Witajcie,
mam taki problem, otóż ostatnio często podróżuje po autostradach, zauważyłem taki problem podczas wyprzedzania. Dzieje się to także na zwykłych drogach ale w momencie 4 tysięcy obrotów. Otóż jeżeli chcę wyprzedzić, daje 4 i przy 4 tysiącach, wciskam pedał gazu aby szybko wyprzedzić a tu zonk. Przy 4 tysiącach samochód traci przyspieszenie, obroty wzrastają a samochód przestaje przyspieszać. Dzieje się to chwilę, puszczę troszkę gaz to powraca do przyspieszania. Ale należy to u mnie robić delikatnie. To samo dzieje się na 5, przy 120 km, jak chcę szybko przyspieszyć to nic się nie dzieje. Moim zdaniem to nienormalne, macie może jakieś spostrzeżenia ?
pozdrawiam,
Kuba
1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
Moderator: Żandarmeria
-
rmx
Re: 1.6 DOHC
Hmm - też mam silnik 1,6DOHC w swoim SW - i też miewam problemy z chwilowym "duszeniem się" auta. Nie dzieje się to regularnie, ale zdarza się często. Aczkolwiek to chyba co innego niż u Ciebie.
U mnie najlepiej czuć to na dwójce, przy dynamicznym przyspieszaniu i włączonej klimie. Gdzieś pomiędzy 3 a 4 tys obr. auto dostaje chwilowej dziury mocy - tak jakby na chwilę odciąć benzynę lub zdjąć nogę z gazu. Po chwili (ok sekunda, może mniej) auto zaczyna znów reagować i dalej przyspiesza.
Pytałem o to w serwisie - to na razie tylko poprosili żebym zaobserwował jak to się ma do włączonej/wyłączonej klimy. Bo ponoć jest szansa, że to kompresor wtedy rusza i powoduje chwilową dziurę mocy... Nie przekonuje mnie to, ale potestuję auto w tym kierunku.
Czy u Ciebie ma to jakiś związek z klimą?
U mnie najlepiej czuć to na dwójce, przy dynamicznym przyspieszaniu i włączonej klimie. Gdzieś pomiędzy 3 a 4 tys obr. auto dostaje chwilowej dziury mocy - tak jakby na chwilę odciąć benzynę lub zdjąć nogę z gazu. Po chwili (ok sekunda, może mniej) auto zaczyna znów reagować i dalej przyspiesza.
Pytałem o to w serwisie - to na razie tylko poprosili żebym zaobserwował jak to się ma do włączonej/wyłączonej klimy. Bo ponoć jest szansa, że to kompresor wtedy rusza i powoduje chwilową dziurę mocy... Nie przekonuje mnie to, ale potestuję auto w tym kierunku.
Czy u Ciebie ma to jakiś związek z klimą?
-
DeeCann
Re: 1.6 DOHC
rmx napisał(a):Hmm - też mam silnik 1,6DOHC w swoim SW - i też miewam problemy z chwilowym "duszeniem się" auta. Nie dzieje się to regularnie, ale zdarza się często. Aczkolwiek to chyba co innego niż u Ciebie.
U mnie najlepiej czuć to na dwójce, przy dynamicznym przyspieszaniu i włączonej klimie. Gdzieś pomiędzy 3 a 4 tys obr. auto dostaje chwilowej dziury mocy - tak jakby na chwilę odciąć benzynę lub zdjąć noę z gazu. Po chwili (ok sekunda, może mniej) auto zaczyna znów reagować i dalej przyspiesza.
Pytałem o to w serwisie - to na razie tylko poprosili żebym zaobserwował jak to się ma do włączonej/wyłączonej klimy. Bo ponoć jest szansa, że to kompresor wtedy rusza i powoduje chwilową dziurę mocy... Nie przekonuje mnie to, ale potestuję auto w tym kierunku.
Czy u Ciebie ma to jakiś związek z klimą?
Mam dokładnie to samo i jest to wina klimy. Z wyłączoną tego nie ma. Za niedługo mam przegląd także odpytam się co i jak
-
Kubeusz
Re: 1.6 DOHC
DeeCann napisał(a):Mam dokładnie to samo i jest to wina klimy. Z wyłączoną tego nie ma. Za niedługo mam przegląd także odpytam się co i jak
Witam w klubie Panowie
Wyglada na to, ze kwestia czkawki dotyczy nie tylko 1.6
U mnie na jedynce w trakcie ruszania w okolicach 3-4 tys. identyczne zachowanie.
Ale ponieważ trwa to ułamek sekundy - olałem temat
-
kuba_st
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
W gruncie rzeczy nie był by to dla mnie problem, ale przy wyprzedzaniu robi się problem, gdyż chcę ostro przyspieszyć a przy 4 tysiacach nagle dziura. Dla mnie to niedopuszczalne, tracę zaufanie do samochodu przy wyprzedzaniu. Dzisiaj wypróbuje czy dzieje się to bez klimy.
-
Kubeusz
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
kuba_st napisał(a):W gruncie rzeczy nie był by to dla mnie problem, ale przy wyprzedzaniu robi się problem, gdyż chcę ostro przyspieszyć a przy 4 tysiacach nagle dziura. Dla mnie to niedopuszczalne, tracę zaufanie do samochodu przy wyprzedzaniu. Dzisiaj wypróbuje czy dzieje się to bez klimy.
I bardzo slusznie. Takie zachowanie moze byc wrecz niebezpieczne.
Daj znac co wykryles.
-
ryli1
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
kuba_st napisał(a):Witajcie,
Przy 4 tysiącach samochód traci przyspieszenie, obroty wzrastają a samochód przestaje przyspieszać. Dzieje się to chwilę, puszczę troszkę gaz to powraca do przyspieszania.
A to dziwne, jeśli obroty silnika wzrastają to chyba coś ze sprzęgłem...
-
mjrPit
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
kuba_st napisał(a):wciskam pedał gazu aby szybko wyprzedzić a tu zonk. Przy 4 tysiącach samochód traci przyspieszenie, obroty wzrastają a samochód przestaje przyspieszać. Dzieje się to chwilę, puszczę troszkę gaz to powraca do przyspieszania. Ale należy to u mnie robić delikatnie. To samo dzieje się na 5, przy 120 km, jak chcę szybko przyspieszyć to nic się nie dzieje. Moim zdaniem to nienormalne, macie może jakieś spostrzeżenia ?
Masz rację to nienormalne, w ogóle ciekawy objaw, dla mnie wygląda to na jakąś kwestię związaną ze sprzęgłem (uślizg, słaby docisk) bo sokoro obroty rosną a prędkość nie... dla przykładu podam, że u mnie (ten sam silnik) na 4 biegu przy 4 tyś rpm auto dostaje kopa i przyśpiesza bardzo żwawo. W zasadzie mam wrażenie, że szybciej przyśpiesza po osiągnięciu 100 km/h na czwórce niż przed przekroczeniem setki.
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
Też od razu pomyślałem o sprzęgle ale tylko przy 4 tys. obrotów ?
Kuba, a jak jedziesz pod górę to też masz to samo ?
Kuba, a jak jedziesz pod górę to też masz to samo ?
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
kuba_st
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
nie, gdyż pod górkę redukuje biegi na niższe, samochód super żwawy jest na 1,2,3, 4-tylko jak przekrocze 4 tysiące.
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
No to nie wiem
Wpadnij pojutrze na spot to pogadamy, sprawdzimy, doradzimy
viewtopic.php?f=10&t=3015&p=68441#p68441
Wpadnij pojutrze na spot to pogadamy, sprawdzimy, doradzimy
viewtopic.php?f=10&t=3015&p=68441#p68441
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
krisder
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
Nie wydaje mi się aby przyczyną Twoich problemów była klimatyzacja. Wyobraz sobie wpływ klimatyzacji na silnik o pojemności około 1 litra i mocy 50-60 KM. Bardziej pasuje już problem ze sprzęgłem. A to że występują problemy przy określonych obrotach silnika może być związane z przebiegiem momentu obrotowego i jego maksymalną wartością przy określonych obrotach. Również posiadam tę wersję silnikową ale nie pamiętam przy jakich obrotach występuje najwyższa wartość momentu obrotowego a i opisywanych przez Ciebie problemów u siebie nie zauważyłem.
-
mjrPit
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
krisder napisał(a):A to że występują problemy przy określonych obrotach silnika może być związane z przebiegiem momentu obrotowego i jego maksymalną wartością przy określonych obrotach. Również posiadam tę wersję silnikową ale nie pamiętam przy jakich obrotach występuje najwyższa wartość momentu obrotowego a i opisywanych przez Ciebie problemów u siebie nie zauważyłem.
Od 4200 rpm do odcięcia praktycznie jest max moment obrotowy
-
lookaszk
Re: 1.6 DOHC
DeeCann napisał(a):rmx napisał(a):Hmm - też mam silnik 1,6DOHC w swoim SW - i też miewam problemy z chwilowym "duszeniem się" auta. Nie dzieje się to regularnie, ale zdarza się często. Aczkolwiek to chyba co innego niż u Ciebie.
U mnie najlepiej czuć to na dwójce, przy dynamicznym przyspieszaniu i włączonej klimie. Gdzieś pomiędzy 3 a 4 tys obr. auto dostaje chwilowej dziury mocy - tak jakby na chwilę odciąć benzynę lub zdjąć noę z gazu. Po chwili (ok sekunda, może mniej) auto zaczyna znów reagować i dalej przyspiesza.
Pytałem o to w serwisie - to na razie tylko poprosili żebym zaobserwował jak to się ma do włączonej/wyłączonej klimy. Bo ponoć jest szansa, że to kompresor wtedy rusza i powoduje chwilową dziurę mocy... Nie przekonuje mnie to, ale potestuję auto w tym kierunku.
Czy u Ciebie ma to jakiś związek z klimą?
Mam dokładnie to samo i jest to wina klimy. Z wyłączoną tego nie ma. Za niedługo mam przegląd także odpytam się co i jak
A ja myślałem że tylko w moim tak się dzieję
Ale w sumie nie mam się co tak cieszyć, bo pewnie w ASO usłyszę sławne "TTTM"
U mnie się objawia podobnie, lekkim "zająknięciem", "czkawką" czy jakkolwiek to nazwać. Poprostu na niezauważalną dla pasażera chwilę auto jakby się zastanawiało czy ma dalej przyspieszać (dzieje się to w okolicach 3200rpm, kilkukrotnie sprawdzone, klima nie ma wpływu)
-
novee
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
Może jest jak w nowych Hondach, tam sterowanie silnikiem i i-VTEC pracują w trybie ekonomicznym i sportowym (tak w przybliżeniu). Jak się jedzie spokojnie w sznurku aut, czyli eco, to jak się mocno depnie, to mija chwila zanim przejdzie w sport i jest taka chwila "niezdecydowania". W ASO Hondy wgrywają do benzynówek nowe softy i problem znika. W autach z fabryki chyba od połowy 2008 też już tego problemu nie ma. Inna sprawa, że każdą benzynową Hondę dobrze jest raz na jakiś czas porządnie przegonić po trasie pod 7000 obr., tak dla odmulenia
-
Kubeusz
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
novee napisał(a):Inna sprawa, że każdą benzynową Hondę dobrze jest raz na jakiś czas porządnie przegonić po trasie pod 7000 obr., tak dla odmulenia
Ceeda tez Moze nie do 7tys. bo to byloby trudne
-
kuba_st
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
Sprawdziłem, napewno nie jest to wina klimatyzacji. Ostatnio byłem w Lee Motors, podobno zrobili diagnostykę komputera i wszystko jest okey. Jak dla mnie to zdecydowanie nie jest okey. Druga sprawa, że jest wyjątkowo wysokie spalanie w mieście notuje. Jadąc na niskich obrotach, nigdy nie żyłuje spalanie wynosi 9,5 litra, a jeżdżę w takich miejscach gdzie nie stoi się w korkach. Znowu po za miastem, na trasie do Wrocławia, spokojna jazda nie mogę zejść poniżej 8,5 litra. Tu mi się wiele rzeczy nie podoba.
-
lookaszk
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
Kubeusz napisał(a):novee napisał(a):Inna sprawa, że każdą benzynową Hondę dobrze jest raz na jakiś czas porządnie przegonić po trasie pod 7000 obr., tak dla odmulenia
Ceeda tez Moze nie do 7tys. bo to byloby trudne
Tylko ze w Ceedzie silnik się poprostu tylko odmula po przegonieniu, a w Hondach (w silnikach V-Tec) silnik się przestawia w tryb pracy bardziej sportowej po przegonieniu.
No ale jaki silnik by nie był to dla zdrowia (i swojego, i silnika) należy go raz na jakiś czas przegonić (u mnie odcięcie działa wysmienicie)
-
Kubeusz
Re: 1.6 DOHC (dziura przy 4tys.)
lookaszk napisał(a):No ale jaki silnik by nie był to dla zdrowia (i swojego, i silnika) należy go raz na jakiś czas przegonić (u mnie odcięcie działa wysmienicie)
Działa, działa
Tylko troche za wczesnie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
(opinia) 4tys km w 1.6 CRDi po 4 latach z GT.
przez vonski » 19 lip 2019 14:20 w Wady i zalety - 6 Odpowiedzi / 6181 Wyświetlone
- Ostatni post przez vonski
20 lip 2019 18:31
-
(opinia) 4tys km w 1.6 CRDi po 4 latach z GT.
-
-
dziwna "dziura" w skrzyni biegów pod podwoziem
przez rafalll1984 » 01 gru 2021 22:28 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2422 Wyświetlone
- Ostatni post przez Norged
05 gru 2021 15:02
-
dziwna "dziura" w skrzyni biegów pod podwoziem
-
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
przez Pawell95 » 04 cze 2024 19:49 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 298 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
13 cze 2024 23:25
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
-
-
DOHC TCI
przez Mesomagik » 19 wrz 2019 18:30 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 4349 Wyświetlone
- Ostatni post przez Mesomagik
19 wrz 2019 18:30
-
DOHC TCI
-
-
Kia ceed 1.6 DOHC - Falowanie obrotów
przez MRN123 » 13 gru 2019 18:51 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 8093 Wyświetlone
- Ostatni post przez Webby
13 gru 2019 19:37
-
Kia ceed 1.6 DOHC - Falowanie obrotów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 36 gości