Witam.
Auto mam od lutego 2015 r., kupiłem z salonu 5450 km przebiegu - teraz 11 000 km (cee'd 1.4 DOHC 16V). Auta nie można zatankować do pełna, bo nawet przy pierwszym "wystrzale" dystrybutora pod samochodem pojawia się kałuża paliwa (około 2-2,5 l wachy). Co więcej, przy ostrych hamowaniach i przy pokonywaniu łuków auto gubi paliwo.. kiedyś chyba spłonę w tym samochodzie, poza tym w aucie po takich manewrach strasznie wali paliwem. Na serwisie oglądali i twierdzą że jest OK. NO JAK OK? Powiedzcie mi o co chodzi, wada konstrukcyjna czy o co chodzi?Jak z nimi rozmawiać?
Druga sprawa dotyczy zapalenia się kontroli "check engine". Pojechałem do seriwsu - błąd sondy lambda, czy jej uszkodzenia - tylniej za katalizatorem, wymienili, wykasowali błąd. Po dwóch dniach jazdy - to samo - znowu sonda lambda, co jest?Wykasowali błąd...Pani dała mi uszlachetniacz do paliwa i powiedziała żebym ją "trochę podkręcił" (ja już wkur.....na maksa) ale wziąłem, zatankowałem do pełna zalałem uszlachetniacz, podkręciłem i....po dwóch dniach (czyli dzisiaj) znowu "check"...co może być grane?Wskażcie mi jakiś trop...
Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
Moderator: Żandarmeria
-
szczur75
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
slani34 napisał(a):Auto mam od lutego 2015 r., kupiłem z salonu 5450 km przebiegu - teraz 11 000 km (cee'd 1.4 DOHC 16V). Auta nie można zatankować do pełna, bo nawet przy pierwszym "wystrzale" dystrybutora pod samochodem pojawia się kałuża paliwa (około 2-2,5 l wachy). Co więcej, przy ostrych hamowaniach i przy pokonywaniu łuków auto gubi paliwo.. kiedyś chyba spłonę w tym samochodzie, poza tym w aucie po takich manewrach strasznie wali paliwem. Na serwisie oglądali i twierdzą że jest OK. NO JAK OK? Powiedzcie mi o co chodzi, wada konstrukcyjna czy o co chodzi?Jak z nimi rozmawiać?
Zmień serwis.
slani34 napisał(a):Druga sprawa dotyczy zapalenia się kontroli "check engine". Pojechałem do seriwsu - błąd sondy lambda, czy jej uszkodzenia - tylniej za katalizatorem, wymienili, wykasowali błąd. Po dwóch dniach jazdy - to samo - znowu sonda lambda, co jest?Wykasowali błąd...Pani dała mi uszlachetniacz do paliwa i powiedziała żebym ją "trochę podkręcił" (ja już wkur.....na maksa) ale wziąłem, zatankowałem do pełna zalałem uszlachetniacz, podkręciłem i....po dwóch dniach (czyli dzisiaj) znowu "check"...co może być grane?Wskażcie mi jakiś trop...
Zmień serwis.
Masz auto na gwarancji i samodzielne grzebanie może Cię jej pozbawić. Dlatego wszelkie podpowiedzi co i jak może być są bez sensu.
Obowiązkiem ASO jest trwale usunąć te usterki w ramach gwarancji, jeżeli są zasadne (jeśli wina jest po stronie gwaranta).
-
slani34
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
Czyli Wrocław jeśli dobrze zrozumiałem Twoja sugestię?Czy będę potrzebował jakieś specjalne papiery?Czy wystarczy jak podjadę?Możesz mi podpowiedzieć kolego gdzie we Wrocławiu mógłbym to załatwić?Teoretycznie w każdym ASO jak rozumiem?
-
szczur75
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
slani34 napisał(a):Czyli Wrocław jeśli dobrze zrozumiałem Twoja sugestię?
Wybór jest spory w PL. I należy on do Ciebie.
slani34 napisał(a):Czy będę potrzebował jakieś specjalne papiery?
Książkę Gwarancyjną.
slani34 napisał(a):Czy wystarczy jak podjadę?
Co by nie było, auto też jest konieczne.
slani34 napisał(a):gdzie we Wrocławiu mógłbym to załatwić?
http://www.kia.com/pl/dealerfinder2011/#
slani34 napisał(a):Teoretycznie w każdym ASO jak rozumiem?
Najlepiej dla Ciebie jakby to było ASO KIA.
Ale decyzja należy do Ciebie.
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
Wcześniej zadzwoń i się umów. Z marszu ciężko
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
-
szczur75
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
gbear napisał(a): Z marszu ciężko
Zawsze można podjechać. Ale skoro wolisz maszerować....
-
slani34
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
Dzięki, a co będzie w kolejnym ASO, np. we Wrocławiu też rozłożą ręce i okażą bezradność?Ktoś z Was słyszał albo zna podobne przypadki?KIA Cee'd to nie F-16 żeby zrzucał paliwo w locie
-
szczur75
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
slani34 napisał(a):Dzięki, a co będzie w kolejnym ASO, np. we Wrocławiu też rozłożą ręce i okażą bezradność?
Szklana kula mi się rozbiła, a z fusów nie umiem.
Masz nieszczelność. Najprawdopodobniej na dolocie. (rura wlotowa - zbiornik)
Jednak nie sądzę, aby stało się to samoistnie.
-
slani34
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
Masz nieszczelność. Najprawdopodobniej na dolocie. (rura wlotowa - zbiornik)
Jednak nie sądzę, aby stało się to samoistnie.
Co oznacza że nie samoistnie?Czyli prawdopodobnie uderzenie, powiedzmy kamień, przegryzienie - zwierzak?
Jednak nie sądzę, aby stało się to samoistnie.
Co oznacza że nie samoistnie?Czyli prawdopodobnie uderzenie, powiedzmy kamień, przegryzienie - zwierzak?
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
albo amatorzy cudzego mienia/paliwa.
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
slani34
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
butter18 napisał(a):albo amatorzy cudzego mienia/paliwa.
No na to nie wpadłem.Możliwe. Wczoraj oddałem auto do serwisu, zobaczymy co będzie dalej. Dzięki.
-
slani34
Re: Engine check - sonda Lambda i gubi paliwo
Witam.
Wątku ciąg dalszy....a więc przed wczoraj odebrałem auto z ASO i:
1. Okazało się że wyciek paliwa był spowodowany rozszczelnieniem się układu wlewu, gdzieś przy pompie puścił oring gumowy czy "cuś" i usterka podobno została zlikwidowana....nie wiem jeszcze nie zalewałem do pełna.
2. Wymieniono katalizator bo podobno zabity był (po 11 000 km, czy to możliwe?)
3."Check engine" zapalił się dzisiaj w drodze do pracy. Mam wrażenie że auto na zimnym silniku nie przyspiesza płynnie, gdzieś ma zacinki.
Pozdrawiam wszystkich
Wątku ciąg dalszy....a więc przed wczoraj odebrałem auto z ASO i:
1. Okazało się że wyciek paliwa był spowodowany rozszczelnieniem się układu wlewu, gdzieś przy pompie puścił oring gumowy czy "cuś" i usterka podobno została zlikwidowana....nie wiem jeszcze nie zalewałem do pełna.
2. Wymieniono katalizator bo podobno zabity był (po 11 000 km, czy to możliwe?)
3."Check engine" zapalił się dzisiaj w drodze do pracy. Mam wrażenie że auto na zimnym silniku nie przyspiesza płynnie, gdzieś ma zacinki.
Pozdrawiam wszystkich
Posty: 12
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Check engine - błędy P2239 i P0234
przez Łukasz lca » 10 kwi 2020 16:06 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 9018 Wyświetlone
- Ostatni post przez Łukasz lca
13 kwi 2020 16:54
-
Check engine - błędy P2239 i P0234
-
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
przez zlotowq » 12 kwi 2020 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4013 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
13 kwi 2020 10:03
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
-
-
Czuć paliwo przy uruchomionym silniku
przez jakub » 12 cze 2022 16:49 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 3383 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
16 lip 2022 14:20
-
Czuć paliwo przy uruchomionym silniku
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości