Witam serdecznie
Żeby nie zakładać nowego tematu postanowiłem się dopisać pod istniejący.. kia ceed 1,6 crdi 115 KM bez filtra cząstek stałych ok 255.000 km 2009 rok.
Krótka historia posiadania auta...
Kupiony w styczniu 2016 od zakładu w którym pracuje.. kiedyś (czas nie określony) przedstawiciel handlowy podczas jazdy autem dostał "odcięcia turbiny" i auto nie chciało jechać szybciej niż ok 130 km/h... auto gdzieś (też brak danych) miało naprawianą turbinę (nie dalej niż 5-20 tyś km temu)... brak efektu.. w takim stanie też kupiłem to auto w "dobrej cenie". Auto niekiedy rozpędza się normalnie, tz można je ciągnąć do odcięcia zapłonu... tak wiem że to nie zdrowe i nie potrzebne jednak uważam że do tych 4,5 tysiąca obrotów śmiało można auto ciągnąć bez szkody (po rozgrzaniu). a tu 3000 a w sumie ok 2800-2900 i koniec. Przy testach czyli redukcji z 3 biegu 3000 obrotów na 2 bieg widać ewidentnie że coś go odcina... był to pojedyńczy test... z ważniejszych rzeczy wynalazłem że elektrozawor sterujący łopatkami turbiny jest nieszczelny (nie podciągał cięgna turbiny) został wymieniony na inny - teraz cięgno działa. dodam że cięgno ruszam bez problemu ręką...
z wyczytanych rzeczy na forum padło podejrzenie na
sitko w baku. Bardzo się zdziwiłem jak po podniesieniu kanapy zobaczyłem nie dociętą wykładzinę. Czyli byłem pierwszą osobą która tam zaglądała od 255 tyś km! sitko w ładnym stanie, zostało przeczyszczone, odtłuszczone, wysuszone itp.. zanim mnie zlinczujecie dodam że teraz
sitko usunąłem dla testów, efekt ten sam - 3k obrotów i koniec... filtr paliwa wymieniony na nowy... sitko wróci na jego miejsce w najbliższym czasie (jutro lub w czwartek).
po sprawdzeniu błędów na komputerze okazało się że sa 2 których nie idzie skasować p0238 czyli czujnik ciśnienia doładowania A sygnał za wysoki oraz p0098 czujnik temperatury 2 zasysanego powietrza sygnał za wysoki (co to jest i gdzie to znaleźć). Po wymianie czujki (na inną używaną) na intercoolerze dalej to samo.. po przyglądnięciu się instalacji czujnika na IC i odwinięciu izolacji zobaczyłem ucięty niebieski kabel i dosztukowany do niego inny (przylutowany) idzie on prosto do komputera. dokładniej mówiąc jest podpięty do starego kabla wychodzącego z komputera w odległości ok 5cm. napięcia na czujniku (kostce czujnika) IC to kolejno 0 V/ 4.9 V / 4.9 V/
5,3 V - na tym sztukowanym. czy tak ma być?
Dodam że przy odpalaniu kopci i obroty są delikatnie ponad 1000, po zagrzaniu obroty w normie ok 850. pewnie wina czujnika któregoś od temperatur... turbo suche, brak luzów.
jeszcze jedno.. na czujce od listwy comonrail tej po prawej stronie (od strony filtra powietrza) zobaczyłem że ktoś coś grzebał. Była przypalona kostka na jednym z pinów i wymieniony 10 cm przewód. jakoś to nie za ładnie było zrobione więc wlutowałem nowy 10 cm kabelek i przy podlączaniu kostki do czujki od listwy dopilnowałem żeby wtyk dobrze naszedł na czujkę.. nie sprawdzałem napięć czy tam coś idzie V
Gdzie szukać dalej przyczyny?