'Witam mam pytanko już w środę- czwartek odbieram swojego Ceeda 1,6;115km i stąd moje pytanie:
Po ilu kilometrach jest pierwszy przegląd .
Pytanie moje stąd, że słyszałem gdzieniegdzie opinie, że niektóre marki po przejechaniu niewielkiej ilości kilometrów musieli wracać do serwisu na wymianę tylko oleju silnikowego i filtra.
Jak się ma to w przypadku KIA?
PS Witam serdecznie wszystkich na forum.
Po ilu km pierwszy przegląd ?
Moderator: Żandarmeria
-
SebolE - Nadworny fotograf
- Posty: 330
- Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
- Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa
- Olek
-
SebolE - Nadworny fotograf
- Posty: 330
- Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
- Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa
- vitaras
Przegląd zerowy robią
przy odbiorze auta. Wpisują to na stronę 6 karty gwarancyjnej i oddzierają
oryginał. Kopia zostaje w książce. Nazywa się to raport przeglądu zerowego i jest napisane, że wskazany mechanik wykona poniższe czynności i tu następuje lista do odfajkowania. Na końcu podpis właściciela, więc dobrze być obecnym przy tej robocie.
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Przeglą d zerowy
Jak to jest możliwe, aby być przy przeglądzie zerowym, jeżeli dzwonią
do Ciebie, że auto jest do odbioru, a przegląd już zrobiony.
- vitaras
TRZEBA sobie zastrzec!!! To Twoje pieniądze!!! Lista obejmuje 40 pozycji. Podpisujesz , że przyjąłeś do wiadomości iż zostało to zrobione czyli de facto godzisz się na to, co ci podstawili albo robisz odbiór towaru. Jutro wieczorem będę robił skan gwarancji to i to dołączę. A masz tu takie poz. jak np.test drogowy i w nim tylko jest 6 rzeczy do sprawdzenia.( np czy w czasie prowadzenia nie ujawniają
się trzaski i piski!!!!!! ,) A jak będzie rysa której nie zauważysz w ferworze? Potem Ci powiedzą
, że to Twoja sprawa, bo podpisałeś przegląd. Bezwarunkowo żądaj swojej obecności. Niech najpierw dadzą
flepy do rejestracji i z tablicami jedź po auto a zanim je przykręcą
to zrobią zerówkę, wtedy podpisać, odebrać kluczyki i szerokiej drogi. pzdr.
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re
I tu ujawnia się podstawowa zaleta naszego FORUM.
Każdy, kto szykuje się do zakupu ceed'a może poczytać o takich szczegółach.
Mnie nikt nie informował, że taki przegląd ma miejsce i zostałem postawiony przed faktem dokonanym.
Wszyscy nowi posiadacze auta po przeczytaniu forum będą mądrzejsi o tematy w nim zawarte.
Pozdrawiam.
Każdy, kto szykuje się do zakupu ceed'a może poczytać o takich szczegółach.
Mnie nikt nie informował, że taki przegląd ma miejsce i zostałem postawiony przed faktem dokonanym.
Wszyscy nowi posiadacze auta po przeczytaniu forum będą mądrzejsi o tematy w nim zawarte.
Pozdrawiam.
- vitaras
Zucio. To są
nagminne praktyki. Najczęściej klient jest tak napalony, że podpisuje wszystko co mu podsuną
. I kawką
poczęstują
i miło zagadają
. Bo to z kolei ich forsa. I byle do następnego. Nie twierdzę, że nie robią
tego przeglądu ale uważam, że lepiej mieć tego pewność. Więc jeśli ktoś już zamówił auto to niech dzwoni do dilera i umawia się. Niech np dil zadzwoni, że wóz jest i papiery do odbioru a potem umówić się na odbiór auta razem z przeglądem. Założę się ,że to dotyczy nie tylko KIA. Odpowiadałem już na innym forum na pytanie " na co zwrócić uwagę przy odbiorze auta?" właśnie checklista zerowego to wyszczególnia, na co.
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re
Swoją
drogą
ciekawy jestem, jak wyglądają
praktyki w Waszych serwisach dotyczą
ce obecności właściciela pojazdu przy przeglądach okresowych.
Ja zgłaszają c małą usterkę, o której pisałem w pierwszych postach (złe spasowanie listwy podszybia) chciałem być przy jej usuwaniu, ale kierownik serwisu oznajmił mi, że tego typu zachowań nie praktykują i klient nie może przebywać na sali przeglądów.
W poprzednim moim aucie (skoda fabia) serwis też nie był "zadowolony" z obecności klienta przy przeglądzie, ale można było taką praktykę stosować.
W naszej polskiej rzeczywistości człowiek lepiej się czuje jak widzi za co płaci i co mu leją do silnika. Niestety wynika to z wielu przypadków oszukiwania i nacią gania klientów.
Pozdrawiam.
Ja zgłaszają c małą usterkę, o której pisałem w pierwszych postach (złe spasowanie listwy podszybia) chciałem być przy jej usuwaniu, ale kierownik serwisu oznajmił mi, że tego typu zachowań nie praktykują i klient nie może przebywać na sali przeglądów.
W poprzednim moim aucie (skoda fabia) serwis też nie był "zadowolony" z obecności klienta przy przeglądzie, ale można było taką praktykę stosować.
W naszej polskiej rzeczywistości człowiek lepiej się czuje jak widzi za co płaci i co mu leją do silnika. Niestety wynika to z wielu przypadków oszukiwania i nacią gania klientów.
Pozdrawiam.
- vitaras
Jak dotąd nie miałem z tym problemu. Mało tego, starałem się aby auta miały tylko jednego majstra od początku i nawet przeglądy umawiałem aby nie trafić na jego urlop czy chorobowe. Ale aby się załapać na halę robiłem jakiś numer pod maską
i mnie wołali abym to wyjaśnił. No i już dalej sterczałem przy aucie lub dyskretnie patrzyłem zza szyby na łapki. Potem to już byłem dobry klient i po problemie.
- Bobby
Sprawa nieobowią zkowego przeglą du po 1500 km
Witam!
A jak przedstawia się sprawa z przeglądem po 1500 km. Dealer u którego kupowałem samochód nic nie wspominał o takim przeglądzie. Mówił do zobaczenia za 15 tys. km lub za rok.
Mam pytanie: czy warto taki przegląd wykonać bo zdania moich znajomych i innych dealerów są podzielone. Mam już przejechane lekko ponad 2000 km i właśnie się zastanawiam czy warto wydawać te kilkaset złotych za ten przegląd.
Proszę o opinie innych użytkowników Ceeda.
Pozdro!
Bobby
A jak przedstawia się sprawa z przeglądem po 1500 km. Dealer u którego kupowałem samochód nic nie wspominał o takim przeglądzie. Mówił do zobaczenia za 15 tys. km lub za rok.
Mam pytanie: czy warto taki przegląd wykonać bo zdania moich znajomych i innych dealerów są podzielone. Mam już przejechane lekko ponad 2000 km i właśnie się zastanawiam czy warto wydawać te kilkaset złotych za ten przegląd.
Proszę o opinie innych użytkowników Ceeda.
Pozdro!
Bobby
- Mat
Re: Sprawa nieobowią zkowego przeglą du po 1500 km
Bobby napisał(a):Witam!
A jak przedstawia się sprawa z przeglądem po 1500 km.
Myślę, że czasy takich przeglądów minęły już bezpowrotnie. I dobrze.
Gdyby taki przegląd rzeczywiście był potrzebny, to na pewno serwis by to wykorzystał do ściągnięcia z nas kasy
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re olej
To czyżby w ceedzie był zalany olej mineralny
W takim przypadku co z jego wymianą po 1000km-można lać syntetyk
W takim przypadku co z jego wymianą po 1000km-można lać syntetyk
- sevi
Re: Re olej
zucio1 napisał(a):To czyżby w ceedzie był zalany olej mineralny
W takim przypadku co z jego wymianą po 1000km-można lać syntetyk
Dokładnie, w Ceed-kach jest olej mineralny. Po przejechaniu 1000 km wymienili mi olej mineralny na olej MAGNATEC PROFESIONAL 5W30 CASTROL
- Lopez
Re: Re olej
Mi z kolei powiedziano w ASO, że cee'd zalewany jest od razu syntetykiem a nie mineralnym. Oczywiście warto wymienić olej po 2-3 tysiącach, czyli po 'dotarciu' silnika, ale nie jest to konieczne.
- wilam
- vitaras
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Termin pierwszej wymiany oleju
Mili Państwo.
Może ktoś ma dojście do wiarygodnych (czytaj u źródła , np. Kia Motors Polska) danych, które wyjaśnią nasze niepewności dotyczą ce terminu pierwszej wymiany oleju.
Dzisiaj rozmawiałem z serwisantem kii w Olsztynie i stwierdził on, że nic mu nie jest wiadomo na temat oleju mineralnego w ceedach, a terminem pierwszej wymiany jest 15 tys. km lub rok.
Z jednej strony to oni stawiają warunki gwarancji i obowiązuje jakaś odpowiedzialność i zaufanie.
Z drugiej jednak ja wymieniałem olej w nowej Fabii (16 V) po 1,5 tys. km zgodnie z książką serwisową .
Może ktoś wie jak to wygląda np. w i30, toyocie auris. Jednostki 1,4 są podobnymi konstrukcjami i mają chyba podobne wymagania.
Ja chciałbym jeździć moją kią co najmniej kilka lat i jeżeli to potrzebne, to nie będę oszczędzał 200-250 zł na olej po 1,5 tys. km.
Czekam na odzew, bo temat wg mnie jest dość istotny.
Pozdrawiam.
P.S. SEVI - czy wymiana po 1000km była sugestią serwisu, czy Twoją zapobiegliwością ?
Może ktoś ma dojście do wiarygodnych (czytaj u źródła , np. Kia Motors Polska) danych, które wyjaśnią nasze niepewności dotyczą ce terminu pierwszej wymiany oleju.
Dzisiaj rozmawiałem z serwisantem kii w Olsztynie i stwierdził on, że nic mu nie jest wiadomo na temat oleju mineralnego w ceedach, a terminem pierwszej wymiany jest 15 tys. km lub rok.
Z jednej strony to oni stawiają warunki gwarancji i obowiązuje jakaś odpowiedzialność i zaufanie.
Z drugiej jednak ja wymieniałem olej w nowej Fabii (16 V) po 1,5 tys. km zgodnie z książką serwisową .
Może ktoś wie jak to wygląda np. w i30, toyocie auris. Jednostki 1,4 są podobnymi konstrukcjami i mają chyba podobne wymagania.
Ja chciałbym jeździć moją kią co najmniej kilka lat i jeżeli to potrzebne, to nie będę oszczędzał 200-250 zł na olej po 1,5 tys. km.
Czekam na odzew, bo temat wg mnie jest dość istotny.
Pozdrawiam.
P.S. SEVI - czy wymiana po 1000km była sugestią serwisu, czy Twoją zapobiegliwością ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Mój pierwszy automat (niebawem)
przez olsztyn » 07 gru 2019 11:46 w Silniki i skrzynia biegów - 17 Odpowiedzi / 15538 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
27 sty 2020 17:40
-
Mój pierwszy automat (niebawem)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości