Witajcie.Proszę o podpowiedź. Autko Kia Ceed SW ED 1.4 16V Benzyna +LPG Fabrycznie. 220000 przejechane.
Od jakiegoś miesiąca borykam się z brakiem mocy w samochodzie- przy podjeździe pod górkę nawet na 2 biegu więcej jak 50km/h nie da rady jechać.
Po podłączeniu interfejsu odczytał 2 błędy -
P0420 catalyst system efficiency below threshold- niska wydajność katalizatora
P2191 System Too Lean At Higher Load Bank 1, zbyt uboga mieszanka pod obciążeniem.
Podkreślam, że nie jestem mechanikiem ale mam dostęp do podnośnika i narzędzi.
W pierwszej kolejności postanowiłem zajać się katalizatorem (P0420) bo to łatwiejsze.
Wykręciłem 1 sondę zaraz za silnikiem i próba podjazdu pod górkę- auto ożyło i jak wcześniej na 2 biegu nie chciało jechać to teraz na 4 dawało radę.
Autko na podnośnik odkręciłęm katalizator (ta część co jest do silnika przykręcona - 4 rurki które się schodzą do jednej beczki w której jest sonda lambda) i do tego momentu jeszcze wiedziałem co chce zrobić ale zaskoczyło mnie że w środku nie było plastra miodu tylko sonda lamda i pusto. myślę sobie no to kupiłem brykę z wyprutym katalizatorem ( autko mam od 2,5r i do tej pory nie było żadnego checka i jeździło normalnie) no i teraz dla was pewnie to jest normalne ale ja się pogubiłem.
Idąc dalej- odkręciłem elastyczną rurkę w której była druga sonda lambda i z czystej ciekawości zaglądam do wydechu a tam plaster miodu -czyli katalizator.
Czego nie rozumiem- czy w tej części pierwszej od silnika powinien być katalizator (chodzi mi o plater miodu) czy nie? jeżeli nie to co mierzą te sondy lambda?
Po zdemontowaniu katalizatora w którym był plaster miodu i przyjrzeniu się pod światło faktycznie był przytkany. Po przedmuchaniu katalizatora moim oczom ukazał się taki oto widok:
są to jakby kamyki takie małe, nie idzie tego nawet drucikiem cieniutkim wypchnąć- czy jest szansa jak podjadę do firmy która na maszynie czyści ciśnieniowo katalizatory że mogą pomóc?
Skoro sondy lambda są wcześniej to po co ten katalizator?
Jakie jaką rolę spełniają te sondy jedna za drugą?
Czy na podstawie Vin jesteście w stanie stwierdzić czy w pierwszej puszce powinien być katalizator (plaster miodu)?
Starałem się w miarę krótko i zwięźle opisać problem ale jak coś jest niezrozumiałe lub za bardzo skrótowe to wtedy doprezcyzuję.
Pozdrawiam
[C1FL] Brak mocy, P0420, P2191- brak katalizatora?
Moderator: Żandarmeria
-
Amper - Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 26 sty 2021 09:49
- Lokalizacja: Żywiec
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb/LPG 90KM
2010
- Wojewoda82
- Klubowicz
- Posty: 34
- Dołączył(a): 09 kwi 2023 08:57
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1368 Pb 100KM
2018, M + Smart Plus
Re: Brak mocy, P0420, P2191- brak katalizatora?
Kat powinien być tylko w puszce między pierwszą sondą a drugą. Pierwsza sprawdza skład spalin (zawartość tlenu), aby był jak najbliżej idealnej lambda (mieszanka faluje , raz jest ciut za bogata, raz za uboga), a druga sonda sprawdza skuteczność oczyszczania spalin przez katalizator (co byś nie zamontował pustej puszki, tak naprawdę jak pierwsza, mierzy też ilość tlenu w spalinach, tylko ma prawie nie falować)
Te zatkania na powierzchni katalizatora (wgląda na ceramiczny) to jakby ci się coś poodrywało, nie spaliło i zatrzymało na celkach (a może to resztki rozsypanego kata). Nie są to oczywiście zatkania fabryczne (pracuję w fabryce gdzie powlekamy masą katalityczną wkłady ceramiczne, metalowe i z węgliku krzemu)
Wygląda też jakby ci się kat rozsypał ze starości i zatkał wydech, stąd brak mocy.
Na 100% skończy się zakupem katalizatora, chyba, że będziesz kombinował z jakimś emulatorem.
Kat w Ceed I jest pod silnikiem, czy jak w Ceed 2, miedzy silnikiem, a grodzią? Bo jeśli to pierwsze to może uderzyłeś katem w np krawężnik. Druga sonda powinna być dodatkowo na tym rysunku za ostatnim wkładem. Ilość wkładów jest zależna od typu silnika i czasami multifukcyjnosci wkładów. Diesle potrafią mieć nawet 4-5 różnych wkładów, szczególnie jak mają ad blue.
Te zatkania na powierzchni katalizatora (wgląda na ceramiczny) to jakby ci się coś poodrywało, nie spaliło i zatrzymało na celkach (a może to resztki rozsypanego kata). Nie są to oczywiście zatkania fabryczne (pracuję w fabryce gdzie powlekamy masą katalityczną wkłady ceramiczne, metalowe i z węgliku krzemu)
Wygląda też jakby ci się kat rozsypał ze starości i zatkał wydech, stąd brak mocy.
Na 100% skończy się zakupem katalizatora, chyba, że będziesz kombinował z jakimś emulatorem.
Kat w Ceed I jest pod silnikiem, czy jak w Ceed 2, miedzy silnikiem, a grodzią? Bo jeśli to pierwsze to może uderzyłeś katem w np krawężnik. Druga sonda powinna być dodatkowo na tym rysunku za ostatnim wkładem. Ilość wkładów jest zależna od typu silnika i czasami multifukcyjnosci wkładów. Diesle potrafią mieć nawet 4-5 różnych wkładów, szczególnie jak mają ad blue.
Posty: 2
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
przez zlotowq » 03 kwi 2020 11:24 w Silniki i skrzynia biegów - 14 Odpowiedzi / 13289 Wyświetlone
- Ostatni post przez zlotowq
12 kwi 2020 21:14
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
-
-
Brak mocy, wyższe spalanie
przez rodzynpatryk » 19 maja 2021 23:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 9139 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
22 maja 2021 15:25
-
Brak mocy, wyższe spalanie
-
-
P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
przez Filak » 08 mar 2021 21:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 13843 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
15 maja 2023 13:09
-
P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości