojego 1.6 crdi na pewnej stalej trasie (glownie autostrady niemieckie). tam jade prawie pusty, powrotnie dosc obciazony i oto wniosek: obciazony spala zauwazalnie mniej, wiem ze to hipokryzja ale tak jest i dlugo sie zastanawialem czy z takim postem w ogole wyskoczyc. moze pusty ceed jest zle wywazony bo sam juz nie wiem. co wy na to? pozdrawiam
-
zibi.s
-
adamg29
-
marcingsxr
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Większa masa daje większy ( dalszy ślizg ). Jak jeździsz ekonomicznie to może ma to znaczenie. Niby żart, ale może jest w tym coś
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
dankat
-
adam08
bardziej dociążony staje sie nieco niższy i może przez to bardziej aerodynamiczy
Mówiąc bardziej poważnie osobiscie uważam to za dziwny przypadek. Samochód im bardziej jest dociążony tym więcej mocy potrzebuje, a moc czerpie jakby nie było z energi spalania. Tu trzeba by jakiegos fachury co by nam to wyjaśnił.
a może w drodze powrotnej masz z górki?
Mówiąc bardziej poważnie osobiscie uważam to za dziwny przypadek. Samochód im bardziej jest dociążony tym więcej mocy potrzebuje, a moc czerpie jakby nie było z energi spalania. Tu trzeba by jakiegos fachury co by nam to wyjaśnił.
a może w drodze powrotnej masz z górki?
-
misiek1
-
krisder
Wydaje mi się że teza o mniejszym oporze powietrza jest jak najbardziej słuszna. Podobny przypadek przed laty zdarzył mi się podczas wyjazdu wakacyjnego FSO 1500. Jak to onegdaj bywało na wyjazd zabierało się tak niezbędne rzeczy jak duży namiot, materace, śpiwory, kuchenki, butle gazowe oraz całą masę prowiantu. Samochód "stuningował" się do tego stopnia że nocny przejazd przez Wrocław (zwłaszcza Plac Grunwaldzki) obfitował w efekty świetlne w postaci sporych snopów iskier. Kiedy po powrocie obliczyłem zużycie paliwa nie mogłem uwierzyć- 7.2 l/100km. Na co dzień zejście poniżej 10l było sporym sukcesem. Współczesne samochody mają bardzo opływowe nadwozia ale pod spodem nadal panuje nie mały bałagan i stąd mniejszy przepływ pod autem, mniejsze spalanie.
-
reset
Wieksza masa to wieksza energia kinetyczna pojazdu i wiekszy pęd (m*v). Ciezszemu samochodowi latwiej pokonywac przy duzych preedkosciach opory aerodynamiczne. Wiec przy jezdzie autostradowej kiedy utrzymujemy predkosc spalanie bedzie mniejsze. Co innego w trybie jazdy kiedy trzeba czesto przyspieszac. Wtedy zuzycie paliwa zwiekszy sie proporcjonalnie do tego ile masy auta wiecej musimy rozpedzic. Z ciakawostek: maksymalna predkosc - ponad 220 udalo mi sie uzyskac w pelni napakowanym samochodem. Pustym nie do zrobienia
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
Nie, no cudów nie ma. Energia z paliwa zużywana jest zasadniczo na wprawianie masy pojazdu w ruch (pokonywanie bezwładności) i pokonywanie oporów powietrza (nie liczę tutaj tarcia silnika, i reszty pomniejszych czynników). Im większa masa, tym więcej energii potrzeba, aby wprawić pojazd w ruch, więc tutaj nie ma co szukać oszczędności, bo większa masa oznacza zasadniczo większe zużycie paliwa. Przy jeździe jednostajnej, masa nie gra roli (co sugeruje reset), więc tutaj też oszczędności nie znajdziemy (zmiany prześwitu jako efekt dociążenia są moim zdaniem znikome). Więc skąd ten efekt? Myślę, że to efekt zmiany stylu jazdy spowodowany świadomością "dociążenia auta" - po prostu, starałeś się jechać mniej dynamicznie ("ma ciężko, więc nie będę żyłował"), spokojniej ("bo w bagażniku mi się przewala"), a często rezygnowałeś z manewrów wyprzedzania bo wiedziałeś, że masz ciężko się możesz się nie wyrobić, podczas gdy normalnie dałbyś po gazie i pojechał. Więc moim zdaniem, to po prostu mentalne przestawienie ze stylu "luzaka" na styl "załadowana furmanka", co daje efekt zmniejszonego zużycia paliwa, tym bardziej widoczny, im bardziej normalnie kierowca ma ciężką nogę.
Wojtek Piszczek
-
moon
Poza mentalnym przestawieniem się- kwestia wiatru najprawdopodobniej. Prądy powietrzne na ogół wieją z konkretnych kierunków- prawie zawsze.
Zważywszy, że od 15 lat jeżdżę autami dostawczymi, pierwszy raz wsiadłam do załadowanego dostawczaka dwa tygodnie po odebraniu prawka- wiem coś o tym. Nijak auto zapakowane nie pali mniej. Więcej a i owszem, ale mniej nigdy. Zresztą dokładnie tak samo mam w osobówkach, puste- mniejsze spalanie, zapakowane- większe spalanie.
Natomiast fakt, faktem, że do Wrocławia się jedzie gorzej niż od Wrocławia.
Zważywszy, że od 15 lat jeżdżę autami dostawczymi, pierwszy raz wsiadłam do załadowanego dostawczaka dwa tygodnie po odebraniu prawka- wiem coś o tym. Nijak auto zapakowane nie pali mniej. Więcej a i owszem, ale mniej nigdy. Zresztą dokładnie tak samo mam w osobówkach, puste- mniejsze spalanie, zapakowane- większe spalanie.
Natomiast fakt, faktem, że do Wrocławia się jedzie gorzej niż od Wrocławia.
-
novee
Też nie uwierzę że obciążony spali mniej. Za to wierzę, bo sam sprawdziłem że na A2 z Łodzi do Poznania pali więcej niż z powrotem. A potem kumpel mi poradził sprawdzić jakie wiatry wieją w PL i w większości zachodnie... w DE chyba raczej też
Ale fajne są te filozofie fizyczne dlaczego obciążony może spalić mniej, aż się zaczynam bać, że wszystko już z fizyki zapomniałem
Ale fajne są te filozofie fizyczne dlaczego obciążony może spalić mniej, aż się zaczynam bać, że wszystko już z fizyki zapomniałem
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Ja się przyłączam do tezy Wpiszczka - jak dla mnie to podświadoma (dlatego niezauważalna i nie rejestrowana) zmiana stylu jazdy. Jak jadę z zapakowanym autkiem do Cro to sam zauważyłem, że jadę lepiej "planując" najbliższe metry - płynne wyprzedzanie, więcej długiego hamowania silnikiem, etc. I autko mimo czterech osób i bagażu potrafi palić mniej. Mam też róznicę w spalaniu bez czynnika związanego z "zapakowaniem" - np. jak jadę do Krynicy na narty to "do" pali mi autko zawsze więcej niż "z" - podejrzewam konfigurację terenu o przyczynę tego zjawiska (dłuższe zjazdy w dorodze powrotnej niż podjazdy podczas dojazdu)
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
-
zibi.s
dziekuje forumowiczom za wszystkie za i przeciw i przepraszam, ze dopiero po tygodniu odpowiadam ale dopiero wrocilem. Ja nadal upieram sie przy swoim bo ani nie jest z gorki ani na lepszym paliwie ale po ostatniej lekturze auto moto o zachowaniu sie opon w roznych warunkach pomyslalem, ze moze tu jest sedno sprawy.pozdrawiam
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Spalanie a opony
przez koza » 19 lut 2022 11:56 w Koszt utrzymania - 17 Odpowiedzi / 8909 Wyświetlone
- Ostatni post przez Józek
22 lut 2022 15:34
-
Spalanie a opony
-
-
Ogromne spalanie
przez Wacus1976 » 10 lut 2023 19:33 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 12 Odpowiedzi / 6174 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
24 lut 2023 13:35
-
Ogromne spalanie
-
-
Komputer zawyża średnie spalanie
przez wojmat89 » 25 wrz 2019 06:41 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5760 Wyświetlone
- Ostatni post przez Peter007
01 paź 2019 17:16
-
Komputer zawyża średnie spalanie
-
-
Brak mocy, wyższe spalanie
przez rodzynpatryk » 19 maja 2021 23:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 9128 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
22 maja 2021 15:25
-
Brak mocy, wyższe spalanie
-
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
przez Kagan » 21 sty 2020 09:34 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 18709 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kagan
02 lut 2020 18:42
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości