LepkoĹÄ SAE
15W40
LepkoĹÄ kinematyczna
w 40°C, cSt
w 100°C, cSt
103
14,3
LepkoĹÄ w -15°C, Cp
3300
WskaĹşnik lepkoĹci
139
Temp. pĹyniÄcia, °C
-33
Temp. zapĹonu, °C
225
Liczba zasadowa (T.B.N.)
mg KOH/g
11,2
PopióĹ siarczanowy
1,5 %
Specyfikacje Normy producentów
ACEA E3-96, B3-96
API CG-4
MIL-L 2104 E
CCMC D5
MERCEDES: 228.3
VOLVO: VDS-2
MAN QC 13.017, M-3275
VW: 505.00
MACK: E0-K2
OLEJ
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
- masiu
- vitaras
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
- vitaras
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
pisz spoko luzik ale w mojej instrukcji jest wyraĹźnie napisane Ĺźe zalecajÄ
5W30 a ty chcesz 5w40 to równie dobrze 10w40 moĹźesz daÄ
ajak bym si pokazaĹa na maszynie na której sprawdza siÄ zrywanie filmu olejowego -przez zacieranie waĹka to kupujesz odemnie od rÄki
wg mnie powinieneĹ skupic siÄ na tym co ma serwis
przyjeĹźdzajÄ c ze swoim olejem zawsze bÄdÄ krzywo patrzeÄ -tak myĹle
pozatym fajnie Ĺźe czytasz i sie intersujesz ale czym siÄ zaczniesz zagĹÄbiaÄ tym bardziej sie bÄdziesz motaĹ i nic nie nbÄdzie takie jak chcesz
pozatym z olejami tak juĹź jest Ĺźe to co na papirrku a na zywo to czasem inna bajka uwierz mi Ĺźe badaĹem oleje z nowo otwartych beczek i potrafiĹy nie miec lepkoĹci deklarowanej przez producenta - to co tu mówiÄ o zawartoĹci dodatków ?
ajak bym si pokazaĹa na maszynie na której sprawdza siÄ zrywanie filmu olejowego -przez zacieranie waĹka to kupujesz odemnie od rÄki
wg mnie powinieneĹ skupic siÄ na tym co ma serwis
przyjeĹźdzajÄ c ze swoim olejem zawsze bÄdÄ krzywo patrzeÄ -tak myĹle
pozatym fajnie Ĺźe czytasz i sie intersujesz ale czym siÄ zaczniesz zagĹÄbiaÄ tym bardziej sie bÄdziesz motaĹ i nic nie nbÄdzie takie jak chcesz
pozatym z olejami tak juĹź jest Ĺźe to co na papirrku a na zywo to czasem inna bajka uwierz mi Ĺźe badaĹem oleje z nowo otwartych beczek i potrafiĹy nie miec lepkoĹci deklarowanej przez producenta - to co tu mówiÄ o zawartoĹci dodatków ?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
- teon
A moĹźe
MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40
ACEA C3
100% SYNTHETIC
Do silników benzynowych i Diesla speĹniajacych normy emisji
EURO IV
Importer w Polsce:
MD-POLSKA
ZASTOSOWANIE
Olej silnikowy specjalnie zaprojektowany do najnowszej generacji samochodów, z silnikami
Diesla z turbodoĹadowaniem i bezposrednim wtryskiem, silnikami benzynowymi, speĹniajacymi
normy emisji spalin EURO IV, wymagajacymi olejów w klasie ACEA C3, o wysokiej lepkosci
HTHS (>3.5 mPa.s) i wykonanymi w technologii „Mid SAPS” o zmniejszonej zawartosci popioĹów
siarczanowych, fosforu i siarki.
Odpowiedni do ka4dego silnika benzynowego i Diesla wymagajacego oleju speĹniajacego normy
ACEA A3/B3, ACEA A3/B4.
UWAGA: W silnikach benzynowych BMW olej ten mo4na stosowac tylko w krajach Unii
Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. (Sprawdz zgodnosc z zaleceniami BMW).
WĹASNOSCI
STANDARDY: ACEA C3/A3/B4, API SM/CF
APROBATY: BMW LL-04, MB 229.31, Porsche, VW 502.00-505.00
ZALECENIA:Renault/Nissan, Fiat, Kia, Suzuki, i inne
Silniki speĹniajace normy emisji spalin EURO IV wyposa4one sa w bardzo czuĹe systemy utylizacji spalin:
• Siarka i fosfor spowalniaja dziaĹanie katalizatora i moga doprowadzic do uszkodzenia elementów katalizatora co prowadzi do
nieskutecznego oczyszczania spalin.
• PopioĹy siarczanowe blokuja filtr czastek staĹych co powoduje skrócenie czasu regeneracji, powoduje zwiekszenie zu4ycia
paliwa i zmniejszenie mocy silnika.
ACEA stworzyĹa standard ACEA C3 dla olejów o wysokiej lepkosci HTHS (>3.5 mPa.s), zmniejszonej zawartosci PopioĹów
Siarczanowych, Fosforu i Siarki (Mid SAPS), odpowiednich do stosowania w silnikach z nowoczesnymi ukĹadami oczyszczania
spalin.
Oleje speĹniajace normy ACEA C3 sa przystosowane do wydĹuGonych przebiegów miedzy wymianami.
ZALECENIA
Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i wĹasnym doswiadczeniem. Nie nale4y mieszac z olejami nie
speĹniajacymi normy ACEA C3
WĹASCIWOSCI
Klasa lepkosci SAE J 300 5W-40
Gestosc w temp. 15oC ASTM D 1298 0.850
Lepkosc w temp. 100oC ASTM D 445 13,9 mm2/s
Lepkosc w temp. 40oC ASTM D 445 83,4 mm2/s
Wskaznik lepkosci ASTM D 2270 171
Punkt pĹyniecia ASTM D 97 -39oC
Temperatura zapĹonu ASTM D 92 230oC
TBN ASTM D 2896 7,9 mg KOH/g
MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40
ACEA C3
100% SYNTHETIC
Do silników benzynowych i Diesla speĹniajacych normy emisji
EURO IV
Importer w Polsce:
MD-POLSKA
ZASTOSOWANIE
Olej silnikowy specjalnie zaprojektowany do najnowszej generacji samochodów, z silnikami
Diesla z turbodoĹadowaniem i bezposrednim wtryskiem, silnikami benzynowymi, speĹniajacymi
normy emisji spalin EURO IV, wymagajacymi olejów w klasie ACEA C3, o wysokiej lepkosci
HTHS (>3.5 mPa.s) i wykonanymi w technologii „Mid SAPS” o zmniejszonej zawartosci popioĹów
siarczanowych, fosforu i siarki.
Odpowiedni do ka4dego silnika benzynowego i Diesla wymagajacego oleju speĹniajacego normy
ACEA A3/B3, ACEA A3/B4.
UWAGA: W silnikach benzynowych BMW olej ten mo4na stosowac tylko w krajach Unii
Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. (Sprawdz zgodnosc z zaleceniami BMW).
WĹASNOSCI
STANDARDY: ACEA C3/A3/B4, API SM/CF
APROBATY: BMW LL-04, MB 229.31, Porsche, VW 502.00-505.00
ZALECENIA:Renault/Nissan, Fiat, Kia, Suzuki, i inne
Silniki speĹniajace normy emisji spalin EURO IV wyposa4one sa w bardzo czuĹe systemy utylizacji spalin:
• Siarka i fosfor spowalniaja dziaĹanie katalizatora i moga doprowadzic do uszkodzenia elementów katalizatora co prowadzi do
nieskutecznego oczyszczania spalin.
• PopioĹy siarczanowe blokuja filtr czastek staĹych co powoduje skrócenie czasu regeneracji, powoduje zwiekszenie zu4ycia
paliwa i zmniejszenie mocy silnika.
ACEA stworzyĹa standard ACEA C3 dla olejów o wysokiej lepkosci HTHS (>3.5 mPa.s), zmniejszonej zawartosci PopioĹów
Siarczanowych, Fosforu i Siarki (Mid SAPS), odpowiednich do stosowania w silnikach z nowoczesnymi ukĹadami oczyszczania
spalin.
Oleje speĹniajace normy ACEA C3 sa przystosowane do wydĹuGonych przebiegów miedzy wymianami.
ZALECENIA
Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i wĹasnym doswiadczeniem. Nie nale4y mieszac z olejami nie
speĹniajacymi normy ACEA C3
WĹASCIWOSCI
Klasa lepkosci SAE J 300 5W-40
Gestosc w temp. 15oC ASTM D 1298 0.850
Lepkosc w temp. 100oC ASTM D 445 13,9 mm2/s
Lepkosc w temp. 40oC ASTM D 445 83,4 mm2/s
Wskaznik lepkosci ASTM D 2270 171
Punkt pĹyniecia ASTM D 97 -39oC
Temperatura zapĹonu ASTM D 92 230oC
TBN ASTM D 2896 7,9 mg KOH/g
- Zoltar
- KZ
- KZ
- nirv
- KZ
nirv napisał(a):<span>KZ</span> napisał(a):a jako dobry pokazujÄ 5W30 którego uĹźyĹem...
czyli co -jak zalalem na 2 tys - 0W30 SLX PROF Longtec to teraz chyba musze juz taki lac? czy moge zalac castrolem 5w30 edge
No mój gust to bylebyĹ laĹ odpowiedniej jakoĹci syntetyk o zalecanej lepkoĹci i bÄdzie dobrze. Spokojnie moĹźe nawet producenta oleju zmieniÄ (kiedyĹ przejechaĹem 15 tys. na Helixie Ultra a póĹşniej nalaĹem Magnateca).
- GregWeb
JuĹź gdzieĹ próbowaĹem siÄ dowiedzieÄ o tym olejku bo zupeĹnie przypadkiem zostaĹem obdarowany 5l olejkiem firmy Motul 8100 Eco-nergy 5W-30. PoszperaĹem trochÄ w necie i cenÄ to ma niczego sobie, ale czy moĹźna bez obaw laÄ go do ceeda. Mam coraz bliĹźej do przeglÄ
du i mam maĹy dylemat. Fachmani w moim ASO jakoĹ opornie i bez zdecydowania podeszli do tematu a zakoĹczyli stwierdzeniem: ...a moĹźe by Castrol?.... Ja do nich a czemu nie MOTUL? i to byĹ w zasadzie koniec dyskusji. Co wy na to?
- KZ
GregWeb napisał(a):JuĹź gdzieĹ próbowaĹem siÄ dowiedzieÄ o tym olejku bo zupeĹnie przypadkiem zostaĹem obdarowany 5l olejkiem firmy Motul 8100 Eco-nergy 5W-30. PoszperaĹem trochÄ w necie i cenÄ to ma niczego sobie, ale czy moĹźna bez obaw laÄ go do ceeda. Mam coraz bliĹźej do przeglÄ du i mam maĹy dylemat. Fachmani w moim ASO jakoĹ opornie i bez zdecydowania podeszli do tematu a zakoĹczyli stwierdzeniem: ...a moĹźe by Castrol?.... Ja do nich a czemu nie MOTUL? i to byĹ w zasadzie koniec dyskusji. Co wy na to?
Moim zdaniem to marka jest bez znaczenia - jak ma odpowiedniÄ lepkoĹÄ (a manual dla benzynowych zaleca wĹaĹnie 5W30) i speĹnia normy jakoĹciowe to moĹźna laÄ bez problemu...
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
- KZ
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Olej i bagnet
przez patwix » 09 wrz 2021 23:41 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 2834 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 wrz 2021 12:09
-
Olej i bagnet
-
-
Cieknący olej
przez barcelona16 » 10 lut 2023 10:43 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 4166 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
12 lut 2023 08:58
-
Cieknący olej
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość