[C1FL] Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Moderator: Żandarmeria
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
No właśnie słyszałem że spece otwierają kompa wyciągają układ i wgrywają na innej podstawie do układów scalonych nowe dane. Można zgadywać do końca świata dzwoniłem do znajomego w ASO tyle że daleko pytałem czy mieli taki przypadek ale niestety. Jak znajdę przyczynę to powiem
-
TomekJ
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Hmm, może to będzie jakiś trop w moim, podobnym problemie... Nie sprawdzałem korelacji z włączoną klimą;)
viewtopic.php?f=38&t=9164
Koniecznie daj znać jak coś będzie wiadomo.
viewtopic.php?f=38&t=9164
Koniecznie daj znać jak coś będzie wiadomo.
- SziiidLeniwiec
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 02 lut 2017 20:28
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 90KM
2011, Optimum
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Witam, posiadam dokładnie taki sam model samochodu i również borykam się z podobnym problemem od czasu zakupu w listopadzie 2016. Problem nawarstwił się w momencie, gdy na dworzu zrobił się upał. Zimą i wczesną wiosną auto ładnie się zbierało aczkolwiek zdażały się naprawdę chwilowe przymulenia w zakresie obrotów 2000 - 2500 które znikały po mocniejszym depnięciu pedału gazu. Autoryzowany serwis KIA na ul. Kartuskiej w Gdańsku rozkłada ręce - podpinają cały czas pod komputer i nic. Mam wrażenie, że ta usterka jest ściśle uzależniona od temperatury zewnętrznej i teraz rodzi się pytanie czy to jest możliwe. Jaki czujnik odpowiada za dobranie parametrów spalania od temperatury zewnętrznej? To, co do tej pory wymieniłem i co nie przyniosło w żaden sposób poprawy to (podaję dla tych osób, które mogłyby podejrzewać, że w tych elementach tkwi pryczyna "zamulania"): łożysko wyciskowe z kompletem sprzęgła, linki hamulca awaryjnego wraz z okładzinami ciernymi, czujnik stopu przy pedale oraz czujnik wysprzęglenia przy pedale sprzęgła. Oczywiście olej i wszystkie filtry również są wymienione. Wedle serwisu KIA, DPF również nie jest przypchany i nie tu leży problem, więc gdzie?
-
Kozak_Barabasz
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Odepnijcie przepływomierz na chwilę i sprawdźcie.
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Zamieniałem przepływomierz i jest to samo wczoraj rozmawiałem z człowiekiem z ASO powiedział że dzień po moim telefonie zadzwonił ktoś i opisał to samo co u mnie tylko że w Sportage identyczna usterka. ASO stawia na jakiś brak zasilania w kostce a po włączeniu klimy gdzieś to zasilanie się pojawia koszt roboczogodziny 200zł a może być potrzebne sporo tego casu. Sam do 23 godz. śledziłem wszystkie kostki i ich napięcia przy włączonej klimie i wyłączonej i jest to samo nic się nie zmienia na; przepływce, czujniku pompy , wałka, ciśnienia paliwa , zaworku turbo, Egr, czujniku turbo, pierwszej sondzie. Zostaje tylko wiązka sterownika silnika i czujnik położenia wału. Sprawdzę jeszcze świece żarowe bo pełną one kilka funkcji podczas pracy silnika. Liczyłem wczoraj ze znajdę to pojawiające się zasilanie Auto nawet jak ciepłe nie idzie tak płynnie jak z włączoną klimą zdarza się blokada do 3 tyś. i jakaś taka opóźniona rekcja na pedał gazu. Zaczyna mnie to złościć i to bardzo. Może Pan ze Sportage zdecyduje się na ASO
-
Kozak_Barabasz
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Te świece akurat żadnej dodatkowej funkcji nie pełnią ...
Tak jest w Oplu Insignia. Pełnią funkcję dodatkowo czujnika ciśnienia. Koszt jednej to podobno 600zł.
Mniejsza z tym.
No problem macie mega lipny, brak pomysłów co jeszcze .....
Idealnie byłoby podmienić komputery ......
Tak jest w Oplu Insignia. Pełnią funkcję dodatkowo czujnika ciśnienia. Koszt jednej to podobno 600zł.
Mniejsza z tym.
No problem macie mega lipny, brak pomysłów co jeszcze .....
Idealnie byłoby podmienić komputery ......
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
herni napisał(a):zdarza się blokada do 3 tyś. i jakaś taka opóźniona rekcja na pedał gazu.
takie objawy były na forum z zatkanym sitkiem przy pompie paliwa....no ale ta klima tu nie pasuje.....ale sitko sprawdzić możesz
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Sitko było sprawdzone w pierwszej kolejności i cała masa czujników.
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Sterownik silnika zostawiłem w spokoju bo zaklejony fabrycznie. Jedyne co znalazłem to jeden z pinów był zaśniedziały przez lekko wysunięty uszczelniacz w kostce ten który jest na każdym kablu. Oczyściłem ale bez rezultatu. Dziś wypije i biorę się dalej za szukanie.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6876
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Trzymam kciuki bo widać, że nie wypadłeś sroce spod ogona
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Śpicie???? ja walczę 3 godz znalazłem 3 walnięte świeczki i za prawą lampą pod maską w tej małej skrzynce przekaźnik z tragicznie zaśniedziałą nogą oznaczony PTC HTR3 RELAY ale myślę że nie tego szukam.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6876
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Dodatkowa nagrzewnica silnika.... a może???
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Jakoś myślę że nie zaraz kończę składać pod maską odkręcam drzwi odcinam dach i biorę się za elektrykę w środku. Ale trafił mi się przypadek szczęście to ja mam
-
bart210 - Dyrektor
- Posty: 655
- Dołączył(a): 04 lis 2016 11:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6T Pb 204KM
2014, XL
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Zazdroszczę wytrwałości, samozaparcia i życzę powodzenia:)
Ja to dawno bym się wk...urzyl, zbluzgal i rzucił to w kąt.
Ja to dawno bym się wk...urzyl, zbluzgal i rzucił to w kąt.
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Spokojnie na wszystko przyjdzie czas siekiera od sąsiada ( bo większa) już jest w rogu ale bliżej rana może ich zapoznam.
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Więc tak grzanie świec działa do uzyskania ok 70 stopni a nie tylko w chwili zapalania silnika od rana siedzę z kompem i znalazłem to:
1- temperatura oleju -40 podczas pracy silnika
Szukałem tego czujnika temperatury oleju ale nic mi z tego nie wyszło zawsze był z tyłu silnika taki okrągły przykręcony do bloku a tu go brak. I co powiecie?
1- temperatura oleju -40 podczas pracy silnika
Szukałem tego czujnika temperatury oleju ale nic mi z tego nie wyszło zawsze był z tyłu silnika taki okrągły przykręcony do bloku a tu go brak. I co powiecie?
-
acieslin - Nadworny babiszon
- Posty: 821
- Dołączył(a): 25 cze 2008 07:38
- Lokalizacja: Sulejówek
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Toyota Auris TS 2015
Peugeot 308 SW 2019
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
No i co tam w temacie słychać?
Fiat UNO 1,0 Fire 1994 - czerwona rakieta
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Udało mi się pozbyć porannego kopcia i drgania silnika przez wymianę świec żarowych trzy były spalone silnik rano chodzi równo i szybko się rozgrzewa. Sporadyczne odcięcie przy 3 tyś czasem się zdarza ale jest to powiązane z dziwnym zachowaniem auta przy nagłym wciśnięciu pedału gazu albo przy ruszaniu z miejsca ( jakaś późna reakcja na pedał gazu przy wyłączonej klimie) Ale jestem chyba blisko rozwiązania tej zagadki tak mi się wydaje. Muszę to jeszcze sprawdzić jak coś ustalę to dam znać. Walczę cały czas .
-
herni
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
Było cacy a tu nagle odcinka przy 3tyś wróciłem się z drogi nie gasząc silnika i jest błąd P0404 Regulacja w układzie spalin- zakres/wydajność - aktywny. Wypaliłem FAP pokazało nagromadzenie sadzy 11,6g. EGR czyściutki ale jeszcze zamienię tą część elektryczną może się zacina. Myślę jeszcze o klapach w kolektorze dolotowym chociaż dźwigienka chodzi lekko.
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 638
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: Duży problem z mocą i przyśpieszaniem
podobno jak pokazuje pow. 10g to już sporo w filtrze. Moze dlatego?
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem z mocą
przez Macia100 » 27 sie 2020 09:45 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3085 Wyświetlone
- Ostatni post przez marcin255
14 wrz 2020 06:28
-
Problem z mocą
-
-
problem z przyspieszaniem
1, 2przez wolominiak » 30 paź 2021 10:08 w Silniki i skrzynia biegów - 22 Odpowiedzi / 7042 Wyświetlone
- Ostatni post przez wolominiak
27 lis 2021 21:19
-
problem z przyspieszaniem
-
-
problem ze sprzęgłem i przyśpieszaniem
przez koza » 12 lut 2022 03:13 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2346 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
13 lut 2022 11:13
-
problem ze sprzęgłem i przyśpieszaniem
-
-
Problem z przyspieszaniem, pedałem gazu
przez mwwmck » 12 paź 2021 22:46 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 2994 Wyświetlone
- Ostatni post przez mwwmck
15 paź 2021 21:04
-
Problem z przyspieszaniem, pedałem gazu
-
-
Duży pobór prądu na postoju (1.8 A)
przez Amito » 01 mar 2022 15:37 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 9 Odpowiedzi / 3609 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
07 kwi 2022 07:28
-
Duży pobór prądu na postoju (1.8 A)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 38 gości